یکبار دیگر تصاویر جاسوسی از توسعه نسخه جدیدتر لامبورگینی آونتادور فضای مجازی را پر کرده است. این تصاویر نشان میدهند که لامبورگینی تلاش دارد این مدل را در دو نسخه کوپه و رودستر بسازد.
به نظر میرسد کمپانی ایتالیایی بجای استفاده از پوششهای زیاد از پانلهای بدنه موجود برای پنهان کردن تغییرات جدید بهره برده است. برای مثال مدل کوپه مشکی دارای نمای جلوی مدل آونتادور S بوده و مدل رودستر سفید نیز از قطعات مدل استاندارد LP 700-4 استفاده کرده است.
البته لامبورگینی نتوانسته تنظیمات بزرگ بخش عقب را به سادگی پنهان کند. خروجیهای اگزوز در بخش بالا نصب شده و این مکان معمولاً جای پلاک بوده است. این حالت را در مدل اوراکان پرفورمنته دیدهایم. مهندسان توانستهاند دیفیوزر بزرگتری را به منظور بهبود عبور هوا از اطراف خودرو نصب کنند. البته اگزوز مرکزی استاندارد در این نسخههای تست را نادیده بگیرید زیرا فقط برای نگهداری قطعات وجود دارند.
هنوز جزئیات دیگری از این مدل مرموز منتشر نشده است. به جرئت میتوان گفت انتظار حضور اکثر بخشهای مدل آونتادور S را در این خودرو داریم. مواردی چون سیستم فرمان پذیری تمام چرخها و پانل نشان دهندههای دیجیتال از این جمله هستند. شاید خروجیهای اگزوز مشابه اوراکان پرفورمنته به این معنی باشد که نسخه جدید آونتادور احتمالاً از تکنولوژی آئرودینامیک فعال لامبورگینی سود خواهد برد.
طبعاً جزئیاتی از پیشرانه خودرو نیز در دسترس نیست. البته پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری موجود در مدل چنتناریو قدرت ۷۵۹ اسب بخاری دارد.
HORSE
۲۷ شهریور ۱۳۹۶لامبورگینی داره رکورد دار استفاده از یک پیشرانه در حداکثر ماشین ممکن میشه!
ساسان
۲۷ شهریور ۱۳۹۶انتظار یهw16داری تو مدل فیس لفت؟!!!!
مثلا فراری تو مدل جایگزینf12(سوپرفست)از موتور جت جگنده استفاده کرد جهت تنوع؟(موتورهای 12سیلندر جزئ کاراکتر وروح خودرو های لامبورگینی و فراری هست که همیشه بهش پایبند میمونن)
فراریم یه12سیلندر داره یه8…به یکی توربو انداخته به یکی دوتا موتور برقی….لامبورگینیم یه12 داره یه10که تومحصولات ارتقاعش میده….تو آستریون به10سیلندرش چهارتاموتور برقی انداخت…تو یوروس به8سیلندرش دوتا توربو….
HORSE
۲۷ شهریور ۱۳۹۶من اگر یک چیز توی این دنیا بدونم اون اینه که تنوع پیشرانه های شرکت فراری خیلی بیشتر از لامبوئه و با اختلاف زیاد!!!
اصن سر این موضوع دیگه بحثی نیست!
من نمیدونم اصن شما چطور پیشرانه های فراری رو با لامبو مقایسه میکنی؟
اطلاعاتی درمورد تکنولوژی هایی که توی FXX K بکار رفته داری؟
اصن پیشرانه ی لافراری قابل مقایسست با پیشرانه های لامبو؟
همه ی پیشرانه های لامبو رو تک نفره شکست میده!!
برای مثال خودت موتور آستریون رو با لافراری مقایسه کن!
ببینم اصلا موردی توی آستریون هست که از لافراری بهتر باشه؟
تکنولوژی لامبو هنوز از مدل fxx evo سال ۲۰۰۸ قراری عقب تره! میخای بورو تحقیق کن!
ساسان
۲۷ شهریور ۱۳۹۶من درمورد اینکه کدون پیشرانه بهتره یابدتره حرف نزدم..چون مضمون کامنت شما این نبودکه جواب من اینگونه باشه…این کامنت شما بود:
(لامبورگینی داره رکورد دار استفاده از یک پیشرانه در حداکثر ماشین ممکن میشه!)
من درمورد تکنلوژی های آستریون یا لافراری حرف نزدم…شما درمورد اینجین بکار رفته در یک مدل فیس لفت صحبت کردید من هم موتورهای مورد استفاده در خودروهای تولید انبوه دو خودروسازو یاد آوری کردم(مثال هم زدم در جایگزین f12باز ازموتور12سیلندر استفاده شده که شما صحبت از تکرار میکنی عجیبه)…..اینکه چه تکنلوژی دارن یه بحث دیگست…مشکل اینجاست شما جبهه صحبتتونو عوض میکنید مدام که به این مورد میگن سفسطه…افرادی که دنبال جنجال وبحثهای بچگانه هستند…یاعلی
Ferrari
۲۷ شهریور ۱۳۹۶ساسان
دوست عزیز شما فقط نیگی فرازی یه 8سیلندر داره یه 12 سیلندر فراری تومدل های مختلف موتور هارو عوض میکنه برعکس لامبو مثلا F360 موتر 8سیلندر 3/6 لیتری داشت F430 موتور تغییر کرد 458 و488 هم همینطور و مدل های 12 سیلندر هم اینجوری بودن از مدل550 که حجم موتور 5/5لیتر بود تا 812 که 6/5 لیتری هستش مرتب تغییر،میکنه فراری تو تاریخ خودش موتور های 12 سیلندر مختلف زیادی تولید کرده از حجم 2 لیتر با قدرت 300 اسب تو دور موتور 11 هزاردور کرفته تا حجم 6/5 لیتری 812 موتور های 8سیلندر هم تپلید کرده با ححم های مختلف 6سیلندر هم ساخته مدل های دینو فقط 4 سیلندر نساخته
همین موتور 12 سیلندری که لامبو 50 ساله داره ازش استفاده میکنه توسط بیتزارینی مهندس فراری طراحی شده
HORSE
۲۷ شهریور ۱۳۹۶با توجه به اینکه کامنت اول من در مورد این بود که (لامبو از یک پیشرانه در چندین مدل استفاده میکنه) توقع داشتم شما هم یه جواب مرتبط بدید و بگید فراری در فلان مدل هاش از یک پیشرانه استفاده کرده!
جوابتون هم اینه: فراری توی جانشینش موتور قبلیش رو ارتقا داده در حالی که لامبو توی دوتا مدل جدا از هم و کاملا مجزا اینکارو کرده!
اگر منظورتونو توی کامنت قبل اشتباه فهمیدم ببخشید! هرچند هرچیزی هم که درمورد برتری پیشرانه های فراری زدم کاملا درست بود و هیچکدومو نمیتونی انکار یا رد کنی!
ساسان
۲۷ شهریور ۱۳۹۶متوجه نمیشم چی میگی اصن
کجای کامنتم غیر مرتبط بود؟..یکبار دیگه با دقت بخون….منم همینو گفتم دیگه..فراری هم موتور 12سیلندرشو ارتقا میده تو مدلهاش استفاده میکنه مگه غیر اینه؟مثالم زدم…از599..F12…tdf….سوپرفست….همینکاری که لامبورگینی میکنه…کجاش ابهام داشت یا غیر مرتبط بود؟…فراری هم داره از همون V12استفاده میکنه تو تولیدات انبوهش دیگه…یکجور میگی تو همه ی محصولاتش از12سیلندر که انگار فراری تو سوپر فست W16استفاده کرده
اینکه تو دوست داری چه برداشتی بکنی تا بحث ایجاد کنی یه حرف دیگست که من حالو حوصلشو ندارم ادامه بدم…..
ساسان
۲۷ شهریور ۱۳۹۶Ferrari عزیز…افزایش حجم موتور به معنی طراحی موتور جدید نیست…اصطلاحا”میگن بازنگری موتور یا تیون سنگین موتور…که برای لامبورگینی در دیابلو6.2لیتر بوه..ودر مورسیه لاگو تا اونتادور6.5 لیتر شده که با این حجم تونسته از 570اسب بخار تا760اسب بخار بیرون بکشه درمدلهای مختلف…اینکه با کمترین میزارن تغییر حجم تونسته بیشترین اسب بخارو بیرون بکشه که ازلحاظ مهندسی قابل تحسینتره…شنیده هاییم داریم مبنی براینکه موتور بعدی با بازنگری که شده تا7لیتر افزایش داده شده وبه احتمال زیاد رو850اسب برنامه ریزی شده یا بیشتر….
Ferrari
۲۸ شهریور ۱۳۹۶دوست عزیز فراری رکورد دار بیرون کشیدن نیرو به ازای هرلیتره متوجه نمیشم منظورت چیه که با 6.5 لیتر حجم و 760 اسب از نظر مهندسی قابل تحسینتره؟؟
افزایش حجم موتور باعث تغییر طراحی ابعادی و ححم موتو_طراحی قدرت و کارایی موتور_طراحی ترمودینامیکی طراحی سیالاتی و….میشه این خیلی عالیه که یه سوپر اسپرت ساز انقدر توانایی مالی داره که روی هرنسل از سوپر خودروهایی که میسازه موتور جدید تولید کنه درسته که 812 ،12 سیلندره اما نسبت به F12 حدودا70 درصد قطعات تعییر داشته و تقریبا اندازه تولید یه موتور جدید هزینه داشت که از نظر مهندسی خیلی با ارزش تره
812 شاسی و موتور ایرودینامیک سیستم فرمان سیستم تعلیق جعبه دنده و… بهبود پیدا مرده و از نسخه ی دوم و بهبود یافته فرمانپذیری چرخ های عقب بهره میبره و 100 هزاردلار ارزونتر از اونتادور اس هم هست و قابلت استفاده روزانه رو هم داره از هر نظر برتری داره به اونتادور
AMIR
۲۷ شهریور ۱۳۹۶البته تکراری نیست و با هر فیس لیفت این موتور رو تقویت کرد
اونتادور 690hp
اونتادور سوپرولوچه 740hp
سنتناریو 780 hp
HORSE
۲۷ شهریور ۱۳۹۶منظور من درمورد طراحی نکردن موتور جدید بود!
معلومه ارتقا میدن اگر میخواستن ارتقا هم ندن که دیگه هیچ!
ولی ایرادی که بهشون واررده اینه که برای ماشینه جدید، که اسمه دیگه ای هم داشت موتور اونتادور رو گذاشتن که واقعا برا همچین کمپانی ایی حرکت جالبی نبود!
وقتی هم اسب بخار اعلام میکنید لطفا دقیقتر بگید اقای ((امیر)) ده بیستا همینجور نمیشه اضاف کرد که دوست عزیز😉
ساسان
۲۸ شهریور ۱۳۹۶جوابت باکامنت خودت:
ولی ایرادی که بهشون واررده اینه که برای ماشینه جدید، که اسمه دیگه ای هم داشت(مثلj50) موتور 488رو گذاشتن که واقعا برا همچین کمپانی ایی حرکت جالبی نبود!
چجوری بگم دیگه متوجه شی نمیدونم!!!
موتور اونتادورو با ارتقاع گذاشتن رو مدلهای دیگه نه بدون تغییر…همون کاری که تو سوپرفست صورت گرفت…کامنت بالاتر مفصل توضیح دادم درمورد تغییر حجم که فرق میکنه با تولید موتور جدید!!
ساسان
۲۸ شهریور ۱۳۹۶مگه من گفتم فراری ﺽعفش اینه که به ازای هر لیتر کم اسب بخار بیرون میکشه؟
تودنبال هربهانه ای دوتا چیز بزاری رو کامنت من بحث ایحاد کنی…. تواز تغییر مدام حجم موتور فراری میگی…. منم گفتم لامبورگینی درطول زمان حیاتشم اینکارو کرده… و میزان اسب بخار نورد نیاز خودروشوتسته از یک حجم ثابت بکشه بیرون الان ازهمون5. 6 تا760 اسب کشیده… خب وقتی انتظارات شرکتو براورده میکنه لزومش چیه هزینه زیادی کنه… کما اینکه تو جانشین اونتادور اینکارو میکنه…. باز بیا بگو فراری رکورد داره بیشترین فلانه… جایزه فلان
… حرف من یه چیز دیگس تو یه چیز دیگه میگی..
من دارم باتو کل کل نمیکنم کی بیشتر از یه حجم قدرت بیرون کشید…. میگم وقتی تونسته با افزایش 3/۰لیتر 200اسب بخار بیشتربیرون بکشه توی چند مدل نیازی به تغیر مدام حجم نیست وتوجیح عقلانی نداره…. نمیدونم شما چرا توفاز کل کلید…
ساسان
۲۷ شهریور ۱۳۹۶مگه فراری موتورجدید طراحی کرده؟…روهمون موتور12و8داره کارمیکنه ومانورمیده….چه توجیح اقتصادی هست اینکارکه بشینن یه موتور جدید طراحی کنن با تعداد سلندر کمتر یابیشتر…رولافراری هم همون موتور12سیلندf12هست +موتور برقی…موتور جدیدی طراحی نشده دوست عزیز…یا توJ50همون موتور488 ستفاده شده با قیمت2.5ملیون دلار….طراحی موتور جدید باید یه توجیهی داشته باشه از لحاظ اقتصادی برای شرکتها ؟….الان برای جانشین اونتادور موتور روبه7لیتر ازتقاءدادن طبق شنیده ها…خب همه ی شرکتها همینکارو میکنن با موتورهای پایشون..من نمیدونم میخوای به چی برسی..خیلی سطحی و دم دستی داری بحث میکنی…با احترام کامنت بعدیت هیچ جوابی ازطرف من نداره تو این تایپیک..موفق باشی دوست عزیز
matoun
۳۰ شهریور ۱۳۹۶از قدیم گفتن سری رو که درد نمیگیره رو که دستمال نمیبندن
:::فرشاد:::
۲۷ شهریور ۱۳۹۶در عالی بودن اونتادور شکی نیست اما باید هر چه زودتر نسل کاملا جدیدش معرفی شه.
ساسان
۲۷ شهریور ۱۳۹۶موافقم….یکم داره طولانی میشه….هرچند اونتادور پتانسیل این تایمو داره….مثل گالاردو
ساسان
۲۷ شهریور ۱۳۹۶به احتمال زیاد با یک لامبورگینی رکورد شکن دیگه طرفیم…با انبوهی ازتکنلوژی…که نفس هایپرکارهای مغرور و پرادعا رو میبره …..باپرفرمانته کاری کرد به این شرکت بیش ازپیش ایمان بیارم
kurdishlambo
۲۷ شهریور ۱۳۹۶پیش بینی این مدل خیلی سخته! ظاهرا لامبو می خواد svr یا حتی sv/j رو احیا کنه ولی با کدوم مشخصات؟؟ طبیعتا نباید از سنتناریو قویتر باشه! ولی زیر 770 اسب سنتناریو 750اسب سوپر ولوچه و زیر اون هم 740اسب اس هست!به طور قطع هم زیر 740نمیشه. پس احتمالا یا 761 یا نهایتا 771 اسب خواهد بود و نوبرگرینگ رو مستقیما هدف می گیره.با توجه به استتار حرفه ایش هم میشه گفت تفاوت خاصی با اونتادور اس خواهد داشت
KING 918 (محمدرضا)
۲۷ شهریور ۱۳۹۶سردبیر عزیز چرا دیدگاه های من همشون میره واس تاید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه مشکلی هست بگید خواهشا
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۷ شهریور ۱۳۹۶داداش محمدرضا ماله شما مگه تا حالا نمیرفت واسه تایید؟؟
ماله من که از اول میزنه دیدگاه شما در انتظار تایید است.
AMIR
۲۷ شهریور ۱۳۹۶داداش دانیال
به دور از شوخی شما بعضی وقتا کامنت هایی رو می ذاری که باعث می شه خون 10 20 تا کاربر به جوش بیاد و زیر کامنت هات پاسخ بزنن اما بنده منکر بعضی از کامنت هات که باعث می شن اطلاعتم درباره شرکت های انگلیسی(مکلارن و … و مکلارن) زیادتر بشن نیستم
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۷ شهریور ۱۳۹۶داداش امیر من بارها گفتم که ظرفیتم بالاس و همین انتظار رو از بقیه هم دارم.
فقط به هم توهین نکنیم،همین.
درباره ی مک لارن هم اطلاعات جالبتری هم دارم که نشون میده بدنه ی اف1 وابسته به مک لارن.
جالبه که همین مک لارن تامین کننده سنسورهای تمام ماشین های اف1 هستش.
تو هر کدوم از این ماشین ها بین 150 تا300 سنسور وجود داره که انواع و اقسام اطلاعات رو مخابره میکنه.
بحثش خیلی مفصله و من هم تو یه پست جدا درباره ی مک لارن میگم که چرا بهش میگن بدنه ی تکنولوژی اف1 هست.
در ضمن بابت تعریف هم ممنون.☺
HORSE
۲۷ شهریور ۱۳۹۶رکوردای اقا دانیال قابل احترامن واقعا. یه پست سراغ دارم که کامنت دانیال جان مرز ۱۲۰ تا دیسلایک رو گذرونده!
مطمعنن یه جای کار مشکل داشته که ۱۲۰ نفر مخالف بودن!!
حسین
۲۷ شهریور ۱۳۹۶لامبورگینی دیگه دیوونمون کرد اینقدر نسخه های متفاوت از اونتادور و هوراکان بیرون داد بابا یه مدل دیگه بده بیرون مسخرشو در آوردی
وضعیت الان لامبورگینی در برابر فراری مثل وضعیت میباخ در برابر رولزرویس هستش
حسین
۲۷ شهریور ۱۳۹۶لامبورگینی دیگه دیوونمون کرد اینقدر نسخه های متفاوت از اونتادور و هوراکان بیرون داد بابا یه مدل دیگه بده بیرون مسخرشو در آوردی
وضعیت الان لامبورگینی در برابر فراری مثل وضعیت میباخ در برابر رولزرویس هستش
ساسان
۲۷ شهریور ۱۳۹۶شاسی بلند یوروس..وهایپرکارجدید توراهن….لامبورگینی تو این دو سال هایپرکارهای فوقلاده ای معرفی کرده…منتها لامبورگینی مدلهای پایه 12سیلندرو10سیلندرشو دیر به دیر معرفی میکنه…که منم ازاین موضوع کلافه هستم…ولی خوب اینتایم ارزش یه شاهکاری مثل اونتادور یا هوراکان روداره…میتونی تفاوت توی ماندگاری طراحی سایر سوپراسپرت سازهایی که زودبزود مدل میدنو ببینی که ماندگارنیست واقعا”(مدلهای جدیدشو با مدلهای قدیمشون مقایسه کنی متوجه عقبگرد تو طراحی وجذابیت میشی)…الان اشاره کنم باز دعواست…یکم تیز باشی متوجه منظورم شدی
Ferrari
۲۸ شهریور ۱۳۹۶این نظر شماست و محصولاتی که به نظر شما از نظر زیبایی پسرفت داشتن 3 ساله بهتری طراحی سوپر اسپرت هارو گرفتن برای من و دیگران که میخوان مقایسه کنن این مهمه نه سلیقه ی منو.شما
به نظر من هم لامبو پسرفت داشته بهترین ماشینی که طراحی کردن میورا بود که خطوط ملایم و سیالی داشت خطوط شکسته هیچوقت بدرد هدایت جریان هوا نمیخوره وگرنه بوگاتی با اون سرعت بسیار بالا ازش استفاده میکرد یعنی ناچار بود استفاده کنه اما میبینیم که خطوط سیال و ملایم رو بکار میبرن چون خیلی راحت به هوا جهت میده و باعث میشه ماشین راحتتر درون سیال هوا حرکت کنه
پسرفت یعنی وننو نسبت به رونتون
ساسان
۲۸ شهریور ۱۳۹۶اگر وننو رو زشت میدونید این از کجسلیقگی شماست….نه حقیقت موجود…زیباترین هایپرکار موجود از دید من وننو وسنتناریو هستن…وبرای من ملاک چندتا آدمی که اونسر دنیا به خودرو معمولی وزشتی مثلJ50جایزه میدن نیست…برای من ملاک سلیقه ی خودمه ودلم…
پسرفت یعنیJ50که باید2.5 ملیون پولشو بدن اونم با موتور استاندارد488.براورده کنه وتو موتورهاش روآورد به توربو شارژ واصالتشو از دست داد…..پسرفت یعنی مدام فراری تو فورمول1 زیر بنز باشه…پشرفت یعنی 488که به هیچ عنوان نتونست انتظاراتو بعد458 براورده کنه…..پسرفت یعنی مدل سوپر فست ککه از لحاظ طراحی بسیاری معتقدا”یک عقبگرد نصبت بهF12هست…بخصوص چراغهای جلو ناموزونش…کی باورش میشه همچین طراحی زشتی بد قواره یj50که چراهای جلو تقریبا”وجود نداره یه خط صافه… بتونه جایزه بگیره(فقط چراغ جلوی بینظیر وننو رو مقایسه کن باچراغ یکخط صافj50)..بجز لابی های سنگین فراری که برای خودش بزور اعتبار بگیره…اعتبار یعنی پرفورمانته که هایپرکارهای آبدوغخیاری فراری باید توپیست دودشو بخورن…
خیلی از هایپرکارها الان جایزه ندارن..این یعنی زشتن؟..کونیخزک..918…p1…زنوو…پاگانی….شیرون…اینا جایزه طراحی ندارن یعنی زشتن؟…..اینکه ماشینی مثلj50 که تا اینحد ظاهر معمولی ای داره تونسته جایزه بگیره درمزان اتهامه که لابی شده نه باقی سوپر اسپرتهایی مثل وننو که علم طراحی خودرو رو یه پله بردن بالا….بیخود زور نزن…طراحی های فراری درمقابل لامبورگینی شوخی ای بیش نیست
R
۳۱ شهریور ۱۳۹۶دمت گرم ساسان حرف دلو زدی
AMIR
۲۷ شهریور ۱۳۹۶#OMG
یک اونتادور با سیستم ایرودینامیک پیشرفته لامبو
هوراکان با این سیستم 30 ثانیه سریعتر نسبت به مدل معمولی رکورد زد حالا ببینید این سیستم روی یک خودرو که100 اسب بیشتر داره و رکوردی در حد 918(2 ثانیه) داره چه کارها که نمی که واقعا کلمه شاهکار برای اونتادرو کلمه کمی هست
Hemichan
۲۷ شهریور ۱۳۹۶“طبعاً جزئیاتی از پیشرانه خودرو نیز در دسترس نیست. البته پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری موجود در مدل چنتناریو قدرت 759 اسب بخاری دارد”
اگر طبق سنت لامبورگینی عمل کنه قاعدتا همینو ده اسب قویتر میکنن
اوه آونتادور 770 اسبی
“مواردی چون سیستم فرمان پذیری تمام چرخها ”
جالبه !!!
R
۳۱ شهریور ۱۳۹۶خیلی یاید خوشحال باشیم که آونتادور رو تو دوران خودمون داریم میبینیم این ماشین فضایی مال آیندست
ماهان
۵ مهر ۱۳۹۶دیدگاه..ولی قدرتاشون فرق داره درمدل دیگش 740اسب بخار قدرت داره در این مدل بیشتره