لامبورگینی

راه‌حل‌های لامبورگینی برای کاهش قابل‌توجه آلایندگی

لامبورگینی اولین خودروسازی نیست که با فکر کردن به بحث کاهش آلاینده‌های کربنی به ذهن خطور کند. این کمپانی در ماه آگوست بار دیگر تأکید کرد به حفظ پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر متعهد است. لامبورگینی کانتاش جدید همچنان این سنت را حفظ کرده هرچند که دستیار الکتریکی را نیز چاشنی کار خود کرده است. البته روش‌های دیگری هم وجود دارد که لامبورگینی می‌تواند با آن‌ها به اهداف زیست‌محیطی دست یابد. لامبورگینی برای رسیدن به استانداردهای آلایندگی کارخانه خود از بیومتان بهره برده است. همین امر باعث شده میزان آلایندگی دی‌اکسید کربن کارخانه لامبورگینی از سال ۲۰۲۳ به بعد به‌طور قابل‌توجهی کاهش یابد.

این سیستم حدود ۴ میلیون مترمکعب بیومتان را در سال فراهم خواهد کرد که در واقع حدود ۶۵ درصد نیازهای گاز لامبورگینی را پوشش می‌دهد. همین راه‌حل باعث می‌شود میزان کاهش آلایندگی دی‌اکسید کربن لامبورگینی از ۳۷ درصد کنونی به حدود ۸۰ درصد برسد که معادل بیش از ۱۱ هزار تن دی‌اکسید کربن در بازه زمانی یک‌ساله است. تجهیزات بیومتان جدید اولین نشانه‌های جدی گرفتن استراتژی پایدارسازی روش تولید لامبورگینی نیست. ایتالیایی‌ها قبلاً نیز پارکی با ۱۰ هزار درخت بلوط را تأسیس کرده و پروژه‌های پایش محیطی با استفاده از زنبور را نیز معرفی کرده بودند. تمامی این پروژه‌ها در کنار هدف اصلی که هیبریدی کردن محصولات تا سال ۲۰۲۴ است به‌پیش می‌روند.

استفان وینکلمن مدیرعامل لامبورگینی می‌گوید:

در بحث پایدارسازی، لامبورگینی دنبال کننده صنعت خودرو بود و در زمانی که کمپانی‌های بزرگ مشکلات آلایندگی را خیلی جدی نمی‌گرفتند این مشکل خاصی نبود. تعهد ما به حفظ محیط‌زیست از سال ۲۰۰۹ و از طریق برنامه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های متنوع شروع شد و در سال ۲۰۱۵ ما توانستیم تأییدیه دی‌اکسید کربن خنثی برای کل تأسیسات خود را دریافت کنیم.

هدف بعدی لامبورگینی تبدیل شدن به یک کمپانی کاملاً دی‌اکسید کربن خنثی است. هیبریدی‌هایی همچون سیان تنها آغاز کار هستند. تا سال ۲۰۳۰ این برند چهارمین خودروی الکتریکی خود را معرفی خواهد کرد و انتظار می‌رود یکی از آن‌ها گرند تورری با آرایش کابین ۲+۲ باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    بچه ها تو عکس دوم طرف چرا لباس فرم کندودارهارو پوشیده یعنی بخاطر محیط زیست تولید عسل راه انداختن ؟!!

    موافقم 1
    مخالفم 7
    1. تعادل

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (31 ديدگاه)

      ماشینی ساختند که زنبورها تو موتورش کندو تشکیل میدند و از فرایند عسل سازی زنبورها انرژی تولید میشه و ماشین حرکت میکنه. در نهایت هم از اگزوز ماشین عسل درمیاد.

      موافقم 12
      مخالفم 7
      1. AMIR / ARMI

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        یه مدت بود کسی سینه چاک های سوپر اسپورت ساز هارو اینجوری مسخره نکرده بود 😂😂 دمت گرم

        موافقم 6
        مخالفم 4
      2. Mad.z.Max

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        😂😂😂😂 نمیدونم از دوستای جدیدمون هستی یا از قدیمیا هستی با اکانت جدید، اما درکل با این کامنت خیلی خندیدم و لذت بردم :)) :)))

        موافقم 6
        مخالفم 2
        1. Audi rs e_tron gt

          ۲۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (757 ديدگاه)

          از دوستان قدیمی هستن چون خیلی وقته کامنتاشون را می بینم

      3. M.K karimi

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (862 ديدگاه)

        فقط اونجایی که بخواد از اگزوزش عسل در بیاد 😂🤣

        موافقم 1
        مخالفم 1
      4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        برگام🤣🤣🤣

      5. Reza Waffen SS

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        خوب بود خخخ

    2. ممد ژانگولر

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (4150 ديدگاه)

      خداکنه هاچ زنبور عسل تو این کار خیر لامبورگینی مادرشو پیدا کنه و بعدش ننش یک عروس خوب براش بستونه بره سر خونه زندگیش از دستش راحت بشیم . ی عمر مارو سر کار گذاشت لاکردار

      موافقم 2
      مخالفم 4
      1. مهدی موتور

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1232 ديدگاه)

        مگه هاچ زن نبود😂؟

        1. ممد ژانگولر

          ۲۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (4150 ديدگاه)

          داداش مهدی نکنه چون اسمش هاچ زن بور بوده فکر کردی زنه و رنگ موهاش بور 😂😂😂
          حالا باز میگفتی دختر بوده ی چیزی

          زن؟!!!!😂😂😂

  2. محمد امین

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    این نکات کوچیک اگر توسز تمام کارخانه ها و کشور ها ملاحظه و رعایت بشه ، دیگه اصلا لازم به برقی کردن تمام خودرو ها نیست
    یه نکته ای هم یادم اومد
    البته قبلا آقا ایمان اشاره کرده بودن ، که فراری داره روی یه ۴۸۸gtb با فاصله ی محوری بیشتر کار می‌کنه….، رسانه ها گفتن که فراری در حال آماده سازی یه سوپر کار موتور وسط v12 هست که اولین سوپر کار موتور وسط v12 فراری میشه ، آخه موتور وسط های v12 قبلی هایپر کار و گرون قیمت و تولید محدود بودن
    یه جورایی میشه رقیب اونتادور ، ولی قطعا خودرو سازی رو چند لول آپگرید میکنه ، چه شود…

    موافقم 11
    مخالفم 3
  3. Nima

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    دوستان یه سوال، توسعه پارک و پارک ساختن چه درآمدى داره؟

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. Mad.z.Max

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      دوست عزیزم، موضوع محدودیت سالانه تولید دی اکسید کربنی هست که برای خودروسازها درنظر گرفتن.
      چندسالی هست که بخاطر استاندارد های محیط زیستی (حتما اسم یورو ۵-۶ و بعدی که قراره بیاد و ۷ هست رو شنیدی) از زمانی که یورو ۶ اومد پوست خودروسازا کنده شد، چون مثلا گفتن اگه توی استاندارد یورو پنج هر ماشین مجاز به تولید ۲۰۰ گرم مونواکسید کربن بوده، با یورو شیش این مقدار به ۵۰ گرم رسیده. حالا حساب کن یورو ۷ چیکار میکنه
      اینه که شرکتا مجبورن یا تیراژ رو پایین بیارن، یا برقی کنن. مثلا سوزوکی نتونست تعداد زیادی جیمنی رو به اروپا بفرسته علی رقم درخواست بسیار بالا براش، چرا؟ چون اگه اینکارو میکرد، از مرز مجاز سالانه تولید کربنش بالاتر میرفت و بعد کلی جریمه میشد‌. تا اینجا مقدمه چینی کردم
      حالا نقش پارکها و پروژه های محیط زیستی مثل همین زنبور داری، یا استفاده از بیومتان:
      شرکتا (مخصوصا شرکتای تیراژ پایینتری مثه لامبو) میتونن با احداث فضای سبز های بزرگ، و یا تولید انرژی مورد نیاز برای کارخونه هاشون از منابع تجدید پذیر و حامی محیط زیست (مثل برق از توربینای بادی یا پنلای خورشیدی، یا استفاده از بایو متان بجای گازی که از منابع فسیلی میاد) به محیط زیست کمک کنن و از اونطرف از حجم تولیدی مونواکسید کربن ماشیناشون کم کنن. ینی مثلا اگه خودروهای لامبو مثلااااا ۱۰۰۰ واحد آلودگی در سال تولید میکنن، لامبو میاد با این طرحایی که گفتیم، مثلا ۶۰۰ واحدش رو جبران میکنه و کم میکنه! اینجوری میتونه بجای اینکه مثلا انجینهای حجیمش رو کلا دور بندازه و بیاد برقی بشه، بازم ماشینای درونسوز بسازه و ملت حالشو ببرن! :)

      (تسلا هم یکی از منابع اصلی درامدیش فروختن سهمیه آلایندگی کربنش به شرکتای دیگه مثه داج هست، مقالاتش توی همینجا وجود داره)
      امیدوارم توضیحم سوالت رو برطرف کرده باشه، اگه جایی رو هم اشتباه گفتم، دوستان لطفا اصلاح کنن :)

      1. MOHAMADREZA

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (465 ديدگاه)

        عالی بود داداش 👌👍
        من خودمم برام سوال بود .
        با این حساب میشه گف شرکت های تیراژ پایین با اون کاری که بالا گفتی همچنان میتونن به تولید درونسوزها ادامه بدن ؟!!

        1. Mad.z.Max

          ۲۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          قربونت

        2. Mad.z.Max

          ۲۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          بله دیگه، احتمالش زیاده. مثلا همین لامبو جون اعلام کرده به این سادگی ها دست از انجینهای حجیمش ورنمیداره و تا حد امکان راهی برای زنده موندنشون پیدا میکنه! که خب خیییلی خوشحال کننده هست :)

      2. Nima

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1659 ديدگاه)

        بسیار عالى. ممنونم. کاملا متوجه شدم عزیز.

        1. Mad.z.Max

          ۲۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          فدات نیما جان

      3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        عالی برادر،استفاده کردیم🙏

        1. Mad.z.Max

          ۲۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          قربونت آبتین جان، مطمئنم خودتم اینا رو از قبل بهتر از من میدونستی :)

  4. akrh78

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    یه چندتا از این کارخونه های direct capture بزنن دیگه با خیال راحت تا قیامت v10 و v12 بسازن درگیر توسعه ماشین الکتریکی هم نشن

  5. امیر

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    بسیار کار خوبیه کاشکی همه کمپانی ها این کارو توی کارخونه هاشون انجام بدن.
    چون کارخونه ها هم آلایندگی زیادی دارن. یا اصلا بگردید دنبال منابع آلودگی دیگه
    که قطعا عوامل دیگری خیلی آلوده تر هم از ماشین ها وجود داره. این طوری هم دل
    ماشین باز ها شاد میشه هم طرفداران محیط زیست این یعنی برد برد.
    لامبورگینی هم که در بین سوپر ماشین ها محبوب منه.😍😍😍

    1. Hamid

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      ایتالیایی ها خیلی دنبال جلوگیری از الکتریکی شدن بی موقع سوپر کار ها هستن … دمشون گرم

  6. عارف

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (327 ديدگاه)

    بابا لامبو مگه چند تا v12 در سال تولید میکنه که بهش فشار میارن . بازم دمش گرم که تقریبا برای دی اکسید صفر جزو اولین هاست . بهتره بیان تو ایران بررسی کنند ، فکر کنم مدیرهای ایرانی و هزار بار حلق آویز کنند

  7. اردشیر

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    یه قانون خوب توی آلمان هست برای خودروسازها، به تعداد اتومبیلهایی که بالای ۲ لیتر موتور تولید میکنن باید یه مقداری کار محیط زیستی تجاری انجام بدن. مثلا BMW در باواریا درخت توسکا میکاره. بنز توربین بادی نصب میکنه. فولکس واگن از امواج دریا برق تولید میکنه. با همین قانون مساحت جنگلهای آلمان در ۲۰ سال ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده و تولید برق از منابع تجدید پذیر ۶ برابر شده.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  8. Clean Energy

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    خدا کنه همه اینکارو بکنن و سعی کنن تا چند سال دیگه وضع تغییرات اقلیمی بهتر شه
    بلند بگین آآمیییییین

  9. محمدرسول صمدی (◕‿◕)

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (157 ديدگاه)

    هر درخت اکسیژن 4 نفر را تولید میکند.
    بیشتر درخت بکارید و کمتر جنگ کنید و کمتر دنیا را ماشینی و از انسانها در کارخانها سوء استفاده کنید.
    مگه نه بچها خدایی حق نبود
    البته نه ایتالیا ایتالیایی ها عشقن
    این چینی ها و آمریکایی ها و انگلیسی ها و یهودی ها و روس ها و کره شمالی

    1. مجتبی

      ۲۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (19 ديدگاه)

      سلام دادا باید بگم که جنگ منبع درامد کشورها بزرگ فکر می کنید امریک انگلیس و المان و چین چطور تونستند اقتصاد خودشون پیشرفت بدن؟ با فروختن سلاح جنگ چیزیه که کل دنیا بهش معتاد کرده عملا اگر جنگ نباشه اقتصادی هم نیست اینم بگم که من خودم موافق جنگ نیستم ولی واقعیت نمیشه تحریف کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا