زمانی که تولید استون مارتین والکری از سال آینده آغاز شود شاهد استفاده از پرقدرتترین پیشرانهی تنفس طبیعی تاریخ در یک خودروی جادهای خواهیم بود. پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری ساخت کاسورث حداقل قدرت ۱۱۳۰ اسب بخاری داشته و مدل AMR Pro آن نیز بنا بر شنیدهها رکورد جدیدی در نوربرگ رینگ بر جای خواهد گذاشت. به یاد داشته باشید که رکورد این خودرو برای خودروهای تولیدی و جادهای همچون لامبورگینی نخواهد بود اما به رکورد ۵ دقیقه و ۱۹.۵ ثانیهای پورشه ۹۱۹ مسابقهای حمله خواهد کرد.
ظاهراً والکری توجه مدیرعامل لامبورگینی آقای استفانو دومنیکالی را به خود جلب کرده است. اتوکار میگوید ایتالیاییها در نظر دارند رقیبی برای والکری بتراشند. چنین خودرویی قطعاً یک پله بالاتر از محصولاتی خواهد بود که در چند سال اخیر از لامبورگینی دیدهایم.
البته لامبورگینی دقیقاً به میزان تولید و تواناییهای چنین خودرویی اشاره نکرده است. یکی از شاخصترین محصولات لامبورگینی در سالهای اخیر مدل چنتناریو بوده که برای گرامیداشت یک صدمین سالگرد تولد فروچیو لامبورگینی و تنها به تعداد ۴۰ دستگاه ساخته شده است. مدل دیگر که حتی نادرتر هم بوده وننو است که تنها ۵ دستگاه از آن در دنیا وجود دارد. به نظر میرسد لامبورگینی قبلاً رقبایی برای والکری ساخته اما هر دوی این خودروها بر پایهی نسخهی استاندارد آونتادور ساخته شدهاند و هیچیک از نظر قدرت پیشرانه به والکری نزدیک نیستند.
اگر لامبورگینی واقعاً به دنبال والکری برود انتظار چه چیزی را خواهیم داشت؟ اتوکار میگوید چنین خودرویی روش چنتناریو و وننو را دنبال خواهد کرد و به این ترتیب از پلتفرم محصولات کنونی این برند سود خواهد برد. همچنین قدرت چنین خودرویی باید بالا باشد بنابراین احتمال استفاده از سیستم هیبریدی وجود دارد. اگر لامبورگینی از پیشرانهی تنفس طبیعی استفاده کند، پیشرانهی ۱۲ سیلندر فعلی باید قدرت بیشتری داشته باشد.
فعلاً همهچیز در حد حرف است اما منتظر حرکتهای بعدی لامبورگینی میمانیم…
Reza
۳ آبان ۱۳۹۷یه حسی بهم میگه لامبورگینی داره روی چند تا هایپر کار برای آینده کار میکنه ???
بی صبرانه منتظر ظهور هستیم ???
سام
۳ آبان ۱۳۹۷من هم چنین حسی دارم.لامبورگینی همیشه طرفدارش رو سورپرایز می کنه.
محمد مهدی
۱۹ آبان ۱۳۹۷نیازی به حس شما نیست اق رضا چون واقعاً لامبورگینی داره رو چند تا هایپر کار جدید کار می کنه
Just bentley continental
۳ آبان ۱۳۹۷والکری رکورد جهنم سبز و جابا جا می کنه مطمئنم
خدایی ظاهر وادکری amr فوقالعادست.
و اینکه مردم از اینکه لامبو چرا یه هایپر کار فوق العاده بیرو نمیده.
اابته نیازی هم زیاد نداره با همین اونتادور svj که به ۸۰۰ اسبم نمیرسه کل قدرتش جهنم سبزو به اتیش کشید چه برسه هایپر کار بده بیرون.
AMANTE
۳ آبان ۱۳۹۷عاشق رقابت بین کمپانی ها هستم، داریم به زمانی نزدیک میشیم که قراره سوپرماشین های شکه کننده ساخته و تولید بشن.
آستون مارتین والکری
مرسدس بنز وان
لامبورگینی…
مکلارن اسپیدتیل
و مطمئنن یه محصول هم از فراری خواهیم داشت.
Omid
۳ آبان ۱۳۹۷اصن تنفس طبیعی یعنی لامبو
ساسان
۳ آبان ۱۳۹۷قطعا” یه چیز فوقلاده میشه با توجه به پشتوانه محصولی مثل سستو المنتو.که با فیبرکربن ابداعی شرکت زیر1تن وزنش هست.با همون فورمول سستو و ترکیب موتور 12سیلند 800 اسبی و گیربکس اوراکان.فک کنم بقیه رقبا باید احساس خطر کنن.اگر ترکیب بشه با هیبریدو از فورمول آستریون همراه با 4موتور برقی استفاده کنه قدرت به بالای1000اسب میرسه اما افزایش وزن خواهد داشت.باید دید نسبت وزن به اسب بخارش چجور میشه.وزن قاتل پرفورمنس درپیست هست.
SFXSuperFast
۳ آبان ۱۳۹۷آیا لامبورگینی علم اینو داره که ماشینی در حد و اندازه های ماشین دست پرورده ردبول،آدرین نیووی،ریمک،بوش،کازوورث و آستون مارتین بسازه و جلوشون قد علم کنه؟؟؟؟؟
لایک:تواناییشو نداره
دیسلایک:تواناییشو داره
ساسان
۳ آبان ۱۳۹۷SFXSuperFast
نظر خودت چیه؟ اگرآره چرا و اگرم نه چرا؟
من درکامنت بالا که هنوز تایید نشده علت توانایی ساخت همچین ماشینی که حداقلش به چالش کشیدن رقبا هست وحداکثرچیزی فراتر از رقبا رو گفتم.(درحوزه خودرو هایی که مخصوص پیست هستن واجازه ی تردد شهری رو ندارن)
Reza
۳ آبان ۱۳۹۷برادر شما لامبورگینی رو چی فرض کردین؟
لامبورگینی نمیتونه با حذف تمامی قسمت های خودرو وزن اونو به حداقل برسونه ؟
بله همین کار رو یه بارم انجام داد تو سال 2012 با نسخه افسانه ای سستوالمنتو.
همه چیز که سرعت نیس . شما یه نگاه به اونتادور بکن ، یکی از اتفاقات مهم قرن بیست و یکم همین ظهور لامبورگینی اونتادور هستش . با توجه به اینکه با حداکثر سرعت 370 کیلومتر آنچنان سرعت بالایی هم نداشت ولی چون از هر نظر کامل بود تونست نظر همه رو به خودش جلب کنه. مثل ونینو و چینتیناریو.
آیا ولکری یا ولکان تونستن همچین کاری رو بکنند؟ اصلا این دو تا مجوز تردد تو خیابون رو دارند؟
مطمئن باشین هدف بعدی لامیورگینی ساخت هایپرکاری از ترکیب موتور centenario + فرمول بدنه sesto elemento + سیستم ALA پیشرفته + ترکیب موتور تنفس طبیعی با هیبریدی + گیربکس هوراکان + سیستم چهار چرخ محرک + سیستم فرمان پذیری چهار چرخ و . . . . . . . . . هستش .
شاهین
۳ آبان ۱۳۹۷چند سال پیش لامبو در این خصوص خودشو با سستوالمنتو نشون داد. لامبو دیده باتوجه به اصالتش نمیتونه توی مسیر درگ و مستقیم رقابت کنه پس رفته توی بحث هندلینگ و چسبندگی و ایرودینامیک و … خودی نشون بده. پس واسش کاری نداره بخواد یه ماشین بی اپشن و لخت بسازه که فقط برای رقابت توی پیست باشه
ساسان
۳ آبان ۱۳۹۷sesto elemento یادش بخیر.در زمان رونماییش چیزهای جدید زیادی باخودش داشت.بعدش امثال زنداRو..تو این رنج ساختن… خیلی به این مدل علاقه دارم. از نظر من این مدل جدید هم قبل از جانشین اونتادور قراره پایه گذار فورمول ارعه ی پرفورمنس نسلهای بعدی شرکت باشه دقیقا” کاری که المنتو کردبا پرفورمانته و SVJ….
http://www.cars247.com/wp-content/uploads/2018/01/Sesto-Elemento.jpg
https://www.thebillionaireshop.com/media/Sk%C3%A4rmavbild-2013-01-30-kl.-12.24.24.png
https://wallpapercave.com/wp/wp2011941.jpg
Sina DRT
۳ آبان ۱۳۹۷لامبورگینی ترزومیلنیو رو نمیشه به عنوان رقیبش حساب کرد؟؟
mahdy
۳ آبان ۱۳۹۷قطعا عالی خواهد بود
اما به نظرتون ممکنه که رویه چنتناریو و وننو رو در پیش بگیره ؟
اگه حریف والکریه ابدا
چون وننو و چنتناریو هر دوتاشون سنگین و با ابهت بودن اگه میخواد با والکری سبک و فرز رقابت کنه باید یه پلتفرم و ماشین کاملا جدید بسازه
یانکی
۱۰ آبان ۱۳۹۷بابا ول کنین این حرفارو لامبو از
918
پاگانی
مکلارن p1
بوگاتی رو که اصلا فراموش کنین
دائم شکست میخوره حالا می خواد با والکری شاخ به شاخ بشه؟