لامبورگینی: بازگرداندن گیربکس دستی خیلی هزینهبر است!
مدیران لامبورگینی در هفتههای اخیر کاملاً خبرساز بودهاند و مصاحبههای زیادی با اصحاب رسانه انجام دادهاند. مائوریزیو رجیانی یکی از مشهورترین افراد این شرکت بوده و مدیر فنی لامبورگینی است. او تأیید کرده پیشرانهی 12 سیلندر لامبورگینی جایی نخواهد رفت. رجیانی همچنین خاطرنشان ساخته شاید یک نسخهی نهایی از آونتادور پیش از معرفی جانشین آن پدیدار شود.
استفانو دومنیکالی رئیس لامبورگینی نیز میگوید این خودروساز شاسیبلند دیگری را نیز تولید خواهد کرد. اخیراً نیز گفته شده عرضه ی گیربکس دستی در سوپرکارهای این شرکت بسیار هزینهبر خواهد بود.
دومنیکالی مصاحبهای با جانی لیبرمن، مجری موتور ترند داشته و این دو نفر دربارهی لامبورگینی و در کل درباره دنیای خودرو صحبت کردهاند. زمانی که از مدیرعامل لامبورگینی دربارهی عدم عرضه ی گیربکس دستی برای خودروهای آونتادور و اوراکان پرسیده شده او توضیح داده ساخت این گیربکس بسیار هزینهبر خواهد بود.
وقتیکه شما عضوی از گروه فولکسواگن باشید این موضوع چگونه ممکن خواهد بود؟ بیایید کمی ریاضی کار کنیم. حتی اگر لامبورگینی 25 هزار دلار اضافه برای 200 دستگاه لامبورگینی آونتادور تولید محدود مجهز به گیربکس دستی دریافت کند کل این رقم به 5 میلیون دلار خواهد رسید. این مبلغ زیادی است اما حتی به هزینههای تولید چنین گیربکسی و یا تبدیل گیربکس 7 سرعته اتوماتیک به نمونهای دستی نزدیک هم نمیشود؛ و به خاطر اینکه آونتادور از نظر فنی کاملاً منحصربهفرد است بنابراین گروه فولکسواگن گیربکس دستی کاملاً مناسبی برای این خودرو ندارند.
دومنیکالی دربارهی اوراکان هم گفته که این خودرو بر پایهی آئودی R8 که دارای گیربکس دستی است بنا شده ولی متأسفانه گیربکس 6 سرعته این خودرو مدتهای زیادی است که از تولید کنار گذاشته شده و تولید مجدد آن هزینهبر خواهد بود. خلاصه اینکه لامبورگینی دوست دارد گیربکس دستی را برای مشتریان در نظر بگیرد اما نمیتواند!