لامبورگینی اوراکان STO در نوامبر سال پیش و به عنوان خودرویی مسابقهای برای جادهها معرفی شد. ایتالیاییها تغییرات مناسبی در این خودروی ۳۲۸ هزار دلاری اعمال کردهاند تا آن را به یک سوپرکار پرفورمنس درجهیک تبدیل کنند و اینگونه هم بوده است. در ویدئوی جدید منتشر شده توسط اسپورت اتو میتوانیم تواناییهای بالای این خودرو در پست هاکنهایم را تماشا کنیم.
اوراکان STO قیمت بالاتری نسبت به اوراکان اوو استاندارد داشته اما پیشرانه مشترکی در بطن هر دو قرار دارد. این پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی قدرت ۶۳۰ اسبی داشته اما گشتاور ۵۶۵ نیوتون متری این خودرو کمتر از گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری اوراکان اوو است. مزیت STO با وزن کمتر آن شروع میشود به گونهای که این خودرو ۴۳ کیلوگرم سبکتر از اوراکان پرفورمنته میباشد. دلیل آنهم وجود فیبر کربن زیاد در بدنه STO است.
لامبورگینی همچنین در بخش آئرودینامیک نیز تغییراتی زیادی را اعمال کرده که نتیجه این تغییرات طی یک دور پیست در ۱ دقیقه و ۴۸.۶ ثانیه میشود. کریستین گبهارت راننده این مجله توانسته چنین رکوردی را ثبت کند که اگرچه رکورد خوبی است اما باعث نمیشود اوراکان STO به جمع ۱۰ خودروی اول این پیست راه یابد. شایانذکر است اوراکان STO سریعتر از اوراکان اوو با رکورد ۱ دقیقه و ۴۹ ثانیه میباشد. مک لارن سنا با زمان ۱ دقیقه و ۴۰.۸ ثانیه رکورددار پیست هاکنهایم است.
STO فاصله بسیار کمی با مرسدس-ای ام جی GT R داشته، خودرویی که رکورد ۱ دقیقه و ۴۸.۵ ثانیهای را ثبت کرده است. محصول پرقدرت لامبورگینی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ثانیه و حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر در ساعتی دارد. دیگر ویژگی برجسته این خودرو ترمزهای برمبو است که برای توقف خودرو از سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها به ۳۰ متر فاصله نیاز دارد.
ماکسیمیلیان
۲۱ مرداد ۱۴۰۰درود!
در بامداد خبری از جولان شنیده میشود ،
همگان مطلع شده ، به سوی پدال هجوم آورده و به تصاویر مینِگَرَند!
آنگاه ویدیو شروع و ناگهان هنر نمایی گاو خشمگین نمایان شده و زمین و آسمان در دید مردم همچون گویی در هم آمیخته میشود!
ای مردم!آیا آشکارا اینها را انکار میکنید؟
با وجود اینکه خود تماشا کرده اید؟
با سپاس ، یاعلی🌷
ماکسیمیلیان
۲۱ مرداد ۱۴۰۰پدال عزیز این دیدگاه بنده ی حقیر را پذیرا باش و بپذیر ؛ باسپاس ، یا حق🌷
AMG GT R
۲۱ مرداد ۱۴۰۰خیلی خوب هست هم عملکردش و هم قیمتش ولی 8 ثانیه با سنا اختلاف داره اونم در این پیست حالا دیگه منی که فراری فن هستم اعتراف میکنم سنا یک استوره تکرار نشدنی هست …
ماکسیمیلیان
۲۱ مرداد ۱۴۰۰درود!
هزار احسنت!هزار هزاران مرحبا💐!
شما کاربر محترم و گرامی هستید انشاالله همیشه سلامت باشید 🌻 در این زمانه اینطور آدمیزادگان کمیاب هستند!
با سپاس ، یاعلی🌷
Bayerische Motoren werke
۲۱ مرداد ۱۴۰۰واقعا عالیه
اون صدای فوق العاده عالی هم واقعا خیلی خوبه
اما همچنان سنا رکورد دار هست
واقعا سنا اعجوبه ای هست که مکلارن ساخت
جفتشون بی نظیرن
Amin
۲۱ مرداد ۱۴۰۰د خط مستقیم سنا خیلی سریع هست ، سر پیچ ها هم همینطور ، اما هوراکان سر پیچ ها س عت خوبی داره ، مخصوصا خروجی گرفتن از پیچ ها ، اما سرعت ورودی پیچ و همچنین در خط مستقیم و عملکرد ترمز ها در کل ضعیف تر از سنا هست توی این بخش ها
Reza Waffen SS
۲۱ مرداد ۱۴۰۰آیا ایمان نمی آوردید ؟؟؟
Philipp
۲۱ مرداد ۱۴۰۰نمیفهمم GTR هم سنگین تره هم قدرتش کمتره تازه چون موتور جلوعه چالاکیشم کمتره
چجوری سریع تره؟؟
Audi e_tron gt
۲۱ مرداد ۱۴۰۰احساس می کنم برای راننده هاشون هست
ممکنه رانندهی amg کمی بهتر بوده
akrh78
۲۱ مرداد ۱۴۰۰اول که متن رو خوندم ناامید شدم اما وقتی فیلمشو دیدم فهمیدم قضیه چیه
اصلا دور خوبی نبود راننده با ماشین اشنا نبود و اصرار داشت سریعتر بره برا همین اوراستیر داشت و بعضی جاها مجبور میشد پا رو از رو گاز برداره تا ماشین رو جمع کنه، مثل پیچ اخر
در کل پتانسیل این ماشین بیشتر از ایناس، مگه میشه با اینهمه ارتقا فقط 4 دهم از ایوو سریعتر باشه
R@m!n
۲۱ مرداد ۱۴۰۰باید خود لامبورگینی تایم بزنه باهاش.
AMG GT R
۲۱ مرداد ۱۴۰۰تمامی خودرو های لامبورگینی پتانسیل بالایی دارن و مطمئن باش که که میتونست ۴ ثانیه زود تر پیست رو شخم بزنه اگه خود لامبو رکورد می زد
Mf1
۲۲ مرداد ۱۴۰۰حتما بقیه خودروها همین کار که شما مگین انجام بدهند ۴ ثانیه سریعتر پیست شخم میزنن
شاید نوربرینگ حرفی برا گفتن داشته باشه
علی
۲۳ مرداد ۱۴۰۰نه عزیزم منظورش اینکه راننده حرفه ای نیست اگه راننده ای مخصوص پیست باشه رکورد رو خیلی بالاتر میبره
فرید
۲۱ مرداد ۱۴۰۰این همه تغییرات واسه نیم ثانیه؟ غیر عادیه
ارشیاsvj
۲۱ مرداد ۱۴۰۰این گبهارت چرا با همه ماشینا مثل چمن زن رفتار میکنه همش میخواد بره تو چمنای اطراف پیست.
مارو باش گفتیم این میخواد رکورد نوربرگ بزنه🙄🙄🙄🙄
محمدهادی
۲۱ مرداد ۱۴۰۰این گبهارت چیکارست؟
راننده مسابقات جی تی یا تورینگ بوده؟
خب بدن دست یکی دیگه رکورد بزنه
محمدهادی
۲۱ مرداد ۱۴۰۰عجب ماشین چموشیه
عین ساخته های فراری میمونه این نسخه از لامبورگینی
همش میخواد جفتک بندازه
پسر اوج هیجان و رانندگی حرفه ییه اینجور ماشینا
علی
۲۳ مرداد ۱۴۰۰این راننده حرفه ای نیست و هدفش هم شکست رکورد نبود. فقط داشت از رانندگی باهاش لذت می برد و با پدال بازی میکرد مطمنم اگه راننده حرفه ای بذارن پشت این ماشین مطمنم عضو ده تای برتر خواهد بود
علی
۲۳ مرداد ۱۴۰۰راننده مجله هست دیگه حرفه ای نیست دوما مسئولیت محدود داره که همش میترسه ماشین رو به باقالیا نفرسته بخاطر همین این رکورد قابل قبول و ثبت نیست
محمد مختاری آذر
۲۵ مرداد ۱۴۰۰فکر کنم اگه راننده خوبی بود مثل اندی والاس اونوقت وقت میتونست بهتر باشه به نظرم باید تا سرعت آخر شتاب گیری کرد مثلا به 240 رسید یا بیشتر بعد ترمز خیلی سنگین انجام دهیم و دور بزنیم بهتر باشه نه اینکه هنوز یکم مونده سرعت رو آروم آروم کم کنیم