لامبورگینی

همه چیز دربارهٔ لامبورگینی اونتادرو SV

نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۵: سرانجام خودروی فوق‌العاده و پرچم‌دار خاندان اونتادور، رونمایی شد. لامبورگینی اونتادور LP750-4 سوپر ولوچه با همان فرمول پیشینیان خود ساخته شده است. یعنی وزن کمتر و قدرت بیشتر.

Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV
پیشرانه V12 این خودرو با حجم ۶.۵ لیتر و با تنفس طبیعی قادر است ۷۴۰ اسب بخار (750ps) نیرو در دور موتور ۸۴۰۰ و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه تولید نماید. ردلاین موتور هم از ۸۵۰۰ دور بر دقیقه آغاز می‌گردد. چنین نیرویی با توجه به کاهش وزن ۵۰ کیلوگرمی خودرو، عملکرد آن را ارتقا خواهد داد. اکنون نسبت وزن به قدرت خودرو به رقم ۲.۰۳ کیلوگرم به ازای هر اسب بخار رسیده است.
Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV
اونتادور SV هنوز شتاب صفر تا صد را در ۲.۸ ثانیه ثبت می‌کند. با این وجود بیشینه سرعت آن به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. سیستم اگزوز جدید مدل SV علاوه بر کاهش فشار پشت، صدای رساتر و بلندتری تولید می‌کند.
Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV
طراحی بیرونی اونتادور SV به منظور کسب اطمینان از بهترین تعادل آئرودینامیکی، بهینه گشته است. در نتیجه بهبود آئرودینامیک و کاهش مقاومت در برابر هوا تا ۱۵۰ درصد کارآمدی بالاتر و ۱۷۰ درصد نیروی چسبندگی یا داون فورس بیشتری را نشان می‌دهد.
راه حل‌های مهندسی برای کاهش وزن با کمک پنل ها و قطعات جایگزین شده با فیبرکربن نهایی شده‌اند. به گفته استفان وینکلمن، این خودرو منحصر به فردترین، خالص‌ترین و احساسی‌ترین محصول تاریخ تجاری لامبورگینی است.
Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV
روی شاسی مونوکوک فیبرکربنی SV شماره سریال‌های انحصاری درج شده و فریم آلومینیومی سبک‌وزن آن توسط پیچ و مهره روی آن قرار می‌گیرد. پانل درب‌ها، سپرها و ضربه‌گیرها، ورودی‌های هوا و باله ثابت عقب نیز از فیبر کربن ساخته شده‌اند.
Lamborghini Aventador SV Interior
Lamborghini Aventador SV Interior
Lamborghini Aventador SV Dashboard
Lamborghini Aventador SV Dashboard
Lamborghini Aventador SV Interior
Lamborghini Aventador SV Interior
فیبر کربن حتی به داخل کابین هم راه یافته و صندلی‌های سطلی شکل مسابقه ای، پانل‌های درب‌ها و داشبورد را دربر می‌گیرد. این در حالی است که از کف‌پوش و مواد عایق خبری نیست. نشان دهنده های داشبورد نیز کاملاً به‌روز شده‌اند. صفحه نمایشگر دیجیتالی TFT زرد رنگ با وضوح بالا حتی نیروی G را نیز به نمایش می‌گذارد.
Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV
سیستم تعلیق با ویژگی‌هایی نظیر کمک‌فنرهای مغناطیسی-رئولوژیکی انطباقی به حفظ خودرو در هر شرایط در وضعیت متعادل از جمله در هنگام ترمز شدید بدون شیرجه رفتن، کمک می‌نمایند. فرمان الکترومکانیکی پویای خودرو هم با تنظیمات بخصوصی همراه گشته است. چرخ‌های آلیاژی نیز بسیار سبک‌وزن می‌باشند. اندازه رینگ‌ها در جلو ۲۰ و در عقب ۲۱ اینچی است که می‌تواند به‌صورت اختیاری با مهره مرکزی ارائه گردد. مجموعه ترمزهای کربن سرامیکی هم که به‌صورت استاندارد روی این خودرو قرار می‌گیرند، همیشه اطمینان کافی از قدرت توقف را ایجاد می‌نمایند. قیمت پایه اونتادور سوپر ولوچه در اروپا ۳۲۷,۱۹۰ یورو می‌باشد و فروش آن از اواخر بهار ۲۰۱۵ آغاز می‌شود. [jwplayer mediaid=”۱۰۴۶۲۴″] [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. NA-NikandreosApotheon-NA

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (125 ديدگاه)

    به به چه شود.
    آونتادور خودش یه عروسه حالا با اومدن نسخه SV میشه تازه عروس در حجله.

    واقعا مناسبترین سوپراسپرت در رنج قیمت خودش.

    عاشقشم به معنای واقعی.ایتالیا همیشه تو خودروسازی به فکر ما جووناست.

    1. NA-NikandreosApotheon-NA

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (125 ديدگاه)

      همیشه آونتادور رو تحسین می کردم.و می کنم.
      خود اسم لامبورگینی 1 میلیارد می ارزه.
      و همیشه دوست داشتم این ماشین. داشتم.ولی افسوس که تصاویر و چند کلیپ سهم ما از این آونتادور رویایی هست.

      1. E 36

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (914 ديدگاه)

        بی نظیره
        BIG LIKE

    2. Mostafa&S

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (317 ديدگاه)

      درود
      فراری لایک
      لامبورگینی دیسلایک

      1. NA-NikandreosApotheon-NA

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (125 ديدگاه)

        مصطفی نظر سنجی غلطی کردی

        فراری و لامبورگینی هر دوشون بی نظیرن و من نمی تونم یکی رو بیشتر از اونیکی دوست داشته باشم.

        50/50

    3. slr722

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1342 ديدگاه)

      خوشم میاد یه ماشین خوب .بتونی خوبترش بکنی…

      اسپیلتر خیلی خوب شده…
      ایرودینامیک چشمی نیست.اما خوب معلومه بهبود یافته…

  2. bardia

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    من همیشه محصولات فراری رو بیشتر از لامبو دوست داشتم
    ولی اوانتادور اولین ماشینی بود که واقعا از ته دلم دوست داشتم,ابهت خاصی داره واقعا
    مخصوصا نارنجی اسپایدرش با اینتریور طرح نارنجی محشره
    اینم که مثل قبلی خوشگلو پر ابهته دمشون گرم
    فقط یکم موتورشو قوی تر میکردن خیلی بهتر میشد,اینهمه حجم موتور 800 اسب بخار قدرت میخواد
    اگه 800 اسب بود دیگه هیچ ایرادی نمیشد گرفت ازش

    1. Omid

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اینم باید در نظر داشت که این ماشین موتورش تنفس طبیعی هست !

    2. Carbonado Aventador

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (4496 ديدگاه)

      فقط میتونم بگم متاسف ام واسه لامبورگینی!
      وننو که سال 2015 معرفی شد 740 اسب و 700 نیوتون متر گشتاور داشت!
      تازه 150 کیلو از آونتادور سبکتر بود!
      مطمئنم که عملکردش از وننو خیلی بهتره ولی درکل متاسفم!
      البته خیلی وقته میدونستم 740 اسب بخاره ولی امیدوار بودم تا بیشتر از این باشه ولی نیست!!!

      1. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1167 ديدگاه)

        سلام داداش محمد حسین
        پیش بینیا درست در نیومد من که از اول شک داشتم آوانتادورsv با 800 اسب بخار رونمایی بشه ولی در مورد وزنش اشتباه کردم حداقل 100 کیلو رو انتظار داشتم.
        ولی نباید ناراحت بشی چیزی که مشخصه این خیلی ماشین شاخیه. در مورد وننو باید بگم در مورد ماشین 4.5 میلیون دلاری که بیشتر اجزاشو تیتانیوم فیبر کربن و کربو تیتانیوم تشکیل میده باید وزن اینقدر با آوانتادور فرق کنه.

      2. bardia

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (181 ديدگاه)

        داداش ناراحت نشو میدونم لامبو رو دوست داری و از اسمتون هم مشخصه
        ولی تا سالهای آینده احتمالا تا 2020 دیگه لامبو تنها کمپانی سوپراسپرت سازی خواهد بود که از تنفس طبیعی استفاده میکنه,به همین علت من اعتقاد دارم مدیران لامبو حتی ممکنه پیشرفتشونو کند تر کرده باشن تا واسه بازار محصولات آیندشون حرکت مفیدی کرده باشن
        در واقع ممکنه تکنولوژیش باشه ولی رونمایی نشه الان
        امیدوارم منظورمو درست رسونده باشم

  3. moein

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (912 ديدگاه)

    هیولا
    سلطان
    واقعا این ماشین هیچ حرفی برای گفتن نمیذاره
    یه طراحی جسورانه و فوق العاده تهاجمی که فقط دیدنش هم باعث میشه آدم ادرنالین ترشح کنه

  4. پوری پوریا!

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (322 ديدگاه)

    به به!
    لامبورگینی عشقه !
    فوق العاده ست! چیزی نمیتونم بگم فقط اینکه کاش قوی تر و سریع تر بود!

    1. پوری پوریا!

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (322 ديدگاه)

      اونتادر ( کلا ماشینای لامبورگینی) همیشه خاص بودن و هستن! هر سری که یه لامبو جدید معرفی میشه دنیای خودرو رو تکون میده! این اونتادر همه چیش ادمو دیوونه میکنه! قیافش – موتورش – صداش و…!!

  5. fardinb

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (128 ديدگاه)

    از اولین لحظه که اونتادور رو دیدم عاشقش شدم
    یه عشقه واقعی
    عشق در یک نگاه
    یه نقاشیه بزرگم ازش زدم دیواره اتاقم
    حالا فک کن sv هم بشه !!!!!!!
    OMG !!!!!!!!

  6. MOHAMAD TBAG

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (146 ديدگاه)

    جووووووووووونم لامبو ♥
    یه ایتالیا و یه لامبو …………

  7. Lamborghini REVENTON

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    به قول جرمی کلارکسون این ماشین اسب های با اصل نصب داره و به قول ریچارد هموند موقع تعویض دنده میزنه پشت سرت و….
    دوستان عزیز من یک سوال دارم ؟من کلاس هشتم هستم بعد درمورد انتخاب رشته ی ریاضی مکانیکی شک دارم ؟برم یا نرم؟بعد درآمد داخل کشورش خوبه یا نه؟

    1. Mostafa&S

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (317 ديدگاه)

      نه داداش رشته فنی بخصوص مکانیک نرو خیلی سخته ریاضی و فیزیک زیاد داره من خودم فیروزکوه مکانیک خوندم ولی آخرش کم آوردم برو انسانی…

    2. حسین

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      سلام
      دوست عزیز رشته ای که بهش علاقه داری رو بخون. من خودم ریاضی رفتم الانم دارم مهندسی مواد میخونم و فکر میکنم بهترین انتخاب زندگیم انتخاب رشته ریاضی و بعدشم مهندسی مواد بوده. از الانم به فکر درآمد نباش. شما چه تجربی بخونی، چه انسانی بخونی چه ریاضی، هر کدوم سختیهای خودشو داره و موفقیت و پول درآوردن هم در هر سه تاشون امکانپذیره (باید راهشو پیدا کنی).

  8. Car Designer

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    این گاو هرچی بزرگتر میشه وحشی تر میشه………
    وحشی
    وحشی
    و وحشی تر

  9. saleh.cars.motorcycles

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (459 ديدگاه)

    میشه گفت طراحی اونتادور بین تموم خودروهای دیگر خیابانی جز خشنترین طراحی هاست بخاطرخطوط تیز وبرنده ی که روی تمام نقاطش میشه دید.
    واین طراحیشون خشونت بیشتری بهش داده که بسیار قدرتمندترازقبل نشونش میده که درواقعیت هم تغییرات مناسبی توباطن داشته
    وبه گفته ی خودشون یعنی جناب آقای استفان وینکلمن: این خودرو منحصر به فردترین، خالص‌ترین و احساسی‌ترین محصول تاریخ تجاری لامبورگینی است
    من که بادیدنش لذت میبرم

  10. فرزاد

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (200 ديدگاه)

    لامبورگینی را فقط میشود با لامبورگینی مقایسه کرد!

  11. محمد

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    هیچی دیگه اینم واسه غصه امشبم ، فردا صبح گاه هم باید با پیکان بار برم سر کار…

  12. reza

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    شتابشو که گفتین هنوز 2.8 ثانیه است.سرعتشم که تا جایی که میدونم اونتادور معمولی هم 350 هست پس توی این دو فاکتور ارتقایی نداشته

  13. M5

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (293 ديدگاه)

    تودوزیش زیباست!
    خطی ک برای طراحیش گرفته شده توی همه جا دیده میشه چه روی صندلی چه بدنه چه کفش!

  14. پیکان جوانان

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (203 ديدگاه)

    چه فرقی با آونتادور پ کرده 2.8 و 350 تغییر نکرده که

  15. سعید

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1470 ديدگاه)

    مگه میشه به این ماشین ایراد گرفت؟همه چیش عالیه

  16. مهران

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (191 ديدگاه)

    درست طرفدار فراری ام
    ولی خداییش اونتادورم خیلی بی نا…سه

  17. kurdishlambo

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    آقا چرا تیزرش رو نذاشتین خداییش آدم کف میکنه اصلا!!!
    تازه یه آپشنم که اضافه شده اینه وقتی 180تا رو رد میکنه یه پدرسوخته ای داد میزنه:این است خودروی ملی ایتالی!

  18. Evin

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (479 ديدگاه)

    صفحه TFT کیلومتر شمار زرد رنگ اصلا بهش نمیاد !!!
    بیشتر طرح فانتزی داره
    همون اولی بهتر بید!!!!!!!!

  19. lmbx

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (284 ديدگاه)

    درود
    چرا این پشت آمپرشو اینطوری کردن به نظرم زشت میزنه!. لامبورگینی باید یا توربو بزاره تو موتوراش یا بره سوراغ هیبریدی تا از پورش و مک لارن عقب نمونه.ولی واقعا ابهت لامبورگینی یه چیز دیگس

  20. parham

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (121 ديدگاه)

    من واسه این کار زاده شدم
    من این بار آماده شدم
    من واسه این کار ساخته شدم
    من بی تاب بیییییییی تابم…

  21. سیامک

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سالهاست که طرفدار فراری هستم اما آونتادور با اون طراحی خشن و هیجانیش قلب آدمو به تپش وادار میکنه فقط کاش موتورش رو قویتر کنه یا تبدیلش کنه به یه هایپرکار. چون انقدر فراری و لامبو رو دوس دارم که نمیتونم ببینم پورشه و مک لارن ازینا جلوتر باشن. به هر حال اینا از مهد طراحی و سرعت میان . عاشقشونم من …

  22. محمدمیلـاد

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خرابشم لامصب باید پشت این ماشین بشینید تا راحتی و حال واقعی رو بفهمید

  23. سینا

    ۲۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که واقعا نمیدونم چی درموردش بگم حاظرم کل زندگیموبدم ولی یه لامبرگینی اونتادورsvداشته باشم واقعامحشره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا