شرکت ABT اسپرت لاین که بیشتر به خاطر تیونینگ محصولات گروه فولکسواگن شناخته میشود از لامبورگینی اوروس خود با ۸۱۰ اسب بخار قدرت رونمایی کرد.
این خودرو که با نام کامل ABT اوروس اسکاتناتو شناخته میشود تنها به تعداد ۹۹ دستگاه در دسترس مشتریان خواهد بود. تیونر یاد شده همانند پروژههای مربوط به آئودی، کار خود را با تمرکز روی پرفورمنس اوروس انجام داده است. همانطور که میدانید اوروس پرفورمنته حتی در حالت استاندارد نیز خودروی پرقدرت و سریعی است و پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی آن ۶۶۶ اسب بخار قدرت تولید میکند اما ABT با کیت جدید خود ۱۴۴ اسب بخار دیگر را به این مجموعه اضافه کرده است.
این شرکت برای هماهنگی سایر بخشهای اوروس با قدرت ۸۱۰ اسب بخار خود تغییراتی را در بخش آیرودینامیک اعمال کرده است. ABT برای قدبلند ایتالیاییها اسپویلر جدید با تیغه مرکزی و رکاب عقب ارتقا یافته را در نظر گرفته تا علاوه بر ایجاد ظاهری خشنتر داون فورس بیشتری تولید شود و آیرودینامیک خودرو بهبود یابد. علاوه بر این موارد شاهد استفاده از فیبر کربن در بخشهایی همچون پوشش داخلی پیشرانه هستیم. داخل کابین نیز تریم فیبر کربن براق به چشم میخورد. این ماده روی فریم صندلیها، دستهدنده و دیگر قطعات بکار رفته تا حس و حال اسپرت تری ایجاد کند. آینههای جانبی، رکابها و ورودیهای روی کاپوت نیز از جنس فیبر کربن هستند. به این مجموعه باید رینگهای ۲۳ اینچی ویژه و سیستم اگزوز جدید با چهار خروجی را اضافه کرد که صدای پرطنینتری را ایجاد میکنند.
در کل باید گفت لامبورگینی اوروس ABT مشابه آئودی RS Q8 سیگنیچر ادیشنی است که سال قبل توسط همین تیونر معرفی شد. Q8 پلتفرم مشترکی با پورشه کاین و لامبورگینی اوروس دارد و پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی آن ۷۹۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. این خودرو میتواند در عرض ۳.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و بهطور قابلتوجهی سریعتر از نسخه استوک باشد. اگرچه شرکت یاد شده مشخصات عملکردی اوروس خود را اعلام نکرده اما قطعاً شاهد بهبود نسبت به مدل استاندارد خواهیم بود. شایان ذکر است اوروس پرفورمنته در پیست هاکنهایم سریعتر از پورشه کیمن GTS 4.0 است و بنابراین افزودن ۱۴۴ اسب بخار دیگر به آن پرفورمنس فوقالعادهای را به ارمغان خواهد آورد.
فرهاد
۱۰ مهر ۱۴۰۲هیچ نظری نمیشه در مورد طراحی اوروس داد مگر اینکه از نزدیک ببینیش !! تایر هاش به حدی بزرگ و پهن هستن که تایر های x6 کنارش مثل تایر های پراید باریک نشون میده 😂 واقعا تصور رینگ ۲۳ اینچی برام سخت بود تا وقتی که از نزدیک با اوروس آشنا شدم و به بزرگیش پی بردم ! بعد از g کلاس پر طرفدار ترین suv لوکس بازار دبی هست
M
۱۴ مهر ۱۴۰۲الان دیگه تا صحبت دبی میشه رد میشم 😂لامصبا عجیب غریبی اینا
هیچ کشور و شهر و مکانی در کل سیاره زمین مثل اینا نیست تو بحث ماشین های لوکس و سوپر اسپرت و اینا
حتی میامی هم که تو آمریکا یه جورایی یکم به دبی شبیهه (ولی خب دبی خیلی خفن تره) بازم اینطوری نیست مثلا تو نمایشگاه هاش بیشتر یا لامبورگینی هورامان میبینی یا اوروس ساده ، اونتادور به ندرت گیر میاری
ولی خب هورامان تو دبی مثل اسباب بازیه اونتادور اصل کاریه
یا همین مورد در مورد g class ها که تو اکثر جاها معمولا نسخه عادی یا نهایت g63 سوار میشن و لوکس حساب میشه
ولی تو دبی اینا شوخیه g کلاس بخوای کلاس بذاری تو دبی باهاش باید حتما یا برابوس باشه یا منصوری یا نسخه 4×4²
کلا جای عجیبیه سعی میکنم دهنمو درگیرش نکنم 😂
تازه شیرون و ویرون هم تو دبی ابهت خاصی نداره بخوای خاص باشی دیوو و سوپر اسپورت و پور اسپورت بیشتر جلب توجه میکنه و خاص تره
JDM
۱۰ مهر ۱۴۰۲دسخوش بابا
چه رخی چه ابهتی ایول به abt
اگه کیت ها و قطعات کروم رو بزاریم کنار یه کاهش ارتفاع ریز بهش دادن خیلی مافیایی شده اون 144اسب هم دیگه ازش هیولا ساخته
این قطعا گنجینهای برای عشق لامبوها و کلکسیونرا هست
Enzo Ferrari 2008
۱۰ مهر ۱۴۰۲عالی رینگ خیلی خفنه
فقط گلگیراش چرا مشکی کردن
آدم فکر می کنه پلاستیکی
مرسدس
۱۰ مهر ۱۴۰۲لامبورگینی اوروس لایک 👍
فراری پورسانگوئه دیس لایک👎
𝓜𝓸𝓱𝓪𝓶𝓶𝓮𝓭 𝓐𝓵𝓲
۱۳ مهر ۱۴۰۲سوالت اشتباه محزه چون لامبورگینی داخل رو نشان داده و نع قیمت
amir-mr
۱۰ مهر ۱۴۰۲وحشی👑
Dead man95
۱۰ مهر ۱۴۰۲گاومیش بزرگ
مرسدس
۱۰ مهر ۱۴۰۲لامبورگینی اوروس لایک👍
فراری پوروسانگوئه دیس لایک👎
Soroush
۱۰ مهر ۱۴۰۲جذابی که جذابتر شد
البته انقدر خوبه که اصلا نیاز به تیون نداره
aryan 25
۱۰ مهر ۱۴۰۲خیلی زیبا شده
فقط این کاهش ارتفاع رو نمیپسندم
نسخه فابریک توانایی های آفرود خیلی خوبی هم داشت همون طوری که توی grand tour هم دیدیم
رامین
۱۰ مهر ۱۴۰۲یه جا خوندم که دیسک ترمزش به اندازه رینگ با لاستیکه پرایده.
Saji
۱۱ مهر ۱۴۰۲لامبورگینی پرفورمانته با۶۶۶اسب ۳.۳ میزنه این با اسب اضافه تقریبا بیتغییر بوده….هرچند این اداها و کیت بستن و تیونینگ برا ماشینیه ک حالت عادیش راه نره این ک جزو خفنتریناست تو هر بحثی فقط برا خاص کردن و گرونترکردنشه مثه اینکه به اسب ترکمن نعل اضاف بزنن/: