فراری بهعنوان یکی از باارزشترین برندهای جهان و با برخورداری از سابقهای باشکوه در مسابقات اتومبیلرانی، همواره الگویی برای سازندگان سوپراسپرت بوده است. بااینحال، مدیرعامل گروه فولکسواگن «هربرت دیس» معتقد است که لامبورگینی از فراری عقبتر نبوده و برتریهایی نسبت به اسب رقصان مارانلو دارد. دیس دراینباره گفته است:
لامبورگینی با سوددهی دورقمی و برنامهٔ الکتریکیسازی، عملکرد بسیار خوبی دارد. این برند نیازی به ترس از مقایسه با فراری ندارد. ما خریداران جوانتری داریم، در آسیا قویتر هستیم و مدلهای بیشتری داریم.
با این اظهارات، دیس بار دیگر تأکید کرده است که گروه فولکسواگن لامبورگینی را نمیفروشد.
لامبورگینی که در سال ۱۹۶۳ تأسیس شد، همیشه قصد داشت رقیبی برای فراری باشد. احتمالاً همهٔ شما ماجرای دیدار فروچیو لامبورگینی با انزو فراری را میدانید که پس از شکایت در مورد کلاچ فراری خودش، از سوی انزو مورد تمسخر قرار گرفت. از آن زمان تاکنون، هردو شرکت سوپراسپرتهای بسیار جذابی تولید کردهاند و رقابت خود را از پوسترهای دیواری علاقهمندان جوان در دههٔ ۸۰ به والپیپرهای بکگراند گوشیهای هوشمند در هزارهٔ سوم رساندهاند. هرچند پرچمدارانی مثل میورا، کانتاش و دیابلو از لامبورگینی و ۲۸۸ GTO، F40 و F50 از فراری به خودروهایی افسانهای تبدیل شدند، جنگ بین این دو برند ایتالیایی در دههٔ گذشته تشدید شده و هردوی آنها رشد فروش چشمگیری را تجربه کردهاند.
پیش از شیوع بیماری کرونا یعنی در سال ۲۰۱۹ لامبورگینی با فروش ۸,۲۰۵ دستگاه بهترین سال خود را سپری کرد که اگر بدانید فروش این شرکت ۲۰ سال پیش تنها ۲۶۵ دستگاه بوده است، رقمی باورنکردنی خواهد بود. این نشان میدهد که شرایط لامبورگینی تحت مالکیت گروه فولکسواگن بسیار بهتر شده اما آمار فروش جهانی این شرکت هنوز هم از فراری که در سال ۲۰۱۹ رکورد فروش ۱۰,۱۳۱ دستگاهی را ثبت کرد کمتر است. نکتهٔ جالبتر اینکه فروش لامبورگینی بشدت متکی به اوروس است درحالیکه فراری هنوز اولین کراساوور خود یعنی پورسانگوئه را معرفی نکرده است.
حال باید منتظر ماند و دید که این رقابت نزدیک در آینده چگونه ادامه پیدا خواهد کرد یعنی زمانی که الکتریکیسازی بهطور کامل صنعت خودروسازی را در بر خواهد گرفت. از نظر تئوری، لامبورگینی در این زمینه به خاطر تخصص و توانایی سرمایهگذاری گروه فولکسواگن، دست بالا را دارد اما از سوی دیگر، فراری هم در حال حاضر نه یکی بلکه دو مدل هیبریدی در سبد محصولات خود دارد (SF90 استراداله و ۲۹۶ GTB). درهرحال، میدانیم که رقابت چند دههای این دو برند دوستداشتنی ایتالیایی همچنان با قدرت در عصر الکتریکی ادامه خواهد یافت.
parsa_ashgh.mashine
۱۴ مرداد ۱۴۰۰لابورگینی هر چه قدر هم خوب باشه به فراری نمیرسه اگه هم برسه فراری طرفدار های خیلی تعصبی داره که اصلا نمیرن سراغ لامبورگینی منم از الان لابورگینی زیاد خوشم نمیاد
Reza Waffen SS
۱۵ مرداد ۱۴۰۰لامبورگینی یعنی عشق، امروزه خیلی ها شبیه فراری شدن ولی لامبورگینی همچنان مثل خدا تکه
سهند
۱۴ مرداد ۱۴۰۰هر دو بهترین هستند و نمی توانم بگویم که کدام بهتره
SF90 STRADALE
۱۴ مرداد ۱۴۰۰درود به شما
هر دو بهترین هستن
ولی با این حرف رابطه ها خراب میشه
نمیدونم جناب هربرت دیس با خودش چی فکر کرده که همچین حرفی زده
شاید مجبورش کردن این حرفو بزنه !!!!
نمیخوام بحث راه بندازم ولی تاریخچه برند بزرگی مثل فراری خودش گویای همه چیز هست
کوهی از افتخارات ، جوایز و مدل های افسانه ای 👑👑
datsun
۱۴ مرداد ۱۴۰۰فراری خاص تر و ارزش مند تره لامبو دچار خود برتر بینی شده
ممد ژانگولر
۱۴ مرداد ۱۴۰۰نه داداش جفتشون خیلی خوبن . فقط فراری لاکردار از اعتبار و هیستوری و خاطرات بیشتری برخورداره. دفتر خاطراتش به قدری پر و پیمونه که سالها طول میکشه بخونیش و لذت ببری . ولی لامبورگینی تو این چند سال اخیر خیلی خوب کار کرده . لامبو مورسیلو ، اونتادور ، هورکان ، کانتاش ، میورا و … همشون غولی هستن
I LOVE MY GOD
۱۴ مرداد ۱۴۰۰راستش من عاشق ماشینای ایتالیایی هستم الفا ، مازراتی ، فراری و و و و
ولی از لامبورگینی و لانچیا بدم میاد نمی دونم چرا از لامورگینی بدم میاد
فراری فقط فراری تو گوشم میخونه لباس هام همه فراریه نمیدونم چرا
سورنا
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ببخشید میشه بگید چرا خاصتر و ارزشمندتره ؟
کسی منکر خوب و عالی بودن فراری نیست ولی لامبو واقعا خاصتر هستش مخصوصا از نظر طراحی
مقایسه این دوتا همیشه یاد یه سری از جمله ها میندازه مثلا
شما وقتی میخوای “کسی” بشی میری فراری میخری
ولی وختی لامبورگینی میخری که “کسی” هستی …
یا مثلا شما هر ماشینی داشته باشی مثلا میگی بنز دارم bmw دارم استون دارم فراری دارم و …
ولی وختی لامبورگینی داشته باشی دیگه نمیگی لامبورگینی دارم بلکه میگی لــــــــــامبـــورگینی دارم
و خیلی از جمله های دیگه که واقعا برازندشه
ولی در کل هر دوی این ها ستارهه ای دنیای خودرو هستن و کسی رو نمیتونی پیدا کنی که از این دوتا خوششون نیاد پا به پای هم دنیای خودرو رو زیباتر و جذابتر کردن
AMG GT R
۱۴ مرداد ۱۴۰۰لامبورگینی مثل یک فوتبالیست پر طرفدار هست ولی فراری یک سوارکار ماهر
نمیشه مقایسشون کرد
Amin
۱۴ مرداد ۱۴۰۰اتفاقا فراری خیلی خاص تره ، شما جیزی رو نخوندی به اسم تاریخچه فراری، من حدود ۲۵۰ مدل از ماشین های فراری رو با تمام مشخصات میشناسم چه اوت تک ساخت ها چه جاده ای و چه ریس و چه… ، و تمام لامبو ها رو هم میشناسم که تعدادشون بسیار کمتره ، و فن هردو هم هستم و هرکس که شده این موضوع رو ثابت کردم، قطعا فراری اگر خاص تر نبود و ارزشمند تر نبود الان تمامی گرون تر ماشین های دنیا برای فراری نبود و اینکه ارزشمند ترین برند دنیا نبود
م
۱۲ خرداد ۱۴۰۳داداش آب زرشک خیلی دنبال بهونه میگردی قبول فراری ماشینای خوبی داره ولی اگه بخوای فراری رو ا شرکتهای غولی مثل تویوتا پورشه بنز حالا جهنم بیامو مقایسه نمیتونی بکنی فراری فقط ماشینهای خوشگلی میسازه مگر نه ما اکثر ماشینهای آلمانی یا ژاپنی رو با فراری درگ بندازن فراری فکر کنم آخرم نشه قبول یه زمانی توی لماند واسه خودش کسی بود الان دیگه نه تموم شد اون دوران الان پسرش اومده تریده به فراری از اون طرف فیات هم دیگه فراری رو ثل قبل حمایت نمیکنه
مهدی
۱۴ مرداد ۱۴۰۰به به چه جمله ی زیبایی واقعا وقتی کسی هستی میری لامبو بخری…
Shirko
۱۴ مرداد ۱۴۰۰خدا وکیلی فریچیو لامبورگینی پوزه انزو فراری رو به خاک مالید .
AMG GT R
۱۴ مرداد ۱۴۰۰می تونی بگی لامبورگینی بسیار عالی عمل کرده
حسین
۱۴ مرداد ۱۴۰۰لامبورگینی بهتر هست.
King+918
۱۴ مرداد ۱۴۰۰فراری و پورشه فقط با هم قابل مقایسه ن حساب این دو کمپانی با همه خودرو سازی ها جداست
محمد امین
۱۴ مرداد ۱۴۰۰هر دو بردند عالی هستن و مقایسه ی این دو یکمی سخت هست چون فراری سطح کاری بالا تری داره ، همین که در فورمول یک حضور داره و موتور میسازه و افتخارات خیلی خیلی بیشتر و غیر قابل مقایسه ای نسبت به لامبو در موتور اسپرت داره و همیشه موتور های بهتری ساختن و مثال بسیار است از این موضوع ، و درکل نمیشه مقایسه کرد
و اینکه در متن گفته بودلامبو در حال حاضر مدل های بیشتری داره ، اما اشتباه هست ، فراری مدل های بیشتری در سبد خرید داره هم اکنون
مهراد
۱۴ مرداد ۱۴۰۰بودنه جفتشون در گاراژ یه شخص فوق ثروتمند الزامیه
محمد
۱۴ مرداد ۱۴۰۰تو عکس اخر میفهمید کدوم بهتره طراحی ها رو نگاه کنید کدوم زیبا تره ؟
parsa_ashgh.mashine
۱۴ مرداد ۱۴۰۰کدوم زیبا تره؟
حسین
۱۴ مرداد ۱۴۰۰لامبورگینی هرچی باشه مشتریاش جوان تر هستند.و خشن تر هم هست طراحیش.کسی پولاداره جوونی لامبورگینی بخره چون بهتره و میانسالی فراری بخره
امیر
۱۴ مرداد ۱۴۰۰من خودم به شخصه لامبورگینی رو بیشتر دوست دارم.
ولی فراری هم شاهکار هایی ساخت که نمی شه بگی بدم میاد.
مثل F40 و F50 و … البته F50 بر اساس ماشین فرمول 1 ساخته شده بود و به همین خاطر اگر اشتباه نکنم زیاد با شکوه نشد.
لامبورگینی : ساخته شده با عشق ، فراری : شاهکار و اصالت تمام نشدنی
Amin
۱۴ مرداد ۱۴۰۰قطعا اگر بخواید متوجه شاهکار های فراری بشید باید حدود ۲۵۰ تا ماشین حداقل برسی کنید ، و موشکافانه مقایسه کنید و تاریخچه ی مسابقات رو هم برسی کنید که زمان بسیار زیادی میبره و کلی عکس فیلم از احوال فراری فراری با خبر بشید و درکش کنید ، فقط f40 و f50 جزو شاهکار های فراری نیست ، پیشنهاد میکنم حداقل فراری دیتونا ، 250mm ، 166mm و bb512 , و bb512lm, و فراری 250 کالیفرنیا و همچنین 750 مونزا و 250 tr و 250lm و 250 gt swb drogoو 330 p4 و 365pو همچنین 375mm scaglietti و 212 inter رو حتما ببینید و از نظر فنی برسی کنید ، البته شاهکار بسیار هست
AMG GT R
۱۴ مرداد ۱۴۰۰این دو در اصل خیلی رقابت خاصی ندارن فقط svj و sf 90 رقابت دارن که نوع موتور هاشون متفاوت هست رقیب اصلی فراری مکلارن هست
فراری هم ارزش سهامش حداقل دو برابر لامبورگینی هست
لامبورگینی بیشتر جوان پسند هست ولی فراری ظاهری ساده اما زیبا داره
فراری هم علاوه بر سوپر اسپرت خودرو های gt زیادی می سازه
لامبورگینی هم اوروس رو تولید می کنه در صورتی که فراری تا حالا کراس اووری تولید نکرده (از سال آینده کراس اوور فراری تولید میشه )
تیراژ تولید سوپر اسپرت های فراری خیلی بیشتر از لامبورگینی هست
در کل امیدوار هستم هر دوی این کمپانی های جذاب همچنان خودرو های بسیار عالی تولید کنند
پدال لطفا کامنت بنده رو منتشر کن 🌷
datsun
۱۴ مرداد ۱۴۰۰حمایت های بی دریغ فولکس و آئودی باعث میشه ماشین بسازی باهاش رکورد نوربرگ بزنی پلتفرم از فولکس بگیری موتور از آئودی باهاش اورس تولید کنی. فراری چی از کجا حمایت میشه. فیات!!! فراری همه تکنولوژی که داره از خودشه.
Amin
۱۴ مرداد ۱۴۰۰فراری اگر اشتباه نکنم از فیات کرایسلر جدا شد سال ۲۰۱۶
Amard
۱۴ مرداد ۱۴۰۰تنها ضعف لامبو در مقابل فراری مستقل نبودن فراری موتورهاش خودش طراحی میکنه از لحاظ زیبایی و طراحی هم هر کدوم سبک خودشون دارن
مانی
۱۴ مرداد ۱۴۰۰لامبورگینی یه جور دیگه دهن ادمو همسطح اسفالت میکنه لامبو یه چیز دیگس
مانی
۱۴ مرداد ۱۴۰۰لامبورگینی یه جور دیگه دهن ادمو هم سطح اسفالت میکنه
Kf
۱۴ مرداد ۱۴۰۰چرا همیشه حس میکنم فراری خاص تره خصوصاً از وقتی اوروس اومده
مسعود
۱۴ مرداد ۱۴۰۰جفتشون خوبن ولی اگه بخوام یکیو انتخاب کنم قطعا لامبور…
لامصب طراحی سستو المنتو و همین هوراکان و اونتادور باهات حرف میزنه
حتی کسایی که به ماشینم علاقه ندارن وقتی یکی از محصولات لامبورگینی رو میبینن هوش از سرشون میپره
مازیار
۱۴ مرداد ۱۴۰۰فراری چیز دیگریست
هم از لحاظ افتخارات بروی کاغذ
هم از لحاظ اتاق های زیبا و پیشرانه های عالی
و هم استمرار و عدم نوسان در خوب بودن
با شاهکارهایی مثل 250GT SWB یا 288GTO
اما یک مدل هست که میتونه تمام معادلات رو بهم بریزه
“AVENTADOR”
Hamid
۱۴ مرداد ۱۴۰۰البته مازیار جان حرفتون رو قبول دارم …
اما خب چه کنیم مورچیه لاگو بعضا جلوی آونتادور دیده نمیشه!
واقعا شاهکاری بود برای خودش و اون صدای معرکش واقعا آدم رو به وجد میاورد … هنوز که هنوزه هم جذابه لعنتی!
یه طراحی خاصی داشت … باهاش عاشق لامبورگینی شدم …
Amin
۱۴ مرداد ۱۴۰۰اره، مورچی پخته تر هست و بیشتر میشه بهش گفت لامبو ، اما هیچ مدلی مثل دیابلو اونم svr یا vt نمیشه ، نقطه ی عطفی هست برای لامبورگینی که عملا هیچ وقت نمیشه بهش رسید ، خیلی خاص هست از پیچ هاش گرفته تو ظاهر موتور و سیستم دودیفرانسلش و اتاق ماشین ، یه چیزی بین دهه ۸۰ و کنتاش و مدرنیته ی دهه ۹۰ و سال های ۲۰۰۰
مخصوصآ رنگ مشکی مات، البته اصلی ترین رنگ دیابلو یه سبز خاص هست
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۴ مرداد ۱۴۰۰لامبورگینی اکثر مدلاش بجز چندتاشون به یک ماشین فقط برای چشم کور کردن تبدیل شدن ، سیان ، وننو ، سنتناریو ولی فراری تک تک مدلاش عملکردیو کاملا ارزشمند در مقابل قیمتن پس من فراریو برتر میدونم
ارشیاsvj
۱۴ مرداد ۱۴۰۰من لامبو رو بیشتر دوس دارم ولی انصافا فراری خودروساز پر سود تریه(نه بهتر هیچ کدوم بهتر نیستن)
حسین
۱۴ مرداد ۱۴۰۰بله دیگه.وقتی تو رتبه بندی هوران اوو میشود بهترین ماشین برای راننده تو سال ۲۰۲۰ خودشو برتر میدونه.وقتی طراحیاشو نگاه میکنی اینقدر خشن و با جذبه هست که انگار دیدی،خودشو برتر میدونه.وقتی اولین سوپراسپرت دنیای خودرو رو درست کرده (میورا)و همینتور اولین هایپر کار رو(کونتاش)البته واسه کانتاش اختلاف نظر هست که اولیه یا نه،خودشو برتر میدونه.جرمی و جیمز درگ گذاشتن بین کونتاش و یکی از فراری ها و کونتاش برنده شد.فکر کنم پر فروش ترین سوپر اسپرت دنیا هم هست.اون که پچه پررو هست فراریه.من از تکبر بدم میاد.برین ببینین انزو فراری به لامبورگینی چی گفت وقتی لامبورگینی گفت مشکل کلاچ داری.برین ببینین به فوردچی گفت اون اول که میخواستن فورد gt رو بسازن با کمک فراری.میگفت برو ماشینای زشت و کوچیکتو بساز در حالی ماشین کوچیکاش یکی فالکون بود که خیلیم قشنگ بود.هوندا ان اس ایکس فکر کنم دندش نرم بود بعد مردم می گفت فراری دندش سفته هوندا دندش نرمه.یه چیزی تو این مایه ها تو قران نوشته کسی رو مسخره کنید میرید جهنم .هم فورد و لامبرگینی و هم هوندا پوزه فراری را به خاک مالیدن بدجور.نوشته های بالا هم بعضیاش به نفع لامبورگینی هست(خریدارای جوون تر-وضع بهتر در آسیا یا چیزای دیگه). با درود
حسین
۱۴ مرداد ۱۴۰۰با اینکه بنظرم لامبورگی بهتره اما من ماشینای هردو رو دوست دارم.ولی فکرمیکنم لامبورگینی بهتره.
Hamid
۱۴ مرداد ۱۴۰۰داداش!
ی طوری اول نوشتی!
اما بعدش خنک شدی انگار این کامنت رو نوشتی …
حرفت درسته که انزو مغرور بوده اما واقعا یه چیزایی داشته که مغرور بوده! انجین های معرکه ای میساخته که هوش از سر آدم میبره !
Amin
۱۴ مرداد ۱۴۰۰من با خیلی حرف های شما مشکل دارم
و قطعه جای بحث خیلی وجود داره ، اما دوست من ، فراری در موتور اسپرت خیلی زود تر ماشین موتور وسط ساخته بود نسبت به لامبو و اینکه میورا از 365gtb4 و حتی فراری 500 سوپر فست و .. کند تر بود و بخاطر مشکل ایرودینامیک نمیتونست به حداکثر سرعتش برسه، و اینکه یه مدل از فورد هوندا لامبو مثال بزن که فراری خیلی بهترش رو نساخته باشه
حسین
۱۵ مرداد ۱۴۰۰تو لمانز بهتر از فورد جی تی تو زمان خودش نساخت.اون اوایل بهتر از کونتاش و شاید هم میورا نساخت.سوپر اسپرت میخوای از رانندگی لذت ببری که برو جمله دوممو توی کامنتم بخون.هوندا انس اس ایکس رو ساخت با دنده نرم و التبه شاید بعضیا دنده سفت خوششون بیاد و همون موقع فراری ماشین دنده سفت میساخت.
Amin
۱۶ مرداد ۱۴۰۰عزیز ، فراری در لمانس با موتور ۳.۹ لیتری فراری 330 p3 رو ساخت ، فورد gt موتور ۷ لیتر داشت ، و اون زمان عرف استفاده از موتور های کوچیک بود و در اصل فرد سنت شکنی کرد ، و اینکه فراری 288 gto از کنتاش سریع تره ، ودر کل تستاروسا هم ماشین خیلی کامل تری هست نسبت به کنتاش ، کنتاش بسیار خشک هست و هیچ اپشنی نداره و باک سوخت کوچیک در کنار فرمان بسیاز سفت ، اما این مشکلات رو تستاروسا نداره و در خط مستقیم به همون سرعت هست
Philipp
۱۴ مرداد ۱۴۰۰این بخش هم مثل نبرد بین بنز و ب ام و و دوج و شورلت هیچ گاه برنده مطلقی نخواهد داشت فقط میشه مشخص کرد که توی هر دهه عملکرد کدوم بهتر بوده که باز هم خیلی سخته
Alireza
۱۴ مرداد ۱۴۰۰لامبورگینی برند محبوبی شده و توی سالیان پیشرفت چشمگیری شده ولی جایگاه فراری حداقل تو ایتالیا جایگاهی هست که کمپانی های دیگه فکرشم نمیتونن بکنن
همه کمپانی های بزرگ دنیا خودشونو با فراری مقایسه میکنن و این حقیقتی هست که هیچکس ازش نمیتونه فرار کنه
250 GTO
288 GTO
F40
F50
Enzo
Laferrari
همین 6 که به نظرم فراتر از یک اثر هنری هستن میتونن یه تنه میتونن با کل تولیدات و تاریخچه یه کمپانی رقابت کنن
فراری همیشه سطح سوپراسپرت سازی رو چندین لول بالاتر برده برای مثال F40 سال 1987 و آخریش لافراری سال 2013 که خیلیا این دو هایپرکار رو بهترین هایپرکارهای فراری یا حتی دنیا میدونن
لافراری با اینکه 8 سال از تولیدش گذشته هنوز به جرئت میشه گفت بهترین هایپرکار دنیاس و قیمت 1/4 میلیون دلاری اون الان مدل های کارکرده لافراری بهفت هشت میلیون دلار یا حتی بیشتر معامله میشن
این چیزیه که فراری رو همیشه از بقیه کمپانی ها متمایز میکنه از 10 خودرو گران قیمت تاریخ 7 تاش فراری هست که در صدر لیست مثل همیشه 250 GTO با 70 میلیون دلار دیده میشه
خودروهای خاص زیادی از بقیه کمپانی ها بودن که متعلق به افرادی خاص بودن یا مسابقات زیادی رو برنده شدن اما ارزش و قیمتشون هیچوقت نزدیک خودروهای فراری هم نشده
به شخصه نزدیک ترین رقیب رو واسه فراری پورشه میدونم که همیشه تونسته با فراری رقابت کنه
Mf1
۱۵ مرداد ۱۴۰۰فعلا فراری خودروهاش تو پیست از بقیه رقبا کندتر ولی از لحاظ طراحی یه سرگردن بالاتر بوده البته نه همهی مدلهاش
ما داریم زمان حال مگیم نه ۵۰ سال پیش اگه اونموقع حساب کنیم اکثر خودروسازها خودروهای افسانه ایی زیادی تولید کردن هر چند از لحاظ ارزشی قیمتی خودروهای فراری بیشترین ارزش دارن
Amin
۱۵ مرداد ۱۴۰۰فراری هر وقت توی پیست رکورد زد بعد شما بگو کند تره ، فعلا که تاحالا هر وقت رکورد زده از همه ی رقبا سریع تر بوده معمولا ، البته در کلاس خودش
حمیدرضا محمدی
۱۴ مرداد ۱۴۰۰سلام خدمت دوستان عزیز
دوستان من یه سوالی داشتم ممنون میشم هرکی بلده یا تو این زمینه اطلاع داره منو راهنمایی کنه
من امسال نهم رو تموم کردم و میخوام انتخاب رشته کنم
و میخوام برای شغل ایندمم طراح خودرو باشم
منظورم از طراحی خودرو بخش بدنه ماشین هستش مثل قسمت بیرونی (بدنه) و کابین (داشبورد) هستش و نه بخش موتور
حالا سوالم اینه که ایا طراحی خودرو (بدنه) به رشته ریاضی مربوطه یا رشته های هنری (هنر) و طراحی؟
میخوام برای امثال که میرم دهم رشته ریاضی بردارم یا هنری
خودم بیشتر احتمال میدم به ریاضی مربوط باشه ولی بازم دقیق نمیدونم
ممنون میشم هرکی که در این مورد اطلاع داره راهنماییم کنه
با تشکر از تک تک دوستان
و اگه امکانش هست اساتید سایت مثل اقا شاهین و دهقان و بقیه هم راهنمایی کنن ممنون میشم
🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪
۱۴ مرداد ۱۴۰۰اگه مهندسی میخوای ریاضی اگه برا مهارت داشتن در آینده ( مثلا یه مکانیکی ) بزنی فنی البته تا اونجا که من میدونم .
Amin
۱۴ مرداد ۱۴۰۰مربوط به رشتهی هنر هست اما قطعا نباید از ریاضیات هم غافل شد ، و اینکه از همین الان اتوکد رو در همین سن یاد بگیرید و همچنین درسته هم اکنون طراحی خودرو به صورت مجازی انجام میشه اما نیاز به دست های یه صنعتگر هم دارید ، اگر این فاکتور ها در کنار یه ذهن الهام گیر و خلاف داشته باشید قطعا موفق میشید، و جزو رشته های پر درامد هست در کشو های خارجی ، و در نروژ با متوسط حقوق سالانه ۱۵۰ هزار یورو پردرامد ترین رشته ی اکن کشور هست
ارشیاsvj
۱۴ مرداد ۱۴۰۰تو ایران طراحی خودرو نداریم باید بری خارج.
فقط طراحی صنعتی داریم.
تا اون جا که من اطلاع دارم.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۶ مرداد ۱۴۰۰رشته طراحی وسایل نقلیه مربوط میشه به رشته طراحی صنعتی، فقط ماشین نیست میتونی هرچیزی که وسیله نقلیه باشه رو طراحی کنی حالا بستگی به خودت داره، برای این رشته هم باید بری هنرستان درس بخونی اما اینم بگم تو ایران چندان پولساز نیست یا باید بری خارج یا اینکه اینجا پشتوانه مالی داشته باشی تا یه کسب و کار مناسب راه بندازی…
حسین دهمرد
۲۲ مرداد ۱۴۰۰درود. بنظرم اگه از روی علاقه میخوای کار کنی تو فکر دانشگاه نباش هشتاد درصد طراحیای الان با نرم افزار های طراحیه و البته یه سیستم گرافیکی و قدرتمند. من جات باشم میرم فنی یه رشته ای که سریع بتونم وارد بازار کار بشم وقتی خیالت از درآمد و مستقل بودن راحت بشه تازه فکرت باز میشه و میتونی بری دنبال کار مورد علاقه ت.این نرم افزارها هم چند ماهه یاد میگیری. هیچ جای دنیا واسه طراحی ازت مدرک دانشگاهی نمیخواد مهم اینه مهارت داشته باشی وقتتو با دانشگاه تلف نکن عمر کوتاه تر این حرفاس.
🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪
۱۴ مرداد ۱۴۰۰این یه دوراهی هست که هیچوقت نمیتونی یکیو انتخاب کنی …..
مهدی
۱۴ مرداد ۱۴۰۰مدیر عامل فولکس بیچاره مست بود یه حرفی زد… سبقه و تعداد محصولات و افتخارات و فروش و ارزش افزوده محصولات دو خودرو رو که بزاریم کنار و موردی مقایسه کنیم نمیشه بین سبک طراحی دو کمپانی یکی رو برتر دونست هرچند من فکر میکنم به کل طراحی لامبو ها جوانپسندتر هست … در بقیه موارد اما و اگری وجود ندارد از طراحی شاسی ، موتور ، گیربکس ، تجهیزات الکترونیکی همگی با اختلاف فراری برتر بوده . نمیگم زشته لامبو رو با فراری مقایسه کنید اما رقیب نزدیک فراری پورشه هست
Hamid
۱۴ مرداد ۱۴۰۰راستش انتظار هر چیزی رو داشتم بجز این حرف!
کلا خود بزرگ بینی عیب محسوب میشه و نمیدونم فازشون از گفتن این حرف چی بوده ، در کل ادعا رو باید وسط میدان کرد نه با حرف!
اگرچه با زدن این حرف ها ذره ای از علایق بنده به لامبورگینی کم نشد ولی در کل جالب نبود برام این دیس ، خود لامبورگینی خوب میدونه که محصولات جدید فراری واقعا بی رقیب هستن و بشدت پرفورمنس عالی ارائه میکنند …
خلاصه اینکه فراری نسل جدید (البته من حس میکنم میان نسلی هست SF90) کلید زده و هیچکدوم از محصولات مک لارن – لامبورگینی – پورشه فعلا توان رقابت باهاش رو ندارن اما بزودی اونا هم معرفی میکنن … خلاصه بارها این اتفاق افتاده که یک شرکت با معرفی یک محصول لول سوپر اسپورت ها رو میبره بالا!
در ضمن چند سالیه که تقریبا لامبورگینی از رقابت با بقیه دور شده متاسفانه ، آونتادور اس وی جی در مقابل پرچمدار مک لارن و فراری و پورشه واقعا حرفی برای گفتن نداره ، هایپرکار سیان که آنچنان فرقی با آونتادور نداره …
حالا نمیدونم ادعای ایشون برای چی بود …
ولیییییییییییییییییییییییییییییییییییی
لامبورگینی همیشه جاش تو قلبمه …
البته که این حرف بعضی ها رو قبول نداره که نباید مثلا لامبو و مک لارن رو با فراری مقایسه کرد ، چون به هر حال دارن واسه ماشینای فراری رقیب میسازن اما اینکه کدوم رو برتر بدونیم ، راستش فراری کامل تره از هر دوشون (نظر شخصیمه با توجه به فروش و سود و عقبه و …)
سعی کردم تا حد امکان تعصب به خرج ندم تو نوشتن این کامنت …
Amin
۱۴ مرداد ۱۴۰۰عالی بود کامنت ، من خودم لذت بردم ، کاش هرکس مثل شما بتونه درکنار دوست داشتن برند مورد علاقه اش بقیه رو هم ببینه ، من خودم هم دارم به این مرحله میرسم
Hamid
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ممنون امین جان … به هر حال داریم از دوستانی مثل شما یاد میگیریم … به شخصه خیلی از کامنت هاتون استفاده کردم و تقریبا خیلی جاها بیشتر با فراری آشنا شدم!
Amin
۱۴ مرداد ۱۴۰۰لطف دارید ، کوچیک شما هستم ، بنده بیشتر از شما چیز یادگرفتم
Ahmad
۱۵ مرداد ۱۴۰۰یکی نیست به این آقا بگه شما با این همه حمایتی که از لامبورگینی توسط غول خودروسازی فلوکس واگن دارید، چرا سال 2011 یه رقیب هم سطح لافراری، p1 و 918 نساختید 8 سال بعد، سیان ر ساختن با موتور الکتریکی ضعیف با این همه حمایت چرا تو تکنولوژی رقیب فراری نیست؟؟
R
۱۶ مرداد ۱۴۰۰اولا سال ۲۰۱۱ هیچکدوم از این مدلای هیبریدی وجود نداشتن دوسال بعد اومدن بعدشم یه مدل هیبریدی رقیب اینا ساخت به اسم آستریون ولی تولید نکرد وگرنه پوزشونو به خاک میمالید
imamenzo
۱۵ مرداد ۱۴۰۰واقعا مضحکه مقایسه لامبو با فراری،این آدم پیش خودش چی فکر کرده که همچین حرفی زده.فراری در طول دوران همیشه از هر نظر معیار و ملاک سوپر اسپورت سازها بوده و از لحاظ سابقه و تنوع سبد محصولات قابل قیاس با بقیه نیست.ارزش کلکسیونی خودروهای فراری خودش گویای همه مسائل هست و از نظر سابقه در موتور اسپرت و بقیه قضایا که اعتبار به کمپانی میده که جای بحث وجود نداره.حالا یه شخصی میگه من طرفدار لامبورگینی هستم خوب نظرش محترم و سلیقشه ولی اینکه بخوای این دو خودروساز رو با هم قیاس کنی خیلی عجیبه
علیرضا محمدی
۱۵ مرداد ۱۴۰۰بنظر من هر دو ماشینهای خوبی هستن چه از نظر زیبایی وچه از نظر قدرت واقعا نسبت به ماشینهای دیگه دنیا یه برتری خاصی دارن فقط تنها فرق بین این دو ماشین میتونم بگم اینه که لامبورگینی ماشینی با استایل واقعا مردونه است و بیشتر به مردها میاد سواری بشن ولی فراری استایلی زنونه ومردونه داره یکم زنونه بیشتر یعنی به زنها بیشتر این ماشین میاد سواری شن تا لامبورگینی که ظاهری با ابهت وبا وقارداره مثل مردهای تو دار که وقتی خودشون نشون میخوام بدن تازه میفهمی چه قدرت پایهای داره .ببخشید من جسارتی نکردم .به هیچ کدام هر دو خوبن فقط نظر شخصیه این بود.
England
۱۵ مرداد ۱۴۰۰بهتون قبلا گفتم دیگه سلطه فراری و محبوبیتش در حال کاهش هست حتی لامبورگینی هم خودشو برتر میدونه ولی تعصب بیش از حد یکسری فن ها نمیخواد قبول کنه الان هیچ برندی رو نمیشه برتر مطلق دونست.
و مضحک ترین کامنت هایی که مدام تکرار میشه اینه : اصالت فراری کجا لامبورگینی کجا فراری کجا پورشه کجا فراری کجا مکلارن کجا.
عزیزم با این تفاسیر مخترع خودرو باید بنز رو برترین برند دنیا بدونه چون وقتی خودرو اختراع کردن بقیه برند های الان تو قوطی عطاریشون بودن.
در زمان حال زندگی کنین نه گذشته.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۶ مرداد ۱۴۰۰از نظر من اکثر مدلهاشون یا مساوی بودن یا برتری کمی توی بعضی زمینه ها نسبت به هم داشتن، جفتشون واقعاً رویایی هستن و در ماشین بازا رو میبرن، من خودم با جفتشون حال میکنم…
Roozbeh
۱۶ مرداد ۱۴۰۰حرف فراری فن ها فقط تاریخچست!!!تاریخچه به چه درد میخوره به قول دوستمون درزمان حال زندگی کنین نه گذشته
تاریخچه کونیگزگ از همه کمتره ولی ببینید چه شاهکارایی ساخته که فراری تو خواب هم بهش نمیرسه
تو مقایسه فراری و لامبورگینی هم لامبورگینی از رقبای هم سطحش چه تو شتاب چه تو پیست و حداکثر سرعت همیشه برتر بوده