لامبورگینی

تحویل اولین لامبورگینی سنتناریو در ایالات‌متحده

لامبورگینی هایپرکار سنتناریو را برای اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ به مناسبت جشن تولد صدسالگی بنیان‌گذار این شرکت آقای فروچیو لامبورگینی رونمایی نمود. از این هایپراسپرت تنها ۴۰ دستگاه ساخته خواهد شد که ۲۰ نمونهٔ آن‌ها کوپه و ۲۰ نمونه کابریولت هستند. چند وقت پیش اولین دستگاه از سنتناریو در منطقهٔ آسیا تحویل داده شد و حالا برای اولین بار این ماشین به ایالات‌متحده رسیده است. این سنتناریو به‌تازگی در کالیفرنیا به مالکش تحویل داده شده است.

اولین سنتناریوی تحویل داده‌شده در ایالات‌متحده دارای بدنهٔ فیبر کربنیِ خاصِ بسیار زیبا و تریم آبی‌رنگ است؛ بنابراین این اولین بار است که ما سنتناریو را بدون بدنهٔ فیبر کربنی معمولی و تریم زردرنگ می‌بینیم. این هیولای ایتالیایی در پشت سر کابین رانندۀ خود یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی را پنهان کرده است که ۷۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

سنتناریو با استفاده از این نیرو می‌تواند ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این پیشرانه در اصل نسخهٔ قوی‌تری از همان موتور اونتادور است. سنتناریو در کنار این قدرتِ بیشتر، وزنی برابر با تنها ۱۵۱۹ کیلوگرم دارد که نسبت قدرت به وزن آن‌را به ۱.۹۷ کیلوگرم بر هر اسب بخار رسانده است.

مدیر اجرایی لامبورگینی آقای «Alessandro Farmeschi» در رابطه با این ابر اتومبیل تولید محدود گفته است:

«وقتی فروچیو لامبورگینی تحقق بخشیدن به رؤیای خود یعنی ساخت بهترین سوپرکار دنیا را آغاز نمود، می‌خواست از طریق تولید بالا، خریداران زیادی را به خود جذب کند اما درعین‌حال قصد داشت ماهیت منحصربه‌فرد محصولات تولید محدود خود را نیز حفظ نماید».

این تنها سنتناریویی نخواهد بود که به ایالات‌متحده صادر خواهد شد چراکه اشخاص دیگری هم در این کشور این خودرو را سفارش داده‌اند. لامبورگینی گفته است که خریدارانِ دیگرِ سنتناریو در کل کشورهای دنیا خودروی خود را تا پایان امسال دریافت خواهند کرد که این یعنی می‌توانیم سنتناریوهای بیشتری را در آینده رؤیت کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. آرش

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (344 ديدگاه)

    یعنی بخاطر 40 دستگاه ارزش داره اون همه هزینه طراحی بشه حدااقل باید 500 تا باشه که هم تبلیغی برای شرکت باشه و هم سودآور باشه مگه از اون 40 نفر چقدر میخوان پول بگیرن؟! به نظرم این کارای لامبو به تقلید از شرکت فراری و بوگاتیه چون میدونن از لحاظ فنی و آنتیک بودن عقبن میخوان ارزش برندشون رو بالا ببرن وگرنه لامبو برندی نیست که بخوان براش سر و دست بشکنن

    1. mojtabaaston

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (232 ديدگاه)

      جایگاه لامبورگینی اونقئر بالاست که نیازی به تقلید از شرکتهایی مثل فراری و بوگاتی نداره و میشه گفت از فراری خیلی هم جلوتره اما در مورد سودش باید گفت قیمت نسخه کوپه اش 2.1 میلیون دلار هست به نظرت این قیمت ارزش طراحی نداره؟کارخونه هایی هستن از یک ماشین 2 یا 1 نمونه میسازن و کلی هم سود میکنن حالا 40 تا که جای خود دارد

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. Danial

        ۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (466 ديدگاه)

        هر چقدرم بالا باشه در حد فرارری و بوگاتی نیست…

        موافقم 1
        مخالفم 3
      2. ferrari

        ۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1955 ديدگاه)

        از چه نظر از فراری جلوتره؟؟

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. just bentley continental

          ۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (185 ديدگاه)

          هه طراحی لامبو به نظرم خیلی بهتر از فراریه دوما فک کردی سرعت ماشین به درگه اگه فراری این همه ادعا داره بیاد رکورد بزنه تو پیست لامبو با هورکان همه سوپر اسپرتا رو میخ کوب کرد لامبو واقعا عالیه فراری هم خوبه ولی لامبو یه چیز دیگست

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. ferrari

          ۳ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1955 ديدگاه)

          دوست عزیز وقتی میخوای برتری یه خودروساز به دیگری. رو ثابت کنی باید از منابع بهتر استفاده کنی که قابل قبول باشه همه قبول داشته باشن سلیقه ای نمیشه چیزیو ثابت کرد . در مورد طراحی سال 2015 فراری Fxxk جایزه ی بهترین طراحی رو گرفت در بخش سوپر اسپرت ها سال 2016 488 و سال 2017 فراری J50 جایزه ی بهترین طراحی رو گرفتن فراری حتی تو این بخش هم بهتر از لامبورگینیه . هوندا برای ساخت NSX هم از فراری کپی کرده و به وسیله ی خطوط روی بدنه و ایجاد شکاف های متعدد برای تولید نیروی روبه پایین و ایرودینامیک عالی دست پیدا کرده .در حالی که فراری سالهاست داره از این روش استفاده میکنه و هیچ وقت روی سوپر اسپرت هاش باله نمیذاره که طرح ماشین رو بهم بریزه.استفاده از باله و اسپویلر تو این دوره روش هوشمندانه ای نیست. روش هوشمندانه اینه که بدون باله و اسپویلر به این درجه از چسبندگی برسی

        3. Veneno

          ۶ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (21 ديدگاه)

          اولا سیستم تعلیق لامبو خیلی بهتر از فراریه و طراحی داخلی و بیرونی لامبو بهتره اگر تویی که هی میگی فراری همین فراریت جرأت نداره بیاد تو جهنم سبز رکورد بزنه و ایا فراری در طراحی داخل ماشینی هایی مثل لافرارای و اف ۱۲ یا ff کاری انجام داده ؟ طراحی داخلی و بیرونی ماشین های سوپر اسپورت لامبو خیلی بهتر از فراریته

          موافقم 1
          مخالفم 1
      3. Ferrari Zonda SuperVeloce

        ۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (479 ديدگاه)

        خودرو خاص چیه باو؟؟؟
        چنتناریو یه اونتادوره با یه کم بهبود عملکرد و یه پوسته فیبرکربنی جدید. لامبورگینی در برابر فرراری هیچی نیست.
        فرراری قدرتمندترین برند دنیاست.
        بیشترین تعداد قهرمانی فرمول یک(16)
        7مدل سوپراسپرت در حال ساخت…. ارزش برند و اقتصادی قدرتمند و…

        آقایون داداشم گوفته باشم!!
        من اگر جای مدیرعامل و سهامداران فرراری بودم برای تحقیر کردن هم که شده لامبورگینی رو میخریدم!!!!!
        والاااا
        فرراری در آن واحد میتونه لامبورگینی و بوگاتی رو بخره!!
        خدا کنه دوکاتی رو بخرن..

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. Parsa

          ۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (167 ديدگاه)

          منم برا تحقیر میگم گفته درسته،نه گوفته.بخوای حالت گفتاری و سردستی بنویسی هم فرقی نمی کنه

          موافقم 2
          مخالفم 1
      4. سرباز وطن

        ۳ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (8 ديدگاه)

        درود.بادیدن کارای لامبو یاد ماشینای ایران خودرو و سایپا می افتم هرسری چراغ و چن تا چیز دیگه رو عوض می کنن و با یه اسم جدید می دن بیرون…دارن با نو آوری و ابداع قایم باشک بازی می کنن… خنده داره… بدرود.

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. پرهام

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      لامبو برندی نیس که براش سر و دست بشکنن?
      دیگه
      ?حرفی ندارم?

    3. mehran911

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (148 ديدگاه)

      آرش جان گل پسر
      تو مو میبینی و اونا پیچشش مو
      .
      گل پسر شما از تاثیراتی که همین خودروهای تولید محدود در آینده ی برند لامبو دارن خییییییلی غافلی
      .
      شاید به نظر برسه که سود زیادی از خودروهای تولید محدود و خاص بدست نمیاد ( که البته سودشون کم هم نیست ) اما همین خودرو ها با بالا بردن ارزش برند و به نوعی اسطوره سازی لامبو رو قوی تر میکنن همین خودرو های خاص باعث میشن لامبو خودروهای تولید انبوهش رو در آینده با سود بیشتری به فروش برسونه

    4. OMID-LAMBO

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (424 ديدگاه)

      این حرفا رو اینجا زدی جای دیگه هم نزن ! جفت پا میان رو صورتت !
      مقایسه لامبو چه از لحاظ فروش یا آنتیک بودن یا تولید محدود بودن با بوگاتی کار درستی نیست ! بوگاتی کلا یک محصول داره و بخای ماشین انتیکی ازش دربیاری باید نوع رنگ ماشینت خاص باشه وگرنه کلا بوگاتی خاص و بقول شما آنتیک هست ! و اما فراری که ماشین تولید محدودش در حدود 500 تا میشه که شامل لافراری و انزو و اف 12 تی دی اف و… !
      هر شرکتی سیاستهای خاص خودشو داره و این تولید محدودی که لامبورگینی داره از خیلی وقت پیشه که با رونتون شروع کرد و نتیجه شم دید که باعث افزایش فروش مورسیه لاگو و دیده شدنش شد و با سستوالمنتو و وننو و همین سنتناریو و احتمال در آینده با آستریون ادامه بده !
      پس بشین و از تصاویر لذت ببر و گرنه منتظر بخش فروش لامبورگینی باش بیان استخدامت کنن ! :))))

    5. سعید

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (47 ديدگاه)

      منفی هات معلوم میکنه لامبورگینی برند خاص هست یا نه

    6. Meysam..Laferrari

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      آرش جان قربونت برم کدوم هزینه ی طراحی؟!
      لامبورگینی از این مدل میلیون ها دلار سود خواهد کرد ؛ هیچ سیستم نوینی وجود نداره و هیچ پیشرانه ی جدیدی طراحی نشده ؛ این مدل یه مدل تقویت شده و اصلاح شده از اونتادوره که قطعا بهتره ولی فقط یه ارتقائه نه چیز دیگه ای!
      همه مثل فراری نیستن که واسه هر خودرو بیان یه پیشرانه ی جدید طراحی کنن و تکنولوژی فرمول یک بکار ببرن و …
      در مورد خاص بودن هم اصلا موافق نیستم ؛ در مورد زیبایی صحبت نمیکنم اما در مورد زبان طراحی لامبورگینی ، در کنار مکلارن بنظم متفاوت ترین سوپراسپرت سازهای دنیا هستن! (کاری ندارم کسی متنفره یا عاشقشه)
      بوگاتی دوس داره یه تانک بسازه با 1500 اسب بخار قدرت خاص باشه
      لامبورگینی راهش جداست و برای بسیاری مثل من بسیار بسیار خاص تر از بوگاتیه.
      در ضمن خود فراری هم سری FXX رو بصورت کاملا محدود و دو رقمی عرضه میکنه.
      اون وقتی که لامبورگینی داشت با همین فراری تو دنیای سوپر اسپرت ها رقابت میکرد فکر میکنم مهندسین فعلی بوگاتی بصورت سلول های اسپرم و تخمک در حال پیوند خوردن به هم بودن.

    7. just bentley continental

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (185 ديدگاه)

      داداش نمی دونم فازت چیه فک کنم دیس خونت کم شده لامبو رو دست کم نگیر لامبو هیچی از فراری وم نداره هیچی

    8. سعید(تهران)

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (496 ديدگاه)

      متاسفانه حق با آرش عزیز هست، یکی از نقاطی که همیشه باعث ضعف طرفداران لامبو هست تعداد انگشت شمار مدلهای کلاسیک این برنده در حالی که مدلهای غیر کلاسیک فراریهای قدیمی انگشت شمار هستند، به زبون ساده تر فراری هرچی میسازه به مرور زمان کلاسیک میشه ولی لامبو نه، اینه که لامبو با این مدلها و تعداد کم تولیدشون سعی داره تعداد مدلهای کلاسیکش رو بالا ببره که البته موفق هم نبوده تا حالا بعنوان مثال مدل رونتون الان با قیمت کمتر از زمان تولیدش خرید و فروش میشه(میتونید به سایتهای خودروی دست دوم در آمریکا سر بزنید مثل cars. com) بهتره طرفدارای برند جذاب و دوست داشتنی لامبو تعصب رو کنار بزارند و حقیقت رو قبول کنن…

  2. Aminspooort

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    من موندم این صفر تا صد ۲/۵ ثانیه ای رو از کجا در آوردین،خود کمپانی گفته شتابش ۲/۹ ثانیه هست،بعدشم باید آدم دیوونه باشه ۲ میلیون دلار پول بده بابت سنتناریو! همه چیزش همون اونتادور sv هسته،از موتور و شاسی و گیربکس و. ….بعد یه بدنه جدید واسش درست کردن و پول ۴ تا اونتادور sv از مشتری میگیرن،پولو بده یه لافراری آپرتا بخر خلاص.

    1. OMID-LAMBO

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (424 ديدگاه)

      شتباش رو اشتباه نوشته 2.8 هستش !
      ولی در مورد اینکه این همون اونتادوره صحیح ولی !!!!!!!!!!!!!! در مورد اف 12 تی.آر.اس یا جی 50 یا اف 60 آمریکا یا بقیه مدل ها هم همین حرفو میزنی ؟
      همه ی این مدلا پایه شون یا 458 عه یا اف 12 برلینتا پس برن همون برلینتا رو بخرن !
      حرفی رو میزنین خواهشا تو اون مغزی که خدا بهتون هدیه داده یکم سبک سنگین بکنین بعد !

      1. Machine

        ۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1279 ديدگاه)

        دوست عزیز
        بوگاتی سال ۱۹۰۹ یعنی بیشتر از یه قرن پیش توسط اتوره بوگاتی تاسیس شد.
        یعنی زمانی که انزو فراری 11 سالش بودو فروچیو لامبورگینی اصلاً وجود خارجی نداشت!

        1. Meysam..Laferrari

          ۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          Machine اگه منظورت منم ، من حرف از سال تاسیس نزدم
          اگه جسارت نباشه از شما بهتر میدونم بوگاتی چه زمانی تاسیس شده!
          وگرنه آلفا رومئو هم از فراری قدیمی تره ولی همه میدونن تو این چند دهه چه اتفاقاتی افتاده.
          ممنون میشم شما که اطلاعاتت انقدر خوبه تعداد مدل های مختلفی که بوگاتی تو این حدود 100 سال تولید کرده رو نام ببری.

      2. Meysam..Laferrari

        ۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (581 ديدگاه)

        مسئله اینه که لامبورگینی “فعلا” یه هایپرکار کاملا مستقل نداره ؛ فراری یه دونه لافراری داره و یه مدل FXX K (که بر پایه ی خود لافراریه) و در واقع اون مدل های خیلی خاص مثل J50 هیچ کمبودی رو در این زمینه تداعی نمیکنن.
        خیلی بهتر میشد اگه لامبورگینی یه هایپرکار کاملا مستقل طراحی میکرد وگرنه کسی رو مجبور نکردن سنتناریو بخره ؛ Aventador مثل شیر حاضره.

        1. Machine

          ۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          مقایسه بوگاتی با فراری و لامبورگینی اشتباه محضه
          اصلا سیاست‌های این شرکت‌ها به کلی با هم فرق میکنه.
          بوگاتی یه شرکت فوق‌العاده خاصه که تولیدات بسیار محدود و البته گرون قیمتی داره که هر کسی نمیتونه بخره اما فراری و لامبورگینی تولیدات بیشتر و ارزونتری دارن که در دسترس قشر بیشتری از جامعه قرار داره.
          وگرنه بوگاتی توانایی ساخت بهترین هایپراسپرت‌ها و سوپراسپرت‌ها رو برای رقابت با فراری و لامبورگینی داره. نمونه‌ش EB110 که تو اون دوران حتی از فراری F40 هم سریع‌تر بود.
          اما سیاست‌های بوگاتی جوریه که هرگز به حوزه سوپراسپرت‌های ارزون‌تر وارد نمیشه.
          البته نمیخوام توانایی فراری و لامبورگینی رو زیر سوال ببرم. حرف من اینه که بوگاتی، فراری و لامبورگینی هرکدوم تو بخش خودشون استادن و این اشتباهه که بگیم چون بوگاتی سوپراسپرتی برای رقابت با فراری و لامبورگینی تولید نکرده پس سطحش پایین‌تر از اونهاس

        2. Ahmad

          ۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1171 ديدگاه)

          با این مطلب خیلی موافقم.ماشین خاص باید تفاوت زیادی با سایر خودروهای تولیدی اون شرکت داشته باشه.با احترامی که برای لامبورگینی قائل هستم باید بگم الان داره کار یک تیونر رو در مورد محصولات خودش انجام میده.
          در ضمن آقا میثم خوبه که کامل مسئله روح رو درک میکنی.

        3. OMID-LAMBO

          ۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (424 ديدگاه)

          چون لامبورگینی ی هایپرکار مستقل نداره یعنی جایگاه وبرندش پایینتر از فراریه ؟
          زمونای ثبت شده توی نوربرگرینگ و دیگر پیستها که ی چیز دیگه رو نشون میده و لامبورگینی هایپر کار داره ولی فعلا سیاست کارخونه و منابع مالی اجازه شو نمیده ! خیلیا وقتی پورشه و مکلارن و فراری هایپرکاراشونو دادن بیرون گفتن الان باید منتظر لامبو باشیم و آستریون رو داد بیرون با نزدیک950 اسب بخار ! پس منتظر یه فرصت مناسب میگرده ! شاید برای مبارزه با جانشینای بعدی 918-پی1-لافراری بده بیرون ! الله اعلم !

  3. mojtabaaston

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    و باز هم فقط حسرتش به ایرانی ها میرسه

    1. داریوش

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (30 ديدگاه)

      جون داداش اگه تو هم امریکا بودی میخریدی؟
      ایرانی حسرت خور?

    2. Ferrari

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1955 ديدگاه)

      Machine جان دوست عزیز فکر نمیکنم مقایسه ی بوگاتیEB110 که سال 1991 ساخته شده با F40 که سال 1987 به بازار اومده درستی باشه .حالا مقایسه کردید ولی باید بگم در شتاب اولیه بوگاتی سریعتره اما F40 شتاب ثانویه بهتری داره اتوموتور اند اسپرت هردوی این ماشین هارو تست کرده 200_0 فراری F40 حدودا12ثانیه بوده و برای بوگاتیEB110 حدودا14 ثانیه و در 400 متر هم فراری سریعتر بود

      1. Machine

        ۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1279 ديدگاه)

        حرف شما درسته دوست گرامی اما چهار سال اختلاف سنی اونقدر زیاد نیست که باعث بشه این مقایسه کاملاً اشتباه باشه.
        البته منم قصد ندارم بگم EB110 از F40 بهتره یا بالعکس. هدفم از این مقایسه این بود که بگم بوگاتی توانایی ساخت سوپراسپرتی رو داره که بتونه با محصولات فراری رقابت کنه.
        در مورد شتاب ثانویه هم درسته، برتری با F40 هست اما حداکثر سرعت EB110 بیشتره.
        تو یه مقایسۀ دیگه هم میشه EB110 رو در برابر فراری F50 قرار بدیم که سال 1995 معرفی شد.
        EB110 در شتاب اولیه یعنی صفرتاصد از F50 هم سریع‌تر بود چون شتاب صفر تا 60 مایل فراری 3.8 ثانیه‌س.
        تو مسافت 400 متر هم EB110 SS فقط چهار دهم ثانیه کُندتر از F50 بود.
        در کل بنظرم این هایپرکارها تو یه سطح قرار دارن و به‌هیچ‌عنوان نمیخوام بگم فراری F40 یا F50 ضعیف‌تر از بوگاتی EB110 هستن. هرسه به نظر من برای اون زمان و حتی حالا عالی هستن.

  4. BMW

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (661 ديدگاه)

    خداوکیلی با چه رویی میگین لامبورگینی سطحش پاینتر از بقیس!!!به طراحیاش نگاه کنین هر ماشینی که تولید میکنه با اون یکی دیگه خیلی فرق داره مکلارنو بیبینید تا قبل این ماشین جدیدش بیاد امضا جلو p1 تو همه مدلاش داشت یعنی یکم خلاقیت به خرج نداد!!اونقت لامبورو ببینید مدلاش متفاوتر از همن

  5. sasan

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    چقدرخشن…فوقلادس

  6. the best or nothing

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (38 ديدگاه)

    من فن هیشکدوم نیسم ولی به نظر من لامبورگینی خوف ترو خفن تر از فراریه ،،، انگار ماشین جنگیه !اسفالتو شخم میزنه پیش میره!!من نظر خودمو گفتم حالا هرکی دوسداره دیس بده

  7. آرش آمریکایی

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (639 ديدگاه)

    واو پسر
    اینکه ماشین نیست اثر هنریه
    تعداد محدودی از آدمای دنیا حتی شانس دیدن همچین ماشینی رو از نزدیک پیدا میکنن خوش بحال کسایی که میتونن این ماشین رو بخرن

  8. Houman

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    این افتخار رو داشتم که هنگام تحویل این ماشین اونجا باشم من هم ! این تنها نمایندگی لامبورگینی هست در اورنج کانتی که در اصل در شهر کاستا میسا هست ولی بخاطر اینکه تمامی کمپانی های خاص خودرو سازی در نیو پورت بیچ نمایندگی دارن این ها هم زدن نیوپورت بیچ !
    کالجی که من میرم دقیقا یک خیابون با اینجا فاصله داره همین پنجشنبه قبل بود که دیدم خیلی شلوغه و رفتم ببینم چی خبره که اینو دیدم !
    به جرات میتونم بگم که تاثیر برانگیز ترین ماشینی بوده که تا حالا دیدم ولی از نظر قیمت یه جورایی خیلی گرونه به نسبت رقبا !
    الان تو همین نیوپورت بیچ لافراری شماره ۱ رو که زرد رنگ هم هست با ۱۶۶ مایل کارکرد گذاشتن ۲ میلیون و ششصد هزار دلار !
    سرچ کنید phillips auto Newport Beach میتونید پیداش کنید .

    1. Ahmad

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      پس آقا قدر خودتو بدون که داری لحظاتی رو تو بهترین نقاط دنیا میگذرونی.البته اگه ترامپ دوباره دیوونه نشه.
      از طرف ما هم ناءب زیاره باش.

    2. Ferrari

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1955 ديدگاه)

      اقا هومن ممنون از سایتی که معرفی خیلی جالب بود اما لافراری حدودا 4 میلیون دلار قیمت داره .(دقیقا 3995000 دلار )

  9. Ali

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    خیلی خاص و شیک مثل همیشه?کاش همین سنتناریو واسه یه مدل جانشین برای آونتادور میزدن با یک موتور جدید و قوی❤️

  10. حسن

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (104 ديدگاه)

    حالا ببین این برند چقد خاص و جذابه که فقط نون طراحی و زیباییش را میخوره

    برا همینه که از قدیم ضرب المثل شده که ماشین باید لامبورگینی باشه لامبورگینی هم باید زرد باشه

  11. شاهین پسر

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    کینگ آف لپ تایم لامبورگینی
    این که میگن لامبو همه چیزش تکراری هست و ارزشی نداره و واس خودنمایی این کارارو میکنه و … اصالت فراری رو به رخش میکشن باید بگم که سال 2009 که رونتون هم واس همین هدف و اسطوره سازی ساخته شده بود همممممممه تو کف طراحیش مونده بودن.باید کلیپ معرفیش رو ببینید خودتون.اون زمان که بوگاتی ویرون هم تازه اومده بود بازم طراحیش عددی نبود واس لامبو! از طراحی شکسته و خطوط تیز و لبه دار روی ماشین گرفته تا چراغای همسان با طراحی بدنه و هواکش و باله عقب متحرک و مخصوووووصا رینگ منحصر به فرد که نقش فن رو برای سیستم ترمز بازی میکرد یعنی حتی رینگش هم آیرودینامیکی بود و باد و هوای مخالف رو جذب بهینه میکرد اونوقت شما میایی میگی لامبو کم داره و عقبه از بقیه سوپر اسپرت ها و هایپر ها؟! حتما ی ماه پیش با تراکتور رکورد پیست نوربرگرینگ رو زد؟! به این دستاورد چی میگن بنظرتون؟! فراری که از تکنولوژی فرمول وان استفاده میکنه چرا نمیتونه رکورد بزنه؟! همش ادعاس همه میدونن لامبو با رقباش چند چنده …

    1. Ferrari

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1955 ديدگاه)

      دوست گرامی فراری از چیزی نمیترسه اتفاقا خیلی جلوتر از لامبورگینی هم هست سال 1969 فراری مدلی به اسم 312p رو ساخت که به یه موتور 12 سیلندر تخت 3لیتری مجهز بود اون زمان 450 اسب بخار در دور 10800rpm تولید ظمیکرد یعنی 150 اسب به ازای هرلیتر فقط به دور موتورش توجه کن. یا مدل 212E که سال 1969 ساخته شد و موتور 12 سیلندر تخت 2 لیتری داشت و در دور 11800 rpm ،بیش از 300 اسب نیرو تولید میکرد.ساختن یه موتور که حدودا 12000 دور در دقیقه دوران داشته باشه تو این دوره کار سختیه چه برسه به 50 سال پیش .اون موقع لامبورگینی چی تولید میکرد؟؟ سال 1971 فراری مدل 712can Am رو ساخت که به موتور 12سیلندر 6/9 لیتری مجهز بود و 980 اسب نیرو تولید میکرد وزن این ماشین فقط 826 کیلوگرم بود و میتونست به راحتی بالای 400 تا سرعت بگیره .دفعه ی بعد که درمورد فراری حرف میزنید قبلش تحقیق کنید اینا تو سایت فراری هست میتونید ببینید تعداد این مدل ها زیاده من فقط چندتاشو.نام بردم. اما برسیم به رکورد نوربرگ رینگ، تو نمایشگاه ژنو خود لامبو بعد رونمایی از هوراکان پرفورمنته در ژنو بجای اینکه مورد توجه قراربگیره مورد اتهام قرار گرفت حتی. جیمزگلیکنهاوس هم از لامبو خواست یه روزی رو معین کنه و پرفورمنته رو به پیست بیاره و دوباره رکورد بزنه .فعلا لامبو حرفی نزده .

      1. شاهین پسر

        ۵ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1179 ديدگاه)

        درست ساخت موتوری با دور بالا یعنی 12هزار دور خیلی کار شاخیه
        حالا شما بگو چرا دیگه نساختن تو طول این چند سال؟!نکنه اصتحلاک وحشتناکی داره و اصلا نمیصرفه و همچنین مصرف سوخت دو برابر موتورهای 12سیلندر معمولی رو دارن؟! تا جایی که اطلاع دارم و خوندم یکی از شرکتای امریکایی اولین موتور با دور بالای 21هزار ساخته بود!!!!! آره خودمم کف کردم ولی بعدشم نوشته بودن که اصتحلاک بسیار بالا و مصرف سوخت زیاد باعث دیگه تولید نشه و همون یکی نمونه کار باقی موند
        راجب رکورد زنی هوراکان توی نوربرگرینگ هم تو همین سایت خوب ایرانی پدال هم مستنداتش هست و تهمت های زیادی از طرف دیگر کمپانی ها مطرح شد و لامبو هم اطلاعات نموداری و کلیپ و … رو کرد و بازم واسش بهونه آوردن که پیست شیب داشته و باد به جهت موافق میوزیده و نیترو زدن و … (بهونه های مسخره که توی جاهای دیگه خونده بودم!)
        راجب تولیدات قدیمی بحثی نیست درسته فراری سوابق خوبی داره نسبت به لامبو و بقیه ولی گذشته دیگه.الان چی؟! توجه ها سمت کیه؟ لامبوی تنفس طبیعی یا هیبریدی هایی که یکی دوتا نیستن
        حالا واس اینکه روی دیگه لامبو رو نشونتون بدم برید به این لینک و رکورد زنی هارو ببینید.ببینید که لامبو با تیونینگ موتور (تاکید میکنم فقط تیونینگ موتوری) چجوری رکورد میزنه بدون هیچ چتر و نجات و لاستیک پهن مخصوص و شاسی کشی و … برعکس گودزیلا
        http://www.undergroundracing.com/videos.html?curVid=CgkVN3Q3-l4
        (برسه روزی که لامبو توربو بسازه)

        1. ferrari

          ۷ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1955 ديدگاه)

          دوست عزیز معلومه که استهلاک وحشتناکی داره اما هنر اینه که موتور رو از الیاژی بسازی که به راحتی از بین نره و بتونه این همه فشار و استهلاک رو تحمل کنه. مدل هایی که گفتم از بین نرفتن بخصوص سری p فراری موجودن. فراری اتومبیل هایی ساخته که از الان لامبور گینی به ازای هر لیتر حجم موتور قدرت بیشتری تولید میکنه اون زمان لامبو کجا بود . ضمنا در مورد رکوردش خیلی از کارشناسان هم باور نکردن .فراری هم بدون توربو 800 اسب قدرت تولید میکنه اگه توربو بشه که میره رو 1500 اسب. فعلا که بهترین موتور توربو رو فرازی ساخته جایزه ی بهترین طراحی رو از سال 2015 فراری داره میگیره جایزه ی لوکس ترین سوپر اسپرت رو سال 2015 مدل 488 گرفته در شگفتم که چرا یکی از این جایزه هارو لامبورگینی نمیگیره حتی در طراحی.
          به اینها میگین تکنولوژی

  12. ferrari

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1955 ديدگاه)

    ببخشید 712can Am حدودا 690 اسب قدرت تولید میکرد که من اشتباهی 980 نوشتم

  13. Veneno

    ۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (21 ديدگاه)

    همه ی ماشینای لامبورگینی محدود شده هستند و خیلی بالاتر از چیزین که هستن و میدنید در سال ۲۰۱۲ اقای کوروش منصوری با تیونینگ اونتادور عنوان بهترین کارخونه ی تیونینگ را بدست اورد و تیونینگ یعنی ماشینی رو از حالت محدود خارج کردن و برید خدا رو شکر کنید که لابورگینی رو ماشیناش تورب شارژ نمیزاره و شتاب ماشین های لامبورگینی بدون توربو شارژ این ارقام هستند ولی اگر لامبو بزاره خیلی سریعتر میشوند . لامبو و نیسان در بین ماشین های دنیا بهترین پتانسیل برای رسیدن به بیشتر از ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ اسب بخار را دارند

  14. Veneno

    ۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (21 ديدگاه)

    و میدونید لقب الماس سیاه منصوری مال اونتادور تیون شده است که اقای منصوری نام ان را Carbonado gt گداشته است و همچنین تمام توضیخات ان در همین سایت پدال هست و میتوانید ان را بخوانید و صفر تا صد این ماشین زیر ۲ ثانیه است و دارای ۱۶۰۰ اسب بخار میباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا