جانشین لامبورگینی آونتادور شاید در سال جاری و با قوای محرکه هیبریدی معرفی شود.
لامبورگینی یک دهه است که آونتادور را تولید میکند و اگرچه این خودرو هنوز هم پرفورمنس بسیار خوبی مخصوصاً در نسخه تولید محدود SVJ دارد اما خب در دنیای مدرن همهچیز سریعاً رنگ کهنگی به خود میگیرد. اگرچه بسیاری از جزئیات جانشین آونتادور منتشر نشدهاند اما برخی خبرها درباره این خودرو به دست رسانهها رسیده است.
بر پایه شنیدهها نیروبخش این خودرو نسخه ارتقا یافته از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی خواهد بود هرچند یک سیستم هیبریدی بسیار مشابه با سیان نیز همراه جانشین آونتادور خواهد بود. اگر سوپرکار جدید لامبورگینی از همان سیستم هیبریدی سیان استفاده کند بنابراین باید شاهد یک پیشرانه الکتریکی کوچک باشیم که نیروی خود را از ابر خازن میگیرد. این ابر خازن سبکتر بوده و تراکم قدرت بیشتری نسبت به باتری لیتیوم-یون سنتی داشته و بسیار سریعتر میتوان آن را شارژ کرد.
این مجموعه در سیان قدرت ۸۰۸ اسب بخاری تولید میکند و انتظار میرود جانشین آونتادور نیز قدرتی در همین محدوده داشته باشد. اگر جانشین لامبورگینی آونتادور امسال معرفی شود به احتمال زیاد تولید آن از سال ۲۰۲۲ شروع خواهد شد.
استفان وینکلمن مدیر اجرایی این خودروساز ایتالیایی گفته که به دنبال ارائه استراتژی شرکت در سالهای ۲۰۳۰ و پس از آن میباشد.
او گفته است:
بزرگترین چالش من ارائه استراتژی شفاف برای آن چیزی است که پس از سال ۲۰۳۰ و برای نسل بعدی محصولات رخ خواهد داد. اولین قدم باید تا سال ۲۰۳۰ برداشته شود. بیشک بخش قانونگذاری به ما خطوط قرمز را نشان خواهد داد. مسیر بسیار باریکی برای حرکت وجود دارد و ما هم باید در این زمان کوتاه از آن عبور کنیم.
R@m!n
۱۰ فروردین ۱۴۰۰مهم ترین چالششون رد کردن موانع قوانین آلایندگیه
Nima RST
۱۱ فروردین ۱۴۰۰صد در صد همه تولیدات بعدی و نسل های بعدی خودرو های فعلی تا چند سال آینده هیبرسد میشن
تا سی سال دیگه که کل تولیدات جهان اول ها برقی میشن
Hamid
۱۰ فروردین ۱۴۰۰جانشین آونتادور باید مثل آونتادور همه رو شگفت زده کنه … باید یه چیزی فراتر از اس اف نود و 765 ال تی باشه و همه فن حریف … قشنگ یه طوری باشه بقیه سوپر اسپورت ها چه مک لارن چه فراری چه پورشه رو بشوره ببره … تا بتونه برای مدت نسبتا زیادی پادشاه بمونه … یه گیربکس درست و حسابی هم باید بندازن روش که دیگه بی نقص شه … طراحیشم باید جوری باشه که کشش آپدیت های زیاد رو دقیقا عین آونتادور داشته باشه … در آخر هم امیدوارم مثل همه لامبو ها خوش صدا باشه … خیلی منتظریم … شاید بهترین خبر خودرویی امسال باشه برام ….
“Lamborghini”
RezaRs
۱۰ فروردین ۱۴۰۰این کار خیلی سخته آونتادور کار خیلی سختی کرد و انتظار از جانشینش خیلی بالاست واقعا کار سختیه
R
۱۰ فروردین ۱۴۰۰منم همینو میخوام اصلش هم همینه ولی انگار لامبورگینی نمیخواد دوبرابر همه چیو افزایش بده و این خیلی بده با این مشخصات سیان جانشین آونتادور میشه مثل یه نسخه ارتقا یافته که دربرابر رقبا هیچ حرفی برای گفتن نداره?
امیر
۱۰ فروردین ۱۴۰۰لامبو زیر نظر فولکس تا الان که آزادی عمل تو بخش پیشرانه نداشتن و همیشه یه محدودیتی تو قدرت بوده که بزرگترین ضعف و تنها طراحی جای مانور داشته و گرنه راه های زیادی برای افزایش توان و کاهش آلایندگی هست مثل توربو و سیستم هیبرید و یا حتی برقی شدن که وابستگی اجازه بلند پروازی به لامبورگینی نداده است
OMID
۱۰ فروردین ۱۴۰۰اتفاقا آزادی عمل در پیشرانه داشتن
موتور تنفس طبیعی همون چیزیه که لامبورگینی رو متمایز میکنه
واسه فولکس واگن ارزونتر بود که موتور توربو بزارش واسش به جای این که یه موتور v12 طراحی و تولید کنن فقط واسه اونتادور
موتور توربو هم کم نداره فولکس واگن اصلا نیاز به توسعه هم نداشتن
محمدهادی
۱۱ فروردین ۱۴۰۰دقیقا
احسسننتت
جانشین پدرخوانده لامبورگینی حتما باید در قد و قواره ها ی محصولات قبلی باشه
باس بتتترکونه
باس روح عاشقان لامبو بشه
حالا تا ببینیم چی کار میکنه این گاو تازه متولد شده
Reza
۱۰ فروردین ۱۴۰۰ای کاش شبیه عکس اول پیج نباشه. دوست دارم مثل همیشه موقع رونمایی طراحیش کرک پشم آدمو بریزه
مهراد
۱۰ فروردین ۱۴۰۰اوه اوه انتظار از لامبورگینی خیلی بالاست ، یجورایی باید غیر ممکن رو ممکن کنند
تولید جانشین آونتادور میتونه یکی از مهم ترین خبرهای سال ۲۰۲۱ باشه
Sina10
۱۰ فروردین ۱۴۰۰اصلا نباید عجله کنن
همه شرکتای بزرگ دارن توی مدل های جدید خودرو های مطرحشون خراب میکنن ، لامبو نباید عجله کنه و باید کارشو خوب انجام بده
فکر میکنم به جای عجله میتونن چند تا اپدیت خیلی خوب واسه اونتادور بدن بعدش روی جانشینش خیلی خوب کار کنن
نکته بعدی اینه که نباید مثل سیان خیلی طراحی خشنی داشته باشه یا مثل اون کانسپت الکتریکیشون نباید خیلی آینده نگرانه و مثلا فضایی نباید باشه
نباید مثل بامو فکر کنن که ما نمیتونیم همه رو راضی کنیم
بامو با همین تفکر ، تونست توی طراحی شاید کمتر از ۲۵ درصد رو راضی کرده باشه
لامبورگینی باید بتونه شاهکاری مثل مورسیه لاگو و اونتادور یا کانتاش بسازه که همچیش در تعادل باشه
نکته بعدی حفظ موتور V12 هستش
به هر قیمتی که شده باید حفظش کنن
حتی اگه میتونن از سوخت های مصنوعی پورشه هم استفاده کنن( که به دلیل نحو تولیدشون تقریبا کربن خنثی تولید میکنن)
یا برن سراغ پلاگین هیبرید
ولی در کل نباید عجله کنن
SRT
۱۰ فروردین ۱۴۰۰اون وی ۱۲ رو ک فک نکنم دیگه بتونن ادامه بدن!
Sina10
۱۰ فروردین ۱۴۰۰ولی خب اخباری اومده گفتن جانشینش قطعا V12 داره
توی دنیای خودرو اتفاقات ناگهانی زیاد دیدیم ولی بعید میدونم V12 تنفس طبیعی رو حذف کنن
مهدی
۱۰ فروردین ۱۴۰۰به نظر من فقط یه اونتادور میتونه جای یه اونتادور رو بگیره و اگه جانشین اونتادور یه اونتادور واقعی نباشه من اون رو قبول ندارم
Khosrow
۱۰ فروردین ۱۴۰۰ماشینی که ماشین نباشد ماشین نیست ?? ..
NAVID۰۰۹۸
۱۰ فروردین ۱۴۰۰خسرو جان
با این جمله مشخص شد شما جواد خیابانی هستی در غالب کاربر خسرو ?? !
باحال بود : ( ماشینی که ماشین نباشد ماشین نیست ) !
Khosrow
۱۰ فروردین ۱۴۰۰?? ..
مهدی
۱۰ فروردین ۱۴۰۰منظور من این بود که اگه جانشین اونتادور همون عشق و حال و چیز های اونتادور رو نداشته باشه یه اونتادور واقعی نیست
Amirreza
۱۰ فروردین ۱۴۰۰اگه اونتادور یه اونتادور نباشه که جانشین اونتادور بشه و اونتادور از اونتادور بهتر باشه اون موقع چه اتفاقی میفته؟?
مهدی
۱۰ فروردین ۱۴۰۰اون وقت من قبولش ندارم
ارشیا
۱۰ فروردین ۱۴۰۰خب اونتادوری که اونتادور نباشه اونتادور نیست.
ولی اونتادوری که اونتادور نباشه ولی از اونتادور بهتر باشه…
?????????????????
مهدی
۱۱ فروردین ۱۴۰۰اون وقت اگه از اونتادور بهتر باشه اینکه بهتره جای اینکه اونتادور نیست رو پر میکنه
محمد مختاری آذر
۱۰ فروردین ۱۴۰۰انتظار از جانشین اونتادور بیش از 1000 اسب بخار سرعتی بیش از 250 مایل بر ساعت
Khosrow
۱۰ فروردین ۱۴۰۰رخ مورسه خیلی لاتی بود و خفن / به اونتادور ترجیح میدم / امیدوارم یه لمبورگینی واقعی ببینیم ..
ارشیا
۱۰ فروردین ۱۴۰۰فقط امیدوارم شبیه رندراش نباشه.
mehran.Jy
۱۱ فروردین ۱۴۰۰اونتادور منو و هم نسل های منو وارد یه عشق بی پایان کرد. عشق به فلز های تراش خورده، بدنه های تیز و برنده، در های قیچی و صدای هیولاها.
واقعا خوشحالم که فراری و لامبو روی خودرو هاشون اسم های متفاوت میذارن و نسل بعدی اونتادور دیگه این اسم رو نداره.
این اسم اونتادور تا ابد منو و هم دوره ای هام رو یاد یه تصویر با شکوه میندازه، بدونه اینکه بخوایم سال تولیدشو به یاد بیاریم.
محمدهادی
۱۱ فروردین ۱۴۰۰پدران نسل قبلیش هم همین طوری بودن
بدنه یی مستحکم و یکپارچه با ارتفاع کوتاه عرض زیاد پهن شده بر روی زمین
این طراحی قلدرانه ویژگی اصلی هر لامبورگینی واقعی باید باشه