پس از ۱۰ سال، سرانجام عمر لامبورگینی اونتادور به پایان رسیده است. به همین مناسبت، لامبورگینی نسخهٔ پایانی این سوپرکار را با نام اولتیمائه (Ultimae) معرفی کرده و پسازاین، پرچمدار جدید لامبورگینی جانشین اونتادور خواهد شد. ازآنجاییکه این خودرو پایانی برای پیشرانهٔ V12 سنتی لامبورگینی خواهد بود، این شرکت تصمیم گرفته اولتیمائه را بهتماممعنا به یک اونتادور نهایی تبدیل کند. بدین منظور، مردان سنت آگاتا ویژگیهای ظاهری اونتادور S را با پرفورمنس دیوانهوار SVJ ترکیب کردهاند که این منجر به ساخت یک سوپرکار لامبورگینی تمامعیار شده است.
نیروگاه دوستداشتنی ۶.۵ لیتری V12 لامبورگینی که به ردلاین ۸۷۰۰ rpm میرسد، در اولتیمائه ۷۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که ۴۰ اسب بخار از اونتادور S و ۱۰ اسب بخار از SVJ بیشتر است. علاوه بر این، مهندسان لامبورگینی روی کاهش وزن اولتیمائه هم کار کردهاند تا آنرا ۲۵ کیلوگرم از اونتادور S سبکتر کرده و نسبت قدرت به وزنی مشابه SVJ ایجاد کنند.
نیروی عظیم پیشرانهٔ اولتیمائه از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ AMT به هر چهارچرخ فرستاده میشود که میتواند در کمتر از ۵۰ میلیثانیه دندهها را تعویض کند. به لطف این ترکیب، آخرین نسخهٔ اونتادور ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. نسخهٔ رودستر اما در شتاب یکدهم ثانیه کُندتر است زیرا وزن بیشتری معادل ۱۶۰۰ کیلوگرم دارد که ۵۰ کیلوگرم از نسخهٔ کوپه سنگینتر است.
اونتادور اولتیمائه علاوه بر پیشرانهٔ قدرتمند، به سیستم تعلیق مغناطیسی، فرمان گیری چرخهای عقب و ترمزهای کربن سرامیکی با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب هم مجهز شده است.
هرچند اولتیمائه ممکن است پرفورمنس SVJ را داشته باشد اما لامبورگینی تصمیم گرفته این وحشیگری را در ظاهر آن نشان ندهد. به همین دلیل، در این نسخه هیچ باله، کانال و بال دیوانهواری دیده نمیشود اما ازآنجاییکه این یک لامبورگینی و یک اونتادور است، مطمئناً کسلکننده نخواهد بود. طراحی سپر جلوی اولتیمائه مشابه اونتادور S است اما از اسپلیتر فعال و فلپهای ورودی بهره میبرد که خنککنندگی و بهرهوری آئرودینامیکی SVJ را برای آن فراهم میکنند. در عقب خودرو هم یک بال فعال با سه موقعیت مختلف شامل بسته، حداکثر پرفورمنس و حداکثر هندلینگ تعبیه شده است.
در داخل، الگوی Y شکلی با رنگ متفاوت روی صندلیها، رو دریها و داشبورد کار شده که این خاص اولتیمائه است. صندلیها اما با اونتادور S مشترک هستند ولی روی حمایتکنندهٔ جانبی آنها نوشتهٔ ULTIMAE دوخته شده درحالیکه روی ستون A سمت راننده هم شمارهٔ تولید خودرو نقش بسته است. صفحه آمپر دیجیتالی TFT اونتادور نیز کاملاً قابل تنظیم بوده و میتواند حالتهای مختلف رانندگی را به نمایش درآورد.
لامبورگینی اونتادور اولتیمائه برای اولین بار در فستیوال سرعت گودوود بین ۱۷ تا ۲۰ تیرماه به نمایش عمومی درخواهد آمد. از این خودرو تنها ۶۰۰ دستگاه ساخته میشود که ۳۵۰ دستگاه کوپه و ۲۵۰ دستگاه رودستر خواهند بود.
RezaRs
۱۷ تیر ۱۴۰۰😭💔 نمی تونم خدا فظی کنم
RezaRs
۱۷ تیر ۱۴۰۰در دل ها جاوید میمونه مثل مورسیه لاگو
مسعود بهروان
۱۷ تیر ۱۴۰۰هنوزم گیراست هنوزم قشنگو بروزه ، خداحافظی نکن لعنتی جذاببببببب
Ninja
۱۷ تیر ۱۴۰۰میورا
کنتاش
دیابلو
مورسیه لاگو
اونتادور
اینا پادشاه هایی بودن که برای پادشاه موندن نیاز به جانشین داشتن و هر جانشین مثل نسل قبل عالیه
امیدوارم تا ابد این سلطنت ادامه داشته باشه و قاطی سیاست نشه برقی نشه صداش خفه نشه موتورش کوچک نشه طراحیش بد نشه
هربار هرنسل میگفتیم هیچ وقت ماشینی جایگزین این پادشاه نمیشه و ماشینی مثلش ساخته نمیشه ولی شد
امیدوارم نسل بعد که به احتمال 65 درصد هیربرد هست هم همینطوری پرصدا و جذاب باشه
سورنا
۱۷ تیر ۱۴۰۰درسته ولی این هوراکان و اونتادور به قدری کامل هستن که آدم واقعا میمونه تو نسل جدید میخوان چی بشن اصن فقد کنجکاوم ببینم میتونه بهتر از اینا تولید کنه یا نه
شما یه دونه مشکل نمیتونی پیدا کنی این زیادی کامل بودن برای خود شرکت هم دردسره واس نسل جدید سختش میشه
Ninja
۱۷ تیر ۱۴۰۰میورا کنتاش مورچیه لاگو دیابلو همه به قدری کامل بودن ادم میموند میخوان تو نسل بعد چه کنن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ تیر ۱۴۰۰دقیقا آقای سورنا،آونتادور یه ماشین کاملا که با این همه مدل های جانبی دیگه خیلی سخته یه جایگزین براش پیدا کنی،اگه لامبورگینی یکی از بهترین محصولات تاریخشو گذاشته کنار حتما چیز بهتری ساخته،واقعا منتظرم ببینم چی پیش میاد….
مثنوی
۱۷ تیر ۱۴۰۰خداحافظ عشق
خداحافظ زندگی
خداحافظ همه چی تموم
خداحافظ بی نهایت
خداحافظ نهایت
خداحافظ سمبل
خداحافظ زیبا
خداحافظ مقتدر
خداحافظ اوج
خداحافظ سرعت
خداحافظ قدرت
خداحافظ ثروت
خداحافظ مغرور
خداحافظ جذاب
خداحافظ زمونه
خداحافظ بی وفا
خداحافظ باوفا
خداحافظ اصالت
خداحافظ شهامت
خداحافظ روزگار
خداحافظ دلبر
خداحافظ جلوه
خداحافظ تنهایی
خداحافظ جدایی
خداحافظ لامبو
خداحافظ …
😭😭😭
Shirko
۱۷ تیر ۱۴۰۰واقعا زبون ادم بند میاد از این همه جلال و شکوه
Reza Waffen SS
۱۸ تیر ۱۴۰۰خداحافظ گلادیاتور
Mad Mehrshad
۱۷ تیر ۱۴۰۰عاشقتم اسطوره
Carbonado Aventador
۱۷ تیر ۱۴۰۰ببخشید اینجا کامنت میزارم
ولی به بهونه ی خداحافظی با اونتادور
لینک پست ۹ سال پیش پدال و رونمایی اولین اونتادور رو میزارم تا همگی ببینن!!
فقط برید مشخصات و تکنولوژی اونتادور رو با ماشینای قبل ۲۰۱۱ مقایسه کنید.
مختون صوت میکشه:
https://www.pedal.ir/%d9%88%db%8c%da%98%d9%87/%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%a8%d9%88%d8%b1%da%af%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%a2%d9%88%d9%86%d8%aa%d8%a7%d8%af%d9%88%d8%b1-%db%b2%db%b0%db%b1%db%b2/
.
ریشه ی اسم کاربری من
که نزدیک به ۸ ساله از این اسم استفاده میکنم:
Carbonado Aventador
https://www.pedal.ir/%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%a8%d9%88%d8%b1%da%af%db%8c%d9%86%db%8c/%d8%a2%d9%88%d9%86%d8%aa%d8%a7%d8%af%d9%88%d8%b1-%d9%81%db%8c%d8%a8%d8%b1%da%a9%d8%b1%d8%a8%d9%86%db%8c-%d9%85%d9%86%d8%b5%d9%88%d8%b1%db%8c/
.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ تیر ۱۴۰۰چقدر من از طرز تفکر آقای میلاد.فقط آلمان.فقط بنز. خوشم میاد،ایران و آلمان دو کشور آریایی❤️❤️❤️❤️❤️
ممنون بابت پست ها آقای آونتادور کربنی!
Carbonado Aventador
۱۸ تیر ۱۴۰۰درود
بچه های قدیمی سایت واقعا خیلی بارشون بود..
چه جوی باحالی
میلاد فقط المان
Slr772
محسن.د
شروین
زیگما
مسیح
مهران ۹۱۸
رضا بنز
..
الاناگه بودن خیلی خوب بود…
mohammad
۱۷ تیر ۱۴۰۰انگار همین دیروز بود لامبورگینی اولین نسخه اش رو معرفی کرد چقد زود گذشت. دلم براش تنگ میشه
Joker
۱۷ تیر ۱۴۰۰اونتادور هم شده مثه روحانی،هر چه انتظار میکشن نمیره که نمیره😂
HamiD
۱۷ تیر ۱۴۰۰هیچ اونتادوری ؛ اونتادور SV نمیشه …
akrh78
۱۷ تیر ۱۴۰۰برا من هیچی همون اونتادور اورجینال 2011 نمیشه
بعدش پیرلی ادیشن
بعد sv
زیزیگولو
۱۷ تیر ۱۴۰۰این روزا تکنولوژی تو صنعت خودروسازی پاشو فراتر از گیربکسای پیشرفته ی دنده اتوماتیکو حجم موتورای بالا گذاشته چون صنعت خودروسازی الآن تو دست غولای تکنولوژی جهان واسه ساختن پیشرفته ترینو ایمن ترینو راحت ترین ماشینا قدم ورمیداره و داریم میبینیم که ماشینا با گذشت زمان به دستگاه های بزرگو هوشمند تبدیل میشن و رانندگیا آسونتر میشه و درصد تصادفای جاده اییم کاهش پیدا میکنه
MjM
۱۷ تیر ۱۴۰۰آونتادور واقعا عالیه هم پرفورمنس هم طراحی. صدای اگزوزش هم ک یکی از بهترین هاست.
امیدوارم لامبورگینی یه جایگزین خوب و معقول براش بیاره و خرابش نکنه!
شاهین
۱۷ تیر ۱۴۰۰خداحافظ دل انگیز
انقدر جذاب و مدرن هست که میتونستن همین الان معرفیش کنن با یه پلتفرم جدید
امیدوارم جایگزینش لایق باشه مخصوصا از نظر طراحی
ساسان
۱۷ تیر ۱۴۰۰خدا خافظ استوره…
دنیای خودرو قطعا با اونتادور در دهه ی گذشته،زیباتر،هیجان انگیزتر،و خوش صداتر بود…
و امیدوارمDNA میورا،کنتاش،دیابلو،مورسیه لاگو،اونتادور، موجب تولد یک گاو بیادماندنی تر حتی در صنعت خودرو بشه…
هرچند لامبورگینی کار خیلی سختی داره.ولی با توجه به ظرفیتهای ایجاد شده در مدلهایی مثل ترزو میلنیو، دور از دست رس نیست این اتفاق
ساسان
۱۷ تیر ۱۴۰۰*اسطوره
تیزرش خیلی زیبا بود💔
ارشیاSVJ
۱۷ تیر ۱۴۰۰این عملکردش نزدیک سوپرولاچه جوتا هم نیست
چه برسه سریعتر باشه.
چرا تازگیا شرکتا نسخه پایانی رو پایین تر از چیزی که باید میسازن؟
اون از امیرا
اینم از اولتیمائه
ارشیاSVJ
۱۷ تیر ۱۴۰۰به نظرم svj نسخه نهایی هست
نه این.
سیاوش
۱۷ تیر ۱۴۰۰خدا کنه بعدی هم همینقدر خوب باشه
(بی ام و سری 2 جدید هم معرفی شد و بازم بی ام و گند زد بهش )
akrh78
۱۷ تیر ۱۴۰۰دیروز که دیدمش یه فاتحه برا بی ام و خوندم
الان تو سبد محصولات بی ام و سری 8 مونده که گند نزدن بهش که اونم به زودی فیس لیفت بشه گح بزنن توش
سورنا
۱۷ تیر ۱۴۰۰سری ۲ که معرفی شد همین کارو کرد 😂😑
SF90 STRADALE
۱۷ تیر ۱۴۰۰شام آخر اسطوره ….
سلطان سوپر اسپرت ها در قلب ها خواهد ماند
Carbonado Aventador
۱۷ تیر ۱۴۰۰تو ۱۰ سال گذشته ۳ تا مدل ؛ کل بازار سوپر اسپورت سازی رو دگرگون کرد..
.
اولین زلزله رو لامبورگینی با ساختن اونتادور ایجاد کرد..
که استاندارد های سوپر اسپورت سازی رو چند پله ارتقا داد و سنگ محک خودرو های موتور عقب شد..
.
دومین زلزله رو فراری با ساختن f12 ایجاد کرد
که سنگ محک ماشینای موتور جلو و گرند تورینگ شد
.
و سومین زلزله رو باز هم فراری با لافراری ایجاد کرد
که تمامی هایپر اسپورت های فعلی نتیجه ی حضور لافراری تو بازاره.
.
.
هیچ خودروی دیگری نتونست چنین تحولی تو این ۱۰ سال ایجاد کنه!!!
.
قطعا ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ دوران طلایی سوپر اسپورت ها و هایپر کارها بود!!!
Amin
۱۷ تیر ۱۴۰۰فراری لافراری هنوز هم با وجود این همه هایپر کار، که قدرت هایی بیش از دوبرابر این دارن، هنوز هم در همه ی مجله ها ی خودرویی و طبق نظر کارشناسان خودرو بهترین هایپر کار جهان هست، مثل انزو که الگو ای برای خودرو سازی مدرن بود، اینم الگوی تمام هایپر رهایی آموزی هست
SF90 STRADALE
۱۷ تیر ۱۴۰۰چرا زمانی که نام خودروهای سوپر اسپرت شنیده می شود ، سریعاً نام دو کمپانی فراری و لامبورگینی به ذهن می آید ؟؟
آیا تنها ظاهر زیبای آنهاست که چشم ها را به سوی خود می کشاند یا تکنولوژی و طراحی ساخت آنها مورد توجه است ؟؟
بی شک تکنولوژی ساخت یک V12 تنفس طبیعی با عملکردی بی نظیر ، جایگاه ویژه ای بین عاشقان دنیای خودرو خواهد داشت
سلاطین تنفس طبیعی ، صدای اگزوز و آدرنالین خالص
porsche
۱۷ تیر ۱۴۰۰زنده باش شاه اونتاندور
محمد امین
۱۷ تیر ۱۴۰۰من خیلی ابن فیس رو دوست دارم ، واقعا عالی مخصوصا با یه رنگ سرد ، خیلی خوب میشه ،svj زیادی شلوغ بود ، این تمام مهارت های svj رو با ظاهری جاودانه داره، خیلی خوبه
سهند
۱۷ تیر ۱۴۰۰بی نهایت جذاب و عالیه منتظر جانشینش هستم.
Aryan🥋🥋🥋judo
۱۷ تیر ۱۴۰۰من طرفدار لامبو نیستم ولی واقعا نمیشه این اسطوره رو دوست نداشت و عاشقش نشد واقعا از رفتنش ناراحتم و امیدوارم جایگزین لایقی براش بیاد
ناشناس
۱۷ تیر ۱۴۰۰دلم گرفت.
Tommy
۱۷ تیر ۱۴۰۰برای همیشه تو دل ها خواهد ماند این دوست داشتنی جذاب و ژن خوب ایتالیایی 🇮🇹🇮🇹🇮🇹
آخه تو چقدر خوبی آونتادور کبیر😍😍😍
سورنا
۱۷ تیر ۱۴۰۰فقط میخوام ببینم لامبو تو نسل جدید این و هوراکان واقعا میخواد چیکار کنه
اینا انقدر کامل هستن که همین الان معرفی بشن بازم انگار تازس
Carbonado Aventador
۱۷ تیر ۱۴۰۰صبحت بخیر عزیزم
با آنکه گفته بودی
دیگر خدا نگهدار💔
.
گاد فادر دنیای سوپر اسپورت ها آسوده بخواب..
.
این دنیا که نتونستیم سوارت بشیم شاید تو دنیای دیگر، همدیگر رو دیدیم🥲💔
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ تیر ۱۴۰۰انشاالله غم آخرت باشه،میدونم سخته اما چه میشه کرد….
مهدی
۱۸ تیر ۱۴۰۰از کجا معلوم که نمیتونی سوار شی
ممکنه ما چند سال بعد هممون یه اونتادور داشته باشیم
هر چی هدف شما باشه به همون هم میرسین ( البته اگه برای اون هدف خیلی تلاش کنید )
الان یعنی وقتی توقف تولید شد همه ی اونتادور های فروخته شده از بین میرن یا هر کدوم که توی نمایشگاه ها مونده از بین میره
حالا قراره همین اولتیمائه 600 تا ازش تولید بشه و شاید همین ما 600 تاشو خریدیم
هر چی خدا بخواد همون میشه
یوسف
۱۷ تیر ۱۴۰۰هیچ وقت هیچ کس نتونست ازش یه ایراد کوچیک بگیره…. خداحافظ اسطوره… در قلب مایی
ابر+عظیم+سلطان+خانِ+خفن+باحال+سوپر+ویژه+توپِ+دمش+گرم!
۱۷ تیر ۱۴۰۰نهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه!!!!!!
.
.
.
میترسم نسل بعدیش برقی بشه
میترسم نسل بعدیش زشت و بی جذبه بشه
میترسم نسل بعدیش ابهت نداشته باشه
و از همه مهمتر…
میترسم نسل بعدیش جانشین خوبه براش نباشه!!!
فقط از خدا میخوام هوای عشق و علاقه ی ما ماشین بازا مخصوصا لامبو باز ها رو داشته باشه.
ابر+عظیم+سلطان+خانِ+خفن+باحال+سوپر+ویژه+توپِ+دمش+گرم!
۱۷ تیر ۱۴۰۰خداحافظ عشق همه ی قلب های ما
.
.
.
خداحافظ…
رامتین
۱۷ تیر ۱۴۰۰خداحافظ پسر… خیلی دوست داریم.
امیررضا
۱۷ تیر ۱۴۰۰تو بودی که عاشقم کردی لاکردار
خداحافظ سلطان
بهترین بودی و هستی و خواهی بود 😭
آریا ماشین
۱۷ تیر ۱۴۰۰خداحافظی با آونتادور یعنی خداحافظی با لذت ، شکوه ، عظمت ، اصالت ، زیبایی و …
یعنی خدافظی با نسل پرافتخار تنفس طبیعی ها
یعنی مرگ صدای گوش نواز یه V12 هیولا
خدافظی تلخ
ارشیاsvj
۱۷ تیر ۱۴۰۰اونتادور
اولین سوپراسپرت با شتاب زیر ۳ ثانیه بود.
SVJ تنها ماشین تنفس طبیعی تو ۵ ماشین برتر نوربرگه.
جزو ۵ سوپرماشین تنفس طبیعیه که الان تولید میشن.
و مهم تر از همه
ماشینیه که منو به جهان ماشین ها علاقه مند کرد.
ولی میتونست پایان با شکوه تری داشته باشه.
نه یه اونتادور s که ۲۵ کیلئ سبک تر و ۱۰ اسب پر قدرت تره.
هعیییییییییی روزگار.
مهدی
۱۷ تیر ۱۴۰۰واقعا نمیتونم چیزی بگم
دارم گریه میکنم
واقعا کی میتونه همچین خبری رو تحمل کنه
کسایی که قبول دارن امروز عزای عمومی ماشین دوست ها هست لایک رو بکوبن
کسایی که قبول دارن اونتادور یک اسطوره هست هم لایک رو بکوبن
هر کی هم از ته دل ناراحت شده لایک رو بکوبه
کدوم ماشینبازی میتونه همچین خبری رو تحمل کنه
خداحافظ قدرت
خداحافظ وحشی
خداحافظ خشمگین
خداحافظ گاومیش
خداحافظ جذاب
خداحافظ عشق
خداحافظ سرعت
خداحافظ سلطان
خداحافظ کسی که چند بار رکورد دار یه جهنم شدی
خداحافظ V12
خداحافظ تنفس طبیعی
خداحافظ کسی که باعث شدی من به دنیای جذاب خودرو علاقه مند بشم
خداحافظ اونتادور
خداحافظ
……………………………..
خدایا جانشینش رو هم مثل اونتادور کن
الاهی امین
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ تیر ۱۴۰۰بابت اینکه یکی از اسطوره های دنیای خودرو که بی شک یکی از تاثیرگذارترینشون بود خیلی ناراحت شدم،دیروزم بچه ها گفتن اما باورم نشد،تا اینکه امروز دیگه واقعا روز غم انگیزی شد با این پست،امیدوارم یه جانشین کامل و دوست داشتنی دوباره بسازن،حیف که سواری یه همچین ماشینی نصیبمون نشد….
مانی
۱۸ تیر ۱۴۰۰واقعا نمیشه خداحافظی کرد امید وارم جایگزین قشنگی داشته باشه