هنگامیکه لامبورگینی برای اولین بار سوپراسپرت جدید اوراکان را در سال ۲۰۱۴ بهعنوان جایگزین گالاردو به بازار عرضه کرد، آنرا رقیب ایدهآلی برای پورشه ۹۱۱ توربو و سوپراسپرت جذابی دانست که بهصورت روزانه میتوان از آن استفاده کرد. در آن سال، شتاب صفرتاصد اوراکان رسماً ۳.۲ ثانیه و حداکثر سرعت آن بیش از ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شد. اوراکان بهصورت استاندارد با ترمزهای کربن سرامیکی مجهز بود و سیستم فرمان متغیر و تعلیق تطبیقی هم برای آن قابل سفارش بود؛ بنابراین روی کاغذ سخت است که کسی چیزی بیشتر از این بخواهد. اوراکان یک سوپراسپرت سهثانیهای با ظاهر فوقالعاده تهاجمی، سیستم چهارچرخ محرک و راحتی داخلی شگفتانگیز بود.
حال چهار سال از آن زمان گذشته و لامبورگینی با معرفی اوراکان اوو نشان داده که میتوان چیزی حتی بهتر این ساخت. البته در این نسخهٔ جدید هنوز همان فرمول قبلی اجرا شده و خودرو تا حد زیادی نسبت به نسخهٔ اولیهٔ بدون تغییر باقیمانده است اما بااینحال پیشرفتها، ارتقاءها و تغییراتی در اوراکان اوو ایجاد شده تا این سوپراسپرت ایتالیایی همچنان بتواند در برابر رقبایی چون نسل جدید پورشه ۹۱۱ توربو و نسخهٔ بروز شدهٔ آئودی R8 شاخوشانه بکشد. هرچند این نسخهٔ جدید افزایش قدرت زیادی نسبت به اوراکان اولیه نداشته است اما با ارتقاءهایی که در آن صورت گرفته باید در مقایسه با نسخهٔ اولیه برتر باشد. بدین منظور قصد داریم در این مطلب اوراکان اوو را با اوراکان LP-610 اولیه مقایسه کنیم.
طراحی بیرونی
در زبان طراحی اوراکان اوو تفاوتی نسبت به قبل دیده نمیشود اما بااینحال اوو با اسپویلر جلوی جدید، ورودیهای هوای بزرگتر Y شکل، رینگهای جدید و ورودیهای هوای جانبی جدید، از قبل متمایز شده است؛ اما اگر با وجود این تغییرات هنوز هم نمای جلویی اوراکان اوو چندان نسبت به نسخهٔ اولیه متفاوت به نظر نرسد، در عقب با خروجیهای اگزوز دوگانه که در ارتفاعی بالاتر قرار گرفتهاند به همراه اسپویلر یکپارچه، نمای کاملاً متفاوتی را به نمایش گذاشته که البته بسیار شلوغ به نظر میرسد.
داخل
مهمترین تغییر داخلی اوراکان اوو تجهیز به یک صفحهنمایش ۸.۴ اینچی لمسی است که در کنسول مرکزی قرار گرفته است و قابلیت کنترل چند لمسی را دارد. این نمایشگر که جایگزین دکمههای فیزیکی شده است، کارپلی و اندروید اتو را ارائه میکند و قابلیت یکپارچهسازی با گوشیهای هوشمند را دارد. بهطورکلی کابین اوراکان لوکستر و تکنولوژیکتر از قبل شده و در آن استفادهٔ بیشتری از رنگها به عمل آمده است ولی بااینحال طراحی غربیلک فرمان و پدالهای تعویض دندهٔ پشت آن شاید کمی ناامیدکننده به نظر برسد.
زیر پوست
در سینهٔ اوراکان اوو همان نیروگاه ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی اولیه قرار دارد اما قدرت این موتور با ۳۰ اسب بخار افزایش به ۶۴۰ اسب بخار رسیده است؛ بنابراین شکی نیست که اوو از لحاظ فنی برتری کاملی بر نسخهٔ اولیه دارد اما این برتری صرفاً به خاطر ۳۰ اسب بخار قدرت بیشتر نیست بلکه با ویژگیهای جدیدی مثل تجهیز به سیستم فرمان گیری چرخهای عقب، ارتقاء سیستم تعلیق، ارتقاء سیستم چهارچرخ محرک و بهبود پاسخگویی فرمان حاصل شده است. با وجود این ویژگیهای جدید، اوراکان اوو باید برای رانندگی بسیار سرگرمکنندهتر از قبل شده باشد.
مقایسهٔ مشخصات فنی
اوراکان | اوراکان اوو | |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V10 | ۵.۲ لیتری V10 |
قدرت | ۶۱۰ اسب بخار | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۶۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۳.۲ ثانیه | ۲.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۲۵ کیلومتر/ساعت | ۳۲۵ کیلومتر/ساعت |
وزن | ۱۴۲۲ کیلوگرم | ۱۴۲۲ کیلوگرم |
قیمت | ۲۴۲,۰۹۵ دلار | ۲۶۱,۲۷۴ |
منبع: CarScoops
Mohammad
۲۴ دی ۱۳۹۷دوستان همینجا که دارید عکس های لامبو رو میبینید باید اعلام کنم
موستانگ gt500 شلبی معرفی شد با خروجی موتور ۷۰۰ اسب بخاری
و ظاهری خشن و عضلانی که مو به تن ادم سیخ میکنه
اینم فیلمش
https://www.instagram.com/p/BsniU8mFQ6V/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1gbaly2shpqf4
Reza
۲۴ دی ۱۳۹۷محمد تلاش زیاد نکن ، همه چیز قدرت اسب بخار نیست
تازه 700 اسب آمریکایی میشه حدود 450 اسب اروپایی .
Mohammad
۲۴ دی ۱۳۹۷من تلاش نکردم فقط خبر آوردم
اره راست میگی اسب بخار اروپایی که برای هر اسب بخارش سه برابر استاندارد شرق و غرب ازت پول میگیرن ??
Mآsكvيch
۲۵ دی ۱۳۹۷همونطور که دیمن هم قرار بود مو به تن بقیه سیخ کنه اما مک لارن و ام۵ اومدن و…
حسین
۲۴ دی ۱۳۹۷الان اوو کدومه؟
Khosrow
۲۴ دی ۱۳۹۷همونی ه که دیوونه تر میکنه ادمو / فورتزا ایتالی ..
Reza
۲۴ دی ۱۳۹۷حداکثر سرعت 325 صحیح نیست چون هوراکان معمولی تا 345 کیلومتر رو رفته پس این باید 350 تا رو بره.
شتاب 0-100 رو هم صحیح نمی دونم چون نسخه lp610 معمولی 2.5 ثانیه رو ثبت کرده .
شاهین
۲۴ دی ۱۳۹۷اینکه وزنش همونه که هست!
من انتظار داشتم حداقل 20 کیلو از وزنش کم کرده باشن تا بهتر عمل کنه توی درگ ریس ها
هنوز برای ناامیدی زوده باید وارد جاده بشه ببینیم چی داره برای رقبا
گروه پدال عزیز مثل اینکه خبرایی از شلبی gt500 اومده بی زحمت یه مطلبی هم از اون بزارید
فقط میتونم بگم غول تمام ماسل کار ها داره میاد اونم دوبل کلاچ و با مهندسی شلبی!
Amirferrari
۲۴ دی ۱۳۹۷از الان به به بعد انتظاراتت رو از کمپانی ها تو یه مقاله اعلام کن تا بهشون رسیدگی بشه،مرد مومن لامبورگینی از هر جهت این ماشین رو ارتقا داده بعد تو دل خوش کردی به ۲۰ کیلو بالا و پایین کردن وزن که اونم با ۲۰ کیلو بالا و پایین شدن وزن راننده تغییر میکنه…
شاهین
۲۵ دی ۱۳۹۷همون 20 کیلو وزن کمتر روی اونتادور اس وی کلی تاثیر گذاشت دکتر!
این هوراکان هم دقیقا مثل پرفورمانته هستش اما بدون باله عقب و مخصوص جاده و سرعته و پرفورمانته مخصوص پیست بود
من لامبورگینی رو میشناسم که از وزن ماشیناش حرف میزنم
بازم دوست دارم خوب عمل کنه اوو اگه به حرف شما باشه
NAVID۰۰۹۸
۲۴ دی ۱۳۹۷کامنت بی ربط به این مقاله .
پس از پدر در آوردن تویوتا از هوادارانش ، بلاخره سوپرا رونمایی شد .
در یوتوب دنبالش کنید ، صدای بینظیر اگزوز ، نمای خاص جلو و معمولی عقب ، اما بالچه کشیده خاص از ویژگیهای این خودرو میباشد .
منتظریم پدال ، بگنجونش در مقالات این خبر را که خبرهای بیشتری از این خودرو در کار هست .
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۴ دی ۱۳۹۷نوید جان،جنسیس جی 70 خودروی سال و هیوندای کنا خودروی کاربردی سال((همون شاسی بلند)) آمریکای شمالی شدن.
گفتم آخه به خودروسازی کره ی جنوبی علاقه زیادی دارین، دونستنش خالی از لطف نباشه.🙂
NAVID۰۰۹۸
۲۴ دی ۱۳۹۷دانیال خوشحالم کردی
???
منو این همه خوشبختی مَحالِ مَحال
ایمان
۲۴ دی ۱۳۹۷تویوتا سوپرا و فورد موستانگ شلبی GT۵۰۰ هم معرفی شدن و همه نگاه ها رو به سمت خودشون بردن
هوراکان اوو هم دیگه هیچ حرفی برای گفتن باقی نمیزاره چه در بحث فنی و چه در بحث طراحی استثنایی که داره
ساسان
۲۴ دی ۱۳۹۷بسیار evoزیباتر از انتظارم بود..تغیرات ایجاد شده برای یک مدل میانرده بسیار عالی و کاربردی بود..واوراکانو کاربردی تر ازهمیشه ومتمایز از مدلهای متمرکز درپیست این برند میکنه..
.اینم مدل سوپرلگرا احتمالی برای این مدل:
https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/lamborghini-huracan-evo-special-edition-rendered-as-collector-car-with-big-wing-131613_1.jpg
مدل اسپایدر EVOدر خیابون:
https://cdn.motor1.com/images/mgl/17wz7/s1/lamborghini-huracan-evo-spyder-spy-video.jpg
https://cdn.motor1.com/images/mgl/0Bg4z/s1/lamborghini-huracan-evo-spyder-spy-video.jpg
Alireza
۲۴ دی ۱۳۹۷ولی سپر مدل ساده خوشکلتره
mohsen
۲۴ دی ۱۳۹۷چرا لامبورگینی از گیربکس دوکلاچه استفاده نمیکنه؟؟
Abbas
۲۵ دی ۱۳۹۷ای عشق اول و آخرم ای لامبووووو،چه کنم که هیچ نقصی نداری