زیبایی خلق یک سوپرکار این است که میتوانید از محدودیتهای خود فراتر روید. این موضوع هم از نظر زیباییشناسی و هم از نظر فنی درست است.
لامبورگینی اوراکان STO جدید نشان دهندهی این موضوع است که عشق و علاقه چگونه میتواند ایدههای طراحان و مهندسان را به ردههای بالایی برساند. ما مفتخریم که این ایدهها را مستقیماً از زبان افراد دستاندرکار این پروژه در اختیار شما بگذاریم تا بفهمیم این هیولا چگونه در سنت آگاتا متولد شده است.
در ویدئویی که به تازگی منتشر شده نگاهی عمیقتر به اوراکان STO خواهیم داشت. میتجا بورکرت به عنوان مدیر طراحی لامبورگینی مشغول به فعالیت بوده و در سال ۱۹۷۴ به دنیا آمده است. او از سال ۲۰۱۶ هدایت بخش طراحی این برند ایتالیایی را بر عهده داشته و مسئول طراحی کانسپت ترزو میلنیو و همچنین چندین نسخه از آونتادور و البته اوراکان بوده است. بورکرت در این ویدئو به تغییرات و بهبودهای متعدد STO اشاره داشته است.
ترکیب عملکردهای موردنیاز در پیست با ویژگیهای مناسب جاده کار آسانی نیست. مسئول تنظیم تواناییهای اوراکان STO لورنزو رینالدی بوده که مدیر بخش دینامیک خودروی لامبورگینی است. با وجود تجربهای شاخص در موتور اسپورت، رینالدی و تیمش از دانش به دست آمده در پیست و جاده برای تولد STO استفاده کردهاند.
این هیولا در نوامبر سال ۲۰۲۰ معرفی شد و وحشیترین نسخه از سوپرکار ۱۰ سیلندر لامبورگینی محسوب میشود. با استفاده سخاوتمندانه از فیبر کربن و دیگر روشهای کاهش وزن، اوراکان STO حدود ۴۵ کیلوگرم سبکتر از اوراکان پرفورمنته میباشد. ترمزهای ارتقا یافته و حالتهای رانندگی جدید باعث شدهاند دینامیک و آئرودینامیک این خودرو نیز بهبود یابند.
پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی اوراکان STO همچنان قدرت ۶۳۰ اسب بخاری داشته اما گشتاور آن که ۵۶۵ نیوتون متر است اندکی کمتر از قبل شده است. البته این روی عملکرد خودرو تأثیر منفی نگذاشته به گونهای که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن ۳ ثانیه میباشد.
[دانلود ویدئو]
parsa_ashgh.mashine
۱۴ اسفند ۱۳۹۹جذاب نبود
??Amin_sto??
۱۴ اسفند ۱۳۹۹قشنگ ترین مدل اوراکان همین اوراکان sto هستش
در طراحیه قسمت جلویی و کاپوتش از لامبورگینی میورا الهام گرفته شده و شبیه میورا شده
اون ورودی هوا روی سقف هم خیلی زیباست و ماشین رو خیلی خاص میکنه ، ترکیب رنگش هم عالیه
اوراکان sto برای پیست ساخته شده و قطعا در جهنم سبز عملکرد خیلی خوبی رو به نمایش میزاره
NAVID۰۰۹۸
۱۴ اسفند ۱۳۹۹جذاب ننننبود !!!
دارم فکر میکنم اگه یه پولداری باشم تو آمریکا با اون همه خودروهای اعجوبه ، چطور میتونم خودم را کنترل کنم و نخرمشون و چطور باید به نَفسَم قَلَبه کنم تا ورشکست نشم !
ببینید چقدر ایران خوبه !!! ، حداقل انتخاب زیادی نداریم تا مدام پول ماشین بدیم و بدبخت بشیم !
مِرسی مسئول وظیفهشناس نازنازی ?
زیزیگولو
۱۴ اسفند ۱۳۹۹خیلیا هیچوقت این شانسو پیدا نمیکنن تا لامبورگینی اوراکان STO رو بخرن ولی مطمئناً همه دوست دارن واسه یه بارم که شده این ماشینو برونن!!! بهترین جا هم واسه این کار دنیای بازیای کامپیوتریه!!!
Farzad
۱۴ اسفند ۱۳۹۹فراری ، لامبورگینی ، پاگانی
این سه در طول تاریخشون ماشین نساختن بلکه اثر هنری خلق کردن .
لطفا درباره پاگانی هم مطلب بزارید چرا اصلا چیزی ازش نمیزارید !
abdi_porsche fan
۱۴ اسفند ۱۳۹۹پاگانی که خیلی عشقه
ارشیا
۱۴ اسفند ۱۳۹۹به نظرتون از SVJ سریعتره؟
SVJ??
STO??
Reza
۱۴ اسفند ۱۳۹۹مرسی از لامبورگینی
Khosrow
۱۴ اسفند ۱۳۹۹الان این زیبا شده؟ / شب عیدی سمنو مالش کردن / چتونه / ماشین با طراحی مرررد پسند مثل SLR و ENZO رفتن توی تاریخ ..
porsche
۱۴ اسفند ۱۳۹۹Enzoو SLR هنوز عشقن???
Reza
۱۴ اسفند ۱۳۹۹این خودرو برخلاف SLR و Enzo پیست محوره، تو خودرو های ریسینگ بیشتر به وزن و آئرودینامیک اهمیت میدن که این باعث بهم ریختگی طراحی پلتفرم میشه
Carbonado Aventador
۱۴ اسفند ۱۳۹۹فراتر از ماشین?
.
خیلی از خودرو سازا زیبایی رو فدای پرفومنس میکنن ولی لامبو از معدود خودرو سازاییه که هرچی پیش میره هم زیباتر میشه هم پرفومنس تر..
Porsche
۱۴ اسفند ۱۳۹۹اصلا خوب نشده بین لامبو ها من اونتادور SVJ و هورکان اوو رو میپسندم
سرزمین آفتاب
۱۵ اسفند ۱۳۹۹بنظرم همون هوراکان پرفورمنته و evo بهتره طراحی زیباتری داره خدایی با طراحی این حال نکردم همه طراحی پیست محور میزنن اصلا چرا راه دور بریم هوراکان پرفورمنته و آونتادور svj و sv و مورسیه لاگو sv
گالاردو سوپر تروفی استرادل اینا طراحی های خیلی عالی داشتند ولی این نه به هر حال با طراحی این حال نکردم