لامبورگینی

لامبورگینی آخرین سازنده خودروی خودران!

علیرغم داشتن تاریخچه‌ای درخشان در صنعت خودروسازی، لامبورگینی به ندرت پیشروی استفاده از تکنولوژی‌های جدید در محصولات خود بوده و این موضوع بخصوص در دهه‌ی اخیر نمایان‌تر است.


برای مثال لامبورگینی برای استفاده از گیربکس دوکلاچه تعلل بسیاری کرد و برخلاف تمامی رقبا هنوز هم مدلی هیبریدی تولید نکرده است. و زمانی که ارائه تکنولوژی‌های خودران به یک رویه تبدیل شود لامبورگینی فکر می‌کند بازهم پشت سر رقبا خواهد بود.


رئیس بخش تحقیق و توسعه لامبورگینی آقای مائوریزو رجیانی در مصاحبه با Digital Trends گفته که این برند به تولید خودروهای متمرکز روی راننده متعهد بوده و نمی‌خواهد از تکنولوژی‌های خودران استفاده کند.
او گفت:

اگر شما یک لامبورگینی می‌خرید در واقع می‌خواهید از رانندگی لذت ببرید. اگر درباره رانندگی خودکار صحبت کنیم فکر می‌کنم که ما آخرین برند ارائه دهنده آن خواهیم بود.


اگرچه لامبورگینی درباره رویه این روزهای دنیای خودرو گارد گرفته اما از ارائه برخی عملکردهای خودران در شاسی‌بلند اوروس اِبایی ندارد.


رجیانی گفت:

ما کروز کنترل تطبیقی، دوربین و سیستم‌های حفظ خودرو بین خطوط را در اوروس خواهیم داشت. هر ویژگی موجود در یک خودروی لوکس در اوروس ارائه خواهد شد اما این خودرو به رانندگی خودکار واقعی نزدیک نخواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۱۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همیشه فکر میکردم سایپا آخرین ماشین خودران رو می سازه!!!

    1. محمد زمانلو

      ۱۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (129 ديدگاه)

      ان شاءاللّه که قصد شما از این حرف تیکه پرونی به لامبو نباشه!

  2. حمیدرضا

    ۱۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    کار درستی میکنه کسی که این ماشینو انتخاب کرده قطعا میخاسته از رانندگی لذت ببره وگرنه همین الان تسلا و مرسدس سیستم های خودران خیلی هوشمندی ارائه می کنن

  3. SERIAL WINNER

    ۱۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    فراری و مخصوصا لامبورگینی بیشتر از همه به فکر لذت رانندگی هستند و کمتر به تکنولوژی اهمیت میدن.
    V12 غول پیکری که حدود 50 سال بدون تغییر قلب پرچمداران لامبورگینی بود به خوبی این موضوع رو نشون میده ، این که لامبور‌گینی تا الان از توربو استفاده نکرده و چندین مورد دیگه …. .
    لامبورگینی Old school ترین سبک رو در بین خودروسازان داره و من از این ویژگیش خیلی خوشم میاد.

    1. Ferrari

      ۱۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1956 ديدگاه)

      نظر شما در مورد اهمیت ندادن فراری به تکنولوژی صدق نمیکنه
      حضور در مسابقات و پیروز شدن به نوراوری نیاز داره
      فراری سالانه بیش از 600 میلیون دلار روی مسابقات و مدلهای خیابانی هزینه میکنه که این رقم برای یه سوپراسپرت ساز رقم بالاییه

      1. SERIAL WINNER

        ۱۴ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        اهمیت ندادن به نکنولوژی یه چیزه ، و پایبندی به اصول کلاسیک و فلسفه ای که 50 سال دنبالش کردی یه چیز دیگه.
        برداشتی که شما کردی در مورد لامبورگینی و فراری ، هیچ کدوم ، صدق نمیکنه. هر دوی این شرکت ها در زمینه ی تکنولوژی پیشگام هستند اما به سنت های خودروسازی ایتالیا، لذت خالص رانندگی و راهی که از بدو تاسیس تا الان طی کردند وفادارند.

        1. Ferrari

          ۱۴ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          دوست عزیز شما یکبار دیگه باید متن رو بخونی
          شما به اینکه لامبورگینی هنوز سراغ تکنولوژی توربو نرفته افتخار میکنی یا از شاسی بلندساخت فراری انتقاد کردی. که هیچ کدوم ازنظرات شما درست نبود باید دنبال راه حل بهتر حرکت کرد نه اینکه یه خودروساز درمورد یه تکنولوژی موضع بگیره و از اون استفاده نکنه
          تو متن حقیقت گفته شده نمیدونم چرا قبول نمیکنی یادته درمورد اونتادور اس تو همین سایت نوشته بود
          از قدیم‌الایام، محصولات لامبورگینی بیشتر به عنوان وسیله‌ای برای «از راه رسیدن» و «به نمایش گذاشتن» مطرح بوده‌اند تا یک خودرو برای «رانندگی
          این یعنی برخلاف گفته های اقای رجیانی لامبوها زیاد منتقل کننده ی لذت رانندگی نیستن
          شما درمورد اونتادور صحبت کردی باید بدونی اونتادورسال 2011 هم حرف زیادی برای گفتن نداشت حتی یکی از خودرو نویسان موتور ترند به اسم مک کنزی گفت اونتادورنا امیدکننده ترین ماشین سال 2012 هستش ومشکلاتی هم که مطرح کرد درنوع خودش جالب و اساسی بود و سال 2012 تورقابت بهترین اتومبیل سال2012 که توسط این نشریه انجام شد از 9ماشین اخر شد خیلی جالب بود فوردموستانگ و شورولت کاماروZL1 مقام بهتری نسبت به این ماشین کسب کردن مشکلات اونتادور عرض زیاد ماشین،گیربکس ،ترمز، وزن بالا تعلیق خشک حتی زمانی که روی حالت نرم و راحت تنظیم شده و شاسی عنوان شده
          این مشکلات درمدل اونتادور s هم وجود داره و بدتر از همه با این همه مشکل قیمت خیلی بالایی هم داره
          دوست عزیز تکنولوژی فقط بهترین لپ تایم نیست تو خیلی از مقایسه ها سریعترین ماشین ها پایینترین رتبه هارو بدست میارن

        2. Serial winner

          ۱۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز

          اول بهتره با اسم بزرگ Ferrari با من بحث نکنی. من از فراری یا لامبور‌گینی جیره و مواجب نمی‌گیرم که مقید به دفاع از یک کدوم و تقطعه ی دیگری باشم. هر چی فکر میکنم درسته رو میگم. این که شما با اسم بزرگ Ferrari میای اینطوری حرف های متعصبانه میزنی اصلا حس خوبی بهم نمیده، شاید همین کار شما باعث شده یه سری از کاربران در برابر فراری موضع بگیرن ، از جمله ” الف. ی ” .

          استفاده از توربو در مقابل تنفس طبیعی ، تکنولوژی حساب نمیشه. توربو تکنولوژی 120 سال پیشه. تنفس طبیعی و توربو دارن به موازات هم پیشرفت میکنن ، بیشتر کاربرد توربو هم برای کاهش مصرف و شتاب گیری سریعه که لامبور‌گینی با سیستم 4WD مشکل دوم رو حل کرده و مصرف سوخت محصولاتش هم در مقایسه با رقبا نقطه ضعفی براش حساب نمیشه.
          تکنولوژی یعنی ALA که لامبور‌گینی استفاده میکنه.

          SUV سازی هم برای شرکتی مثل فراری که به پیشینه ی فرمول 1 و پیروی از اصولش افتخار میکنه اگر نقطه ی تاریک نباشه صددرصد نقطه ی روشنی نیست ، وگرنه مکلارن به عنوان رقیب اصلی فراری هم وارد این بازار پرپول میشد. پس معلومه اشکالی در این کار وجود داره.
          بسیاری از سرمهندسین و حتی خود مارچـیونه هم از این کار فراری انتقاد کردن و معلومه که اونا با حضور در داخل شرکت فراری خیلی بیشتر از من و شما در جریان هستند و بیشتر سر در میارن.

          قیمت Aventador S بالاست ، ولی حتی یک دستگاهش هم نمونده و تماما پیش فروش شده ، پس معلومه ارزش 500K دلار رو داشته ، الان مشکل شما چیه دقیقا ؟!؟!

          ” نمایش دادن ” و ” از راه رسیدن ” اگر در فراری های قرمز بیشتر از لامبورگینی های زرد وجود نداشته باشه ، یقینا کمتر نیست. برخلاف پورشه و خودروسازان آلمانی که مثلا 911 رو برای حداقل جلب توجه میسازن .

          صاحبان فراری همه جا به عنوان انسان هایی خودنما شناخته میشن و به شدت تازه به دوران رسیده. شما اگر یک 488 یا 812 بخری 2 ساعت نمیتونی با خیال راحت کوشه ی خیابون پارکش کنی چون مردم داغونش میکنن. مردم انگلستان و امریکا برای صاحبان فراری یک لقب اختصاصی دارن به اسم Douche که به معنای نفرت انگیزه. البته امریکایی ها Obnoxious هم بهشون میگن که به معنای منزجر کنندست.

          مک کنزی و رجیانی هم نمیدونم چی گفتن و چی فکر میکنن. دنیا 7/5 میلیارد نفر جمعیت داره و اگر این 7/5 میلیارد نفر رو پشت بهترین ماشین تاریخ هم بشونی محاله همه خوششون بیاد. در کنار این افراد من ریچارد هموند رو یادم میاد که چقدر پشت فرمون اونتادور ذوق کرده بود. تحلیل گر مجله ی اتواکسپرس که اونتادور S رو بهترین تجربه ی زندگیش نامید و چندین مورد دیگه. کلا این آدم ها در حدی مهم نیستن که بخوای وقتت رو صرف دونستن سلیقشون کنی. هر کسی سلیقه ی خودش رو داره. جرمی کلارکسون که مک کنزی و نمیدونم چی چی ، نصفش هم اعتبار ندارن یه جا GT R رو در حد آسمان هفتم بالا میبره و یه جا در لیست ماشین های بد همون سال قرارش میده.

          بازم میگم من به نظر این افراد اهمیت زیادی نمیدم. JD Power و Consumer Reports برای من اهمیتشون رو از دست دادن ، این افراد که هیچ شناختی ازشون ندارم که دیگه جای خود دارند.

          در مورد ماشین افسانه ای مثل F40 هم بسیاری از مجلات چه در دهه 80 و 90 و چه الان ، نظرات منفی بسیار زیادی داشتن و حتی لقب مزخرف بهش دادن.
          حتی نابغه ای مثل گوردون موری هم F40 رو یک ماشین کارتینگ با بدنه ی پلاستیکی نامید و تنها نقطه ی قوتش رو وزن ضعیفش دونست.
          گوردون موری هرچی بگه من بازم F40 رو دوست دارم و شاهکار میدونمش. مک کنزی و … که انگشت کوچیکه ی گوردون موری هم نمیشن.

          ازین موارد زیاده که بگم.

          حرفم اینه که اینقدر از این نقل قول های الکی و بی ارزش برای کوبیدن لامبور‌گینی استفاده نکن که به نظر من این حرفا همش باد هواست. وقت من و خودت رو الکی حروم نکن.

          فعلا …. .

        3. Meysam..LaFerrari

          ۱۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          Serial winner
          رفیق ، اینکه شاسی اونتادور یا ترمزهاش یا سواری خشک یا حتی گیربکسش مشکل داشتن”سلیقه” نیست ، وزن زیادش هم سلیقه نیست و حقیقته!
          خود لامبورگینی هم کاملا این انتقادهارو پذیرفته بود و تو نسخه ی اونتادور S تا حدودی این مشکلات رو برطرف کرده و به سلیقه ی شخصی چندان ارتباطی نداره.
          فراری کالیفرنیای تنفس طبیعی هم شاسی جالبی نداشت ، گیربکس متوسط داشت و کلا در شان و حدود فراری نبود ، و این سلیقه نیست و یک حقیقت واضحه که هیچکس نمیتونه ردش کنه.
          رفیق خوبم Ferrari یکم لحنش تنده ولی بی پایه و اساس صحبت نمیکنه و اکثر حرف هاش هم مستندن. موفق باشی.

        4. Serial winner

          ۱۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          @میثم

          نه نیازی به لحن تنده و نه کلا نیازی به این حرفا حس میشه.
          نمیدونم چرا این بحث های بچگانه و زیر 18 سال اینجا شروع می‌شه. استارتش رو هم همین دوست محترم و به قول شما ، ” مستند” زده !

          این که اونتادور S نسبت به LP700-4 یک سری پیشرفت هایی داشته کاملا طبیعی و معقوله. دلیل نمیشه که اونتادور LP700-4 ماشین بدی بوده.
          مگه 812 نسبت به اف12 پیشرفت نداشته؟ 911 نسبت به نسل قبلش بهتر نشده؟

          وزن اونتادور به نظر من مشکل خاصی نداشت ، من کاری به نظر مک کنزی و فلان و فلان ندارم.
          اعداد خودشون گویا هستند.
          اونتاور LP700-4 مدل 2011 با موتور 6/5 لیتری : 1722 کیلوگرم
          فراری اف 12 با موتور 6/3 لیتری : 1701 کیلوگرم

          این سنگینی اونتادور که شما میگی رو من نمیبینم. شتاب و سرعت اونتادور هم که بهتر از F12 بود.

        5. Meysam..LaFerrari

          ۱۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          شما یا سوار این ماشین ها شدی که فهمیدی اونتادور مشکلی نداشته یا نابغه ای چیزی هستی و علم غیب داری!
          من مشکلات اونتادور رو از زبون چند منتقد شنیدم و اکثرا هم به گیربکس و شاسی و عدم چابکی کافی و سیستم تعلیق ایراد میگرفتن.
          خودت میگی بحث های بچگانه اما حرف های بچگانه کم نمیزنی! اینکه اونتادور شتاب بهتری داره مشکلاتش رو از بین میبره؟ استدلالت اینه؟
          اصلا اونتادور تو 4 دقیقه هم نوربرگ رینگ رو دور بزنه دلیلی بر انکار مشکلاتش نیست.
          بحث تکامل یه چیزه و بحث برطرف کردن ایراد یه چیز دیگه ست.
          از وزن نسخه ی ابتدایی اونتادور ایراد میگرفتن چون یه مقدار باعث ضعف چابکی این ماشین تو پیچ ها میشد.
          این مشکلات رو لامبورگینی صراحتا پذیرفت و سعی کرد تو نسخه ی اونتادور S برطرفشون کنه. انقدرم مغلطه نکن عزیزم اصلا مهم نیست چه کسی چه حرفی رو بزنه مهم اینه که اون حرف درست باشه یا نباشه.منم نمیگم 100% اونتادور این مشکلات رو داره ولی وقتی چند تحلیلگر اذعانش میکنن باید تامل کرد.
          مثل این میمونه که من بگم ساعت 3 بعد از ظهر دمای هوا به بالای 30 درجه میرسه بعد بگی میثم آدم بی سوادیه پس حرفش غلطه.
          یکم دست از این افکار متعصبانه و جبهه گیری ها برداریم و واقعیت رو قبول کنیم ، هر چند گاهی تلخ باشه.

        6. Serial winner

          ۱۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          من نابغم ! کاملا مشخص و واضحه. شما اینو خیلی دیر فهمیدی و مشخصه مثل من نابغه نیستی !

          الان این که اونتادور یک سری مشکلات داشته چیو ثابت میکنه ؟
          ماشین بدون مشکل مگه داریم ؟

          هر ماشینی نسبت به رقبا سنجیده میشه و رقبای اونتادور هم با انبوهی از مشکلات دست و پنجه نرم میکردن که در مدل های بعدشون درست شده ، درست مثل اونتادور اس.

        7. Ferrari

          ۱۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          Serial winner
          اولا اینکه من با چه اسمی کامنت میذارم به کسی ربطی نداره اصلا برام مهم نیست که شما حس بدی پیدا میکنی وقتی نام کاربری منو میبینی اینجا جای این حرفهای خنده دار نیست. اقای الف ی هم مثل شما اولش خیلی مقتومت میکرد و حتی منو دروغگو خطاب میکرد اما بهش ادرس دادم رفتن درمورد اونتادور اس مطالعه کردن والان اینجا نمیاد که به من بگه دروغگو
          بریم سر اصل مطلب. اقای نابغه 130 سال ویش هم مهندسان فهمیدن که موتور رو باید از فلز بسازن چون مقاومتر و تولیدش راحتره سریعتر گرمارو انتقال میده و…اما ایا موتورهایی که امروز تولید میشه نسبت به اون موتورها ازنظر تکنولوژی تویک سطح هستن؟؟ معلومه که نه درسته الان خم موتور ها از فلز ساخته میشن ولی موتورهای امروزی بسیارپیشرفته تر و بهتر هستن توروشارژ هم همینطور .درسته 120 سال پیش به کارگرفته شد ولی اون کجا و این کجا هر روز داره مطالعه ی بیشتری روی این موضوع صورت میگیره و مهندسان دنبال ساختن موتور توربوشارژ دار بهتر با بازده بالاتر هستن تو موتور تنفس طبیعی لتمبو باز هم حرفی نداره شما یادته اخرین باری که لامبور جایزه موتور گرفت کی بود؟؟ شما یه سر برو سایت فراری مدلهای گذشته رو ببین درموردشون بخون بیین دهه ی 60 ساختن موتوری که بالای 11 هزاردور دوران داشته باشه و به ازای هر لیتر 150 اسب نیروتولید کنه. اسم ماشین هم 212E هستش که موتور 12 سیلندر 2 لیتری داشت یا سری p فراری که تولمانز مسابقه میدادن
          فراری 275 GTB/C دهه ی 60 ساخته شد و از فناوری کارتل خشک استفاده میکرد اون زمان لامبو تازه تاسیس شده بود این یعنی تکنولوژی
          دوم اینکه شاسی بلند ساختن عیب نیست نشون دهنده ی اینه که مهندسینش از هیچ چالشی نمیترسن البته لامبو خیلی راحت رفته از ائودی و پورشه پلتفرم و قوای محرکه رو گرفته و با یه طراحی نه چندان جالب دنبال سود زیاده حالا چرا فراری نبتید از این بخش بازار استفاده کنه؟؟ مدیرانی که افکاری مثل شما داشتن همشون بخاطر ورشکست کردن کمپانی ای که توش کارمیکردن بیکار شدن
          شما به ALA افتخار میکنی باید بدونی که فراری 458سال 2009 ایرودینامیک فعال داشت و سال 2013 با مدل 458 اسپشیال این فناوری رو به اوج رسون و به حدی فوق العاده این سیستم رو طراحی کرد که بدون نیاز به اسپویلر اون داون فورس ایجاد میشد برعکس لامبو که بخاطر طراحی عجیب و غریب مجبوره از اسپویلر استفاده کنه که تو این دوره راه حل هوشمندانه ای برای رسیدن به داون فورس نیست
          اونتادور اس این همه نمیارزه کاملا مشخصه لامبورکینی چطوری به بدترین شکل ممکن سر مشتریانشو کلاه گذاشته یه ماشین 500 هزاردلاری فروخته بهشون که اولا یه گیربکش افتضاح داره دوما هنوزم سنگینه سوم صندلی های خشکی داره و ازاردهندست چهارم تعلیق خشکی داره حتی وقتی روحالت خیابانی تنظیم میشه نه تنها موتور ترند بلکه اتوکار هم از 5 ستاره به اونتادور 3/5ستاره داده که نشون میده اوضاعش چطوره اما F12 یه سوپر اسپرت لوکس و راحت بود تعلیقش قابلیت جذب دست انداز ها و ناهمواری هارو داشت و قابلیت استفاده روزمره رو داشت حتی 812 هم تو تست اتو کار همین ویژگی هارو داشت وحتی به گقته ی خودرونویس هع نرم تر از تصورشون هم بوده

        8. Ferrari

          ۱۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          فراری ها اتومبیل های فوق العاده زیبا و جذابی هستن و بسیار چشم نواز طراحی میشن اما بارها و بارها بهترین سوپراسپرت سال نشریات مختلف شدن جوایز بهترین طراحی و بهترین موتور رو گرفتن و تو اکثر تست ها این نکنه ذکرشده که فراری ها لذت رانندگی بسیاربالایی دارن
          اینکه تو امریکا و انگلیس و فلان جا به مالکان فراری چی میگن همش دروغه دوست عزیز لطفا حرف درنیار اگه یک درصد هم حرفت درست باشه بازم این موضوع ربطی به فراری نداره کسانی هم که ماشین این افراد رو داغون میکنن بخاطر اینه که با اون افراد مشکل دارن سوال من از شما اینه فهمیدن این موضوع اینقدر سخت بود؟؟
          شما چقدر خوبی که میگی فلان مجله مهم نیست که چی میگن اقای عزیز نه من و نه شما سوار فراری و لامبو نشدیم وقتی بحث سرمقایسه باشه باید به یه مرجع معتبر استناد کنیم نه یه منبع بلکه چند منبع و بعد نتیجه بگیریم البته شما همیشه تو مقایسه ها حرف یک نفر رو به عنوان سند اینجا مطرح میکنی اینکه شخصی به اسم مک کنزی که تو موتورترند کار میکنه واینکه درمورد لامبورگینی چی گفته میگی مهم نیست بهتره بدونی همین اقای مک کنزی سال 2012فستیوال گوودوود با دورهایمر درمورد مشکلات اونتادور صحبت کرده و برعکس شما که به سختی مقاومت میکنی اقای دورهایمر به مشکلات او نتادور اعتراف کرد و حرف های مک کنزی رو تایید کرد بخوای برات لینک هم میذارم این راحتترین کاریه که میتونم انجام بدم.اگه بین 10 نشریه 9 تاشون میگن فلان ماشین این مشکلات رو داره دیگه چه اهمیتی داره اخرین نشریه چه تعریفی کرده؟؟ چطور افرادی که میگن اونتادور فلان مشکل رو داشته شما قبول نمیکنی اما همومد وقتی هیجان زده بوده نتیجه میگیری اونتادور شاهکار بوده؟؟
          درمورد F40 لینک بذار دوست عزیز F40 شاهکار بود مثل لافراری امروز که برای داشتنش سرودست میشکنن خب معلومه کسی که لافراری رو تست کرده و پشت F40 بشینه میگه درحد لافراری نیست نمیدونم چرا شما انقدر روی درک مسایل به این راحتی مشکل داری
          گوردون میوری هم حرف بیخود زده چون مکلارن F1 دقیقا همون ویژگی هایی رو داشت که فراری F40 داشت یعنی ساختن شاسی و بدنه از فیبرکربن و سبک بودن ماشین تاجایی که ممکنه F1 چه برتری به F40 داشته که میوری همچین حرفی زده؟؟ اگه فراری این مشکلات رو داشت چرا میوری دقیقا F1 رو به این شکل و با این متریال ساخته؟؟
          دوست عزیز متاسفانه لامبورگینی کوبیده هست انقدرم اصلا نیازی به کوبیدن من نیست نشریات معتبر بدجور از خجالتش دراومدن

    2. ساسان

      ۱۷ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1047 ديدگاه)

      فرازهایی از تلخ نامه ی متعصب گونه از یک طرفدار متعصب.واقعا”بدون شرح…واقعا”بحث کردن با تو کفاره داره:
      (فراری ها اتومبیل های فوق العاده زیبا و جذابی هستن و بسیار چشم نواز طراحی میشن….!!!!!)
      (دوست عزیز متاسفانه لامبورگینی کوبیده هست انقدرم اصلا نیازی به کوبیدن من نیست…!!!!)
      خیلی خنده داره حرف دوتا نخاله درمورد لامبورگینیو قبول داره بعد گوردن موریو قبول نداره…به علاقه مندان برند لامبورگینی پیشنهاد میکنم زیاد جدی نگیرن….من هم درپست های قبل دیگه جوابشو ندادم..بزارید تو حال خودش باشه

      1. Ferrari

        ۲۳ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1956 ديدگاه)

        حرفه 2 تا نخاله؟؟ تو از کجا فهمیدی اون دوتا نخاله هستن؟؟ دوست عزیز نظر شما هبچ اهمیتی نداره اون نظری برای من مهمه که شما بابتش لینک میدی به نظر من هم فراری بهترین سوپراسپرت ساز دنیاست و همه ی کمپانی ها 50 سال عقبتر از فراری هستن ولی باید بابت این ادعا یه لینکی یا مدرکی روکنم همینطوری که نمیشه همچین ادعایی کرد
        ضمنا کاننت منو کامل بخون مثل جورده ها نظر نده من کفتم اگه گوردون میوری از F40 شکایت داشت پس چرا مکلارن F1 رو دقیقا مثل فراری ساخت؟؟ یعنی استغاده از مواد سبک و حذف کردن هرچیزی غیر ضروری برای سبکتر بودن نکنه فکر کردی کابین مکلارن F1 مثل یه قصر لوکس بوده؟؟ البته این مکلارن F1 بود که ایراد داشت نه F40 چون بخاطر ارایش صندلی هاش سوارش شدن عذاب اور بود.گوردون میوری حرف الکی زده دقیقا مثل شما

        1. ساسان

          ۲۶ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (1047 ديدگاه)

          هروقت یادگرفتی مودبانه کامنت بزاری بیا صحبت کنیم….هرچند تجربه ثابت کرده هرمدلی با شما ها حرف بزنیم جواب نمیده…
          وقتی نمی تونی منطقی صحبت کنی شروع میکنی به توهین کردن…حرف الکیو من میزنم یا تو که زیر هر پیست لامبورگینی فقط میای سیاه نمایی میکنی…هلاک کردی خودتو با فراریت….تعصب آدمو کور میکنه باعث میشه نتونی از دنیای اتومبیل لذت ببری..دنیای علایقتو کوچیک نکن…هرخودرو سازی تو جایگاه خودش باید سنجید..وازنظرمن لامبورگینی با این داشته ها وچرخش مالی داره خیلی خوب کارمیکنه….من نمیفهمم چه لذتی داره اینقدر انرژی میزارید شما ویکی دیگه از فراری دوستان…که فقط بیاید بگید فراری بهتره فرای اونجوریه اینجوریه…اصن این \ست چه ربطی به فراری داشت..؟..بخدا دیگه حالم داره از فراری بهم میخوره بخاطر نوع برخورد متعصبانه ی شما…همین چند شب پیش خیلی ازکلیپ های فراریو حذف کردم..میدیدم حس بد ی که کامنتها ی متعصبانه ی شما ودوستانتون یادم میومد…

  4. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۱۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    لامبورگینی تنها تو ارائه تکنولوژی های روز تعلل نمیکنه،بلکه تو ارائه مدل های جدید و متنوع هم همین رویه رو پیش گرفته.?
    من موندم اون آستریون به اون جذابی و پیشرو بودن رو چرا تولید نکردن؟؟!!
    خودران بودن چیزه بدی نیست حداقل در سطح 3،حتی در سطوح بالاتر هم میتونه مفید باشه.
    من مثلا میخوام با لامبورگینیم مسافت طولانی رو طی کنم،پس چه بهتر که در صورت خستگی نصف مسافت رو به عهده ی ماشین بزارم،و هر وقت هم که احتیاج بود خودم کنترل ماشین رو به عهده بگیرم.
    اگه از این منظر نگاه کنیم میبینیم که اصلا بد هم نیست.
    اصالت و تکنولوژی رو میشه با هم داشت.

    1. hamed

      ۱۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (58 ديدگاه)

      داستان اینه که این نوع ماشین ها بیشتر داخل گاراژ هستن
      مثل پراید و…. نیست که هم کلی تو شهر باهاش بچرخی
      آخر بندازی تو جاده بری مشهد باهاش

  5. مهدی

    ۱۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    تعهد و این چیزا رو بذارید کنار چون سیاست های کلان شرکت رو اصلا خود لامبو مشخص نمیکنه. لامبو از نظر تکنولوژی همیشه یه پله عقب تر از بعضی رقبا بوده دلیلش هم تعهد به ساختار کلاسیک نیست بلکه یه سوپراسپرت ساز تقریبا کوچیک و فروش محدود و درامد محدود هست وقتی هم بودجه قابل توجهی نباشه هزینه خاصی هم صرف تحقیق و توسعه یا به قولی نواوری نمیشه

    1. Serial winner

      ۱۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      کاملا مخالفم.
      لامبورگینی سبک کار خودش رو داره و این حرف هایی که شما در مورد لامبورگینی می‌زنی … ، به شدت خنده داره.

      فیبر کربن های لامبورگینی که سستو المنتو رو از نظر شتاب رقیب ویرون کرد ، که تا 10 سال هیچ کس حریفش نبود رو یادمون نرفته ،عملکرد وحشتناک المنتو در پیست که همه رو شگفت زده کرد و بهتر از تمام فراری ها و مکلارن ها بود. رکورد هوراکان در نوربرگ رینگ که استاندارد ها رو تغییر داد.

      لامبورگینی کسی بود که اولین سوپراسپرت موتور وسط رو ساخت که الان فراری و مکلارن و پورشه دارن ارزش تقلید می‌کنند .
      لامبورگینی اولین شاسی بلند پرفورمنس رو ساخت.

      اونتادور رو الان نگاه نکن که ۷ سال از عمرش گذشته و دیگه بهترین نیست. وقتی اونتادور معرفی شد تا یک سال همه در موردش حرف می‌زدند ، در مورد جانشین اونتادور هم قراره همین اتفاق رخ بده.

      FORZA LAMBORGHINI

      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۱۴ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        البته دوست من این حرف درست نیست که بگیم مثلا لامبورگینی میورا اولین سوپر اسپرت جاده ای موتور وسط بود،پس بعد از اون تمام ماشین ها و کمپانی ها که موتور وسط ساختن دارن از اون تقلید میکنن.
        برای هر کمپانی هم همینه.مک لارن اف1 و استفاده مونوکوک کربن و ابداعات لوتوس در فرمول یک و…..و نمیشه گفت مثلا هایپر استون که از تکنولوژی گراند افکت استفاده میکنه داره از لوتوس که ابداع کننده ی این نوآوری هست،استفاده میکنه و…..
        البته من حرف دوستمون مهدی رو به هیچ عنوان تأیید نمیکنم.
        نمونش همین آستریون که لامبو ساخت و نه رقیبی از مک لارن داشت و نه از فراری.
        به خاطره همینه که میگم ای کاش واقعا تولید انبوه میکردن این ماشین رو.?

        1. SERIAL WINNER

          ۱۴ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز حرف من در جواب این جمله ی دوستم محترممون بود که گفت لامبورگینی همیشه یک پله از رقبا عقب تر بوده و دنباله روی بقیه !!! ???

          اون چیزی که شما برداشت کردی ، منظورم نبود.

  6. Behrouz anzali

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    دمش گرم لامبو همینجوری ادامه بده . ماشین باید غرش بکنه

  7. Achtung

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (423 ديدگاه)

    خدا کنه ماشینا خودران نشن اونوقت ما چی برونیم؟ انسان از وقتی اسب رو رام کرد و ارابه ساخت همیشه یه چیزی رو رونده و این جزو طبیعت انسان شده و نباید ازش گرفت

  8. شاهین

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    یجورایی راست میگه لامبو
    سوپر اسپرت یا کلا ماشین های خشن نباید خودران باشن هیچ معنی نداره
    مثلا ماسل های آمریکایی با اون همه گشتاور روی محور عقب باید جوری باهاش رفتار بشه خوشو بخوره موقع لانچ کردن حالا اینا بیان خودرانش کنن!!!!
    مد خودران روی ماشین های لوکس و سدان خانوادگی جایزه نه اینکه روی ماشین های اسپرت کوپه و …

  9. شاهین

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    در بحث تکنولوژی هم پشت سر لامبو حرف نزنیم بهتره.
    ماکه نمیدونیم توی سن آگاتا چخبره توی اون شرکتای تازه تاسیس لامبورگینی دنبال چی میگردن.شاید دارن اورانیوم غنی میکنن!
    قبول دارم اونتادور ضعیف بوده مخصوصا تو قسمت گیربکس که مثل پیکان 48 دنده میخوره توی کلیپ ها مشخصه.اما اینو در نظر بگیرید با اینکه خیلی عقب افتاده بود میتونست رقیب سرسختی واس فراری و مکلارن و حتی بوگاتی از لحاظ شتابگیری باشه!
    شماها سیستم آیرودینامیک و ساختار فیبرکربنی و تنفس طبیعی بودن لامبو رو ندید گرفتین بخاطر اینکه لامبو خودران نمیشه و اونتادور اولیش خشک و عقب افتاده بوده؟!
    نشد این نشد خودروشناسی
    زمانی که گالاردو ال پی 570 اومد توی جاده همه از پرفورمنسش تعریف میکردن.توی برنامه دنده5 بردنش توی پیست با موتور جی پی درگ انداختن بیشترین تعریفشونم روی هندلینگ و ترمزای گالاردو متمرکز بود.این زمانی بود که اونتادوری وجود نداشت!

  10. Vm

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    اگه اونتادور به قول شما بد خشک سنگین وزن وغیره… 5000دستگاه ازش نمی فروخت بعداز 7سال از معرفیش این همه طرفدار نداشت. به نظرم بجای نظرات اب دوغ خیاری به واقعیت ها نگاه کنیم من منکر ضعف های لامبورگینی نیستم اما با تعصبات الکی که سعی در کوبیدن رقیب باشه مخالفم

  11. ساسان

    ۱۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    استفاده از خودران با روح سرکش محصولات درتضاد هست…ولی بحث تکنلوژی لامبورگینی ثبت اختراع داره..فیبرکربن انحصاری سستو المنتو…یا اوج تکنولوژیو درهوراکان با ALAکه رکورد هایپرکارهارو جابجا کرد…لامبورگینی ازتکنلوژی ها یی استفاده میکنه که با روح راننده محور بودن وسرکش بودنش درتضاد نباشه…واین جای تحسین داره….متن یکمقدار شبهه برانگیز و سوئ تفاهم ایجاد میکنه …و من قبولش ندارم…درزمینه ی هیبرید هم لامبورگینی با آستریون خیلی چیزهارو اثبات کرد…ولی خب تولید انبوه نیاز به یکسری مجوزها ومراحل مربوط به شرکت مادر داره وسیاستهای خاصیو میطلبه….متن یکمقدار سردرگم وبی مفهومه…حداقل ار واقعیات دوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا