لامبورگینی

جانشین لامبورگینی هوراکان برای اولین بار رؤیت شد

جانشین لامبورگینی هوراکان که تا پایان سال ۲۰۲۴ با پیشرانهٔ V8 هیبریدی معرفی خواهد شد، برای اولین بار شکار عکاسان جاسوس شده است.

میدانیم که جانشین لامبورگینی هوراکان تا پایان سال ۲۰۲۴ با قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی معرفی خواهد شد اما تاکنون نه نام این خودرو مشخص شده و نه لامبورگینی هیچ تیزری از آن منتشر کرده است. بااین‌حال، عکاسان جاسوس برای اولین بار موفق به شکار یک پروتوتایپپ از سوپرکار جدید سنت آگاتا شده‌اند که با پوشش‌های استتاری در جاده‌های عمومی در حال آزمایش بوده است. این تصاویر تا حدودی ظاهر تهاجمی جانشین هوراکان را نشان می‌دهند. البته تناسبات و فرم اتاق خودرو مشابه مدل قبلی به نظر می‌رسد ولی بدنه کاملاً از نو طراحی شده است.

در جلو، چراغ‌های LED باریک به همراه دی‌لایت‌های شش‌ضلعی روی ورودی‌های هوای بزرگ سپر جلب‌توجه می‌کنند که یادآور مدل مخصوص پیست اسنزا SCV12 هستند. اسپلیتر برجسته، دماغهٔ تیز و خطوط روی کاپوت هم تکمیل‌کنندهٔ نمای تهاجمی جلوی خودرو هستند. پروفیل جانبی سوپرکار جدید لامبورگینی با سه ورودی هوا، آینه‌های جانبی روی درها و اوورهنگ کوتاه‌تر عقب، مشابه هوراکان به نظر می‌رسد درحالی‌که در عقب مردان لامبورگینی چراغ‌ها را با برچسب‌هایی مشابه اونتادور استتار کرده‌اند.

بااین‌حال، در این قسمت سر اگزوز پهنی که بالا بین چراغ‌ها جای گرفته و دیفیوزر بزرگی که لاستیک‌های عقب را نمایان کرده است کاملاً مشخص هستند. کاور پیشرانه نیز با دریچه‌های متعدد و یک دهانهٔ کوچک برای شیشهٔ عقب، پیچیده‌تر از قبل شده است. همچنین در این تصاویر نمایی اجمالی از داخل خودرو هم مشخص است که غربیلک فرمان جدید و صفحه آمپر دیجیتالی را نشان می‌دهد.

لامبورگینی به لطف سودآوری بالا طی سال‌های گذشته توانسته جانشین هوراکان را خودش به‌طور کاملاً مستقل توسعه دهد. این یعنی برخلاف گذشته که گالاردو و هوراکان پلت‌فرم مشترکی با آئودی R8 داشتند، سوپرکار جدید اشتراکی با مدل دیگری نخواهد داشت. قوای محرکهٔ این ماشین از یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو به همراه تعداد نامشخصی موتور الکتریکی تشکیل می‌شود. این ترکیب، قدرت را به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد داد تا جانشین هوراکان به رقیب مستقیم فراری ۲۹۶ GTB تبدیل شود. گزارش‌ها قدرتی نزدیک به ۸۵۰ اسب بخار را نشان داده‌اند که اختلاف بزرگی با ۶۴۰ اسب بخار هوراکان خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Amiro

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (403 ديدگاه)

    لامبورگینی جدیدا علاقه شدیدی پیدا کرده که اون لاستیک های بزرگ و جذاب عقبو بندازه بیرون 😜😁🙃
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/Lamborghini-3.jpg
    🤌🙂🧡

    موافقم 55
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      چرا که نه ؟!
      خودِ لاستیک نوعی خوفی به طراحی میده و جزوی از وحشی بودن کار هست !
      از قدیم‌العیام هم هر ماشینی قدرتمند بود ، به نوعی با بیرون انداختن لاستیک و نمایان کردنش احساس قدرت را منتقل میکرد به مخاطب ، بخصوص در suv و پیکاپ !

      داشتم به این فکر میکردم ، هنوز طراحی گالاردو برامون تازگی داره ، هوراکان نوعی موجود زنده هستش ، این نسل جدید که بیاد دیگه میخواد چه کنه با این دل لامصب ما !

      شنیدم میگن تو این بحث واردات خودرو که آزاد کردن ، یه پارت لامبورگینی هم آوردن تو گمرک بوشهر و کارا اداریش داره انجام میگیره تا چند وقت دیگه بره تو شوروم کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص تهران کرج ، کرج تهران !
      بیلبورداشم زدن اگر توجه کنید 👼 !

      موافقم 45
      مخالفم 2
      1. محمدهادی

        ۲۳ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (2483 ديدگاه)

        چه جالب،ینی بلاخاره زندگی کمی ازین یکنواختی قوطی کبریت های سفید رنگ درمیاد؟!😥😥

        موافقم 10
    2. محمدهادی

      ۲۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2483 ديدگاه)

      آره ححح😅🤤😛

      موافقم 4
      مخالفم 1
  2. Taha Malek

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (916 ديدگاه)

    لامبورگینی با موتور V8 تو ذوق میزنه اما از هیچی بهتره

    موافقم 34
    مخالفم 3
    1. R/T

      ۲۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (958 ديدگاه)

      👍👍

      موافقم 6
      مخالفم 1
    2. Royal Driver

      ۲۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1289 ديدگاه)

      ولی خب اشتباه نکنم یک زمان هم موتور هشت سیلندر روی مدلاش نصب میکرد مثل جالپا و اوراکو

      موافقم 10
      1. Hamidreza

        ۲۴ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (327 ديدگاه)

        بله درسته… ولی اونا تنفس طبیعی بودن و بر گرفته از همون v12 سنتی بودن…!
        البته منم به عنوان فن لامبو یخورده تو ذوقم میزنه… ولی خب از الکتریکی بهتره…
        اینم بگم که توربو ها از دور موتور 7500 به بعد فعال میشن و اینو تایید میکنه که میخوان حس تنفس طبیعی رو تا جای ممکن حفظ کنن. و موتور ها میتونن تا رقم 10500 دور میگیرن!!

  3. Mr. gt c

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (435 ديدگاه)

    بعد معرفی رولتو و هایبرید های فراری، از خودروهای هایبرید بیشتر از همیشه خوشم اومده ای کاش هایبرید آخر خط باشه و این سوپر کار ها هیچ وقت تمام الکتریکی نشن.

    موافقم 44
    مخالفم 6
  4. 18:45

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (705 ديدگاه)

    غولی در پیش است…

    موافقم 24
    مخالفم 1
  5. امیر

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (680 ديدگاه)

    احتمالا یه چیزی تو مایه های روئلتو باشه فقط در مقیاس کوچیک شده !! چون چراغ های y شکل زبان طراحی جدید محصولات لامبو هست و قرار حداقل تا ۱۰ سال آینده هم مورد استفاده قرار بگیره

    موافقم 25
    مخالفم 2
  6. R/T

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (958 ديدگاه)

    کارش درسته
    ۸۵۰ اسب عالیه

    موافقم 12
  7. AMANTE

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1908 ديدگاه)

    امیدوارم لامبورگینی از طرح چراغ دو قسمتی در سوپرکار بعد ایش استفاده نکنه و یک نسخه ی کوچک تر روئلتو باشه.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  8. Yasin

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (260 ديدگاه)

    چراغای پشتش شبیه رونتون شده

    موافقم 7
    مخالفم 1
  9. BMW

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    تا دیشب می گفتم چی میشه لامبو یه ماشین دیگه هم معرفی کنه انگار شد

    1. محمدهادی

      ۲۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2483 ديدگاه)

      عالیه
      سبد محصول کلاسیکش دیگه با این کامل شد
      حالا یدونه مسابقه یی خودروی لمان شش دنگ هم معرفی کرد لاکردار

      موافقم 2
      مخالفم 1
  10. Sobhan

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (422 ديدگاه)

    لوله اگزوز هارو شما نگا ،خدایی بعید می‌دونم به زیبای هوراکان برشه ،از نیم رخ که خود گالاردو

    موافقم 4
    مخالفم 2
  11. KAMI

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (106 ديدگاه)

    موتورشو که از فولسک میگیره سیستم هیبریدشم که احتمالا با پانامرا مشترکه وزنشم بالای ۲ تن در نظر بگیرید در کل ماشین خوبیه ولی فقط برای پوستر اتاق نوجوان

    موافقم 5
    مخالفم 30
  12. رامتین

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (3255 ديدگاه)

    بنظرم لامبورگینی در هوراکان موفقتر از اونتادوره. اصولا کلاس سایز متوسط جذابیت بالاتری از نظر بصری داره تا اینکه شما طراحی فول سایز بزنی. جمع و جور بودن هوراکان فوق العاده جذابه، همانطورکه فراری 296 بنظرم گل سر سبد محصولات حال حاضر فراریه و بیشترین فروش را کرده.

    موافقم 2
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا