استون مارتین والکری با سد لامبورگینی مواجه میشود؟!
زمانی که تولید استون مارتین والکری از سال آینده آغاز شود شاهد استفاده از پرقدرتترین پیشرانهی تنفس طبیعی تاریخ در یک خودروی جادهای خواهیم بود. پیشرانهی 12 سیلندر 6.5 لیتری ساخت کاسورث حداقل قدرت 1130 اسب بخاری داشته و مدل AMR Pro آن نیز بنا بر شنیدهها رکورد جدیدی در نوربرگ رینگ بر جای خواهد گذاشت. به یاد داشته باشید که رکورد این خودرو برای خودروهای تولیدی و جادهای همچون لامبورگینی نخواهد بود اما به رکورد 5 دقیقه و 19.5 ثانیهای پورشه 919 مسابقهای حمله خواهد کرد.
ظاهراً والکری توجه مدیرعامل لامبورگینی آقای استفانو دومنیکالی را به خود جلب کرده است. اتوکار میگوید ایتالیاییها در نظر دارند رقیبی برای والکری بتراشند. چنین خودرویی قطعاً یک پله بالاتر از محصولاتی خواهد بود که در چند سال اخیر از لامبورگینی دیدهایم.
البته لامبورگینی دقیقاً به میزان تولید و تواناییهای چنین خودرویی اشاره نکرده است. یکی از شاخصترین محصولات لامبورگینی در سالهای اخیر مدل چنتناریو بوده که برای گرامیداشت یک صدمین سالگرد تولد فروچیو لامبورگینی و تنها به تعداد 40 دستگاه ساخته شده است. مدل دیگر که حتی نادرتر هم بوده وننو است که تنها 5 دستگاه از آن در دنیا وجود دارد. به نظر میرسد لامبورگینی قبلاً رقبایی برای والکری ساخته اما هر دوی این خودروها بر پایهی نسخهی استاندارد آونتادور ساخته شدهاند و هیچیک از نظر قدرت پیشرانه به والکری نزدیک نیستند.
اگر لامبورگینی واقعاً به دنبال والکری برود انتظار چه چیزی را خواهیم داشت؟ اتوکار میگوید چنین خودرویی روش چنتناریو و وننو را دنبال خواهد کرد و به این ترتیب از پلتفرم محصولات کنونی این برند سود خواهد برد. همچنین قدرت چنین خودرویی باید بالا باشد بنابراین احتمال استفاده از سیستم هیبریدی وجود دارد. اگر لامبورگینی از پیشرانهی تنفس طبیعی استفاده کند، پیشرانهی 12 سیلندر فعلی باید قدرت بیشتری داشته باشد.
فعلاً همهچیز در حد حرف است اما منتظر حرکتهای بعدی لامبورگینی میمانیم...