به گفتهٔ استفان وینکلمن، لیست انتظار برای روئلتو از دو سال فراتر رفته است. بسیاری از مشتریان، این سوپرکار V12 را پیش از رونمایی سفارش دادهاند.
«استفان وینکلمن» مدیرعامل لامبورگینی میگوید ظرفیت فروش مدل جدید روئلتو برای دو سال پر شده است:
ما در حال حاضر تقاضای زیادی داریم و اگر تمام سفارشهایی که امروز میبینیم را در نظر بگیریم در حال حاضر برای بیش از دو سال سفارش داریم
البته این موضوع تعجبی ندارد زیرا در نوامبر سال گذشته وینکلمن اعلام کرد که لیست انتظار لامبورگینی طولانی است که تا سال ۲۰۲۴ ادامه دارد. حالا به نظر میرسد با اضافه شدن محصولات جدید، این لیست طولانیتر شده است. جالب اینکه خیلیها حتی پیش از آنکه پذیرش سفارشات خرید روئلتو رسماً آغاز شود برای خرید این سوپراسپرت ابراز تمایل کرده بودند.
در رویدادی که اوایل مارس امسال برگزار شد وینکلمن گفت:
ما قرار است سیستم سفارش را در پایان مارس یا اوایل آوریل که رسماً خودرو را معرفی میکنیم باز کنیم. سپس طی ماه آینده تمام سفارشات ثبت میشود اما امروز بهوضوح لیست سفارشات از دو سال هم فراتر رفته است
هرچند تعدادی از ارزشمندترین مشتریان لامبورگینی برخی از جزئیات روئلتو را پیش از رونمایی میدانستند اما وینکلمن گفته است:
اکثر خریدارانی که سفارشهای خود را ثبت کردهاند خودرو را ندیده و حتی نمیدانستند چه شکلی است
بهتازگی پیکربندی آنلاین سفارش روئلتو منتشر شده ولی متأسفانه لامبورگینی هنوز قیمت سوپرکار V12 جدید خود را اعلام نکرده است. قیمت سلف روئلتو یعنی اونتادور اولتیمائه در نسخهٔ کوپه از ۴۹۸ هزار دلار و در نسخهٔ رودستر از نزدیک ۵۴۷ هزار دلار آغاز میشد و بنابراین، انتظار میرود قیمت پرچمدار جدید سنت آگاتا پیش از اضافه شدن رنگهای فانتزی و تودوزیهای سفارشی از حدود ۶۰۰ هزار دلار آغاز شود. البته خوشبختانه به نظر میرسد روئلتو ارزش چنین قیمت گزافی را داشته باشد.
شاهین
۱۲ فروردین ۱۴۰۲اونجا هم فساد وجود داره زود سایتشون بسته میشه!
عین ما هستن
ما هم اینجا خودرو پیش خرید میکنیم بدون اینکه بدونیم چه زمانی و چه زنگی و چه تیپی و حتی چه قیمتی!!!
امیدوارم اقلن لامبورگینی از کیفیت و مونتاژ کم نکنه و به قیمت روز تحویل خریداران بده
بلخره اروپا روزگار سختی داره میگذرونه به لطف ما
روزبه
۱۲ فروردین ۱۴۰۲داداش نگرانت شدم من …
Radmehr (ایتالیایی فن متعصب)
۱۲ فروردین ۱۴۰۲ای بابا سازمان بسیج بهت لامبورگینی نداد مگه؟ :(
i.am.mohamad
۱۲ فروردین ۱۴۰۲تنها چیزی که به ذهن من میرسه در مورد این کامنت اینه که داره تعنه میزنه
یعنی جدی فکر می کنید داره جدی میگه😐
Hamilton1970
۱۳ فروردین ۱۴۰۲والا آدم هایی هستن تو این مملکت که همین حرفهارو جدی میگن…
افسوس…
ا ج
۱۲ فروردین ۱۴۰۲همش به کنایه گفتند ایشون نفهمیدید
یه بنده ی خدا
۱۳ فروردین ۱۴۰۲اولا هرکی حرف زد
نگید پان ترکسیمی عربی خود تحقیری بسیجی برعندازی آلبانی هستی وهزارتا کوفت دیگه بهش نبندید
این چه مرضیه افتاده تو جون یه عده
هرکی حرف میزنه یه چیزی بهش میبندن
اقا بحث کنید نظرتونم بگید دیگه این حرفای اضافه چیه
پدال چرا تایید میکنه
فرشاد
۱۴ فروردین ۱۴۰۲فقط به فرقی دیگ هم داره
اونا لامبو روئلتو ثبت نام میکنن شما دنا پلاس ترمز کاسه ای بدون رینگ
امیر
۱۴ فروردین ۱۴۰۲این دیگه چه سمی بود….
پوریا چالش
۱۴ فروردین ۱۴۰۲میدونیم ک حرفت شوخیه شاهین پ هیچی نمیگیم ،😂
Tesla
۱۲ فروردین ۱۴۰۲جانشین شایسته ای برای آونتادور افسانه ای هست 👏👏
NAVID۰۰۹۸
۱۲ فروردین ۱۴۰۲اما فکر میکنم در بحث طراحی بعد از این همه سال میبایست کمی خفنتر میبود و به نظرم بهتره منتظر ورژنهای مختلف و شخصیسازی از این خودرو باشیم تا جذابیت بالایش مشخص بشه !
ehsan.fa
۱۳ فروردین ۱۴۰۲من هنوز تو آرزوی گالاردو (گایاردو) موندم ، هنوز ماشین شش سیلندر نروندم ، هنوز رفتن مورسیه لاگو رو هضم نکردم، لعنت به جبر جغرافیایی ، لعنت به …
Tesla
۱۲ فروردین ۱۴۰۲صفر تا ۱۰۰ : ۲/۵ ثانیه ، صفر تا ۲۰۰ : کمتر از ۷ ثانیه ، حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت ، طراحی جذاب ، دیگه آدم از یه ماشین چی میخواد 😍😍
رافائل
۱۲ فروردین ۱۴۰۲پرواز
کمال پاشا
۱۲ فروردین ۱۴۰۲از یه ماشین قیمت معقول میخواد ادم
۶۰۰ هزار دلار برای ۹۹ درصد مردم جهان غیر قابل پرداخت هستش درآمد سالانه اکثر مردم کشور های پر درآمد دنیا به ۱۰۰ هزار دلار نمیرسه
در واقع داریم حسرت زندگی ۱ درصد مردم جهان رو با اب و تاپ و خوشحالی میخوریم
Sobhan
۱۲ فروردین ۱۴۰۲قیمت معقول چیه 🤣اینایی که الان این ماشین رو خریدن اگه یک میلیون دلار هم بود باز میخریدن ،قرار نیست هرکسی این ماشین هارو بخره ،اون یک درصدی ها کاری میکنن که اون ۹۹درصد آدما نمیتونن یا اگه میتونن هم انجامش نمیدن 🙌
Sf chiron sto😂
۱۶ فروردین ۱۴۰۲واقعا اینطور فکر میکنید؟
یه سری به نماشگاه f1sport , vip sport و … بزنید
همین چند روز پیش یدونه divo تو fqsport فروش رفت که قیمتش حدود ۱۰ میلیون دلاره
تو همین ایران فکر میکنید کم ادمن که اگر واردات باز بشه میتونن چنین ماشینایی رو بخرن؟
کشور های اشیای مردم خیلییی ثروتمندی دارن )درسته همشون ثروتمند نیستن ولی تعداد زیادیشونم هستن(
تو همین ایران واردات باز بشه ببینید چند نفر بوگاتی میارن تو کشور (به اینکه پولو از کجا اوردن کاری ندارم که پولشون از راه درسته یا نه و… ولی به هرحال دارن)
ولی توی اروپا تقریبا درسته بخاطر سیاست هایی که تو اکثر کشور های اروپایی هست خیلی از افراد اروپایی به اندازه ساکنین اسیا و امریکا امکان رشد ندارن(از لحاظ مالی) که بیشترشم بخاطر مالیاته که خیلی تو اروپا بالاست (بعضی کشور ها حتی بیش از ۵۰ درصد!)
اما میخوام بگم خیلیا هستن که میتونن چنین ماشینایی رو بخرن خودمونو گول نزنیم ، افرادی در همین ایران هستن که ۶۰۰ هزار دلار واسشون پول خرد هم نیست
و اینم بگم که اگر قرار بود همه بتونن بخرن که دیگه خاص نبود ، این ماشین واسه پولداراست bmw و تویوتا و بنز که نیست ، لامبورگینیه
الان همه کارمند های ساده در کشورای دیگه تو پنت هاوس برج زندگی میکنن؟ همشون رولزرویس دارن؟ همشون جت شخصی دارن؟
طبیعتا یه سری چیزا واسه پولداراست که اینم جزوشه
امید
۱۲ فروردین ۱۴۰۲دوج زیر 2 ثانیه بود اخیرا معرفی شد، قیمت هم زده بود 80 هزار دلار
Tesla
۱۳ فروردین ۱۴۰۲دیمون ۱۷۰ روی آسفالت معمولی عمرا بتونه زیر ۳ ثانیه تایم بده ( حتی اگه e85 هم توش ریخته باشن ) ، اون ۱/۶۶ که اعلام کرده روی پیست درگ با شرایط خیلی ویژه ( مثل : راننده فوق حرفه ای ، شرایط آب و هوایی مناسب ، پکیج مخصوص درگ و …. ) ، مثل دیمون معمولی که میگفت روی پیست درگ ۲/۳ میزنه ولی دیوید بروکس ( صاحب کانال drag times ) هر چقدر تلاش کرد زیر ۳ نیومد حتی روی آسفالت چسبنده درگ و توی خیابان معمولی هم حدود ۴ تایم میزنه ، مطمئن باش این رولتو به راحتی دیمون ۱۷۰ رو قورت میده لامبو مشخصاتش رو محتاطانه اعلام کرده تو واقعیت با این تکنولوژی و قدرتی که داره قطعا زیر ۲/۵ ثانیه صفر تا صد میزنه
Shirko
۱۳ فروردین ۱۴۰۲منم باهات موافقم
Tesla
۱۲ فروردین ۱۴۰۲استفان وینکلمن اطلاعاتی رو درباره اولین محصول الکتریکی تاریخ لامبورگینی که در سال ۲۰۲۸ به بازار عرضه میشه افشا کرده به عنوان مثال : قرار نیست یه سوپرکار باشه و یک گرند تور 2+2 هست ، از تکنولوژی باتری حالت جامد و شارژ فوق سریع استفاده خواهد کرد ، در بحث شتابگیری و پرفورمنس میتونه خیلی از سوپرکار های بنزینی ، هیبریدی و حتی الکتریکی رو شکست بده و …. منبع : motor one .com
MOHAMMAD.Z06
۱۲ فروردین ۱۴۰۲جالب ترین دیالوگی که شندیم این بود
مدل جدید گوشی یه کمپانی بیرون امده
ادم ها از شب برای خرید اون گوشی صف میبندن
فکر بکن میلیارد ها انسان برای صاحب شدن اون گوشی دیوانه میشن
سریال های مشترکی تماشا میکنن موزیک های مشترکی گوش میدن لباس های عین هم میپوشن
میدونی بدترین جاش کجاست این که احساسات مشابهی رو تجربه میکنن
برای چیز های عین هم احساساتی میشن و میخندن
این ادم ها با برده یا ربات ها چه فرقی دارن
خنده دار ترین قسمتش میدونی کجاست
فکر میکنن همه این ها رو با اراده خودشون انجام میدن
فقط مصرف میکنن مثل دیوانه ها همبرگر میخورن و مینوشن از سر صبح پا میشن میرن سر کار
همش وام میگیرن و نمیدونن دنیا همین الان 180 تریلیون دلار بدهی داره
همه ادم ها با بدهی به دنیا میان
تو الان فکر میکنی این ها از خودشون اراده ای دارن ؟
سبحان
۱۲ فروردین ۱۴۰۲من موندم چرا بهت دیسلایک دادن خیلی عمیق بود
فقط انگلستان
۱۲ فروردین ۱۴۰۲چون خیلی راحت میشه نقدش کرد
ولی حوصله ندارم تایپ کنم خودتون فکر کنید به یه چیزایی میرسید.
سبحان
۱۲ فروردین ۱۴۰۲اگه نقدش راحت بود جوابی داشتی !
بیژن
۱۲ فروردین ۱۴۰۲دیسلایک دادن چون آدم های واقعگرا و نرمالی هستن. دیگه تو قرن بیست ویکم کسی حوصله افکار جامعه ستیز رو نداره. مخالفت با نظم موجود جهانی که حاصل هزاران سال تجربه انسان خردمنده دیگه چه از زبان آنارشیست ها بیان بشه یا کمونیست ها، جذابیتی نداره. آدمای امروزی خیلی بالغ تر از همسن و سالای خودشون در دوازده فروردین چهل و چهار سال پیش هستن.
NAVID۰۰۹۸
۱۲ فروردین ۱۴۰۲کاربر محمد و کاربر سبحان .
با شما کاملاً موافقم و در یک کلمه میشه گفت ( رسانهها ) !
حاکم جهان رسانهها هستند که بهتره تحقیق کنید ببینید چه افرادی از چه تفکراتی پشت سهام واقعی اینها هستند و برای بقیه شو و پروپاگاندا راه میاندازند و میلیاردها انسانی که بردهی رسانهها و اهدافشان میشوند که برای کوچکترین تصمیم شخصیشان هم خودشان تصمیم نمیگیرند و رسانهها تصمیم میگیرند چطور حرف بزنند ، چطور عمل کنند ، چطور خرید کنند و در کل چطور زندگیشان را با عذاب به اِتمام برساند !
زندگیه امروز که اکثر انسانهای دنیا نیاز به پزشکِ روانشناس و آسیبشناس دارند تا کمتر عذاب بکشند و دستِ چپ و راست خودشان را بهتر بشناسند !
فرق آدمهای امروز با گذشته اینه که بیشتر حرف میزنند و کمتر مطالعه میکنند با انبوهی از خودآگاهی پوشالی و حق به جانب کشک !
حسین
۱۳ فروردین ۱۴۰۲حرفت درست بود آقا نوید
میگم شاید اسمم بزارید هرچی ک توی ذهنتون نقش ببنده
اما اینجور مواقع تنها ایمان آدم هاست
که میتونه به عنوان یه انسان
حفظشون کنه و بهشون کمک کنه
وقتی دستت برا خدا دراز کنی
قطعا نیتت خالص باشه
بی جواب نمیزارتت
وقتی فقط خودشو قبول داشته باشی
البته با اراده خودت و همتت
ماه رمضان برای همه ی هم وطنام
با نیت قلبی
سلامتی و زندگی سالم و دل خرسند
و روحیه آزاد در کنار آرامش و پیشرفت
دعا میکنم
خداوند متعال نگهدارتون
حسین
۱۳ فروردین ۱۴۰۲توی این جهانی که
انسان همزمان هم زیبا کرده
هم آن روی سکه اش
بد تینت و غیر قابل تحمل
هر شخص برای خودش قطعا یک تکه از جهان رو تشکیل میده و هر کس
به اندازه اون باور و بزرگ بودنش
وگرنه هر یک از ما یک انسان واحد هستیم
میتونیم همزمان به بهترین ها دست پیدا کنیم اگر بخواهیم و چشم هایمان را
به جهان باز کنیم به آفرینش
یک شخص می شود هیتلر
یک شخص می شود ادیسون
یک شخص می شود ابن سینا
یک شخص می شود رهبر ایران
یک شخص می شود رئیس جمهور کشوری مثل آمریکا
یک شخص می شود
عزیز خدا …
چی از خدا میخواید
شما چقدر آگاهید و ما
از جهان اطرافمون و خلقت
به چی میخوایم دست پیدا کنیم
چه جایگاه و ارزشی پیدا کنیم
همه ی ما قطعا شایستگی
هر عنصر عالی و درست رو درونمون داریم
هر یک از ما انسان ها
اشرف خلقت آفریدکار هستی
OM.01
۱۲ فروردین ۱۴۰۲(همه ادم ها با بدهی به دنیا میان.تو الان فکر میکنی این ها از خودشون اراده ای دارن؟)
همین که من دارم با عقل خودم میایم به کامنت شما ریپلا میزنم نشون میده اراده دارم اما اگه بفهمید از قبل تعیین شده چی!؟ میخوام درباره اراده و تصمیم گیری صحبت کنم و اونایی که فلسفه دوست دارن بد نیست بخونن اگه نکته ای چیزی هست بگن.
خوشبختانه یا بدبختانه شما قرار بوده که خواندن این کامنت را شروع کنید. از لحاظ تئوری، از لحظۀ انفجار بیگ بنگ میشد این اتفاق را پیشبینی کرد! شما همیشه قرار بوده است که این جمله را بخوانید. و این کار و هر کار دیگری که میکنید، نتیجۀ ناگزیر هر آن چیزی است که پیش از این لحظه رخ داده است. هر برخورد اتمها و مولکولها با هم، و ساختار دقیق دیانای شما، ترکیب شیمیایی دقیق بدن شما و سیگنالهای الکتریکیای که شما را وادار میکنند، کاری که انجام میدهید را انجام دهید، همگی به وسیلۀ قوانین علمی از آغاز زمان تعیین شدهاند!
دلیل این موضوع، به یک مجموعه آزمایشات بر روی مغز بازمیگرد که از دهۀ 80 میلادی آغاز شدند و نشان میدهند، مغز ما پیش از آنکه حتی از تصمیماتمان مطلع شویم، برای ما تصمیمگیری میکند. دانشمندان امروز میتوانند شما را با سیم به کامپیوتر متصل کنند و انتخابی را که قرار است انجام دهید را چندین ثانیه پیش از آنکه حتی خودتان از تصمیمتان مطلع باشید، پیش بینی کنند. اگر نسبت به تصمیمگیری خود آگاهی ندارید، چگونه میتوانید بگویید که عملی را داوطبانه انجام دادهاید، و چگونه میتوانید مدعی شوید که همۀ کارهایتان را “اراده” کردهاید؟ و اگر خودآگاهانه عمل میکنید، دقیقاً آن چیزی که کاری را که انجام میدهید را تعیین میکند، چیست؟
برگردیم به دهه 80.
تصور کنید که به یک ساعت روی یک کامپیوتر نگاه میکنید، که عقربۀ آن به سرعت حرکت میکند، و از شما خواسته شده تا دکمهای به تصمیم خودتان در هر نقطهای که دلتان میخواهد فشار دهید. شما باید در لحظهای که تصمیم دارید انگشتتان را حرکت دهید، به محل قرارگیری عقربه روی صفحۀ ساعت توجه کنید. در تمام مدت، فعالیت الکتریکی مغز شما با استفاده از یک الکتروانسفالوگرام تحت نظر قرار دارد.
این آزمایش را بنجامین لیبت، عصبشناس آمریکایی، در سال 1983 انجام داد، و باعث شد تا دوباره بحث در مورد آزادی اراده به جریان بیافتد. لیبت با استفاده از زمانی که شرکتکننده متوجه ساعت میشد و زمانی که دکمه را فشار میداد، زمان دقیق تصمیم خودآگاه را محاسبه کرد. سپس زمان تصمیم را با زمانِ جهشی در فعالیت مغزی که تحقیقات پیشین نشان داده بود، نمایانگر تصمیمگیری است، مقایسه کرد. او دریافت که فعالیت مغزی به طور میانگین، 300 میلیثانیه پیش از آنکه افراد نسبت به تصمیمگیری آگاه شوند، صورت میگیرد! این تغییر در فعالیت مغز که قبل از تصمیمهای آگاهانه صورت میگیرد، پتانسیل آمادگی نامیده میشود.مغز بسیار پیش از آنکه ما “تصمیم” به انجام کاری بگیریم، خود را برای انجام آن آماده میکند.
آزمایشهای لیبت ساده بودند، اما یافتههایش توسط پیروانش مبنای کارهای بیشتر قرار گرفتهاند. در سال 2010، جراحان عصب و عصبشناسان از دانشگاههای UCLA، و هاروارد آزمایش لیبت را تکرار کردند، منتها این بار الکترودهایی در مغز نصب نمودند تا فعالیت نورونهای مشخصی را ثبت کنند. آنها پتانسیل آمادگیهایی را ثبت که کردند که 1.5 ثانیه قبل از تصمیم شکل گرفته بودند!!!
علاوه بر این، اسکن مغزهایی که توسط جان دیلان هاینس، عصبشناسی در برلین، در سال 2007 انجام شد، نشان داد که برخی از تصمیماتی را که میگیریم، میتوان از 7 ثانیه قبل، پیشبینی کرد. او شرکتکنندگان در تحقیق را در اسکنر مغز قرار میداد، و سپس از آنها میخواست تا دکمۀ سمت راست یا سمت چپ را به دلخواه خود و هر زمان که خواستند، فشار دهند. معلوم شد که الگوهای فعالیت مغزی منجر به تصمیمهای “راست” با تصمیمهای “چپ” متفاوت هستند، و از چند ثانیه قبل از آنکه دکمه فشار داده شود، آشکار میشوند!!
شاید بگویید این ها همه چرت پرت هست ما خودمون تصمیم میگیریم اما چرا این را میگویی؟این را میگویی چون مغزت از حقیقت میترسه؟ما انسان ها علاقه داریم خودمونو گول بزنیم یا مغز ما برای راحتی خودش مارو گول میزنه؟
شاید جنجالیترین آزمایشها و نظرات را در این زمینه، دانیل وگنر، روانشناس آمریکایی داشته باشد، که پیش از مرگش در سال 2013، استدلال کرده بود که احساس اختیار نسبت به آنچه که انجام میدهیم، یک توهم است. او گوشزد کرد که همواره مثالهای زیادی از اینکه ما خود اشتباهاً عامل اعمال خود میدانیم، وجود دارد.
بعضی اوقات کاری را انجام میدهیم، ولی فکر نمیکنیم که آن کار را انجام میدهیم: مثلا تکان دادن شاخۀ چوب در هنگام جستجو برای آب، یا انجام دادن وظایف تحت تاثیر هیپنوتیزم. در سوی دیگر، بعضی وقتها هیچ کاری انجام نمیدهیم در حالی که تصور میکنیم در حال انجام کاری هستیم. وگنر این موضوع را با ترتیب دادن آزمایشی انجام داده است. او یک تخته را روی یک جویاستیک کامپیوتری نصب کرد، و از دو شرکتکننده خواست تا در دو طرف آن بنشینند و انگشت خود را روی تخته بگذارند، و باعث شوند که یک نشانگر روی یک صفحه حرکت کند. به آنها گفته شده بود که نشانگر را هر وقت که خواستند متوقف کنند. پس از آنکه نشانگر متوقف میشد از شرکتکنندهها پرسیده میشد که به چه شدتی احساس میکنند که محل توقف نشانگر، محلی بوده که شخصاً انتخاب کرده بودند. به صورت مطلق، همۀ شرکتکنندهها باور داشتند که خودشان محل توقف را تعیین کرده بودند. نکته اینجا بود که یکی از دو شرکتکننده، در حقیقت در آزمایش همدست بود، و کنترل کامل نشانگر را در تمام مدت در دست داشت! یعنی یک نفر رفیق وگنر بوده و آزمایش کننده نبوده. درواقع شرکت کننده واقعی فکر میکرده خودش نقطه رو متوقف کرده ولی درواقع یار وگنر اینکارو کرده.
وگنر در این مورد میگوید که ما پیوسته خودمان را فریب میدهیم و آنچه که او “توهم ارادۀ آگاهانه” نامیده بود در ما وجود دارد. این موضوع باعث شد تا سایر روانشناسان و عصبشناسان یک گام فراتر بروند و بگویند که احساس قصد کردن، چیزی است که انسان همواره پس از انجام کار به اعمال خود نسبت میدهد. ما داستانهایی میسازیم تا بتوانیم مالکیتِ اعمالی را به هر روی اتفاق میافتادند را به خودمان نسبت دهیم.
این دیدگاه، نگاهی آزاردهنده نسبت به انسان به نظر میرسد. دیدگاهی که انسان را یک ربات برنامهریزی شده میداند و اعمال ما را محصول فرآیندهای ناخودآگاه میداند، نه تفکر.
متاسفانه تا به اینجای کامنت من احتمالا مرا فردی بی سواد سه نقطه تصور کردید که حرفی زدم خلاف عقاید شما هست ولی خب آزمایشات فعلا این را نشان میدهد. حالا میپرسید سرنوشت و تقدیر ما چی میشه؟یعنی کشک یعنی دوغ؟ نمیدونم پیرامون این سوال چه بگویم شاید اینگونه باشد.
MehdiTurbo
۱۳ فروردین ۱۴۰۲مهم نیست حقیقت چیه ایا واقعیت اونه یا این
همین که درموردش مطالعه میکنی فکر میکنی خودش حقیقت بعضی چیز ها را شاید متوجه نشیم مثل دنیای بعد مرگ ایا تناسخ ایا تاریکی مطلق ایا …
ولی همان فکر کردن مطالعه کردن تغییر میده
در مورد داستان نظر من بخوای قبول دارم درمورد کلیک راست و چپ کردن و ساعت شمار و … ذهن از قبل تصمیم گرفته و از چند ثانیه قبل مشخص ولی به نظرم این سیستم مغز که از چند ثانیه قبل بعدش به عمل تبدیل میشه
ولی وقتی بحث انتخاب ها ست تو زندگی و چندتا مسیر پیش روت یا هر چیزی از قبل تصمیم نمیگیری خیلی چیزها اثر گذار مخصوصا اگاهی
ولی من خودم مدت ها پیش راجع به این فکر کردم انگار هر تصمیمی میگیری دست خودت نیست و توهم اختیار داری حتی قبلا داشتی
محیطت،بچگیت،اموزشت،شرایط فعلیت،اطرافیانت،اگاهیت و هزاران چیز دیگه باعث شدند تو اون راه بری و هزار دفعه دیگم برگردی همان انتخاب داری پس بازم اراده میشه بی معنی
انگار یه رودخانه است که داره میبردت و تو هیچ انتخابی نداری فکر میکنی که داری
منم مدتها پیش به این فکر کردم ولی هنوز نمیتونم بگم قطعیت همینه این تجربه زیسته من بوده
و شاید تو این زندگی هیچ وقت حقیقت نفهمیم
حتی نمیتونم بگم خدایی هست یا نیست
درست حس میکنی باور داری لمسیاتی داری ولی بازهم تمام اونها ممکنه ساخته پرداخته ذهنت باشه
شاید اگه هیچ وقت مفهومی به اسم خدا بیان نمیشد تو اصلا راجع بهش فکر نمیکردی
من ادمایی را دیدم تجربه زندگی داشتم باهاشون که اصلا و به هیچ وجه خدا را باور ندارند ولی انسانیت مسیولیت پذیری ازشان دیدم که از هیچ انسان خداباوری تا حالا ندیده بودم
بعضی چیزا برای ما زشت چون برای ما از بچگی زشت نگاشته شده و در جای دیگه جهان اصلا تعجب میکنند تو این برات زشت و گناه میدونیش
MOHAMMAD.Z06
۱۳ فروردین ۱۴۰۲جالب بود ولی منظور از اراده و حق انتخاب به دو شکل دسته بندی میشه
۱ تصمیمات غریزی انسان که توضیح دادی
۲ تصمیمات دسته بندی شده انسان برای انسان
منظور من در مورد تصمیماتی هست که نظم و سیستم فعلی برای ما گرفته و حق انتخاب محدودی داریم . به صورتی که تمام رفتار های ما به صورت داده جمع آوری میشه و به صورت روانشناختی تحلیل میشه تا چیزی مقابل ما قرار داده بشه که به انتخاب غریزی ما نزدیک باشه شرکت های بزرگ مارو زیر نظر دارن از داده های که از ما به دست میارن از قبل میدونن ما چه رنگی و چه شکل و چه طعم چه بویی رو دوست داریم و به این شکل در قالب سلبریتی ها میتونن جامعه انسانی رو به هر طرفی سوق بدن از طرفی هم کاملا در گیر نظام مالی فعلی هستیم و در کشور های کمونیستی کاملا این ثابت شده که سیستم ها میتونن تا زندگی شخصی انسان حتی تعداد زاد و ولد رو کنترل بکنن
ما کاملا تحت کنترل سیستمی هستیم که به قول دوستمون یک درصدی ها هستن و جالب این حسرت اون یک درصدی هارو میخوریم حتی حاضریم برای وارد شدن به کلوپ یک درصدی ها هر کاری بکنیم
Arshia m3csl
۱۳ فروردین ۱۴۰۲دقیقا موافقم باهات آدما با رباط فرقی ندارن تو گذشته آدما خیلی استقلال داشتن از خودشون برعکس الان الان دیگه آدما شدن برده رسانه ها و اکثریت دارن تیلور سوئیفت و اریانا گرانده و بی تی اس و…گوش میدن و خیلی سلیقه هاشون مثل هم داره میشه و آدما دیگه مثل قبل نیستن زندگی راحت داشته باشن و رسانه ها کنترل نکننشون تو دهه شصت میلادی آدما کمتر دنبال ولخرجی بودن و ساده تر زندگیشون رو میکردن و هرکس به موسیقی های متفاوت گوش نیداد و همه چیز رنگ متفاوت و شکل متفاوت داشت الان تنوع کمتر شده در واقع و شکل و طراحی متفاوت خیلی کمتر شده و تنوع لباس کمتر از اون زمان ها شده و همه چیز هماهنگ شده تر و بی احساس داره میشه ادم اهنگ های سایدلیک راک و کلاسیک راک دهه شصت میلادی رو گوش میده لذت میبره از شنیدنشون و فضایی که به ادم میدن اهنگای الان ولی به ادم حس خوب اون موقع هارو نمیده و خیلی بی احساسه و اصلا نمیشه از اهنگای خواننده های جدید لذت برد امسال اریانا گرانده و سلنا گومز و جاستین بیبر و گروه های کی پاپ اهنگاشون بی احساس و شبیه به همه برعکس دهه شصت میلادی که اهنگاشون پر از زیبایی بود و احساس انگار تکنولوژی احساس رو ازبین برده
بي نوايان
۱۳ فروردین ۱۴۰۲ارزو میکنم همه افراد دنیا یه روزی از برده بودن رهایی پیدا کنن و بفهمن سیستم سرمایه داری داره چه بلایی سرشون میاره اونموقع دیگه دین دار دعا نمیخونه گرسنه واسه نون شبش نمیجنگه جوان برای ازادی های زود گذر اعتراض نمیکنه کارگر برای افزایش حقوق اعتصاب نمیکنه؛همه اقشار جامعه از همه کشورهای جهان واسه نبرد اماده میشن نبردی که انسان رو از یه ربات پول ساز برای اون یک درصدی که تو کامنتای بالا داشتن تعریف و تمجیدش رو میکردن رهایی ببخشه….خوشحال میشم کامنت هایی مثل کامنت شمارو میخونم و به عنوان یه جامعه شناش علاقمند مباحث خودرویی میبینم که هستن افرادی که نه با تحصیل مرتبط و نه با مطالعه نامرتبط ولی با کمی تعقل و تفکر راه ازاد زیستن رو پیدا کردن یالااقل بهش فکر میکنن،ازادی حقیقی نه ازادی که بخوایم مثل بقیه مردم دنیا از اینهم برده تر باشیم و حسرت بخوریم که چرا مثل فلان کشور اسیایی نیستیم که والله اگر یک سفر دوروزه داشته باشن به اونجا میفهمن که برده گی نوین چه شکلیه…مواظب افکارت باش جوان تا پاتک نخوری و این به قول دوستمون دیس دادن هاهم روی مغزت تاثیر نزاره که انسانها راهی رو انتخاب میکنن که اکثریت میرن و وضع اکثریت مردم دنیا رو دنبال کنی میفهمی چرا بهت دیس دادن❤️🌹
بي نوايان
۱۳ فروردین ۱۴۰۲ارزو میکنم همه افراد دنیا یه روزی از برده بودن رهایی پیدا کنن و بفهمن سیستم سرمایه داری داره چه بلایی سرشون میاره اونموقع دیگه دین دار دعا نمیخونه گرسنه واسه نون شبش نمیجنگه جوان برای ازادی های زود گذر اعتراض نمیکنه کارگر برای افزایش حقوق اعتصاب نمیکنه؛همه اقشار جامعه از همه کشورهای جهان واسه نبرد اماده میشن نبردی که انسان رو از یه ربات پول ساز برای اون یک درصدی که تو کامنتای بالا داشتن تعریف و تمجیدش رو میکردن رهایی ببخشه….خوشحال میشم کامنت هایی مثل کامنت شمارو میخونم و به عنوان یه جامعه شناش علاقمند مباحث خودرویی میبینم که هستن افرادی که نه با تحصیل مرتبط و نه با مطالعه نامرتبط ولی با کمی تعقل و تفکر راه ازاد زیستن رو پیدا کردن یالااقل بهش فکر میکنن،ازادی حقیقی نه ازادی که بخوایم مثل بقیه مردم دنیا از اینهم برده تر باشیم و حسرت بخوریم که چرا مثل فلان کشور اسیایی نیستیم که والله اگر یک سفر دوروزه داشته باشن به اونجا میفهمن که برده گی نوین چه شکلیه…مواظب افکارت باش جوان تا پاتک نخوری و این به قول دوستمون دیس دادن هاهم روی مغزت تاثیر نزاره که انسانها راهی رو انتخاب میکنن که اکثریت میرن و وضع اکثریت مردم دنیا رو دنبال کنی میفهمی چرا بهت دیس دادن❤️🌹نظر قبلی با ادرس اشتباه ارسال شده و چون ادرس الکترونیکی من اخرش با عدد وجه تمایز پیدا میکنه از مدیریت سایت میخوام اگه امکانش هست اونو حذف کنه چون شاید حق نفر دیگه ای ضایع بشه چون من با ادرس اون نظر ثبت کردم❤️
مجتبی .
۱۴ فروردین ۱۴۰۲آقا محمد آماردادنتون جالبه میلیاردها نفر؟؟!! شایدهزاران نفر برن صف بکشن حالا بنظر شما اون صدها هزار نفر نشان دهنده غرب وفرهنگش هستن یا چند صد میلیون که نرفتن؟؟ کلا عقاید وحرفهایی دارین که منجر به یوم الله ۲۲ بهمن شد ودر عمل ثابت شد که غربیها در نکبت هستن وتفکر مامیتونه انسان روبه جایگاه واقعیش برسونه که رسونده ومیبینیم جایگاه ملت رو. حیف پدال هم دوستان قیجی بدست هستن وگرنه بیشتر وکاملتر میگفتم حرفمو.
مازیار
۱۲ فروردین ۱۴۰۲همشون بخاطر چرم بز ایتالیایی سفارش دادن
ای نادونا😄
یه بنده ی خدا
۱۲ فروردین ۱۴۰۲حالا چطوری پولمو بدم اینو بخرم
MehdiTurbo
۱۳ فروردین ۱۴۰۲اول باید درررش بیاری
JDM سابق
۱۲ فروردین ۱۴۰۲این ماشین از لحاظ فنی خداست
ولی حقیقتا ظاهرش و اینتریورش و در خور جانشین اونتادور نمیبینم
اونتادور ظرافت خاصی در طراحی داشت
Tesla
۱۲ فروردین ۱۴۰۲کاربر ( jdm سابق ) : طراحی آونتادور مربوط به ۱۲ سال پیش هست یعنی در حال حاضر دیگه یک سوپرکار مدرن نیست ولی زمانی که تو سال ۲۰۱۱ رونمایی شد یه طراحی خیلی رادیکال و عجیب و غریبی ( برای اون زمان داشت ) که دقیقا یادمه اون موقع خیلی ها میگفتن جانشین شایسته ای برای مورسیالاگو نیست ولی با گذر زمان و ارائه نسخه های مختلف کم کم همه عاشقش شدن به حدی دوست داشتنی شد که وقتی پارسال آخرین آونتادور از خط تولید خارج شد همه ناراحت شدن و خیلی ها بغض کردن ، باید به روئلتو هم فرصت داد مطمئنم این هم مثل آونتادور خودش رو توی دل همه ماشینباز ها جا میکنه
MehdiTurbo
۱۳ فروردین ۱۴۰۲دقیقا
اصلا ابهت و خشونت اونتادر نداره شما رو همون لینک پدال که اونتادر نارنجی کرده بزن
اون اونتادور ابی ببین اصلا انگار باهات داره حرف میزنه
کابین ببین عین کابین جت جنگنده است
ساعتها میشه از رخ جلو نگاهش کرد چه چراغ خاموش چه روشن
اینجا یه کابین داریم مثل کابین مک لارن و سوپر اسرتای چند میلیونی دیگه از اون کابین خلبانی خبری نیست
mahdi-es17
۱۲ فروردین ۱۴۰۲من یه 600هزار دلاری رفتم بخرم زد تکمیل ظرفیت حیف شد
زیزیگولو
۱۲ فروردین ۱۴۰۲با توجه به عزت و محبوبیت خاص برند لامبورگینی تو دنیا این تکمیل ظرفیت فروش واسه ۲ سال اصلاً دور از انتظار نیستش
علی جردن
۱۲ فروردین ۱۴۰۲-کل فراری پورسانگوئه ها تا ۳ سال پیش فروش شدن
-کل لامبورگینی روئلتو ها تا دوسال فروخته شدن
مسخره بازی های ایتالیایی… وقتی خط تولیدت جوابگوی نیاز مشتریان نیست اول خط تولیدت رو درست کن بعد بساز و بفروش×
Tesla
۱۲ فروردین ۱۴۰۲دوست محترم : لامبورگینی و فراری رو نباید با برند های معمولی مثل بنز ، ب ام و یا حتی پورشه یکی دونست که هر ساله صد ها هزار خودرو میسازن ، اینا کمپانی های خاص هستن که برای همه گروه جامعه ماشین نمیسازن و هدفشون صرفا قشر ثروتمند ( مثل کارخانه دارها ، تجار ، خانواده های سلطنتی و … ) هست ، این دو شرکت به لطف سرمایه کلانی که دارن میتونن خیلی راحت خط تولید خودشون رو گسترش بدن ولی در این صورت پرستیژ و کلاسی که دارن لطمه وارد میشه برای اینه که همیشه تا یه لامبورگینی یا فراری از خیابون رد میشه ( تو همه کشور های دنیا ) ملت جمع میشن و باهاش سلفی میگیرن چون خیلی کمیاب هستن
علی جردن
۱۲ فروردین ۱۴۰۲چه پرستیژی.. اونجا مثل ایران نیست که ... یه سوپراسپورت صفر کیلومتر نیم میلیون دلاری می خری وقتی بخوای بفروشی بخاطر دست دوم بودم ماشینت مجبوری زیر ۱۰۰ هزار دلار بفروشی..
چقدر تو خارج قشر متوسط رو به پائین فراری و لامبورگینی های کارکرده دارن انگار تو ایران جونا بخوان ۲۰۶ کار کرده ارزون بخرن همونقدر فروان و در دسترس هستن ……
مهدی
۱۳ فروردین ۱۴۰۲رفیق این حرفا رو از کجا در میاری واسه خودت؟ تو اروپا یا بیشتر کشورهای توسعه یافته سن خودرو که بیشتر شد مالیاتش هم بیشتر میشه. حجم موتور خودرو بیشتر بشه باز مالیات تساعدی بیشتر میشه جوری که همه جرات نکنن مثلا جای ۲۰۶ ۱۴۰۰ سی سی مدل ۲۰۰۰ بخرن (نمونش برادر خودم تو سوئد) بنزین اونجا به شدت گرونه پس همینجوری حرف از سوپراسپرت نزن! ضمن اینکه هزینه خدمات و تعمیرات اونجا جوریه که یه گلگیر ماشینی بخوره واسه طرف میصرفه که خودرو رو اسقاط کنه و مدل روز اون خودرو رو بخره نه اینکه هزینه تعمیر بده بعد شما میگی اونجا چقدر جوون قشر متوسط به پایین زیاده که میره فراری استوک بخره؟؟ مگه اینکه از آینده زندگیش سیر شده باشه
کمال پاشا
۱۲ فروردین ۱۴۰۲یه شرکت آلمانی تو سال های ۱۸۸۰ تو آفریقا داشت معدن کاری میکرد خیلی اتفاقی الماس کشف میکنن
بعد که شروع به تجارتش میکنن یه شرکت دیگه اروپایی تو آفریقا یه معدن بزرگ تر کشف میکنه از الماس
بعد این شرکت آلمانی با زور هر معدنی که پیدا میشه رو میخره برای اینکه بتونن تجارت کنترل بکنن
خودشون بعد ها اعتراف میکنن مقدار الماسی که میشه استخراج کرد به قدری هست که اگه بخواییم استراخ کنیم قیمت الماس به یک هزارم قیمت نزول پیدا میکنه
جالب ترین نکته این هستش الماس هیچ کاربرد صنعتی و علمی نداره و فقط جنبه تزئینی داره و عملا به هیچ دردی نمیخوره
الان تو میخوای لامبورگینی و فراری قیمت ماشین هاشون بیاد پایین ؟
علی جردن
۱۲ فروردین ۱۴۰۲الماس کلی کاربرد تو صنعت داره و مطمئنم کاربردهای بی نهایتی داره که هنوز کشف نشده مزیت های دیگه اش توی مثلا پزشکی..
رولز رویس کلاسیک دهه ۱۹۹۰ هم خیلی ارزونه پول پرایده تو انگلستان
کمال پاشا
۱۲ فروردین ۱۴۰۲هیچ کاربردی نداره میتونی تو اینترنت دنبال این قضیه بگردی
Sobhan
۱۲ فروردین ۱۴۰۲اینو به رولز رویس هم میگی ؟
ARIAN
۱۲ فروردین ۱۴۰۲فکر کردین ظرفیت تولید این ماشین توی دوسال چقدره؟ بعید میدونم به سه هزار دستگاه برسه. در مقابل اگر یک درصد مردم جهان رو ثروتمند بدونیم یعنی حدود هشتاد میلیون ثروتمند وجود داره دستکم. اگر یک هزارم این هشتاد میلیون یعنی هشتاد هزار نفر قصد خرید این رو داشته باشن پس منطقیه که به سرعت لیست دوسالش پر شده باشه و بقیه اون ده ها هزار نفر دستشون به این ماشین نمیرسه
Arshia m3csl
۱۳ فروردین ۱۴۰۲خب همه ثروتمندان لامبورگینی نمیخرن بقیه ثروتمند ها به سمت فراری و رولزرویس و بنتلی و میباخ و استون مارتین و مرسدس بنز sl 63 و پورشه ۹۱۱ جی تی ۳ ار اس و…میرن
❤ ب ت bugatti
۱۲ فروردین ۱۴۰۲مگه وینکلمن رئیس بوگاتی نبود؟
ولی خنده داره طرف نمیدونه چه ماشینی سفارش داده حتی قیافش
پس مسلما طرفدران لامبورگینی میدونن که بدون دیدن هم اصالت یک لامبورگینی معلوم هست
❤ ب ت bugatti
۱۲ فروردین ۱۴۰۲احتمالا ویلکنمن مدیر عامل هر دو هست
Sobhan
۱۲ فروردین ۱۴۰۲عجب پولی پارو میکنه این فولکس واگن با این لامبورگینیش 🤣معلومه ۱۰میلیارد دلار نمیفروشش اصلا هر قیمتی بدن بعید میدونم ازش بگذره
Tesla
۱۳ فروردین ۱۴۰۲درسته ، لامبورگینی برای فولکس خیلی پرسود هست به خاطر اینه که به هیچ قیمتی حاضر نیست لامبو رو بفروشه
Reza Waffen SS
۱۳ فروردین ۱۴۰۲بنازمت که مال خوب زمین نمیمونه
Mr Tiger
۱۳ فروردین ۱۴۰۲بنده به شخصه اصلا علاقه ای به ماشینای گرون و هایپر کار ندارم و اگه میلیاردر بودم هیچوقت نمیخریدم… نهایت ماشینم بی ام و سری ۷ و x7 یا بنز اس کلاس و جی کلاس
Sobhan
۱۳ فروردین ۱۴۰۲واقعا ۶۰۰هزاردلاره ؟یه جا تو اینستا زده بود ۸۹۰ 🤔
عارف رضاییان
۱۴ فروردین ۱۴۰۲فراری کلکسیونی ترین ماشین هست که کمترین افت قیمت را در مدلهای تولیدیش داره وکهنه شدش نسبت به سایر برندها کمتر افت قیمت پیدا میکنه این داستان در مورد لامبورگینی مک لارن بوگاتی رولزرویس و بعضی مدلهای مرسدس وهر خودرویی که به خاطر خاص بودن و کمیاب بودن با دقت و تکنولوژی بالا در زمان ساختشون عرضه شدن وجود دارد
پوریا چالش
۱۴ فروردین ۱۴۰۲بهترین جانشین واس اونتادور افسانه ای 👍🔥
راوی
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲بنظرم نصف بیشتر این سفارش رو اعراب حاشیه نشین خلیج فارس پیش خرید کردند
یه نگاه به سایت dubaicars که بندازید متوجه میشید عرب ها هم دلال شدند شاید ایرانی هم بین شون باشه اما بیشتر عرب و هندی