استفاده از پیشرانه V12 تنفس طبیعی در جانشین اونتادور تأیید شد
این روزها استانداردهای آلایندگی بسیار سختتر شدهاند و مطابقت دادن پیشرانههای دوازده سیلندر که سوخت و هوا را به قدرت خالص تبدیل میکنند با این استانداردها هرگز آسان نیست؛ اما بااینحال ظاهراً لامبورگینی قصد دارد همچنان نیروگاه V12 تنفس طبیعی خود را حفظ کند. این خبر را مدیر فنی ارشد این شرکت «مائوریزیو رجیانی» پس از معرفی مدل اوراکان STO در مصاحبهای با کارانددرایور اعلام کرده است. هرچند این گزارش یک بیانیهٔ رسمی از سوی این شرکت نیست ولی کافی است تا طرفداران V12 نفس راحتی بکشند زیرا تاکنون شایعات زیادی مبنی بر کنار رفتن موتور V12 لامبورگینی شنیدهایم.
خبر مهم دیگر اینکه پیشرانه دوازده سیلندر لامبورگینی همچنان تنفس طبیعی باقی خواهد ماند و خبری از توربوشارژر نخواهد بود. این تصمیمی است که طرفداران لامبورگینی از آن راضی خواهند بود. همچنین از دید رجیانی هم حفظ شخصیت پرچمدار لامبورگینی بسیار حیاتی خواهد بود؛ اما بااینحال سیستم هیبریدی به کمک موتور V12 لامبورگینی خواهد آمد تا بتواند با مقررات آلایندگی جدید انطباق پیدا کند. قبلاً دیدهایم که در مدل تولید محدود سیان، پیشرانهٔ 6.5 لیتری V12 لامبورگینی با سیستم هیبریدی خفیف 48 ولت ترکیب شده که بجای باطری از ابرخازن استفاده میکند اما از این سیستم در جانشین اونتادور استفاده نخواهد شد زیرا این ماشین سوپراسپرتی معمولیتر است که بیشتر مورداستفاده قرار میگیرد و به همین دلیل باطریهای معمولی برای آن مناسبتر هستند.
اما چه زمانی همهٔ این برنامهها به ثمر خواهد نشست؟ اونتادور هماکنون تقریباً 10 ساله است و صرفنظر از نسخهٔ ویژهٔ سیان، مدل SVJ احتمالاً آخرین عضو خانوادهٔ آن خواهد بود؛ بنابراین ممکن است گاو نر جدید لامبورگینی در سال 2022 پدیدار شود و حداکثر تا سال 2024 راهی بازار گردد. SVJ بهعنوان قویترین نسخهٔ اونتادور هماکنون 770 اسب بخار قدرت دارد؛ بنابراین در جانشین اونتادور که سیستم هیبریدی هم به کمک موتور بنزینی میآید باید انتظار قدرتی فراتر از 800 اسب بخار را داشته باشیم.