راهحلهای لامبورگینی برای کاهش قابلتوجه آلایندگی
لامبورگینی اولین خودروسازی نیست که با فکر کردن به بحث کاهش آلایندههای کربنی به ذهن خطور کند. این کمپانی در ماه آگوست بار دیگر تأکید کرد به حفظ پیشرانههای 12 سیلندر متعهد است. لامبورگینی کانتاش جدید همچنان این سنت را حفظ کرده هرچند که دستیار الکتریکی را نیز چاشنی کار خود کرده است. البته روشهای دیگری هم وجود دارد که لامبورگینی میتواند با آنها به اهداف زیستمحیطی دست یابد. لامبورگینی برای رسیدن به استانداردهای آلایندگی کارخانه خود از بیومتان بهره برده است. همین امر باعث شده میزان آلایندگی دیاکسید کربن کارخانه لامبورگینی از سال 2023 به بعد بهطور قابلتوجهی کاهش یابد.
این سیستم حدود 4 میلیون مترمکعب بیومتان را در سال فراهم خواهد کرد که در واقع حدود 65 درصد نیازهای گاز لامبورگینی را پوشش میدهد. همین راهحل باعث میشود میزان کاهش آلایندگی دیاکسید کربن لامبورگینی از 37 درصد کنونی به حدود 80 درصد برسد که معادل بیش از 11 هزار تن دیاکسید کربن در بازه زمانی یکساله است. تجهیزات بیومتان جدید اولین نشانههای جدی گرفتن استراتژی پایدارسازی روش تولید لامبورگینی نیست. ایتالیاییها قبلاً نیز پارکی با 10 هزار درخت بلوط را تأسیس کرده و پروژههای پایش محیطی با استفاده از زنبور را نیز معرفی کرده بودند. تمامی این پروژهها در کنار هدف اصلی که هیبریدی کردن محصولات تا سال 2024 است بهپیش میروند.
استفان وینکلمن مدیرعامل لامبورگینی میگوید:
در بحث پایدارسازی، لامبورگینی دنبال کننده صنعت خودرو بود و در زمانی که کمپانیهای بزرگ مشکلات آلایندگی را خیلی جدی نمیگرفتند این مشکل خاصی نبود. تعهد ما به حفظ محیطزیست از سال 2009 و از طریق برنامهها و سرمایهگذاریهای متنوع شروع شد و در سال 2015 ما توانستیم تأییدیه دیاکسید کربن خنثی برای کل تأسیسات خود را دریافت کنیم.
هدف بعدی لامبورگینی تبدیل شدن به یک کمپانی کاملاً دیاکسید کربن خنثی است. هیبریدیهایی همچون سیان تنها آغاز کار هستند. تا سال 2030 این برند چهارمین خودروی الکتریکی خود را معرفی خواهد کرد و انتظار میرود یکی از آنها گرند تورری با آرایش کابین 2+2 باشد.