زمان در یک چشم بر هم زدن میگذرد و این موضوع با دانستن اینکه تقریباً هفت سال از معرفی لامبورگینی اوراکان سوپر تروفئو گذشته بیشتر خودش را نشان میدهد. ایتالیاییها نسخه EVO این سوپرکار ۱۰ سیلندر مختص پیست را حدود سه سال بعدتر معرفی کردند و حالا نوبت به دومین بهروزرسانی قهرمان سوپر تروفئو رسیده است…
جدیدترین محصول مسابقهای لامبورگینی با نام اوراکان سوپر تروفئو EVO2 معرفی شده است. این خودرو دستپخت بخش موتور اسپورت لامبورگینی بوده و با آغاز فصل ۲۰۲۲ در مسابقات حضور خواهد یافت. اولویت اصلی در توسعه این خودرو تنظیمات عالی آئرودینامیکی بوده تا بدنه خودرو نرمتر از هر زمان دیگری باشد. چراغهای نازکتر LED در جلو و عقب دیده میشوند و تکمیل کننده آنها طرح ششضلعی خاص این برند است.
لبه اسپویلر جلو با تیغههای فیبر کربنی ادغام شده تا ارتباط بصری زیبایی با سوپر تروفئو Omologata که حد نهایی اوراکان جادهای است ایجاد شود. پرده هوایی جدید نیز باعث میشود جریان هوا بهتر از هر زمان دیگری از خودرو عبور کند. بال عقب فیبر کربنی و بزرگ نیز چنین وظیفهای را بر عهده دارد. با نگاهی دقیقتر به فریم اطراف چراغهای عقب نیز اندکی الهامپذیری از کانتاش افسانهای را نیز خواهید دید.
اما تغییرات EVO2 فقط به بحث آئرودینامیک ختم نمیشوند زیرا لامبورگینی اسکادرا کورس همچنین تغییراتی را در پانلهای بدنه اعمال کرده است. برای مثال متریال پلاستیکی با نمونههای فیبر کربنی تعویض شدهاند. گلگیرهای عقب نیز تغییراتی داشتهاند.
در چرخ های جلو از دیسکهای فولادی بزرگتر ۳۹۰ میلیمتری استفاده شده است. کالیپرهای ترمز نیز ارتقا یافته و لنتها نیز عملکرد بهتری دارند. پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی این هیولا همچنان قدرت ۶۱۲ اسبی را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته سکونشئال به چرخ های عقب میفرستد.
لامبورگینی اوراکان سوپر تروفئو EVO2 در دور دوم سری مسابقات سوپر تروفئوی اروپا در فرانسه به نمایش درخواهد آمد. قیمت این خودرو در اروپا از ۲۵۰ هزار یورو شروع میشود.
از آنجایی که اوراکان سوپر تروفئو در سال ۲۰۱۴ عرضه شده بنابراین لامبورگینی بیش از ۴۰۰ دستگاه از آن را تولید کرده و بخش موتور اسپورت این برند معتقد است نسخه EVO2 با محبوبیت خود باعث عبور میزان تولید از مرز ۵۰۰ دستگاه خواهد شد.
[دانلود ویدئو]
RezaRs
۶ خرداد ۱۴۰۰خیلی خشن و جذابه
Reza
۷ خرداد ۱۴۰۰با یه تغییر کوچیک ببین چه جونوری ساخته باریکلا ???
محمدهادی
۷ خرداد ۱۴۰۰عججججب لامبوی خالص موتور اسپرتی
محشره پسر
جناب پدال حداکثر تحمل شتاب جانبی این نسخه باتوجه به اینکه نسخه ی کاملا مسابقه ییه چند جی هست؟
اطلاعاتش هست؟
Amir
۶ خرداد ۱۴۰۰قاب چراغ عقبش ادمو یاد کانتاش میندازه
خیلی زیباست
ارشیاsvj
۶ خرداد ۱۴۰۰همین الان میخواستم بگم
به نظرم خیلی شبیه شده
akrh78
۶ خرداد ۱۴۰۰ترکیبش با بال عقب قشنگ کونتاش رو تداعی میکنه
اون کانال های هوای کنار چراغ جلو هم از سیان الهام گرفتن
Hamid
۶ خرداد ۱۴۰۰به به !
ترکیبی هست از محصولات قبلی اما خیلی زیباست!
من رو یاد سیان انداخت خیلی … و همونطور که عزیزی اشاره کرد قاب چراغ عقبش آدم رو یاد کانتاش میندازه …
خشن ترین هوراکانی که دیدم!
BenzSLR
۶ خرداد ۱۴۰۰موشک زمینی
آرِزو کنمت ، برآورده شدن بلدی؟
۶ خرداد ۱۴۰۰هیچی نمیتونم درباره اش بگم.
داغونم کرد………
Amirreza
۶ خرداد ۱۴۰۰این قویتره و بهتره یا svj 63 یا بهتره که بگم شما کدومو انتخاب میکنین
ارشیاsvj
۶ خرداد ۱۴۰۰صد در صد این سریعتره ولی من هیچ وقت با اوراکان(ها)حال نکردم
محمد مختاری آذر
۶ خرداد ۱۴۰۰واقعا عجب کیت بدنه ای ولی کاش مثل سیان 830 اسب بخار داشت دیگه اونوقت آخرش میشد واسه خودش غول میشد
الان ده سیلندر 600 اسب بخار یکم کمه
محمد امین
۶ خرداد ۱۴۰۰خب اگر موتور ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری و سیستم هایبرید روش میزاشتن مثل سیان، هم سنگین تر میشد و هم برای انتقال این قدرت به چرخ ها احتیاج به شاسی متفاوتی داشت که مثل اونتادور میشد نه هوراکان
ولی همین الان هم خیلی ماشین خوبیه هست کلا هوراکان به نظرم از اونتادور بهره، چون هم ازون تره و هم سیستم چهار چرخ داره و مهم تر اینکه گیربکس دوکلاچه داره و لانچ بهتری هم داره ،و صدای مدتورش هم یکمی بهتره از نظر من
محمد مختاری آذر
۶ خرداد ۱۴۰۰خوب من میگم مثل رقبا از همین 10سیلندر 800 اسب بکشند بیرون تو چرا بحث هیبریدی میاری وسط؟
Carbonado Aventador
۶ خرداد ۱۴۰۰هدف از ساخت و مهندسی ساخت به نظرم
از اسب بخار مهمتره.
و اینکه هدر رفت انرژی چقدر باید باشه.
.
الان این همه کمپانی تیونینگ با یه کیت اگزوز و دستکاری ecu نزدیک ۹۰۰ اسب میکشن بیرون.
قطعا خود لامبو، مهندسیش خیلی پیشرفته تر از تیونره..
وقتی ماشین رو روی همین ۶۰۰ اسب طراحی کرده حتما یه چیزی میدونسته و انتظاراتی که داشته رو براورده میکرده که الکی اسب بخار بیشتر نگرفته!!!
محمد مختاری آذر
۶ خرداد ۱۴۰۰خوب من خودم هم از این موضوع اگاه هستم و به مهندسی ایراد نمیگیرم ولی با توجه به درگ هایی که از لامبورگینی دیده شده با این مقدار اسب بخار اکثر اوقات بازنده بوده وکند تر نسبت به رقبا بود باید لامبورگینی گامی فراتر بردارد مثلا سیان خوب هست ولی کاش کلا بنزینی بود و 830 اسب داشت
محمد امین
۶ خرداد ۱۴۰۰هیبرید
چونکه سیان هیبرید بود ،برا همین گفتم
akrh78
۷ خرداد ۱۴۰۰این ماشین مسابقه ای هست و طبق قوانین سری های مختلف باید طراحی بشه نه اینکه تا خرخره از موتور قدرت بکشن هرچی بیشتر بهتر
بعضا توی مدلای مسابقه ای قدرت ماشین کمتر از مدل جاده ایش هست حتی. چون باید با قوانین مثلا GT3 سازگاری داشته باشه
امیر
۶ خرداد ۱۴۰۰خیلی خشن و جذاب زیبا شده.
SF90 STRADALE
۶ خرداد ۱۴۰۰آخرین نسخه اسطوره هم تو راهه ….
بی صبرانه منتظر آونتادور جدید هستیم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۶ خرداد ۱۴۰۰چقدر توی این مدت هفت ساله روی اوراکان مانور دادن! توی این مدت مدلهای سفارشی و نسخه های مختلف از اوراکان رو دیدیم، اوایل زیاد اوراکان رو دوست نداشتم و آونتادور رو بیشتر میپسندیدم اما اوراکان الان یه برندی شده واسه خودش!?
این مدل هم خیلی خشن و جذابه…
VENENO / SC V12
۲۶ خرداد ۱۴۰۰لامبورگینی از همه بهتره!
سلطان صدا!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ خرداد ۱۴۰۰آره👌
مهدی
۶ خرداد ۱۴۰۰اول یه لحظه فکر کردم سیانه
خیلی ماشین خوشگلی هست
دیگه داره اعصابم خورد میشه از بس لامبورگینی بدنه خودرو هاشو ائرودینامیک میکنه و پر خط و تو رفتگی و بیرون رفتگی میکنه
شاهین
۶ خرداد ۱۴۰۰همچین که تغیراتش زیاد بوده خیلی راحت میتونستن جایگزین هوراکان معرفیش کنن
خیلی خوفناکه مخصوصا از نمای عقب
راجب قدرتشم باید بگم که این فقط مخصوص پیست و مسابقاته و ببشتر از این نیازی نداره قوی باشه و فقط باید از نظر هندلینگ و آیرودینامیک ارتقاش بدن و لامبو کارشو درست انجام داده مثل همیشه
Carbonado Aventador
۶ خرداد ۱۴۰۰یه مثال بزنم که همه چیز به اسب بخار نیست..
۹۱۸ ۸۰۰ اسب
پرفومانته ۶۴۰ اسب
.
رو کاغذ: ۹۱۸ سریعترین تایم رو باید بزنه
در عمل: پرفومانته تایم سریعتری تو نوربرگ زد
.
لامبو اومد این ۱۶۰ اسب کمتر رو با کارکردن روی شاسی و آیرودینامیک و چسبندگی خودرو جبران کرد.
.
پس همیشه قویتر بودن به معنای بهتر بودن نیست.
.
با احترام به ۹۱۸ که از اساطیر سوپر کارهاست.
mahan
۶ خرداد ۱۴۰۰یه جور رخ میاد دافی انگار عکاسیه بابا بیخی بابا بیخی بابا بیخی شل کن باز یکی باز یکی پر کن.???
ترکیبی پرررو از سیان و کنتاش هست انچه خوبان همه دارند و این همه رو جمع کرده.فقط نگاه به سقفش و پشتش کنید کار دستتون میاد.
راستی کسی خبری از اونتادور نداره؟من که عاشق اونتادور نارنجی هستم و جاش محفوظه
REZA.ZMR
۶ خرداد ۱۴۰۰زیباترین لامبورگینی تاریخ شده، به شدت زیباست!!