لامبورگینی

5 راز درباره لامبورگینی اوراکان STO

امید پورسعیدی: لامبورگینی در شبکه اجتماعی خود اعلام کرد که هر ماه قصد دارد ۵ نکته پنهانی و تازه از محصولات جدید خود تحت عنوان focu5on را به طرفداران اعلام کند و شروع این دانستنیهای جذاب از نسخه‌ی وحشی اوراکان یعنی اوراکان اس تی او می‌باشد.
همان‌طور که میدانید این نسخه پیست محور اوراکان ۶۴۰ اسب بخار قدرت دارد و تحویل آن به مشتریان آغاز شده و لامبورگینی یک تور دور دنیا جهت معرفی این محصول برای جذب مشتریانش را آغاز کرده که shmee150 یوتیوبر معروف این روزهای دنیای خودرو از اولین مشتریان این محصول می‌باشد.


حال برگردیم به موضوع ۵ نکته‌ای که درباره اوراکان اس تی او نمی‌دانستیم:

COFANGO – ۱


Cofango لامبورگینی  اوراکان STO یک ویژگی جالب توجه است. همان‌طور که میدانیم کل قسمت جلو در  اوراکان STO یک تکه و رو به جلو باز می‌شود تا راننده به آنچه در زیر کاپوت قرار دارد دسترسی پیدا کند، دقیقاً مانند آنچه در لامبورگینی میورای افسانه‌ای دهه شصت شاهد بودیم.
Cofango از ترکیب دو کلمه‌ی، cofano که در ایتالیایی به معنی هود و parafango، به معنی گلگیر است که این قسمت جذاب از ماشین کاملاً از فیبر کربن ساخته شده است.


و در داخل کابین خودرو اهرمی برای باز کردن Cofango وجود ندارد، در عوض لامبورگینی یک کلید با تکنولوژی چاپ سه‌بعدی را برای باز کردن Cofango و درپوش موتور تولید کرده است، برای مرحله دوم که شامل برداشتن درپوش موتور است به دو نفر نیاز داریم. ولی اگر همانند میورا این قسمت نیز به سمت عقب متمایل می‌شد جذاب‌تر نمی‌شد؟

۲ – پیت‌استاپ پویا فقط در سه ثانیه


فقط سه ثانیه طول می‌کشد تا  اوراکان STO از حالت عادی به یک جانور تمام‌عیار برای درنوردیدن پیست تبدیل شود.
هیچ شکی نیست که لامبورگینی اوراکان  STO از اِلمان‌های خودروی اوراکان Super Trofeo الهام گرفته باشد، که به معنی شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها در ۳ ثانیه و ۹ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است.
این تغییر حالت رانندگی با یک دکمه قرمز رنگ روی فرمان فقط ۳ ثانیه طول می‌کشد.
رفتن از حالت رانندگی STO (رانندگی عادی) یا Trofeo (حالت مسابقه) به Pioggia (بارانی یا مرطوب) با حرکت دکمه ANIMA انجام می‌شود و انگار که این ماشین دقیقاً در یک پیت‌استاپ با یک تیم مکانیک همراه شماست.

۳ – استفاده کردن از خودرو در آزمون‌های شبیه‌سازی قبل از ورود به جاده


ساعت‌های زیادی از اوراکان  STO برای آزمایش در یک شبیه‌ساز صرف می‌شود.
مدت‌ها قبل باب والاس راننده آزمایشی لامبورگینی میورای افسانه‌ای را جهت تست در جاده‌های اطراف کارخانه می‌برد و بعد برگشت به کارخانه می‌دید که کرک و پشم گوسفندان به اطراف ماشین چسبیده‌اند ولی اکنون خیابان‌های اطراف کارخانه جای خود را به یک شبیه‌ساز رانندگی داده‌اند.
قبل از آزمایش واقعی اوراکان STO در خیابان‌ها، حدود ۱۲۰،۰۰۰ کیلومتر آزمایش شبیه‌سازی شده برای اطمینان از مطابقت کامل هر قسمت از ماشین با استانداردهای جاده‌ای یا پیست می‌شود.

۴ – ۲۷۵۰ قطعه برای تولید STO


برای ایجاد لامبورگینی اوراکان  STO در سنت آگاتا، درمجموع ۲۷۵۰ قطعه استفاده می‌شود.
در کارخانه لامبورگینی ساخت  اونتادور ۱۸ ساعت و اوراکان  ۱۵ ساعت طول می‌کشد، اگر یک روز کاری ۸ ساعته را روی خط مونتاژ در نظر بگیرید، یک اوراکان ۲ روز طول می‌کشد که از خط تولید خارج شود.
برای ساخت اوراکان STO جدید از ابتدا تا انتها نیاز به مونتاژ ۲,۷۵۰ قطعه است، امیدواریم در انتهای خط کسی نپرسد این پیچ دست من برای کدام قسمت از ماشین بود؟؟

۵ – اندازه‌گیری پارامترهای خودرو و ارسال آن به برنامه یونیکا به لطف یک کدنویسی ۲۵۰۰۰ خطی


برنامه لامبورگینی یونیکا برای مدیریت داده‌های تله‌متری از اوراکان STO به ۲۵۰۰۰ خط کد نیاز دارد.
لامبورگینی قبلاً برنامه UNICA خود را برای گوشی‌های هوشمند اختصاص داده بود که این برنامه با شماره شاسی ماشین صاحبان جفت شده است و اطلاعات مربوط به تغییرات خودرو را به مرکز داده‌های لامبورگینی می‌فرستد و همچنین می‌توانید در سرویس ابری خود ذخیره کنید.
توسعه این ویژگی اضافی در برنامه لامبورگینی UNICA تیم نرم‌افزاری را مجبور به نوشتن ۲۵۰۰۰ خط کد کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Dayan5775

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (217 ديدگاه)

    جالب بود

    موافقم 20
    1. porsche

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (749 ديدگاه)

      بچه ها فک کنم یه بلایی سر سایت پدال اومده

      موافقم 12
      مخالفم 1
    2. ?Ali Hossein?

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (495 ديدگاه)

      از ویژگی هاش خوشم اومد

  2. محمد رستمی نژاد

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (733 ديدگاه)

    به خدا قسم داشتم فکر به اوراکان STO میکردم
    با خودم گفتم ای کاش خبری دیگه ازش بیاد
    بعد نگاه ساعت کردم دیدم ۷ دقیقه از ساعت ۵ گذشته
    گفتم خبر توی پدال اومده بیام تو سایت
    که دیدم واقعا خبری از هوراکان STO اومده
    ای کاش آرزوی بهتری خواسته بودم از خدا

    موافقم 18
    1. محمدرسول صمدی

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (157 ديدگاه)

      دمت گرم داداش دلت پاک خدا را شکر…

      موافقم 5
      مخالفم 1
  3. ??Amin _sto??

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    اوراکان sto اصلا یه جذابیت خاصی داره ، چطور ممکنه فقط با یه سری تغییرات جزئی اینقدر ماشین زیبا و هیجان انگیز باشه !
    این جادوی لامبورگینی که هیچ خودروساز دیگه ای توانائیش رو نداره

    موافقم 23
    مخالفم 3
  4. شاهین

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    یه لامبو تو هر لباسی باید وحشی باشه مثل این عالیجناب
    https://www.instagram.com/p/CMPm9iuFqGn/
    اس تی او هم همینطور باید باشه
    فعلا خودی نشون نداده منتظرشیم

    موافقم 10
    مخالفم 2
  5. علی

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (148 ديدگاه)

    تفاوت stoوevoچیه؟؟

    موافقم 10
    مخالفم 1
  6. Benz309 1974

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    ببینید دقت مونتاژ خودرو تو کشور های پیشرفته اونم با فقط با 8 ساعت کار اونوقت تو ایران ۱۲ ساعت کاره با دقت منتاژ 0/1%!!!

    موافقم 12
    مخالفم 4
  7. MahyarMAR

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (215 ديدگاه)

    فقط دو خط اخر گزینه چهار
    مشتاقانه منتظر 5 تای هفته بعد هستم

    1. مهدی

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      داداش باید بیشتر منتظر بمونی یک هفته نیست یه ماهه

  8. محمد

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    زیبایه

  9. رامتین

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3258 ديدگاه)

    واقعا جذابه این خودرو با داشتن چنین موتور اتمسفریکی.

  10. Sina10

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    راستی جیپ واگونیر و گرند واگونییر هم معرفی شدن!!

    این STO هم میتونه عملکرد فوق العاده ای توی پیست داشته باشه !! البته فعلا که هنوز حرکتی نزده

  11. Mohamad Reza

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    120000کیلومتر ماشینو تست میکنن خودرو سازای ما میزارن مشتری خودش تست کنه.

  12. محمدرسول صمدی

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (157 ديدگاه)

    عالی و بی نظیر
    لامبورگینی عالیه مهندسی آلمانی و طراحی ایتالیایی
    کاش خودروسازهای ما هم به جای همکاری با رنو و پژو میرفتن با ایتالیایی ها همکاری میکردن واقعا یکی از معدود کشورهایی هست که مثل ایران اصیل و بافرهنگ هستند ایتالیا ایران دومه…

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. Roham

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (758 ديدگاه)

      اونا هم مثل خودمون حقه بازن؟

      موافقم 1
      مخالفم 4
  13. Mazda3

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (295 ديدگاه)

    Wow! 25000 خط کدنویسی برای اضافه کردن قسمت های خاصی به نرم افزارش.. من دیگه حرفی ندارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا