لامیورگینی اونادور در سال ۲۰۱۱ به عنوان جایگزین مورسیهلاگو معرفی شد. یک سال بعد در نمایشگاه ژنو برای اولین بار نسخه رودستر این خودرو نیز عرضه شد و علیرغم قیمت بسیاری بالای آن، به خوبی فروش رفت. اونتادور در ابتدا از یک موتور ۷۰۰ اسببخاری ۱۲ سیلندر استفاده میکرد.
طراحی و ساخت کاپوت این ماکت به معنای واقعی یک کلمه فوقالعاده است. به نظر میرسد اتوآرت (Autoart) برای قالبگیری اجزای بدنه این ماکت سنگ تمام گذاشته. گرافیک داخلی ضعیف چراغهای این ماکت (مخصوصا چراغهای عقب) اتوآرت شاید تنها ضعفش باشد. زمانی که به نمای جانبی این ماکت اتوآرت دقت میکنید، به راحتی میتوانید دقت در قالبگیری، ساخت، مونتاژ و… مشاهده کنید. رینگهای این ماکت نیز با دقت طراحی و با رنگ نقرهای مزین شدهاند. پشت این رینگها میتوان روتورهای سوراخدار و کالیپرهای آن را مشاهده کرد. اما ای کاش کالیپرها کمی دقیقتر ساخته شده بودند.
همچنین بخوانید: بررسی ماکت لکسوس LFA نوربرگرینگ ساخت اتوآرت
رنگ متالیک این ماکت در زیر نور مستقیم آفتاب واقعاً درخشان و براق است. قسمتهای مشکی براق اطراف شیشه جلو و پشت صندلیها تا حد امکان واقعی به نظر میرسند. سقف این اونتادور مانند نسخه واقعی دو تکه است و برای باز کردن هردوی آنها لازم است ابتدا پنل سمت شاگرد را باز و سپس پنل راننده را باز کنید. دو پین و یک آهنربای کوچک وظیفه نگهداری هر کدام از این پنلها را دارند. زمانیکه پنلهای سقف را باز میکند متوجه بادگیرهای بالای شیشه جلو میشوید که واقع برای یک ماکت با مقیاس ۱:۱۸ بسیار تحسین برانگیز است. اتوآرت پشت صندلیهای این ماکت دو مربع قرمز رنگ قرار داده که در نسخه اصلی برای آزاد کردن پنلهای سقف استفاده میشود؛ اما در نسخه ماکت صرفا نمایشی هستند.
لولاهای درهای ماکت اونتادور رودستر بسیار با کبفیت هستند و هنگام باز و بسته کردن درها، حس بسیار خوبی را القا میکنند. قالبگیری صندلیهای ماکت لامبورگینی اونتادور رودستر واقعا بینظیر بوده و جزو یکی از بهترین صندلیهایی است که من در ماکتها دیدهام. داشبورد این ماکت بسیار خوش ساخت و پرجزئیات است. در این ماکت حتی دریچههای تهویه هوا، دکمههای کنترل روی کنسول، غربیلک فرمان و… نیز با دقت تمام طراحی و ساخته شدهاند.
کیفیت و جزئیات موتور ماکت اونتادور رودستر بسیار خوب است و تقریبا نمره کامل را میگیرد. صندوق جلو این ماکت بازشو و طبیعتا موکت شده هم هست.
همچنین بخوانید: بررسی ماکت لامبورگینی وننو ساخت کینسمارت
احتمال نشستن پشت فرمان یک لامبورگینی اونتادور رودستر تقریبا صفر است اما حداقل میتوان به جای آن از یک ماکت بسیار دقیق و با کیفیت آن لذت برد. با این اوصاف به نظر من هر کلکسیونری باید یک لامبورگینی آونتادور LP700-4 ساخت اتوآرت در مجموعه خود داشته باشد. البته این ماکت اصلا ارزان نیست و امروزه حدود ۸۰۰ دلار (۴۴ میلیون تومان) قیمت دارد و از این رو یکی از گرانترین ماکتهای اتوآرت محسوب میشود. البته در بازار نسخههای دیگری از لامبورگینی اونتادور رودستر ساخت اتوارت با قیمت پایینتر (حداقل ۲۵۰ دلار معادل با ۱۴ میلیون تومان) پیدا میشود اما طبیعتا هیچ کدام جزئیات ماکت مورد بررسی ما را ندارند.
TML BN
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲روزی اتو آرت فقط ۲ تومن بود البته همون موقع هم گرون بود ولی نه در حد الان که مدل ضعیفش از ۸ میلیون شروع میشن البته که کلا مدل های اتوآرت خیلی قوی و پر جزئیاتن الان تنها کلکسیونی که میتونیم جمع کنیم با این وضع قیمت ها طاهاتویزه😂😂
Arshia m3csl
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲واقعا عالیه کیفیتش بررسی ماکت 911gt3 rs نسل ۹۹۷ اتوارت هم بزارید اگه میشه