بنا بر گزارشات، لامبورگینی فعلاً به سمت ساخت سوپراسپرتهای الکتریکی نخواهد رفت چراکه این سازندهٔ ایتالیایی معتقد است قوای محرکهٔ الکتریکی کنونی با شخصیت برند لامبورگینی مطابقت ندارند و یا گرانقیمت هستند. رئیس بخش تحقیق و توسعهٔ لامبورگینی آقای «Maurizio Reggian» در گفتگویی با CarAdvice گفته است که قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی گزینهٔ مقرونبهصرفهتری است که میتواند در یک خودروی اسپرت ساخت لامبورگینی بکار رود.
اما بااینوجود هرچند گفته میشود نسخهٔ پلاگینهیبریدی SUV اوروس ساخته خواهد شد اما این شرکت استفاده از این نوع قوای محرکه را نه رد کرده و نه بهطور کامل تأیید نموده است. Reggian دراینارتباط گفته است:
«استفاده از سیستم پلاگینهیبریدی در سوپراسپرتهای کنونی دشوار است چراکه این کار موجب افزایش وزن خودرو میشود که درنتیجه نمیتوان به هندلینگ مناسب دست پیدا کرد».
این گزارش جدید با شایعات قبلی که نشان میدادند لامبورگینی با همکاری آئودی در حال توسعهٔ یک خودروی اسپرت الکتریکی است، در تضاد است. خودرویی که بهطور بالقوه میتوانست چهارمین محصول لامبورگینی باشد. همچنین مدیرعامل این شرکت آقای «Stefano Domenicali» نیز اعلام کرده است که این شرکت استفاده از پیشرانههای بنزینی حرفهای خود را تا زمانی که ممکن باشد ادامه خواهد داد. وی دراینباره گفته است:
«هرچند در سگمنت سوپراسپرتها هیبریداسیون ایجاد شده است، ولی من معتقدم که ما هنوز هم میتوانیم با پیشرانههای بنزینی V10 و V12 خود در این بخش حضور داشته باشیم».
البته لامبورگینی پیشازاین با معرفی کانسپت آستریون توانایی خود در ساخت هایپرکارهای هیبریدی را نشان داد. این ماشین که در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴ رونمایی شد، مجهز به یک پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی متعلق به مدل اوراکان به همراه سه موتور الکتریکی است که درمجموع ۹۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند؛ اما بااینحال آستریون به تولید نرسید و حالا گفته میشود که نسخهٔ پلاگینهیبریدی مدل جدید اوروس، نخستین خودروی تولیدی لامبورگینی خواهد بود که از قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده میکند. قوای محرکهٔ هیبریدی این SUV با تکیه بر یک پیشرانهٔ V8، قدرتی برابر با ۶۵۰ اسب بخار خواهد داشت. آغاز تولید این خودرو برای اوایل سال ۲۰۱۸ برنامهریزی شده است.
OMID-LAMBO
۱۰ خرداد ۱۳۹۶خیلی دلم میخواد که تو سگمنت هایپر اسپورت با پیشرانه هیبریدی حضور داشته باشه تا اونایی که میگن لامبو فلانه یا ضعیفه بازم رو حرف خودشون پا فشاری میکنن یا نه ولی از اینم خوشحالم که یه 10 سیلندر تنفس طبیعی (هوراکان پرفومانته ) تونسته نفس هایبریدا و توربو شارژرا و 900 اسبی را ببره !
♥lamborghini♥
Ferrari SFXSuperFast
۱۰ خرداد ۱۳۹۶دلایل اینکه پرفورمانته تونست رکورد 918 رو توی نوربرگ رینگ زد:
1_هندلینک کامپیوتری!!!
2_موتور غیر هیبرید!چون 918 توی همه ی طول مسیر نمیتونه از حداکثر قدرتش استفاده کنه و شارژ موتورای برقی خیلی کم میشه!!
(لافرراری!! چون کرس سیستم فرمول یک داره،در تمام طول مسیر حداکثر قدرت رو اعمال میکنه،حتی حالت رانندگی هم نداره و حداکثر قدرتش رو همیشه داره)
اگر پرفورمانته رو توی یه پیست کوتاه تست کنن تایم هاش در مقایسه با918 p1 و بقیه سوپراسپرت های نو و تازه چیز خیلی شاخی نیست..
و اگر توی یه پیست خیلی بلند مثل نوربرگ رینگ تستش کنند از لافرراری!! خیلی ضعیف تره.
.
مکلارن پی1 به همین دلیل تونست نوربرگ رو بهتر دور بزنه(ارتقا پک باتری و موتور)
.
باید همه رو توی پیست کاتالونیا تست کنن تا ببینم چندچندیم!!
OMID-LAMBO
۱۰ خرداد ۱۳۹۶اون مکلارنی که توی پیست رکورد زد اگه یه نگاه سطحی بکنی بهش میبینی که با مکلارن خیابونی فرق داره و اسپویلر متحرک جاشو داده به یه اسپویلر بزرگ و ثابت و خیلی از مکلارن پی وان معمولی وزنش کمتره و به تعداد خیلی محدود یعنی 5 تا درست شده و این یعنی مک لارن مورد نظر خیابانی نبوده ! بلکه مسابقه ای بوده ! مثل این میمونه که یه تیونری فراری fxxk رو وزنشو کمتر کنه بیاره و رکورد بزنه ! پس معلومه میتونه که رکورد بهتری بزنه ! پس معلومه که کمی قبل از اینکه حرفی رو میزنید یا مینویسید یکم در موردش فکر کنید !
با تشکر !
FERRUCCIO LAMBORGHINI
۱۰ خرداد ۱۳۹۶.
دوست عزیزم :
اول اینکه در بحث دیروز من اصلا حواسم به شما نبود و در مورد یک نفر دیگه صحبت میکردم. نمیفهمم چرا به خودت گرفتی ؟؟؟؟؟!!!!!!
مشکوک میزنی ها :-))))))))))))))))
والا ما خواسته شدیم ازبس شما گفتی ” اگر لافرررراری ………… ” . خودت خسته نشدی ؟؟؟؟
با اما و اگر چیزی درست نمیشه.
لافررررراری اگر میتونست رکورد 918 رو بشکنه این کار رو میکرد.
کیه که از رکورد زدن بدش بیاد ؟؟؟
مثل کسی که 10 سال واسه یک مسابقه ی ورزشی تمرین کرده باشه و بدونه که قهرمان میشه ، با این حال کنار بکشه و بگه من نمیخوام برم مسابقه بدم !!!!!! کدوم آدم عاقلی همچین کاری میکنه ؟؟؟؟
اینقدر خودتون رو سر قضیه ی لافرررررراری خسته نکنید و براش در عالم خواب و رویا رکورد پیست درست نکنید !
به قول معروف “به عمل کاربرآید” . شما اگر 10000000 بار بگی لافرررررراری میتونست رکورد 918 رو بشکنه ارزشش از اینکه لافرررراری 1 بار در دنیای واقعی این کار رومیکرد کمتره.
FERRUCCIO LAMBORGHINI
۱۰ خرداد ۱۳۹۶.
دوست عزیز در مورد تلفظ فرررراری باهات شوخی کردم
پسر باحالی هستی . کلا خوشم میاد سر به سرت بذارم !
میدونم تلفظ اصلی و درستش در زبان ایتالیایی با 2 تا “R” هست.
اما به نظر من … ، خب؟ …. ، به نظر من ….. نیازی به این همه پیروی از اصول تلفظ زبان ایتالیایی نیست !!!
الان مثلا من باید بیام به لامبورگینی بگم ” لَمبِگینی ” ؟؟؟!!!!!!!!
بعضی کلمات اصلش قشنگ تره ، مثلا مزراتی به جای مازاراتی که بعضی ها میگن !!!
اما گفتن دو تا “ر” پشت سر هم 1 دقیقه وقت آدم رو میگیره. امتحان کن ! باید بگی فر…..راری !!!!!
Ferrari SFXSuperFast
۱۰ خرداد ۱۳۹۶وقتی حرف منطقی میشنوید سریع شروع میکنید به مغلطه!!
من توی این کامنت اصلا لافرراری رو با 918 مقایسه نکردم…..
من فقط اطلاعات به شما دادم!!
918 توی پیستی مث پیستای فرمول یک که طولشون5کیلومتره اوراکان پرفورمانته رو شکست میده…بهتون قول میدم.
دلیل اینکه 918 زمانش توی نوربرگرینگ از زمان پرفورمانته ضعیف تر بود اینه که شارژ باتری های موتورهای الکتریکی اش تا پایان یه دور نوربرگ رینگ دوام نمیاره و عملا در چند کیلومتر آخر یه 918 8سیلندر تنفس طبیعی 4/6لیتری داره رکورد میزنه،نه یه 918هیبریدی!!!
.
.
.
در ضمن fxx k هیچ نیازی به کاهش وزن نداره!
وزنش 1090کیلوعه و قدرتش 1050اسب!! و 1050اسبش رو هم به خاطر کرس سیستم در تمام لحظات همراهش داره!!!
همین fxx k قراره مدل قدرتمند ترش معرفی بشه که قدرتش از وزنش بیشتره!
.
اگر جوابی معقول و منطقی برای کامنت ها دارید بگید اگر نه، **نگید.مغلطه نکنید!
.
.
.
و در آخر لافرراری!!! توی پیست های با طول زیاد مث نوربرگ بی رقیب هست!!
چون در همه طول پیست 950اسبش رو در اختیار داره!!
سیاست کمپانی به این سمته که از ماشیناش تایم گیری به عمل نیاد و نشون بده که لذت رانندگی براش از تایم لپ مهم تره!!!!
Ferrari SFXSuperFast
۱۰ خرداد ۱۳۹۶والا من این فرراری گفتنو توی همین سایت یاد گرفتم.
بیوئیک
مرسیدس
آکیورا
اتفاقا تلفظ شون خیلی راحته!
فقط چندبار که بگی اوکی میشه!!
الان خیلی برام سخته که مثلا به بیوئیک بگم بیوک!!
خیلی قشنگ تر و راحت تر و خوش آوا تر و درست ترهم هست!
amir
۱۰ خرداد ۱۳۹۶دوست عزیز :
من مغلطه نکردم.
محدوده ی الکتریکی پورشه 918 در حالی که موتورش خاموش باشه و کاملا با نیروی باتری ها حرکت کنه 12 مایله. حالا طول پیست نوربرگ رینگ 12.8 مایله. در نوربرگ رینگ محدوده ای که باتری های 918 دووم میارن باید بالای 12 مایل باشه. به این دلیل که در پیست موتور 4.6 لیتری V8 داره با تمام قدرت و دور موتور بالا کار میکنه و باتری ها رو شارژ میکنه. از طرف دیگه باتری های 918 با ترمز گرفتن احیا میشن.
الف.ی
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ببین رفیق 918 و پی1 هم می تونند از کل قدرتشون تو پیست استفاده کنن .اصلا چرا باید قدرتشون افت کنه؟یعنی باتری شون اینقدر ضعیفه که تحمل 6 یا 7 دقیقه رانندگی با کل توان رو نداره؟
OMID-LAMBO
۱۰ خرداد ۱۳۹۶Ferrari SFXSuperFast جان من لافراری رو مثال اوردم و نگفتم بیاد کاهش وزن بکنه و فلان !
من میگم اگه واقعا میخوان توانایی هاشونو نشون بدن بیان واضح بگن که فلان تایم رو زدیم و ایناهاش و نه زمانی که پورشه زمان نوربرگرینگشو اعلام کرد مثل مک لارن تو لفافه صحبت بکنه و بگه فقط زیر هفت زدیم و خود زمان مهم نیست
در ضمن مقایسه هوراکان پرفومانته با لافراری اصلا جالب نیست و هی نگو تمام قدرتش در هر لحظه در اختیارشه (دارم آلرژی پیدا میکنم به این جمله ت) و اینکه باتری های 918 هی پر و خالی میشن و با ترمز گرفتن دوباره نیروشون برمیگرده پس بازم هی نگو توی نوربرگرینگ دووم نمیاره که به این جمله ت هم آلرژی نگیرم ! کسی منکر توانایی های لا فراری و fxx k نیستش و اینکه همه ی قدرت ماشین همه جا در اختیار راننده بودن فقط تو پیست به درد میخوره نه خیابون پس لازم نیست همه ی قدرت ماشین در اختیار راننده باشه
نه لامبو ارث بابامونه نه فراری و پورشه و مکلارن و حتی ایرانفرغون پس بعضی واقعیت هارو قبول کنم !
با تشکر
Ferrari
۱۰ خرداد ۱۳۹۶دوست عزیز محدوده ی الکتریکی 918 زمانی 12به مایل میرسه که باهاش معقولانه رانندگی بشه البته هیچ ماشینی به اون محدوده ی حرکتی که سازندش اعلام میکنه نمیرسه و همیشه کمتر از رقم اعلام شده هستش اتومبیلی مثل تسلا با 2 بار شتابگیری تقریبا تمام نیروی خودشو از دست میده با اینکه باتری های بسیار بزرگی داره به همون اندازه هم مصرف بالایی داره و زمانی با یکبار شارژ میتونه 500 کیلومتر حرکت کنه که شتاب گیری پی در پی نداشته باشه و در یک جاده بدون ناهمواری با یک سرعت ثابت حرکتی کنه. در یکی از شماره های مجله ماشین خونده بودم که تسلا p90 D با سرعت کمتر از 60 کیلومتر میتونه تا شعاع بیش از 650کیلومتری حرکت کنه ولی با 3با شتا گیری در حالت Ludicrous Speed باتری هاش خالی میشه 918 هم همینطوره چون باتری های بزرگتری داره حدودا256 اسب به زمان بیشتری برای شارژ احتیاج داره با برق شهری 6ساعت طول میکشه کامل شارژ بشه و فکر میکنم رو حالت حداکثر نیرو قرار بگیره دیگه توسط موتور شارژ نمیشه و فقط با ترمزگیری این اتفاق میفته اینکه د. نوربرگرین چقدر میتونه نیروی الکتریکیشو نگه داره نمیدونم ولی اگه 10 دور یک پیست حدودا 5کیلومتری رو دور بزنه تقرییا تمام نیروی الکتریکیشو ازدست میده تین موضوع در p1 خیلی جدی تر میشه چون حتی با ترمزگیری هم شارژ نمیشه و در پیست مسابقه فقط چند دور دوام میاره اما لافراری با ترمز گیری ،دیفرانسیلها و گشتاور اضافی موقع شتابگیری و عبور از دایره ی پیچ، باتری هاش رو شارژ میکنه انقدر این سیستم کارشو درست و سریع انجام میده که گزینه ی شارژ با برق شهری رو حذف کردن
حالا در مورد رکورد گیری باید بگم اولا هنوز ابهامات زیادی در مورد رکورد لامبو وجود داره دوما فراری ترسی از رکورد زدن نداره اما اینکارو نمیکنه وگرنه حداقل میتونست با fxxk رکورد بزنه و در بخش ماشین های مسابقه ای رکورد دار باشه. مکلارن هم رکورد p1 LM لانزانته رو تایید نکرده و هیچ حرفی در این مورد نزده این رکورد توسط همون تیونر زده شده که نشون میده مکلارن هم مثل فراری علاقه ای به این کارها نداره این نشونه ی ضعف نیست.
پرفورمانته 36 ثانیه از نسخه ی معمولیش سریعتره یعنی تایمش تو یه پیست 3 کیلومتری باید حداقل 3 ثانیه از مدل معمولی بهتر باشه. من فکر نمیکنم اینطور باشه
Ferrari SFXSuperFast
۱۱ خرداد ۱۳۹۶عا ماشالا کاکام?❤❤
در ضمن پورشه کرس سیستم نداره
KING 918 (محمدرضا)
۱۰ خرداد ۱۳۹۶رفیق جوری میگی فقط یه 10 سیلندر تنفس طبیعی یه لحظه فکر کردم با پیکان جوانان موتورش یکیه …….. 10 سیلندر بابا شوخی نی ………….
918 پورشه 8 سیلندره ها با 2 موتور الکتریکی که یکی از موتور ها بعد مدتی خاموش میشه با این وجود طبق اون پست قبلی در بیشتر قسمت های پیست از هوراکان سریعتر بوده حالا با یه معجزه رکورد زده ( یا یه جور داستان دیگه ) دلیل بر بهتر بودنش نیست
حالا بوگاتی تو پیست نمیتونه رکورد بزنه میشه بگی از هوراکان ضعیف تره ؟؟؟؟؟؟؟
Ali
۱۰ خرداد ۱۳۹۶در مورده هندلینگ بحث تو بحث هندلینگ بله بوگاتی شیرون ضعیف تر از هوراکانه
Ali
۱۰ خرداد ۱۳۹۶عاشق اصالتشم یعنی❤️ ولی کاش شاسی بلندو نزنه
sina
۱۰ خرداد ۱۳۹۶اگه تا پنجاه سال دیگه اونقدی سوخت فسیلی وجود داشته باشه ک فقط یک درقد خودروها بنزینی باشن اون یه درصد باید لامبورگینی ها باشن چون از همه خودروها شابسته ترن.
صدای این موتور تا روز اخر وجود سوختای فسیلی باس شنیده بشه
Sajjad.a8
۱۰ خرداد ۱۳۹۶یه مدت از لامبورگینی داشتم زده میشدم
دوتا خبر منو عاشق لامبورگینی کرد
1- لامبورگینی فقط از تنفس طبیعی بهره میبرد
2- لامبورگینی به سمت ساخت سوپراسپرتهای الکتریکی نخواهد رفت
Mercede kaviani
۱۰ خرداد ۱۳۹۶با سلام به دوست بسیار عزیز امیر دهقان
وتشکر از مطلب بسیار عالی شما وتشکر از شما دوست عزیز بخاطر این خبر بسیار خوشحال کننده
و همچنین تشکر از اقای Maurizio Reggian» بخاطر این خبر مسرت بخش
باتشکر دوستدار شما مرسده کاویانی
ونوم اف ۵
۱۰ خرداد ۱۳۹۶میترسم این اقای مائرزیو چند وقت دیگه جو بگیرش بگه لامبو کلا ماشین تولید نمیکنه خوب داداشم یه بار گفتی از انجین توربو و الکتریکی استفاده نمیکنیم دیگه هر روز نمیخواد مصاحبه کنی ( پدال تو شاهد باش پس فردا یکی دیگه میاد همین حرف ها رو میزنه )
Achtung
۱۱ خرداد ۱۳۹۶لامبورگینی که صدا نداشته باشه مثل گاو بی شاخ ودمه برای همین الکتریکی نمیسازن