لامبورگینی اوروس استوک یک سوپرکار در قامت شاسیبلند است اما این خودرویی که میبینید پیشوند سوپر برای واژه شاسیبلند را دور انداخته و پیشوند برازندهتر هایپر را انتخاب کرده است!
این اوروس حاصل تیونینگ شرکت آلمانی HGP است که از کیت ارتقایی مرحله ۲ سود برده و شامل توربوهای ارتقا یافته، ورودی هوای جدید، سیستمهای الکترونیکی بهتر و برخی ریزهکاریهای دیگر بوده و باعث ایجاد قدرت قابلتوجه فراتر از ۹۶۰ اسب بخار و گشتاور ۱۲۵۰ نیوتون متر شده است.
همانگونه که میدانید پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی اوروس در حالت استاندارد خروجی ۶۵۰ اسبی و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری تولید میکند. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیهای و حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعتی دارد درحالیکه نسخه تیون شده توسط HGP تنها در عرض ۲.۹ ثانیه سرعت خود را از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسانده و سقف سرعت آن نیز به حدود ۳۴۰ کیلومتر در ساعت رسیده است.
HGP همچنین کیت ارتقای مرحله ۱ را ارائه میکند که تأییدیه TUV آلمان را به همراه داشته و شامل ارتقای نرمافزاری است. این کیت باعث ایجاد قدرت ۷۹۲ اسبی و گشتاور ۱۰۲۰ نیوتون متری میشود.
این تیونر به منظور نمایش تواناییهای اوروس تیون شده ویدئوی از آن را منتشر کرده است. این خودرو توانسته مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۵۴ ثانیه طی میکند.
[دانلود ویدئو]
Enzo
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹این که همون شکل استوکش دیوانه بود .الان دیگه زنجیری شده .چه دارو درختی توسط اون عزیزان ناشیی که پشت این بشینن صاف بشه?
مهراد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹دوستان کسی در مورد عمر مفید ماشینایی که بشدت تیونینگ میشن اطلاعاتی داره ؟؟
♤Angus_812♤
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹۱.بستگی داره چه ماشینی تیونینگ بشه
۲.قطعاتی که برای ارتقا نصب میکنی برند باشه و کپی یا فیک نباشه
۳.از همه مهمتر چقدر بخوای فشار به ماشین بیاری
اگه همه اینارو رعایت کنی و ماشینت سالم باشه ۶ سال بدون ایراد کار میکنه
تجربشو با زانتیا داشتم
مهراد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹خیلی ممنون دوست عزیز از اینکه تجربتون رو به اشتراک گذاشتید ??
بیشتر منظورم تیونینگای بشدت سنگین و فوق حرفه ای هستش مثل کاری که آندرگراند ریسینگ با لامبورگینی میکنه و ۲۰۰۰ اسب میکشه بیرون یا کاری که هفنر پرفورمنس با فورد جی تی میکنه و ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت میگیره
خلاصه بگم : ماشین عالی + تیونینگ سنگین و حرفه ای + بالاترین توان
♤Angus_812♤
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹من فکر کردم در حد مرز های خودمون میگی??ماشینهای عالی هزینه سرویس زیاد دارن
و اون تیونینگ ها هم استهلاکو خیلی بالا میبره
و حتی اگه بهترین لامبورگینی هم داشته باشی
با اون تیونینگ های سنگین ۳ سال کار میکنه
این تجربه من از یک مستند بود که پارسال دیدم
من زانتیا خودم تیونینگش سنگین بود داینو بردم ۲۶۴ اسب بخار قدرت داشت(((البته در برابر اونی که گفتم هیچه)))
صغری شیشلول بند
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹داداش ببخشید که میپرسم
یجا گفتی دانشجویی هم کار میکنی و هم درس میخونی،بخاطر کرونا بیکار شدی
و نمیتونی بسته اینترنت بخری در نتیجه ممنون میشی پدال نتیجه درگها رو بنویسه
اینجا میگی زانتیا داشتی با تیون سنگین
قسم روباه رو باور کنیم یا دم خروس؟
♤Angus_812♤
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹زانتیا پدرم بود شریکی استفاده کردیم
ولی به خاطر اینکه افتاد تو خرج فروختیم
ینی هر کی زانتیا داشته وضع مالی خوبی داشته
ارسلان
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹چندین فاکتور هستن که عمر موتور رو تعیین میکنن اما اصلی ترین فاکتورها دو تا هست
اولی جنس آلیاژ … در ساخت انجین هر چی از آلیاژ بهتری استفاده شده باشه عمر انجین بیشتر میشه مثلا بعضی آلیاژ ها ضد اکسید و ضد سایش هستن و یا مقاومت حرارتی بالایی دارن .. مثلا یاتاقانی که از آلیاژ با مقاومت حرارتی بالا ساخته بشه باعث میشه ماشین خیلی به ندرت یاتاقان بزنه یعنی احتمال یاتاقان زدن به صفر برسه …. یا جنسه سیلندر اگه از آلیاژی باشه که ضد سایش باشه احتمال اینکه پیستون هنگام بالا پایین رفتن محفظه ی سیلندر بخاطر اصطحکاک و حرارت زیاد دچار سایش کنه در دور بالا .. خیلی پایین میاد و تقریبا به صفر میرسه و این باعث میشه که پیستون در سیلندر دچار لقی نشه اگه سیلندر ساییده بشه و پیستون در محل خودش از فیکسی در بیاد و لق بزنه مقع پایین رفتن بخاطر لقی توی زاویه اشتباه قرار میگیره و باعث فشار محاسبه نشده و مضاعف روی شاتون میشه و باعث شکستن شاتون در دور بالا میشه و اصطلاحا میگیم ماشین شاتون میزنه جنس شاتون هم باید بجای آلیاژ خشک از آلیاژ انعطاف پذیر باشه چیزی شبیه به فنر تا زیر فشار مضاعف خرد نشه .. نمیگم فنر باشه ? منظورم اینه اگه بهش خیلی فشار اومد بجای خرد شدن خم بشه اینجوری انجین کمتر آسیب میبینه و آسیب محدود به شاتون خوهد بود و هزینه تعمییرخیلی خیلی پایین میاد
دومین فاکتور فارغ از جنس آلیاژ موتور کارکرد موتور در دما و دور مشخص هست … اگه یه موتوری حتی اگه از آلیاژ اشغال ساخته شده باشه اما اگه توی دور بالا استفاده نشه و فشار به انجین نیاد اینطوری اصحکاک و و حرارت کمتری هم تولید میشه و باعث افزایش طول عمر انجین میشه
سومین فاکتور هم قدرت سیستم خنک کننده ی انجین هست که بیشترین تاثیر رو توی طول عمر انجین داره یه انجین با آلیاژ اشغال اگه سیستم خنک کنند قوی داشته باشه طول عمر قابل توجه ای رو تجربه خواهد کرد و برعکس اگه یه انجین با آلیاژ عالی یه سیستم خنک کننده ناکارآمد داشته باشه طول عمر ناامید کننده رو به صاحبش تحویل خواهد داد
نتیجه اینه که تقویت یک پیشرانه ی درون سوز مساوی است با تقویت حرارت تولید شده از سوی موتور که اگه با تقویت سیتم خنک کننده همراه نباشه نباید توقع طول عمر بالایی از خودروی تقویت شده خودتون داشته باشید … توی مسابقات معمولا بخاطر کاهش وزن سیستم خنک کننده ی ناکارامد میبندن تا وزن ماشین پایین بیاد و احتمال برنده شدن بالا بره جتی کاهش 500 گرمی وزن ماشین در مسابقه میتونه تاثیر فاصله ی جلو افتادن 3-6 متری با سایر خودروها رو بهمراه داشته باشه در کنار شتاب اولیه بهتر پس اونجا دیگه هزینه ها مهم نیس و مهم برنده شدنه اما شما که نمیخایید و مثله شرکت های بزرگ توانایی بدوش کشیدن این هزینه ها رو ندارید ? از طرفی اولویت شما برنده شدن نیست و همچنین هیچ توجیهی وجود نداره که شما ماشین تون رو قربانی کمی افزایش شتاب بکنید برای همین بهتره از سیستم خنک کننده ی مناسبی استفاده بکنید
♤Angus_812♤
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹داداش کامتتو با دقت خوندم اطلاعاتی خوبی بهم داد
ولی اینا ایران به کار نمیاد با این ماشینای پلاستیکی که سوار میشیم
ارسلان
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹قابلی نداشت …. همین ماشین پلاستیکی ها رو هم میشه در حد خودشون تیونینگ کرد ولی به نظر من اولین چیزی که توی ماشین ایرانی باید تقویت بشه ساختار بدنه و شاسی هست … جدا از تیونینگ خیلی از ماشینای ایرانی که مشکلات شاتون زدن بخاطر فشار زیاد ناشی از نصب توربو روی انجین غیر توربو دارن و حتی مشکل یاتاقان زدن در برخی از وارداتی ها هم دیده میشه صاحبانشون میتونن با استفاده از این اطلاعات مشکل شون رو حل کنن مثلا از یاتاقان های تنگستن استفاده کنن و از شاتون های مخصوص مسابقه استفاده کنن و سیستم خنک کننده ی ماشین شون رو خیلی ابتدایی ارتقا بدن مثل نصب رادیات بزرگتر و فن رایات بهتر شاید ساده به نظر بیاد ولی تاثیر زیادی داره توی عملکرد ماشین هر چی صفحات فلزی بین رادیات نارک تر باشه و رادیات صفحات بیشتری داشته باشه و خوده رادیات بزرگتر باشه بهتره چون اینجوری گرما رو خیلی بهتر دفع میکنه جنس رادیات هم تماما از الومینیوم خالص باشه بعضی رادیات ها بخاطر اینکه قیمتش ارزونتر باشه از فلزات ارزونتر استفاده میکنن بهترین انتقال حرارت برای الومینیوم هست برای همین خیلی از انجین های مسابقه رو تماما از الومینیوم میسازن که نیاز به سیستم خنک کننده ی قوی سنگین نباشه
مهراد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹جناب ارسلان و Angus خیلی ممنون از پاسخ ها
?✌️?
Behrouz. anzali
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹چه صدای موتور داره ادم دلش از جا درمیاد . واقعا فولکس واگن تو احیای لامبو خیلی موفق بوده. با این که موتورش برای کاین و محصولات ائودی استفاده میشه اگه اشتباه نکنم. ولی حس صدای لامبورگینی رو داره
Farzad
۶ خرداد ۱۳۹۹خیلی ترسناکه