لامبورگینی اولین خودروسازی نیست که با فکر کردن به بحث کاهش آلایندههای کربنی به ذهن خطور کند. این کمپانی در ماه آگوست بار دیگر تأکید کرد به حفظ پیشرانههای ۱۲ سیلندر متعهد است. لامبورگینی کانتاش جدید همچنان این سنت را حفظ کرده هرچند که دستیار الکتریکی را نیز چاشنی کار خود کرده است. البته روشهای دیگری هم وجود دارد که لامبورگینی میتواند با آنها به اهداف زیستمحیطی دست یابد. لامبورگینی برای رسیدن به استانداردهای آلایندگی کارخانه خود از بیومتان بهره برده است. همین امر باعث شده میزان آلایندگی دیاکسید کربن کارخانه لامبورگینی از سال ۲۰۲۳ به بعد بهطور قابلتوجهی کاهش یابد.
این سیستم حدود ۴ میلیون مترمکعب بیومتان را در سال فراهم خواهد کرد که در واقع حدود ۶۵ درصد نیازهای گاز لامبورگینی را پوشش میدهد. همین راهحل باعث میشود میزان کاهش آلایندگی دیاکسید کربن لامبورگینی از ۳۷ درصد کنونی به حدود ۸۰ درصد برسد که معادل بیش از ۱۱ هزار تن دیاکسید کربن در بازه زمانی یکساله است. تجهیزات بیومتان جدید اولین نشانههای جدی گرفتن استراتژی پایدارسازی روش تولید لامبورگینی نیست. ایتالیاییها قبلاً نیز پارکی با ۱۰ هزار درخت بلوط را تأسیس کرده و پروژههای پایش محیطی با استفاده از زنبور را نیز معرفی کرده بودند. تمامی این پروژهها در کنار هدف اصلی که هیبریدی کردن محصولات تا سال ۲۰۲۴ است بهپیش میروند.
استفان وینکلمن مدیرعامل لامبورگینی میگوید:
در بحث پایدارسازی، لامبورگینی دنبال کننده صنعت خودرو بود و در زمانی که کمپانیهای بزرگ مشکلات آلایندگی را خیلی جدی نمیگرفتند این مشکل خاصی نبود. تعهد ما به حفظ محیطزیست از سال ۲۰۰۹ و از طریق برنامهها و سرمایهگذاریهای متنوع شروع شد و در سال ۲۰۱۵ ما توانستیم تأییدیه دیاکسید کربن خنثی برای کل تأسیسات خود را دریافت کنیم.
هدف بعدی لامبورگینی تبدیل شدن به یک کمپانی کاملاً دیاکسید کربن خنثی است. هیبریدیهایی همچون سیان تنها آغاز کار هستند. تا سال ۲۰۳۰ این برند چهارمین خودروی الکتریکی خود را معرفی خواهد کرد و انتظار میرود یکی از آنها گرند تورری با آرایش کابین ۲+۲ باشد.
ممد ژانگولر
۲۷ مهر ۱۴۰۰بچه ها تو عکس دوم طرف چرا لباس فرم کندودارهارو پوشیده یعنی بخاطر محیط زیست تولید عسل راه انداختن ؟!!
تعادل
۲۷ مهر ۱۴۰۰ماشینی ساختند که زنبورها تو موتورش کندو تشکیل میدند و از فرایند عسل سازی زنبورها انرژی تولید میشه و ماشین حرکت میکنه. در نهایت هم از اگزوز ماشین عسل درمیاد.
AMIR / ARMI
۲۷ مهر ۱۴۰۰یه مدت بود کسی سینه چاک های سوپر اسپورت ساز هارو اینجوری مسخره نکرده بود 😂😂 دمت گرم
Mad.z.Max
۲۷ مهر ۱۴۰۰😂😂😂😂 نمیدونم از دوستای جدیدمون هستی یا از قدیمیا هستی با اکانت جدید، اما درکل با این کامنت خیلی خندیدم و لذت بردم :)) :)))
Audi rs e_tron gt
۲۷ مهر ۱۴۰۰از دوستان قدیمی هستن چون خیلی وقته کامنتاشون را می بینم
M.K karimi
۲۷ مهر ۱۴۰۰فقط اونجایی که بخواد از اگزوزش عسل در بیاد 😂🤣
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰برگام🤣🤣🤣
Reza Waffen SS
۲۷ مهر ۱۴۰۰خوب بود خخخ
ممد ژانگولر
۲۷ مهر ۱۴۰۰خداکنه هاچ زنبور عسل تو این کار خیر لامبورگینی مادرشو پیدا کنه و بعدش ننش یک عروس خوب براش بستونه بره سر خونه زندگیش از دستش راحت بشیم . ی عمر مارو سر کار گذاشت لاکردار
مهدی موتور
۲۷ مهر ۱۴۰۰مگه هاچ زن نبود😂؟
ممد ژانگولر
۲۷ مهر ۱۴۰۰داداش مهدی نکنه چون اسمش هاچ زن بور بوده فکر کردی زنه و رنگ موهاش بور 😂😂😂
حالا باز میگفتی دختر بوده ی چیزی
زن؟!!!!😂😂😂
محمد امین
۲۷ مهر ۱۴۰۰این نکات کوچیک اگر توسز تمام کارخانه ها و کشور ها ملاحظه و رعایت بشه ، دیگه اصلا لازم به برقی کردن تمام خودرو ها نیست
یه نکته ای هم یادم اومد
البته قبلا آقا ایمان اشاره کرده بودن ، که فراری داره روی یه ۴۸۸gtb با فاصله ی محوری بیشتر کار میکنه….، رسانه ها گفتن که فراری در حال آماده سازی یه سوپر کار موتور وسط v12 هست که اولین سوپر کار موتور وسط v12 فراری میشه ، آخه موتور وسط های v12 قبلی هایپر کار و گرون قیمت و تولید محدود بودن
یه جورایی میشه رقیب اونتادور ، ولی قطعا خودرو سازی رو چند لول آپگرید میکنه ، چه شود…
Nima
۲۷ مهر ۱۴۰۰دوستان یه سوال، توسعه پارک و پارک ساختن چه درآمدى داره؟
Mad.z.Max
۲۷ مهر ۱۴۰۰دوست عزیزم، موضوع محدودیت سالانه تولید دی اکسید کربنی هست که برای خودروسازها درنظر گرفتن.
چندسالی هست که بخاطر استاندارد های محیط زیستی (حتما اسم یورو ۵-۶ و بعدی که قراره بیاد و ۷ هست رو شنیدی) از زمانی که یورو ۶ اومد پوست خودروسازا کنده شد، چون مثلا گفتن اگه توی استاندارد یورو پنج هر ماشین مجاز به تولید ۲۰۰ گرم مونواکسید کربن بوده، با یورو شیش این مقدار به ۵۰ گرم رسیده. حالا حساب کن یورو ۷ چیکار میکنه
اینه که شرکتا مجبورن یا تیراژ رو پایین بیارن، یا برقی کنن. مثلا سوزوکی نتونست تعداد زیادی جیمنی رو به اروپا بفرسته علی رقم درخواست بسیار بالا براش، چرا؟ چون اگه اینکارو میکرد، از مرز مجاز سالانه تولید کربنش بالاتر میرفت و بعد کلی جریمه میشد. تا اینجا مقدمه چینی کردم
حالا نقش پارکها و پروژه های محیط زیستی مثل همین زنبور داری، یا استفاده از بیومتان:
شرکتا (مخصوصا شرکتای تیراژ پایینتری مثه لامبو) میتونن با احداث فضای سبز های بزرگ، و یا تولید انرژی مورد نیاز برای کارخونه هاشون از منابع تجدید پذیر و حامی محیط زیست (مثل برق از توربینای بادی یا پنلای خورشیدی، یا استفاده از بایو متان بجای گازی که از منابع فسیلی میاد) به محیط زیست کمک کنن و از اونطرف از حجم تولیدی مونواکسید کربن ماشیناشون کم کنن. ینی مثلا اگه خودروهای لامبو مثلااااا ۱۰۰۰ واحد آلودگی در سال تولید میکنن، لامبو میاد با این طرحایی که گفتیم، مثلا ۶۰۰ واحدش رو جبران میکنه و کم میکنه! اینجوری میتونه بجای اینکه مثلا انجینهای حجیمش رو کلا دور بندازه و بیاد برقی بشه، بازم ماشینای درونسوز بسازه و ملت حالشو ببرن! :)
(تسلا هم یکی از منابع اصلی درامدیش فروختن سهمیه آلایندگی کربنش به شرکتای دیگه مثه داج هست، مقالاتش توی همینجا وجود داره)
امیدوارم توضیحم سوالت رو برطرف کرده باشه، اگه جایی رو هم اشتباه گفتم، دوستان لطفا اصلاح کنن :)
MOHAMADREZA
۲۷ مهر ۱۴۰۰عالی بود داداش 👌👍
من خودمم برام سوال بود .
با این حساب میشه گف شرکت های تیراژ پایین با اون کاری که بالا گفتی همچنان میتونن به تولید درونسوزها ادامه بدن ؟!!
Mad.z.Max
۲۷ مهر ۱۴۰۰قربونت
Mad.z.Max
۲۷ مهر ۱۴۰۰بله دیگه، احتمالش زیاده. مثلا همین لامبو جون اعلام کرده به این سادگی ها دست از انجینهای حجیمش ورنمیداره و تا حد امکان راهی برای زنده موندنشون پیدا میکنه! که خب خیییلی خوشحال کننده هست :)
Nima
۲۷ مهر ۱۴۰۰بسیار عالى. ممنونم. کاملا متوجه شدم عزیز.
Mad.z.Max
۲۷ مهر ۱۴۰۰فدات نیما جان
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰عالی برادر،استفاده کردیم🙏
Mad.z.Max
۲۸ مهر ۱۴۰۰قربونت آبتین جان، مطمئنم خودتم اینا رو از قبل بهتر از من میدونستی :)
akrh78
۲۷ مهر ۱۴۰۰یه چندتا از این کارخونه های direct capture بزنن دیگه با خیال راحت تا قیامت v10 و v12 بسازن درگیر توسعه ماشین الکتریکی هم نشن
امیر
۲۷ مهر ۱۴۰۰بسیار کار خوبیه کاشکی همه کمپانی ها این کارو توی کارخونه هاشون انجام بدن.
چون کارخونه ها هم آلایندگی زیادی دارن. یا اصلا بگردید دنبال منابع آلودگی دیگه
که قطعا عوامل دیگری خیلی آلوده تر هم از ماشین ها وجود داره. این طوری هم دل
ماشین باز ها شاد میشه هم طرفداران محیط زیست این یعنی برد برد.
لامبورگینی هم که در بین سوپر ماشین ها محبوب منه.😍😍😍
Hamid
۲۷ مهر ۱۴۰۰ایتالیایی ها خیلی دنبال جلوگیری از الکتریکی شدن بی موقع سوپر کار ها هستن … دمشون گرم
عارف
۲۷ مهر ۱۴۰۰بابا لامبو مگه چند تا v12 در سال تولید میکنه که بهش فشار میارن . بازم دمش گرم که تقریبا برای دی اکسید صفر جزو اولین هاست . بهتره بیان تو ایران بررسی کنند ، فکر کنم مدیرهای ایرانی و هزار بار حلق آویز کنند
اردشیر
۲۷ مهر ۱۴۰۰یه قانون خوب توی آلمان هست برای خودروسازها، به تعداد اتومبیلهایی که بالای ۲ لیتر موتور تولید میکنن باید یه مقداری کار محیط زیستی تجاری انجام بدن. مثلا BMW در باواریا درخت توسکا میکاره. بنز توربین بادی نصب میکنه. فولکس واگن از امواج دریا برق تولید میکنه. با همین قانون مساحت جنگلهای آلمان در ۲۰ سال ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده و تولید برق از منابع تجدید پذیر ۶ برابر شده.
Clean Energy
۲۷ مهر ۱۴۰۰خدا کنه همه اینکارو بکنن و سعی کنن تا چند سال دیگه وضع تغییرات اقلیمی بهتر شه
بلند بگین آآمیییییین
محمدرسول صمدی (◕‿◕)
۲۷ مهر ۱۴۰۰هر درخت اکسیژن 4 نفر را تولید میکند.
بیشتر درخت بکارید و کمتر جنگ کنید و کمتر دنیا را ماشینی و از انسانها در کارخانها سوء استفاده کنید.
مگه نه بچها خدایی حق نبود
البته نه ایتالیا ایتالیایی ها عشقن
این چینی ها و آمریکایی ها و انگلیسی ها و یهودی ها و روس ها و کره شمالی
مجتبی
۲۸ مهر ۱۴۰۰سلام دادا باید بگم که جنگ منبع درامد کشورها بزرگ فکر می کنید امریک انگلیس و المان و چین چطور تونستند اقتصاد خودشون پیشرفت بدن؟ با فروختن سلاح جنگ چیزیه که کل دنیا بهش معتاد کرده عملا اگر جنگ نباشه اقتصادی هم نیست اینم بگم که من خودم موافق جنگ نیستم ولی واقعیت نمیشه تحریف کرد