با ۵۰ ساله شدن جراما در سال جاری میلادی، لامبورگینی نگاهی دوباره به این خودروی پیشرانه جلو/وسط داشته است. پس از جراما تمامی محصولات این خودروساز دوستداشتنی به جز شاسی بلندهای LM002 و اوروس بهصورت پیشرانه عقب/وسط تولید شدهاند.
جراما که یک گرندتورر ۲+۲ است در نمایشگاه ژنو ۱۹۷۰ رونمایی شد. این خودرو بر پایه مدلهای Islero و 400GT بنا شده بود هرچند از شاسی تقویت شده، دیسکهای ترمز بزرگ، فاصله بیشتر بین چرخ های روبرویی و رینگهای ۱۵ اینچی منیزیمی سود میبرد.
جراما توسط مارچلو گاندینی طراحی شده بود و از خطوط تیز در بدنه سود میبرد که این نوع طراحی در دهه ۷۰ میلادی توسط خودروسازان زیادی بکار گرفته شده بود. مدلهای پیشتولیدی توسط شرکت Carrozzeria Marazzi ساخته شدند درحالیکه نسخههای نهایی را شرکت Carrozzeria Bertone ساخت. ۱۰۰ دستگاه آخر این خودرو در سال ۱۹۷۲ از پانلهای بدنه ساخت شرکت برتونه سود برده و در کارخانه Marazzi مونتاژ شدند.
از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۶ تعداد ۳۲۸ دستگاه جمارا تولید شد. ۱۷۶ دستگاه از این خودروها از نوع جمارا GT بودند که بین سالهای ۱۳۷۰ تا ۱۹۷۳ خط تولید را ترک کردند. همچنین تعداد ۱۵۲ دستگاه نیز از نوع جمارا GTS تولید شد که این خودرو از ورودی هوای متفاوت روی کاپوت، دو خروجی هوای پشت قوسهای چرخ جلو، رینگهای جدید، صندلیهای جلوی متفاوت و داشبوردی با پشت آمپرهای جدید سود میبرد.
نیروبخش این خودرو پیشرانه ۱۲ سیلندر ۳.۹ لیتری بود که از ۶ کاربراتور وبر سود میبرد. این خودرو در ابتدا خروجی ۳۵۰ اسبی داشت اما بعدها قدرت آن به ۳۶۵ اسب بخار رسید. جمارا میتوانست به سرعت ۲۶۰ کیلومتر در ساعت برسد.
نام جمارا از منطقهای در شمال مادرید اسپانیا که به خاطر گاوهای جنگندهاش مشهور است گرفته شده و اگرچه محصولی کمیاب به شمار میرود اما میتوان نمونههای کارکرده آن را در بازار با قیمتی حدود ۱۰۰ هزار دلاری پیدا کرد. البته نمونههای تمیز این خودرو قیمتی فراتر از ۲۰۰ هزار دلار دارند.
[دانلود ویدئو]
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۹ آذر ۱۳۹۹شبیه ماشینای آمریکاییه
M.A.S
۹ آذر ۱۳۹۹فک کنم اسمش جاراما باشه
و یاراما خونده میشه
مزدا
۹ آذر ۱۳۹۹جلو پنچره اش چه قیافه خسته و بی و حوصله ای داره. یاد فیلم های کارتونی میندازه.
[—{^AMIN_MC20^}—]
۹ آذر ۱۳۹۹دارم فکر میکنم الان اگه لامبورگینی گرند تورر تولید کنه چه شکلی میشه؟؟؟???
OMID
۹ آذر ۱۳۹۹شکل آستریون
[—{^AMIN_MC20^}—]
۹ آذر ۱۳۹۹پس چه فضایی میشه!!!
Aria
۹ آذر ۱۳۹۹لامبو میتونست ازش ی ماشین بسازه شبیه لامبورگینی های موجود ولی با ی موتور توربو یا کوچیک و قیمت کمتر که برای کسایی که میخوان با هزینه و مخارج کمتر ویا برای استفاده های روزمره یدونه لامبورگینی داشته باشن. البته باید سیستم تعلیق عوض میشد تا برای شهر بشه استفاده کرد.
(سالهای ۱۳۷۰ تا ۱۹۷۳ خط تولید را ترک کردند)
این قسمت از متن هم باید اصلاح شه
میثم
۹ آذر ۱۳۹۹ماشینای قدیمی واقعا روح داشتن
ماشینای الان زیبا هستن ولی بیشتر برای جابجایی هستن تا عشق بازی
سامورایی از قله فوجی
۹ آذر ۱۳۹۹کاش لامبورگینی یه ماشین گرند تور میساخت
واقعا جاش بین محصولاتش خالیه
Ahmadreza2002
۹ آذر ۱۳۹۹از لامبو جز طرحای بسیار عالی امروز چیزی انتظار نمیره
وقتی پنجاه سال پیش همچین مدلی داشته
ارشیاSVJ
۹ آذر ۱۳۹۹داره میسازه.
سال۲۰۲۵ میاد.
مهدی،:امید اینده
۹ آذر ۱۳۹۹ماشاالله ماشین اون موقع سیم کشی موبایل glx رو داره?
??Amin_sto??
۹ آذر ۱۳۹۹سری های gt اولین ماشین های ساخت لامبورگینی بودند که البته اولینشون هم gt 350 بود که در سال 1963 توسط فروچیو لامبورگینی معرفی شد ، این مدل هم فوق العاده س از جلو پنجره و رینگ هاش خیلی خوشم اومد البته طراحی کابینش هم واقعا هنرمندانه است
و اما موتورش شاهکار لامبورگینی هست 360 اسب بخار برای سال 1970 دیوانه واره ، کلا هنر ایتالیایی تو این ماشین موج میزنه
فری
۹ آذر ۱۳۹۹ماسلها تحت تاثیر لامبو و فراری های موتور جلو ساخنه میشدن
ارشیاSVJ
۹ آذر ۱۳۹۹چه دورانی داشتن.
این
فراری ۳۶۵gtb دیتونا
پورشه ۹۲۴
مازراتی گیبلی
ماشین هاس سری DB استون مارتین