نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۵: سرانجام خودروی فوقالعاده و پرچمدار خاندان اونتادور، رونمایی شد. لامبورگینی اونتادور LP750-4 سوپر ولوچه با همان فرمول پیشینیان خود ساخته شده است. یعنی وزن کمتر و قدرت بیشتر.
پیشرانه V12 این خودرو با حجم ۶.۵ لیتر و با تنفس طبیعی قادر است ۷۴۰ اسب بخار (750ps) نیرو در دور موتور ۸۴۰۰ و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه تولید نماید. ردلاین موتور هم از ۸۵۰۰ دور بر دقیقه آغاز میگردد. چنین نیرویی با توجه به کاهش وزن ۵۰ کیلوگرمی خودرو، عملکرد آن را ارتقا خواهد داد. اکنون نسبت وزن به قدرت خودرو به رقم ۲.۰۳ کیلوگرم به ازای هر اسب بخار رسیده است. اونتادور SV هنوز شتاب صفر تا صد را در ۲.۸ ثانیه ثبت میکند. با این وجود بیشینه سرعت آن به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. سیستم اگزوز جدید مدل SV علاوه بر کاهش فشار پشت، صدای رساتر و بلندتری تولید میکند. طراحی بیرونی اونتادور SV به منظور کسب اطمینان از بهترین تعادل آئرودینامیکی، بهینه گشته است. در نتیجه بهبود آئرودینامیک و کاهش مقاومت در برابر هوا تا ۱۵۰ درصد کارآمدی بالاتر و ۱۷۰ درصد نیروی چسبندگی یا داون فورس بیشتری را نشان میدهد.
راه حلهای مهندسی برای کاهش وزن با کمک پنل ها و قطعات جایگزین شده با فیبرکربن نهایی شدهاند. به گفته استفان وینکلمن، این خودرو منحصر به فردترین، خالصترین و احساسیترین محصول تاریخ تجاری لامبورگینی است. روی شاسی مونوکوک فیبرکربنی SV شماره سریالهای انحصاری درج شده و فریم آلومینیومی سبکوزن آن توسط پیچ و مهره روی آن قرار میگیرد. پانل دربها، سپرها و ضربهگیرها، ورودیهای هوا و باله ثابت عقب نیز از فیبر کربن ساخته شدهاند. فیبر کربن حتی به داخل کابین هم راه یافته و صندلیهای سطلی شکل مسابقه ای، پانلهای دربها و داشبورد را دربر میگیرد. این در حالی است که از کفپوش و مواد عایق خبری نیست. نشان دهنده های داشبورد نیز کاملاً بهروز شدهاند. صفحه نمایشگر دیجیتالی TFT زرد رنگ با وضوح بالا حتی نیروی G را نیز به نمایش میگذارد. سیستم تعلیق با ویژگیهایی نظیر کمکفنرهای مغناطیسی-رئولوژیکی انطباقی به حفظ خودرو در هر شرایط در وضعیت متعادل از جمله در هنگام ترمز شدید بدون شیرجه رفتن، کمک مینمایند. فرمان الکترومکانیکی پویای خودرو هم با تنظیمات بخصوصی همراه گشته است. چرخهای آلیاژی نیز بسیار سبکوزن میباشند. اندازه رینگها در جلو ۲۰ و در عقب ۲۱ اینچی است که میتواند بهصورت اختیاری با مهره مرکزی ارائه گردد. مجموعه ترمزهای کربن سرامیکی هم که بهصورت استاندارد روی این خودرو قرار میگیرند، همیشه اطمینان کافی از قدرت توقف را ایجاد مینمایند.
قیمت پایه اونتادور سوپر ولوچه در اروپا ۳۲۷,۱۹۰ یورو میباشد و فروش آن از اواخر بهار ۲۰۱۵ آغاز میشود. [jwplayer mediaid=”۱۰۴۶۲۴″] [دانلود ویدئو]
همیشه آونتادور رو تحسین می کردم.و می کنم. خود اسم لامبورگینی 1 میلیارد می ارزه. و همیشه دوست داشتم این ماشین. داشتم.ولی افسوس که تصاویر و چند کلیپ سهم ما از این آونتادور رویایی هست.
من همیشه محصولات فراری رو بیشتر از لامبو دوست داشتم ولی اوانتادور اولین ماشینی بود که واقعا از ته دلم دوست داشتم,ابهت خاصی داره واقعا مخصوصا نارنجی اسپایدرش با اینتریور طرح نارنجی محشره اینم که مثل قبلی خوشگلو پر ابهته دمشون گرم فقط یکم موتورشو قوی تر میکردن خیلی بهتر میشد,اینهمه حجم موتور 800 اسب بخار قدرت میخواد اگه 800 اسب بود دیگه هیچ ایرادی نمیشد گرفت ازش
فقط میتونم بگم متاسف ام واسه لامبورگینی! وننو که سال 2015 معرفی شد 740 اسب و 700 نیوتون متر گشتاور داشت! تازه 150 کیلو از آونتادور سبکتر بود! مطمئنم که عملکردش از وننو خیلی بهتره ولی درکل متاسفم! البته خیلی وقته میدونستم 740 اسب بخاره ولی امیدوار بودم تا بیشتر از این باشه ولی نیست!!!
سلام داداش محمد حسین پیش بینیا درست در نیومد من که از اول شک داشتم آوانتادورsv با 800 اسب بخار رونمایی بشه ولی در مورد وزنش اشتباه کردم حداقل 100 کیلو رو انتظار داشتم. ولی نباید ناراحت بشی چیزی که مشخصه این خیلی ماشین شاخیه. در مورد وننو باید بگم در مورد ماشین 4.5 میلیون دلاری که بیشتر اجزاشو تیتانیوم فیبر کربن و کربو تیتانیوم تشکیل میده باید وزن اینقدر با آوانتادور فرق کنه.
داداش ناراحت نشو میدونم لامبو رو دوست داری و از اسمتون هم مشخصه ولی تا سالهای آینده احتمالا تا 2020 دیگه لامبو تنها کمپانی سوپراسپرت سازی خواهد بود که از تنفس طبیعی استفاده میکنه,به همین علت من اعتقاد دارم مدیران لامبو حتی ممکنه پیشرفتشونو کند تر کرده باشن تا واسه بازار محصولات آیندشون حرکت مفیدی کرده باشن در واقع ممکنه تکنولوژیش باشه ولی رونمایی نشه الان امیدوارم منظورمو درست رسونده باشم
اونتادر ( کلا ماشینای لامبورگینی) همیشه خاص بودن و هستن! هر سری که یه لامبو جدید معرفی میشه دنیای خودرو رو تکون میده! این اونتادر همه چیش ادمو دیوونه میکنه! قیافش – موتورش – صداش و…!!
از اولین لحظه که اونتادور رو دیدم عاشقش شدم یه عشقه واقعی عشق در یک نگاه یه نقاشیه بزرگم ازش زدم دیواره اتاقم حالا فک کن sv هم بشه !!!!!!! OMG !!!!!!!!
به قول جرمی کلارکسون این ماشین اسب های با اصل نصب داره و به قول ریچارد هموند موقع تعویض دنده میزنه پشت سرت و…. دوستان عزیز من یک سوال دارم ؟من کلاس هشتم هستم بعد درمورد انتخاب رشته ی ریاضی مکانیکی شک دارم ؟برم یا نرم؟بعد درآمد داخل کشورش خوبه یا نه؟
سلام دوست عزیز رشته ای که بهش علاقه داری رو بخون. من خودم ریاضی رفتم الانم دارم مهندسی مواد میخونم و فکر میکنم بهترین انتخاب زندگیم انتخاب رشته ریاضی و بعدشم مهندسی مواد بوده. از الانم به فکر درآمد نباش. شما چه تجربی بخونی، چه انسانی بخونی چه ریاضی، هر کدوم سختیهای خودشو داره و موفقیت و پول درآوردن هم در هر سه تاشون امکانپذیره (باید راهشو پیدا کنی).
میشه گفت طراحی اونتادور بین تموم خودروهای دیگر خیابانی جز خشنترین طراحی هاست بخاطرخطوط تیز وبرنده ی که روی تمام نقاطش میشه دید. واین طراحیشون خشونت بیشتری بهش داده که بسیار قدرتمندترازقبل نشونش میده که درواقعیت هم تغییرات مناسبی توباطن داشته وبه گفته ی خودشون یعنی جناب آقای استفان وینکلمن: این خودرو منحصر به فردترین، خالصترین و احساسیترین محصول تاریخ تجاری لامبورگینی است من که بادیدنش لذت میبرم
آقا چرا تیزرش رو نذاشتین خداییش آدم کف میکنه اصلا!!! تازه یه آپشنم که اضافه شده اینه وقتی 180تا رو رد میکنه یه پدرسوخته ای داد میزنه:این است خودروی ملی ایتالی!
درود چرا این پشت آمپرشو اینطوری کردن به نظرم زشت میزنه!. لامبورگینی باید یا توربو بزاره تو موتوراش یا بره سوراغ هیبریدی تا از پورش و مک لارن عقب نمونه.ولی واقعا ابهت لامبورگینی یه چیز دیگس
سالهاست که طرفدار فراری هستم اما آونتادور با اون طراحی خشن و هیجانیش قلب آدمو به تپش وادار میکنه فقط کاش موتورش رو قویتر کنه یا تبدیلش کنه به یه هایپرکار. چون انقدر فراری و لامبو رو دوس دارم که نمیتونم ببینم پورشه و مک لارن ازینا جلوتر باشن. به هر حال اینا از مهد طراحی و سرعت میان . عاشقشونم من …
NA-NikandreosApotheon-NA
۱۲ اسفند ۱۳۹۳به به چه شود.
آونتادور خودش یه عروسه حالا با اومدن نسخه SV میشه تازه عروس در حجله.
واقعا مناسبترین سوپراسپرت در رنج قیمت خودش.
عاشقشم به معنای واقعی.ایتالیا همیشه تو خودروسازی به فکر ما جووناست.
NA-NikandreosApotheon-NA
۱۲ اسفند ۱۳۹۳همیشه آونتادور رو تحسین می کردم.و می کنم.
خود اسم لامبورگینی 1 میلیارد می ارزه.
و همیشه دوست داشتم این ماشین. داشتم.ولی افسوس که تصاویر و چند کلیپ سهم ما از این آونتادور رویایی هست.
E 36
۱۲ اسفند ۱۳۹۳بی نظیره
BIG LIKE
Mostafa&S
۱۲ اسفند ۱۳۹۳درود
فراری لایک
لامبورگینی دیسلایک
NA-NikandreosApotheon-NA
۱۲ اسفند ۱۳۹۳مصطفی نظر سنجی غلطی کردی
فراری و لامبورگینی هر دوشون بی نظیرن و من نمی تونم یکی رو بیشتر از اونیکی دوست داشته باشم.
50/50
slr722
۱۲ اسفند ۱۳۹۳خوشم میاد یه ماشین خوب .بتونی خوبترش بکنی…
اسپیلتر خیلی خوب شده…
ایرودینامیک چشمی نیست.اما خوب معلومه بهبود یافته…
bardia
۱۲ اسفند ۱۳۹۳من همیشه محصولات فراری رو بیشتر از لامبو دوست داشتم
ولی اوانتادور اولین ماشینی بود که واقعا از ته دلم دوست داشتم,ابهت خاصی داره واقعا
مخصوصا نارنجی اسپایدرش با اینتریور طرح نارنجی محشره
اینم که مثل قبلی خوشگلو پر ابهته دمشون گرم
فقط یکم موتورشو قوی تر میکردن خیلی بهتر میشد,اینهمه حجم موتور 800 اسب بخار قدرت میخواد
اگه 800 اسب بود دیگه هیچ ایرادی نمیشد گرفت ازش
Omid
۱۲ اسفند ۱۳۹۳اینم باید در نظر داشت که این ماشین موتورش تنفس طبیعی هست !
Carbonado Aventador
۱۲ اسفند ۱۳۹۳فقط میتونم بگم متاسف ام واسه لامبورگینی!
وننو که سال 2015 معرفی شد 740 اسب و 700 نیوتون متر گشتاور داشت!
تازه 150 کیلو از آونتادور سبکتر بود!
مطمئنم که عملکردش از وننو خیلی بهتره ولی درکل متاسفم!
البته خیلی وقته میدونستم 740 اسب بخاره ولی امیدوار بودم تا بیشتر از این باشه ولی نیست!!!
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۱۲ اسفند ۱۳۹۳سلام داداش محمد حسین
پیش بینیا درست در نیومد من که از اول شک داشتم آوانتادورsv با 800 اسب بخار رونمایی بشه ولی در مورد وزنش اشتباه کردم حداقل 100 کیلو رو انتظار داشتم.
ولی نباید ناراحت بشی چیزی که مشخصه این خیلی ماشین شاخیه. در مورد وننو باید بگم در مورد ماشین 4.5 میلیون دلاری که بیشتر اجزاشو تیتانیوم فیبر کربن و کربو تیتانیوم تشکیل میده باید وزن اینقدر با آوانتادور فرق کنه.
bardia
۱۲ اسفند ۱۳۹۳داداش ناراحت نشو میدونم لامبو رو دوست داری و از اسمتون هم مشخصه
ولی تا سالهای آینده احتمالا تا 2020 دیگه لامبو تنها کمپانی سوپراسپرت سازی خواهد بود که از تنفس طبیعی استفاده میکنه,به همین علت من اعتقاد دارم مدیران لامبو حتی ممکنه پیشرفتشونو کند تر کرده باشن تا واسه بازار محصولات آیندشون حرکت مفیدی کرده باشن
در واقع ممکنه تکنولوژیش باشه ولی رونمایی نشه الان
امیدوارم منظورمو درست رسونده باشم
moein
۱۲ اسفند ۱۳۹۳هیولا
سلطان
واقعا این ماشین هیچ حرفی برای گفتن نمیذاره
یه طراحی جسورانه و فوق العاده تهاجمی که فقط دیدنش هم باعث میشه آدم ادرنالین ترشح کنه
پوری پوریا!
۱۲ اسفند ۱۳۹۳به به!
لامبورگینی عشقه !
فوق العاده ست! چیزی نمیتونم بگم فقط اینکه کاش قوی تر و سریع تر بود!
پوری پوریا!
۱۲ اسفند ۱۳۹۳اونتادر ( کلا ماشینای لامبورگینی) همیشه خاص بودن و هستن! هر سری که یه لامبو جدید معرفی میشه دنیای خودرو رو تکون میده! این اونتادر همه چیش ادمو دیوونه میکنه! قیافش – موتورش – صداش و…!!
fardinb
۱۲ اسفند ۱۳۹۳از اولین لحظه که اونتادور رو دیدم عاشقش شدم
یه عشقه واقعی
عشق در یک نگاه
یه نقاشیه بزرگم ازش زدم دیواره اتاقم
حالا فک کن sv هم بشه !!!!!!!
OMG !!!!!!!!
MOHAMAD TBAG
۱۲ اسفند ۱۳۹۳جووووووووووونم لامبو ♥
یه ایتالیا و یه لامبو …………
Lamborghini REVENTON
۱۲ اسفند ۱۳۹۳به قول جرمی کلارکسون این ماشین اسب های با اصل نصب داره و به قول ریچارد هموند موقع تعویض دنده میزنه پشت سرت و….
دوستان عزیز من یک سوال دارم ؟من کلاس هشتم هستم بعد درمورد انتخاب رشته ی ریاضی مکانیکی شک دارم ؟برم یا نرم؟بعد درآمد داخل کشورش خوبه یا نه؟
Mostafa&S
۱۲ اسفند ۱۳۹۳نه داداش رشته فنی بخصوص مکانیک نرو خیلی سخته ریاضی و فیزیک زیاد داره من خودم فیروزکوه مکانیک خوندم ولی آخرش کم آوردم برو انسانی…
حسین
۱۳ اسفند ۱۳۹۳سلام
دوست عزیز رشته ای که بهش علاقه داری رو بخون. من خودم ریاضی رفتم الانم دارم مهندسی مواد میخونم و فکر میکنم بهترین انتخاب زندگیم انتخاب رشته ریاضی و بعدشم مهندسی مواد بوده. از الانم به فکر درآمد نباش. شما چه تجربی بخونی، چه انسانی بخونی چه ریاضی، هر کدوم سختیهای خودشو داره و موفقیت و پول درآوردن هم در هر سه تاشون امکانپذیره (باید راهشو پیدا کنی).
Car Designer
۱۲ اسفند ۱۳۹۳این گاو هرچی بزرگتر میشه وحشی تر میشه………
وحشی
وحشی
و وحشی تر
saleh.cars.motorcycles
۱۲ اسفند ۱۳۹۳میشه گفت طراحی اونتادور بین تموم خودروهای دیگر خیابانی جز خشنترین طراحی هاست بخاطرخطوط تیز وبرنده ی که روی تمام نقاطش میشه دید.
واین طراحیشون خشونت بیشتری بهش داده که بسیار قدرتمندترازقبل نشونش میده که درواقعیت هم تغییرات مناسبی توباطن داشته
وبه گفته ی خودشون یعنی جناب آقای استفان وینکلمن: این خودرو منحصر به فردترین، خالصترین و احساسیترین محصول تاریخ تجاری لامبورگینی است
من که بادیدنش لذت میبرم
فرزاد
۱۲ اسفند ۱۳۹۳لامبورگینی را فقط میشود با لامبورگینی مقایسه کرد!
محمد
۱۲ اسفند ۱۳۹۳هیچی دیگه اینم واسه غصه امشبم ، فردا صبح گاه هم باید با پیکان بار برم سر کار…
reza
۱۲ اسفند ۱۳۹۳شتابشو که گفتین هنوز 2.8 ثانیه است.سرعتشم که تا جایی که میدونم اونتادور معمولی هم 350 هست پس توی این دو فاکتور ارتقایی نداشته
M5
۱۲ اسفند ۱۳۹۳تودوزیش زیباست!
خطی ک برای طراحیش گرفته شده توی همه جا دیده میشه چه روی صندلی چه بدنه چه کفش!
پیکان جوانان
۱۲ اسفند ۱۳۹۳چه فرقی با آونتادور پ کرده 2.8 و 350 تغییر نکرده که
سعید
۱۲ اسفند ۱۳۹۳مگه میشه به این ماشین ایراد گرفت؟همه چیش عالیه
مهران
۱۲ اسفند ۱۳۹۳درست طرفدار فراری ام
ولی خداییش اونتادورم خیلی بی نا…سه
kurdishlambo
۱۳ اسفند ۱۳۹۳آقا چرا تیزرش رو نذاشتین خداییش آدم کف میکنه اصلا!!!
تازه یه آپشنم که اضافه شده اینه وقتی 180تا رو رد میکنه یه پدرسوخته ای داد میزنه:این است خودروی ملی ایتالی!
Evin
۱۳ اسفند ۱۳۹۳صفحه TFT کیلومتر شمار زرد رنگ اصلا بهش نمیاد !!!
بیشتر طرح فانتزی داره
همون اولی بهتر بید!!!!!!!!
lmbx
۱۵ اسفند ۱۳۹۳درود
چرا این پشت آمپرشو اینطوری کردن به نظرم زشت میزنه!. لامبورگینی باید یا توربو بزاره تو موتوراش یا بره سوراغ هیبریدی تا از پورش و مک لارن عقب نمونه.ولی واقعا ابهت لامبورگینی یه چیز دیگس
parham
۱۷ اسفند ۱۳۹۳من واسه این کار زاده شدم
من این بار آماده شدم
من واسه این کار ساخته شدم
من بی تاب بیییییییی تابم…
سیامک
۲۰ فروردین ۱۳۹۴سالهاست که طرفدار فراری هستم اما آونتادور با اون طراحی خشن و هیجانیش قلب آدمو به تپش وادار میکنه فقط کاش موتورش رو قویتر کنه یا تبدیلش کنه به یه هایپرکار. چون انقدر فراری و لامبو رو دوس دارم که نمیتونم ببینم پورشه و مک لارن ازینا جلوتر باشن. به هر حال اینا از مهد طراحی و سرعت میان . عاشقشونم من …
محمدمیلـاد
۴ تیر ۱۳۹۵خرابشم لامصب باید پشت این ماشین بشینید تا راحتی و حال واقعی رو بفهمید
سینا
۲۲ تیر ۱۳۹۵من که واقعا نمیدونم چی درموردش بگم حاظرم کل زندگیموبدم ولی یه لامبرگینی اونتادورsvداشته باشم واقعامحشره