تجربه و آزمایشلامبورگینیهفته نامه

اولین تجربه‌ی سواری با لامبورگینی چنتاریو LP 770-4

من هرگز پشت یک کشنده‌ی هواپیما ننشسته‌ام و تیک آف کردن جت‌ها را نشنیده‌ام. البته پشت فرمان یک گاو خشمگین لامبورگینی با قدرت فوق‌العاده نشسته‌ام. کدام‌یک صدای زیادتری دارد، جت یا خودرو؟ من نمی‌توانم بگویم اما در رابطه با این گاو بی‌رحم نیز حماقت به خرج نمی‌دهم. من از مدیر ارشد تحقیق و توسعه‌ی همیشه خندان لامبورگینی پرسیدم که چرا در روی کره‌ی زمین لامبو باید چنین خودرویی بسازد. او به من گفت که خریداران ای نبرند احساس می‌کنند که آونتادورهای دیگر به اندازه‌ی کافی پر صدا نیستند.

Lamborghini Centenario LP 770-4
Lamborghini Centenario LP 770-4
این خودرو که به افتخار بزرگداشت یک‌صد سالگی مؤسس کمپانی آقای فروچیو لامبورگینی به نام چنتاریو مزین شده سقف تولید حداکثر ۴۰ دستگاهی دارد که ۲۰ تای آن در فرم رودستر و ۲۰ دستگاه دیگر نیز به شکل کوپه ساخته خواهند شد. البته یک خودروی توسعه‌ای وجود دارد که از فیبر کربن بهره‌ی فراوانی برده و با شماره‌ی ۰ از ۲۰ در تصویر خودنمایی می‌کند. نسخه‌های کوپه در حدود ۲.۲ میلیون دلار قیمت دارند و این مقدار در نسخه‌های با سقف نرم به ۲.۴ میلیون دلار می‌رسد. اگر خواستار کربن رنگ‌آمیزی نشده همانند خودروی نشان داده شده در تصویر هستید باید ۲۰۰ هزار دلار نیز بپردازید. همه‌ی ۴۰ دستگاه قبلاً فروخته شده‌اند. در حقیقت، لامبورگینی ۳۰ دستگاه از این خودرو را در جشنواره‌ی پبل بیچ سال گذشته به فروش رساند.

Lamborghini Centenario LP 770-4
چنتاریو مدلی بر پایه‌ی آونتادور سوپرولوچه است و این را از نام‌گذاری LP 770-4 نیز می‌توان فهمید. به لطف پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی شاهد افزایش خروجی پیشرانه از ۷۴۱ به ۷۵۹ اسب بخار هستیم. این ۱۸ اسب اضافه از کجا پدید آمده است؟ مهندسان لامبو ردلاین پیشرانه را از ۸۳۵۰ دور به ۸۶۰۰ دور تغییر داده‌اند. البته حداکثر سرعت خودرو همانند مدل SV برابر با ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است. درحالی‌که لامبورگینی ادعا می‌کند این خودرو در مدت‌زمان ۲.۸ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد، تیم تست ما با سوپرولوچه در زمان ۲.۶ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست یافت، درست همانند مک لارن P1. انتظار داریم که چنتاریو همان رکورد را داشته و یا اندکی سریع‌تر و یا هم کند باشد! جان؟! خب، من دو بار حالت Thrust را انتخاب کردم و به نظر می‌رسید که گیربکس تعویض‌های خشنی را انجام نمی‌دهد. اما شاید من تحت تأثیر غرش‌های پشت سرم قرار گرفته‌ام.

Lamborghini Centenario LP 770-4
گیربکس ۷ سرعته مستقل (ISR) تغییری نکرده هرچند منطق تعویض‌های آن عوض شده است. چنتاریو از دامپرهای سواری مگنتیک لامبورگینی که در SV بکار رفته بهره می‌گیرد اما این دامپرها حتی سریع‌تر واکنش نشان داده و کار خود را در ۱ میلی‌ثانیه کامل می‌کنند. برای اولین بار نیز چرخ‌های عقب فرمان می‌گیرند. نسبت به سوپرولوچه کربن فیبر بیشتر و ایزوله‌ی صدای کمتری وجود دارد و این خودرو با وزن ۱۵۱۷ کیلویی خود،۵.۵ کیلوگرم سبک‌تر از SV است.

Lamborghini Centenario LP 770-4
در زیر بدنه بهسازی‌هایی صورت گرفته تا چنتاریو لغزنده‌تر باشد. همچنین از دیفیوزر بزرگتری استفاده شده تا باعث ثبات و پایداری بخش عقبی خودرو شود. اسپلیترهای جلویی نیز به ایجاد نیروی رو به پایین بیشتر کمک می‌کنند. پوشش‌های چرخ فیبر کربنی نیز هوای داغ را از ترمزهای عظیم کربن سرامیکی دور می‌کنند.

Lamborghini Centenario LP 770-4
موارد بالا توضیح می‌دهند که نمای چنتاریو چرا این‌گونه است. می‌خواهم روراست باشم، این طراحی لامبوی مورد علاقه‌ی من نیست. چنتاریو مطمئناً با ابهت است و نمای فیبر کربنی رنگ نشده‌ی آن نیز خودروی هیجان‌انگیز کاملی را به نمایش می‌گذارد. هرچند به داغی سوپرولوچه نیست. همچنین همانند بوگاتی شیرون، وقتی از نمای کناری به این خودرو نگاه می‌کنیم، چنتاریو شبیه خودروی کوچکی است که از نسخه‌ای بزرگ‌تر در حال فرار است. اگرچه که اسپلیترهای دوتایی جلو کاربردی هستند اما نمایی غریب دارند. من قوس چرخ‌های عقب را دوست دارم اما این علاقه بیشتر به این خاطر که با دیدن آن‌ها آلفارومئو دیسکو ولانته به ذهنم می‌آید. آیا رنگ‌آمیزی دیگر چنتاریو می‌تواند کمک کننده باشد؟ تاکنون لامبو فقط این یکی را ساخته و به علاوه یک نمونه‌ی دیگر نیز در موتورشو ژنو به نمایش درآمده است. همه باید صبر کنیم و نمونه‌های خریداری شده را ببینیم.

Lamborghini Centenario LP 770-4
تمرکز ابتدایی من روی لاستیک‌های بسیار بزرگ عقبی چنتاریو است. لاستیک‌هایی با سایز ۲۱/۲۵/۳۵۵ در این خودرو بکار رفته است. لامبورگینی ۶ نفر از خبرنگاران را در سه گروه دو تیمی دعوت کرده تا این خودرو را در مرکز تکنیکی ناردوی پورشه با ۱۶ پیچ مختلف تست کنند. مدیر ارشد لامبو آقای Reggiani و تیم او خواهان بازخورد ما هستند. خریداران در اواخر امسال و یا اوایل سال ۲۰۱۷ خودروهای خود را دریافت خواهند پس ما چه چیزی را تغییر بدهیم؟ ما چه چیزی را دوست نداشتیم؟ چه چیزی را باید اضافه می‌کردیم؟ درنهایت، آیا آن‌ها به گفته‌های ما گوش خواهند کرد؟ چه کسی می‌داند!

Lamborghini Centenario LP 770-4
تعدادی از شما با چشمان مشتاق و حافظه‌ای خوب خاطرنشان خواهید کرد که لاستیک‌های این خودرو از نوع پیرلی P Zero نشان داده شده در خودروی نمایشگاه نیستند. بله در این خودرو از لاستیک‌های پیرلی Corsas استفاده شده در سوپرولوچه بهره برده شده است. لاستیک‌هایی با جزئیات زردرنگ هنوز درحال‌توسعه هستند. لاستیکی مخصوص تنها برای ۴۰ دستگاه خودرو؟ من این مورد را از Reggiani پرسیدم. پاسخ او دوباره لبخندی عمیق بود. من به حد کافی پوکر بازی کرده‌ام تا از چشم‌های او بفهمم که این لاستیک‌های جدید در دیگر خودروهای لامبو که با سیستم فرمان پذیری چهارچرخ در آینده عرضه خواهند شد در دسترس خواهند بود. البته این لاستیک‌ها در خودروهای معمولی نیز کار می‌کنند اما برای ایجاد نهایت کارایی، چرخ‌های عقبی که می‌پیچند نیازمند ترکیب مخصوص و دیواره‌های محکم‌تر هستند.

پس از این همه مقدمه‌چینی، سواری چنتاریو چگونه است؟ پیش از آنکه پیست را درنوردیم،Reggiani و تیم او ما را با کورس اسلالوم مواجه کردند. در سرعت زیر ۷۰ کیلومتر در ساعت، چرخ‌های عقب به اندازه‌ی ۳ درجه فرمان می‌گیرند. لامبو ادعا می‌کند که این عمل تأثیر مجازی برابر با کوتاه شدن ۵۰ سانتی‌متری فاصله‌ی بین محورها را دارد. در سرعت‌های بالاتر از ۷۰ کیلومتر در ساعت فرمان پذیری چرخ‌های عقب به اندازه‌ی ۱.۵ درجه‌ی چرخ‌های جلو است. در این تست سه خودروی چنتاریو،SV با سیستم فرمان پذیری هر چهارچرخ و همچنین آونتادور استوک حضور دارند. در تست اسلالوم سریعاً مشخص شد که دو خودروی اولین فرزتر از آونتادور معمولی هستند. آیا از نظر چابکی، تفاوت زیادی بین سوپرولوچه و چنتاریو وجود دارد؟ بر اساس تست اسلالوم تعیین این مورد سخت است اما به نظر می‌رسد که چنتاریوی پر صداتر کمی سریع‌تر باشد. در پیست چطور؟ بله تفاوت‌های زیادی وجود دارد. این تفاوت آئرودینامیک است. با بدنه‌ی جدیدی که بیش از ۳۱۴ کیلوگرم درگ و نیروی رو به پایین تولید می‌کند، چنتاریو بیشتر از سوپرولوچه به سطح پیست می‌چسبد. حالا شما باید یاد بگیرید که به خودرو و به آئرودینامیک اعتماد کنید. فرمان سریع و سیستم تعلیق بازنگری شده به شما اجازه می‌دهد تا با گستاخی هر چه تمام‌تر با این هیولای دو تنی وارد پیچ شوید. سپس، پس از چند لحظه این‌گونه به نظر می‌رسد که چنتاریو به لغزش خود ادامه می‌دهد. هرچند در یک چشم به هم زدن آئرودینامیک وارد می‌شود و خودتان را چسبیده به زمین می‌یابید. آئرودینامیک در ارتباط با سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب تغییردهنده‌ی بازی هستند. باید خاطرنشان کرد که این سیستم همانند فرمان چرخ‌های جلو بر پایه‌ی ترکیبی از سرعت خودرو، شتاب جانبی، زاویه‌ی فرمان خودرو و سرعت خودرو در هنگام عبور از پیچ، میزان خیسی سطح و رانندگی تنظیم می‌شود.

Lamborghini Centenario LP 770-4
چنتاریو خیلی تواناتر است. لامبو ادعا می‌کند که این خودرو در پیست ناردو ۱.۵ ثانیه سریع‌تر از سوپرولوچه با سیستم فرمان پذیری هر چهارچرخ است. البته ۱۸ اسب بخار اضافه تفاوت را توضیح نمی‌دهد. تفاوت در آئرودینامیک است. از Reggiani پرسیدم که چنتاریو در پیست نوربرگ نوردشلایف چقدر می‌تواند سریع‌تر از سوپرولوچه باشد (رکورد این خودرو در پیست ۶:۵۹.۷۳ بوده است). دوباره چیزی از این مرد عاید من نشد اما آن لبخند بزرگ هنوز وجود داشت.

Lamborghini Centenario LP 770-4
برای این همه شگفتی، پرداخت ۲.۴ میلیون دلار برای خودرویی که این همه پر سروصدا است هیجانی خواهد بود و من یاد گرفتم که مواردی مانند ارزش و بشریت را در زمانی که اولویت‌هایی همانند این وجود دارند فراموش کنم. چنتاریو سریع‌تر و پایدارتر از هر خودرویی احساس می‌شود که من تابه‌حال در پیست رانده‌ام.

Lamborghini Centenario LP 770-4
آیا چنتاریو واقعاً بیش از ۲ میلیون دلار می‌ارزد؟ آن ۴۰ فردی که حتی بدون رانندگی با چنتاریو اقدام به خرید آن کرده‌اند می‌گویند بله. از من می‌پرسید، از کسی که صفر درصد شانس دارد تا این‌گونه خودرویی را بخرد؟ خب، من می‌گویم بله! بدون لحظه‌ای درنگ، چنتاریو بهترین هندلینگ و بیشترین هیجان را به راننده‌ی یک لامبو اعطا می‌کند. دوستانم و من یک بازی داریم. در اساس شما پنج خودرویی را می‌شمارید که اگر پول داشتید می‌خواستید بخرید. آخرین باری که این بازی را انجام دادیم من ۵ خودروی کادیلاک CTS-V واگن، آیکون FJ44،مرسدس-AMG G63، مورگان ۳ Wheeler و لامبورگینی آونتادور سوپرولوچه LP 750-4 را نام بردم. بار بعد که این بازی را انجام دهیم، چهار خودرو بدون تغییر باقی خواهند ماند و تنها نام لامبورگینی عوض خواهد شد.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. uss zumwalt DDG-1000

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    بیش از 2 میلیون دلارقیمت داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ولی خداییش لامبورگینی رخ وحشی خوبی میسازه.
    طراحی هاش عالیه

    1. fooad

      ۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (291 ديدگاه)

      ببخشید اول کامنت گذاشتم:
      اسم صحیح خودرو چنتناریو هست که به اشتباه (تایپی) چنتاریو نوشته شده. لطفا تصحیح بفرمایید. ممنون از مقاله زیباتون

    2. Mahdi Mercedes

      ۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (33 ديدگاه)

      لامبورگینی در شاخت گاو های خشمگین خودش هیچ وقت فیبرکربن رو فراموش نکرده و نخواهدکرد

  2. B/M/P/J

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (398 ديدگاه)

    اولین بار زیاد برام دلچسب نبود ولی الان خیلی دوسش دارم، دوستان اگه می تونید برید دموی بازی Forza Horizon 3 رو بازی کنید, تو شروع می تونید اینو انتخاب کنید. واقعا معرکه است.

  3. REVENTоN ?

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (282 ديدگاه)

    تا حالا ندیدم کسی از لامبو بدش بیاد
    واین یعنی شکوه.

    1. fooad

      ۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (291 ديدگاه)

      خدایی تا آدم به ماشین ها خفن فکر میکنه لامبو یادش میاد. حالا بدتون نیاد شاید بعضی ها بگن نه من اول فراری یادم میاد!! سلیقه ایه. ولی از دیدگاه من لامبو یعنی فقط و فقط LAMBORGHINI MURCIELAGO SUPER VELOCE آقا یعنی بدجور تو کفشم بدجوووووور

  4. مهراب

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (60 ديدگاه)

    واقعا خشن بودنو معنا کرده

  5. حميد

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    دل ادمو میبره
    چقدر هیجان انگیز

  6. noob saibot

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    خیلی وحشیه ……….
    ولی اوراکان زیباتره ……….
    نمیدونم چرا ولی بیشتر به دل میشینه ./..

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      از همه خفن تر
      سستو المنتو-وننو هستن

  7. حسین

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    بعد از مدل رونتون این شاهکار واقعا عالی هست

    ولی هنوزم من رونتون رو بیشتر میپسندم طراحی مخوف تری داره با اون رنگ عجیبش

  8. سعید

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (43 ديدگاه)

    با روح آدم بازی می کنه

  9. maserati

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    در آمریکا از نظر فروش.نصف گوشی هایی که فروخته میشه اپل هست.بعد آن سامسونگ با فروش 25 درصد.و سونی از نظر فروش فقط 8.5 درصد را تشکیل میده.و همچنین اپل امنیت بیشتری را داره.و در گوشی های اندروید ام ترین یکی از مدل های گوشی بلک بری هست.

  10. ali a.j.g

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (722 ديدگاه)

    آقای کاوه آهنگر کامنتهای آقا ساسان به قول خودش کنایه هست و همیشه جواب بیشتر کاربران پدال { از جمله دیدگاههای خود من } رو با نیش و کنایه میده به هر حال لطفا با آقا ساسان بحث نکن و به کامنتهاش محل نزار ولش کن هر چی که میخواد بگه بگه اصلا مهم نیست

  11. ali a.j.g

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (722 ديدگاه)

    آقای آهنگر آقا ساسان در کامنتش خطاب به جنابعالی گفت حرفهات اصلا مهم نیست
    باید بگم چیزی که مهم نیست کامنتهای آقا ساسانه { بدون احتساب لینکها }
    آقا ساسان کامنتهای جنابعالی مهمه واقعا مهمه

    1. ساسان

      ۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (12 ديدگاه)

      نه کامنتای شما مهمه :)
      هنوز از این که چندبار جلو جمع ثابت کردم اطلاعاتت خیلی ناقصه ناراحتی؟
      مهم نظر کارشناساس دوست من نه شمایی که میخوای گوشی انتخاب کنی میری میگی اقا از این گوشی تاچا بده
      هیچ کارشناسی گوشی های سونی رو به رسمیت نمیشناسه
      حالا هرچی دوست دارید داستان ببافید دوستان
      اره سونی خوبه
      :)))))

      1. Carbonado Aventador

        ۸ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        پسر جان الان گوشی سونی مونی چه ربطی به این پست داره؟

    2. ali a.j.g

      ۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (722 ديدگاه)

      خط آخر کامنت قبلیم { شماره ۲۱۹ } رو اصلاح می کنم
      آقای کاوه آهنگر ضمن پوزش از جنابعالی باید بگم کامنتهاتون مهمه .. خیلی

      1. کاوه آهنگر

        ۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (432 ديدگاه)

        خواهش میکنم علی جان. این آقا ساسان تقریبا از منطق به دور هستند پس بحثی نداریم دیگر

        1. ساسان

          ۹ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (12 ديدگاه)

          این دوستمون کاوه خیلی خیرخواه هست
          دوست داره جو سایت رو عوض کنه تا بچه ها یه کم بخندن
          کاوه جان برو دو تا نقد از طرف کارشناسا رو بخون تا بفهمی سونی اسباب بازی میسازه نه گوشی
          تا جایی که تو یکی از نقدها طرف گفته بود شکستی دیگر برای سونی
          برو دو تا نقد بخون به جای خیال بافی
          البته میدونم انگلیسی نمیتونی بخونی و سختته

      2. کاوه آهنگر

        ۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (432 ديدگاه)

        خواهش میکنم علی جان، سپاسگزارم از شما

    3. Meysam..laferrari

      ۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (581 ديدگاه)

      نمیدونم چرا تو این مملکت هر کی در مورد هر چی میخواد نظر میده
      احتمالا تو دوره ی کودکیش با PS1 خاطره داره حالا از اون موقع فکر میکنه سونی تو هر زمینه ، همه جا بهترینه?
      سونی هم مثل AMD تو بحث سخت افزار کامپیوترهای شخصی ، فقط و فقط هایپ و ادعاست اون صفحه نمایش 4kش هم دیدید خاطر خواه نداشت!
      من قبول ندارم که اپل فقط برنده ! اپل از کمترین ها بیشترین هارو دریافت میکنه ، طراحی بسیار زیبا ، پشتیبانی بسیار عالی
      کسی هم که بگه از نظر سخت افزاری ضعیف تره پس ارزش خرید نداره نوبی بیش نیست چون عملکرد و خروجی مهمه نه صرفا چهارتا عدد !

      1. کاوه آهنگر

        ۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (432 ديدگاه)

        میثم جان ، من خاطرات زیادی از محصولات سونی دارم از ps1 تا ps4 و تلویزیون و ضبط و موبایل و دوربین و حتی باتری سونی .
        در مورد موبایل خود شما میتونی قضاوت کنی و مقایسه کنی جدیدترین محصول سونی را با جدیدترین محصول اپل یعنی z5 پریمیوم و آیفون 6 اس . Z5پریمیوم: اولین گوشی مجهز به صفحه نمایش 4k و دارای بهترین صفحه نمایش، دارای بهترین دوربین و همچنین به اذعان سایت dxomark که سایت تخصصیه دوربین است z5 دارای بهترین دوربین بین رقبا است، ویژگی ضد آب بودن ، سخت افزار بسیار قدرتمند، کیفیت ساخت بسیار بالا، طراحی بسیار زیبا، پشتیبانی از کارت حافظه ، در نسخه dual sim پشتیبانی از دو سیم کارت و ….

        1. شاهین

          ۲۴ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (2 ديدگاه)

          ببین داداش زد 5 پریمیوم تو امتیازات امتیاز 80 رو کسب کرده 6 اس 86 ک بعدش اس سون ادج 88 کسب کرد ک اول بود و بعدشم گوگل پیکسل شده 89 و اوله

  12. احسان(احسان سابق)

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    لامبورگینی به خوبی معنی خاص بودن و احترام رو به خریدار نشون میده و برعکس خیلی از مکپانی های دیگه حاضر نشد شاسی بلندی بده بیرون و تولید رو 4 برابر کنه

  13. Sajjad Ahmadi

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    اونتادور از همه اصیل تر و جا افتاده تر بود
    خیلی شیک

  14. behzad power active

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    اینجا مجله خودرو نه مقایسه برند محصولات الکترونیکی !!!

  15. سعید رنجکش جهرمی

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    باید یه مقایسه بین چنتناریو رو :|f12 TDF انجام بشه در مورد گوشی هم سونی کیفیت بسیار بالایی داره هم گوشی هم لپ تاپ ولی خوب تبلیغات ضعیفی داره سونی و تویوتا در بحث حوادث طبیعی خیلی ضرر کردن که سونی مجبور شد وایو رو بفروشه

  16. محمد

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اگه به خفنی باشه رونتون خفن تره،به خوشگلی هم باشه هوریکان خوشگلتره،اون قیمتی که روش هستو نشون نمیده ولی کلا تو کف لامبورگینیم…زیباست

  17. shahab

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (647 ديدگاه)

    با اون قسمتی ک گفت: از من می پرسید؟ از کسی که صفر درصد شانس دارد تا این‌گونه خودرویی را بخرد؟
    خیلی حال کردم
    ینی حرف دل همست

  18. سینا

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (127 ديدگاه)

    روی هم رفته خیلی زیباست
    اما نمی دونم لامبورگینی چرا به ۷۰۰ و ۷۷۰ و … اینقدر علاقه داره
    یه نهصدی هشتصدی هزاری

  19. احمد باقری

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مثل همیشه عالی.

  20. Amir

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لامبورگینی همیشه عالی بوده و هست…مدلای این شرکت چشم هر ببیننده ای رو مجذوب خودش میکنه از قدیمی ترین مدل ها تا وننو و چنتاریو و رونتون که کلا مثل توهم میمونن

  21. شاهین

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بنظر من ماشین بهتر از اونتادور اس وی تولید نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا