جاسوسان صنعتی موفق به گرفتن عکسهایی جدید از لامبورگینی کابررا ۲۰۱۵ (جایگزینی برای گالاردو) شده اند. این عکسها میتواند بهترین عکسهای جاسوسی گرفته شده تاکنون باشد اما بدان معنا نیست که این عکسها، طراحی نهایی کابررا باشد!
از مسافت دور این گونه به نظر میرسد که نسبت به گالاردو (گایاردو) طراحی نرمتری داشته باشد، اما با یک نگاه دقیقتر به ویژه در اطراف، جلو و مدخل ورودی هوا میتوان فهمید که این پنل های سیاه و سفید صرفاً استتاری است بر بدنهٔ کابررا. از طراحی چراغهای LED و شکل ورودیهای هوا انتظار میرود که کابررا شباهتی نزدیک به برادر بزرگتر خود، آونتادور دارد.
در جلوی چرخهای عقب نیز ورودیهای هوایی وجود دارد که مشخص نیست که مربوط به استتار استادانه ای که روی این ماشین صورت گرفته یا این دو ورودی کوچک وظیفه به حرکت در آوردن سوپاپهای کابررا بر عهده خواهند داشت.
در مورد چراغهای عقب نیز کمی شبیه چراغهایی است که در آونتادور استفاده شده است. گزارشهای اولیه حاکی از کوتاه تر و سبکتر بودن کابررا نسبت به گالاردو است که در مورد مدل LP-560 وزن این خودرو به ۳۱۰۹ پوند گزارش شده است. اگرچه لامبورگینی قبلا اشاره کرده است که به دنبال خوردوهای سبکتر میباشد که ممکن است به کم شدن وزن موتور بیانجامد و در مورد کابررا نیز این مقوله صادق خواهد بود.
موتور استفاده شده در این گاو ایتالیایی v10 و با حجم ۵.۲ لیتری است که نسخه به روز شده موتور گالاردو است و همچنین قادر به تولید ۶۰۰ اسب بخار میباشد. جعبه دنده شش سرعته دستی به کار گرفته شده در کابررا نیز ممکن است با گیربکس ۷ دنده دوکلاچه تعویض شود. سیستم چهار چرخ متحرک به کار گرفته شده نیز قابل تعویض با رانش انحصاری چرخهای عقب میباشد.
اطلاعت بیشتر نیز در اوایل سال آینده میلادی منتشر خواهد شد.
ترجمه: محمد حسن فروتنی
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۴ مهر ۱۳۹۲درود.
زیاد چیزی معلوم نیست.ولی بیشترین تغییری که در نمای جلو داشته ذوزنقه ای شدن ورودی های هوا و لوزی شدن چراغ های جلوست.
ولی عقبش باید زیباتر از جلوی ان دربیاد.
((( رها شدن از اسارت خاک برای درخت ازادی نیست )))
slr722
۴ مهر ۱۳۹۲مکلارن هم برای سال 2015 قراره نسل بعدی MP4 معرفی کنه…
حتما رقیب هم میشن…
اما ندید میگم که طراحی خارجی کابررا به دل همه میشینه…
aventador twin turbo
۴ مهر ۱۳۹۲استایل بدنه اش حتی با وجود استتار خیلی زیبا تر از گایاردو به نظر می رسد اما من نمی دانم چرا لامبورگینی از موتور 12 سیلندر 6.5 لیتری اش استفاده نمی کند و گیر داده به موتور 10 سیلندر خود که از دفعه ی قبل فقط 30 اسب بخار قویتر شده . ببین وایپر با همین تعداد سیلندر و هجم موتور 8.5 لیتری 640 اسب بخا تولید می کنه !!!!!!!!!!!
نوید
۴ مهر ۱۳۹۲لامبورگینی از موتورهای V12 فقط روی مدل های تاپش یا به اصطلاح Flagship هاش استفاده میکنه (مدل های میورا، کونتاش، دیابلو، مورچه لاگو و حالا هم که آونتادور)…
همیشه گایاردو و یا این کابررا به عنوان یه نسخه لایت تر و ارزونتر و قابل دسترس تر از اون مدل های تاپ بودن و خواهند بود. تفاوت موتورها هم به دلیل اینه که دو محصولشون مشابه هم نباشه و تأثیر بد رو فروش همدیگه نذارن. (حالا بگذریم که به نظر من صدای V10 های لامبو از V12 هاش قشنگتره)
aventador twin turbo
۴ مهر ۱۳۹۲نوید جان فراری 458 اگه اسمش رو درست گفته باشم با موتور 8 سیلندر تقریبا 550 اسب بخار قدرت تولید می کنه از این لامبورگینی جدید که 2 سیلندر هم بیشتر دارد انتظار تولید نیرویی اندازه ی ریونتون که 640 اسب بخار است را داریم . srt viper با هجم موتور 8.5 لیتری 640 اسب بخار تولید می کنه و من قبول دارم که اگر لامبورگینی همین موتور viper را تولید کند به قدرت 800 اسب بخار می رسد و جای هیچ چانه زنی وجود ندارد (یعنی الکی منفی ندید) من انتظار داشتم و دارم که موتور با هجمی بالا تر از هجم فعلی که تقریبا 5 لیتر و خورده ای است تولید کند.
لامبوی کرد
۴ مهر ۱۳۹۲با توجه به این که شدیدا روی لامبو متعصبم و از فراری زیاد خوشم نمیاد(ازش متنفر نیستم) ولی اگه فراری از موتور v12 استفاده کنه قطعا بیش از 700 اسب بخار نیرو تولید می کنه اون با موتور v8 با چهار سیلندر کمتر 540 تا تولید می کنه!بوگاتی هم همینطور!
aventador twin turbo
۴ مهر ۱۳۹۲لامبوی کرد عزیز من به این باور دارم که بازده موتور فراری زیاد است و در مورد موتور 12 سیلندر که گفتید الان لافراری حدود800 اسب بخار تولید می کنه و با حرف شما موافق ام.
aventador twin turbo
۴ مهر ۱۳۹۲با سلام جریان لامبورگینی sf22 با 2000 اسب بخار قدرت چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
aventador twin turbo
۴ مهر ۱۳۹۲میلاد جان هنوز هیچ چیز به طور حتم معلوم نیست . خیلی باحال استتار کرده اند و به نظر من مدل اصلی باز یکم جلوش فرق بکنه!!!!!
HASSANBMW
۴ مهر ۱۳۹۲بله صددرصد!!!
پژمان
۵ مهر ۱۳۹۲aventador جان قدرت فراری 458 . 562 اسب بخاره
km
۴ مهر ۱۳۹۲بدنش یکم تو مایه های مورسیولاگو هست ولی طراحی کلی همون گالاردو هست طراحیش خیلی وقته که هست و داره قدیمی میشه اگه چراغهای عقبش هم معلوم بشه چه شکلیه عالیه
محسن.د
۴ مهر ۱۳۹۲حیف شد من گالاردو رو خیلی دوس داشتم،حتی بیشتر از مورسیه. ولی فک کنم این جای خالی شو پر میکنه!
HASSANBMW
۴ مهر ۱۳۹۲Thanks pedal!!! :)
moein
۴ مهر ۱۳۹۲با وجود اینکه گالاردو یه مدل افسانه ای بین مدلهای لامبو محسوب میشه اما مطمئنم این مدل جدید هم حرفهای خیلی زیادی واسه گفتن داره و طرفدارانش رو راضی نگه میداره :)
امین
۴ مهر ۱۳۹۲هر چی باشه لامبورگینیه دیگه
ولی عجب استتاری کردن! هیچ چیز به طور قطعی نیست که بخوایم بررسیش کنیم
mojtaba..designer
۴ مهر ۱۳۹۲آره واقعا هرچی باشه لامبو هستش….معلومه که پشت اون قاب سیاه یه طراحی فوق العاده وجود داره….اینو لافراری هم اثبات کرد…چند ماه قبل از رونماییه لافراری همه گفتن ظاهر پروتوتایپش مسخرس….ولی دیدیم که فراری شاهکار کرد……..تو همین کابررا هم صدق میکنه !!
در ضمن یکی از فامیل هامون که تو استودیو پینین فارینا طراح هستشو مشغول به کار شنیدم که میگفت : فراری به تازگی میخواد رو یه پروژه ی هیجان انگیز با پینین فارینا همکاری کنه برا یه محصول جدید تا سال 2014-2015………………………..
amir.t.
۴ مهر ۱۳۹۲نمای جلوش شبیه aventador هستش.ولیییییییییییییییی نمای عقبش با بقیه لامبور ها فرق داره هر چند طراحی نهایش هنوز مشخص نیست…
amir.t.
۴ مهر ۱۳۹۲بچه ها ی سوال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ گیربکس 7 دنده دوکلاچه یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
slr722
۴ مهر ۱۳۹۲امیر جان دنده های 1 و 3 و 5 و 7 روی یه کلاچ…
و دنده های 2 و 4 و 6 روی یه کلاچ دیگه…
یعنی وقتی به طور مثال دنده 2 تا اخر پر میشه دنده بعدی که 3 میشه با یک کلاچ دیگه جایگزین میشه…
یک کلام سرعت عوض کردن خیلی خیلی کمتر میشه و حتی میشه گفت لگد زدن هم کاهش پیدا میکنه…
اما تنها بدی گیربکس 2 کلاچه اینکه یکمی بزرگتر از حالت معمولی و سنگین تره…
اما درکل کارش خیلی درسته…
slr722
۴ مهر ۱۳۹۲جریان چیه دیدگاه من پخش نمیشه؟؟؟
پدال جان چرا؟؟؟
amir.t.
۴ مهر ۱۳۹۲مرسیslr722 .این که خیلی سخته.ما تو ی کلاچش هم موندیم.و ی سوال دیگه داداش=این دو تا کلاچ توسط پا انجام میشن یا دست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یا یکی پا یکی دست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نوید
۴ مهر ۱۳۹۲امیر جان گیرباکس دو کلاچه معمولا توسط یک سیستم الکترونیکی درگیر میشن (پدال و هندل و دسته برای کلاچ ندارن) و دارای سیستم اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک هستن.
اتوماتیک ها که قضیه شون معلومه.
اما در نیمه اتوماتیک ها راننده میتونه در هر لحظه در عملکرد دنده اتوماتیک دخالت کنه و دنده رو (توسط دسته های پشت فرمون و یا دسته دنده پله ای در وسط کنسول) بالا یا پایین بیاره (که در این حالت کلاچ دنده قبلی باز میشه و سه سوت کلاچ دنده بعدی بسته میشه)… در نتیجه همونطوری که جناب slr722 گفتن زمان دنده عوض کردن خیلی ناچیز میشه.
slr722
۴ مهر ۱۳۹۲امیر جان چه سختی…
نه دست میخواد نه پا خودش عوض میکنه…البته به صورت دستی هم پشت فرمون میشه…
اما تنها خوبیش اینکه کلاچ بعدی اماده امادس که دنده بعدی بندازه جا تا زمان کمتر از بین بره…
amir.t.
۴ مهر ۱۳۹۲مرسی نوید جون.خیلی ممنونم …
pooyan
۴ مهر ۱۳۹۲من دیوونه لامبوام ولی خدا کنه طرح نهایی این نباشه اصالا از زاویه های تند که اصالتش رو نشون میداد تو طراحی خبری نیست
جلال
۴ مهر ۱۳۹۲سلام
حتما فروش لامبورگینی رو حسابی بالا میبره
یه رقیب گردن کلفتتر برای458!!!
Mohammad
۴ مهر ۱۳۹۲من یکى از طرفداران بى کلى لامبو هستم ولى بعضى مواقع حرکت هایى مى کنن که بدجور رو اعصابه با دیدن این عکس ها از پشت به شدت یاد بوگاتى افتادم. لامبوى معلوم الحال ادعا کرده بود ماشین مى سازیم رکورد سرعت بزنه 480 بره چى شد بلوف بود (دوستان اگر اطلاعاتى در این زمینه دارن منو از سردرگمى درارن) با این وضعى که لامبو داره اگر یک موقع دیدین دو مدل از رو طرح کابررا زدن تعجب نکنید در ضمن قبل از تولید یه فکرى به حال طرحش که شبیه بوگاتى هست بکنه بد نیست جان من تو عکس دوم شبیه بوگاتى نیست ؟
aventador twin turbo
۴ مهر ۱۳۹۲محمد جان اول باید بگم که یک شایعه وجود داره که لامبو با همکاری جنرال موتور ماشینی به نام sf22 با 2000 اسب بخار قدرت و هجم8.4 لیتر همراه با توربو داره تولید می کنه که هنوز به طور رسمی تایید نشده و دوما این ماشین استتار شده و مطمعن ام طرح اصلی خیلی فرق خواهد کرد . پس باید تا رونمایی این ماشین منتظر بمانیم.