مرحلهٔ یکچهارم نهایی، گروه سوپراسپرتهای سطح پایین، دوئل آخر
نتایج دوئل قبلی بین آئودی R8 و شورلت کوروت
مجموع آراء: ۱۱۳۰
آراء شورلت: ۶۷۷
آراء آئودی: ۴۵۳
پیروز دوئل: شورلت کوروت با کسب ۶۰ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی | |
پورشه ۹۱۱ کاررا/GT3 | مکلارن 600LT |
پورشه ۹۱۱ کاررا/GT3 | |
شورلت کوروت | آئودی R8 |
شورلت کوروت | |
لامبورگینی اوراکان | مکلارن آرتورا |
؟ |
لامبورگینی اوراکان
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴ (نسخه اوو ژانویه ۲۰۱۹)
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰
گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
گارانتی قوای محرکه: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V10 قدرتمند با صدای دیوانهکننده، ظاهر تهاجمی و عالی، فوقالعاده سریع و چابک، کیفیت سواری بهتر از حد انتظار
نقاط منفی: کابین تنگ، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی دشوار، بازخورد محدود فرمان، استفاده از تمام پتانسیل آن نیاز به پیست مسابقه دارد
چکیده: اوراکان اوو تمام ویژگیهای یک سوپرکار را دارد و هرچند قیمتی ششرقمی دارد اما با پرفورمنس فوقالعاده، هیجان زیادی را ارائه میکند
مکلارن آرتورا
تاریخ معرفی: فوریهٔ ۲۰۲۱
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰
گارانتی: ۵ سال یا ۷۲ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۷۲ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: قوای محرکهٔ هیبریدی V6 سریع و قدرتمند، چابک در پیست و راحت در جاده، قابلیت پیمایش تمام الکتریکی، بهبود کیفیت ساخت نسبت به محصولات قبلی مکلارن
نقاط منفی: فاقد صدای جذاب دیگر سوپراسپرتها، ظاهری ساده که به جذابیت فراری و لامبورگینی نیست، مشکلات فنی در نمونههای آزمایشی اولیه
چکیده: اولین سوپراسپرت هیبریدی تولید سری مکلارن پرفورمنس سوپراسپرتها را با قابلیت استفادهٔ روزمره و مصرف سوخت مناسب ترکیب کرده است
مقایسهٔ مشخصات فنی
اوراکان اوو | مکلارن آرتورا | |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V10 | ۳.۰ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | توئین توربو هیبریدی |
قدرت | ۶۴۰ اسب بخار | ۶۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر | ۷۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۵ ثانیه | ۲.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۴ ثانیه | ۱۰.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۲۵ کیلومتر/ساعت | ۳۳۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۵.۷ لیتر ترکیبی | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
برد تمام الکتریکی | ندارد | ۳۰ کیلومتر |
ظرفیت باک | ۸۳ لیتر | ۸۳ لیتر |
وزن | ۱۶۴۰ کیلوگرم | ۱۵۴۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۵۲۱ میلیمتر | ۴,۵۳۹ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۶۱۹ میلیمتر | ۲,۶۳۹ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۱۰۰ لیتر | ۱۴۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت | ۲۴۸,۲۹۵ دلار | ۲۳۷,۵۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
ممد ژانگولر
۳۰ خرداد ۱۴۰۱اوراکان عشقه
رای من اوراکانه
Reza Waffen SS
۳۰ خرداد ۱۴۰۱هر دو عالین ولی من چند روز پیش مطالبی حاکی از اشکالات فنی تو آرتورا خوندم .
با احترام به هردو انتخابم اوراکان
ممد ژانگولر
۳۰ خرداد ۱۴۰۱نشت روغنشو میگی داداش ؟
TML BN
۳۰ خرداد ۱۴۰۱خب آرتورا هم به خاطر توئین توربو و هم هیبریدی عملکرد بهتری داره
ولی هوراکان هیکل بهتری انگار داره و صدای اگزوز هوراکان رو نمیشه هرگز فراموش کرد
من واقعا نمیتونم انتخاب کنم
TML BN
۳۰ خرداد ۱۴۰۱البته وزن آرتورا کمتره
Erfan
۳۰ خرداد ۱۴۰۱آرتورا با این همه تکنولوژی و تویین توربو و سیستم هیبریدی و وزن کمتر و اسب بخار بیشتر و گشتاور بیشتر باز توی صفر تا صد از اوراکان شکست میخوره.همه چی معلومه دیگه تکنولوژی آرتورا به درد خودش میخوره فقط.
Monster 765lt
۳۰ خرداد ۱۴۰۱اگر منظورت اون یک دهم ثانیه هست که بخاطر چهارچرخ متحرک بودنه اوراکانه نه تکنولوژی خاصی در ضمن بهت قول میدم درگ این دو با اختلاف اوراکان شکست میخوره…
رضا
۳ تیر ۱۴۰۱واقعاً خیلی خیلی عالی بود
ماکسیمیلیان
۳۰ خرداد ۱۴۰۱با وجود برتری اورکان، نمیتوانم مکلارن آرتورا را به فراموشی بسپارم.
با وجود قدرتمندی گاو وحشی، پرنده ی کیوی را انتخاب میکنم.
Carlover
۳۰ خرداد ۱۴۰۱لامبو
Regra loaded
۳۰ خرداد ۱۴۰۱اورکان استایلش خیلی با ارزش تر لز مکلارن آرتور است
ماکسیمیلیان
۳۰ خرداد ۱۴۰۱مخالفم.
بالاخره سلیقه است دیگر… علایق با یکدیگر متفاوتاند.
HamiD
۳۰ خرداد ۱۴۰۱😐 با وجود مشکلات فنی گارانتی ۵ ساله قوای محرکه مک لارن دیگه چیه … احتمالا این مشکلات رفع میشه یا نهایتا فراخوان میخوره …
Elemento
۳۰ خرداد ۱۴۰۱اوراکان ماشینیه که روح داره، زنده س و شخصیت داره
موتور وی-6 شخصیتی به یک ماشین نمیده مگر موارد خیلی خاص مثل سری 3 بی ام و یا 911
آرتورا خیلی پایین تر از هوراکان قرار می گیره
سهند
۳۰ خرداد ۱۴۰۱آقا مجید مدت خیلی زیادی نبودید چی شده بود؟
جای تان خالی بود واقعا
ماکسیمیلیان
۳۰ خرداد ۱۴۰۱شخصیت مکلارن یک فیزیکدان است نه یک لــات!
وقتی سخن از آیرودینامیک به میان میاید، بدنه ی یک مکلارن تصور توست نه انجین (برابر پارسی: پیشرانه) یک لامبورگینی!
Pedram
۶ مرداد ۱۴۰۲اتفاقا یه قطعه از لامبورگینی به ۱۰۰ تا از این آشغال بی مصرف میارزه
trump
۳۰ خرداد ۱۴۰۱بله چون شما طرفدار المان و لامبورگینی ارتورا حتی پایین تر از محصولات سایپا قرار میگیره
HamiD
۳۰ خرداد ۱۴۰۱قطعا همینطوره ….
آمار فروش همه چی رو مشخص میکنه …
مثلا تیبا خیلی پرفروش تر از مدل های مختلف مک لارنه پس محصولات سایپا بهترن …
حالا بگذریم …
در ضمن درک نمیکنم چرا آرتورا خیلی پایین تر از اوراکان قرار میگیره … به گفته ایشون البته …
از همه لحاظ بهتره بجز صفر تا صد که خب خیلیم کند نیست … بروز تر جادار تر ارزون تر و …
البته که یه انجین ۱۰ سیلندر خودش یه دنیاست …
Trump
۳۱ خرداد ۱۴۰۱حمید جان لامبورگینی اگر با این همه بریز و بپاش فولکس واگن تو این چند سال حداقل یه درگ مکلارن رو زده بود میگفتیم درست میگن ولی چند سال اخیر اصلا لامبورگینی در حد و اندازه های مکلارن که هیچ پشتوانه مالی نداره نشده…
مکلارن همیشه با بزرگانی مثل فراری مقایسه شده نه کوچولو هایی مثل لامبورگینی که اگر المانیا ولش میکردن به تاریخ پیوسته بود.
امیرشایان فرازی
۳۰ خرداد ۱۴۰۱حجم صندوق ها عالی می نوازند 😂
R@m!n
۳۰ خرداد ۱۴۰۱مورد عجیب مشکلات فنی مک لارن واقعا برام قابل هضم نیست اصلا فکرشو نمی کردم با اینحال بنظرم آرتورا محصول جذاب تریه.
ماکسیمیلیان
۳۰ خرداد ۱۴۰۱سخنان شما مرا به یاد کاربر یوزر 123 زومیت میاندازد جناب رامین😂.
هر دو دیدگاه خود را با تفکر و تامل نگارش کرده و سپس ثبت میکنید.
Alan.r
۳۰ خرداد ۱۴۰۱نمیدونم چرا (احتیاج به پیست مسابقه برای استفاده از حداکثر پتانسیل) یه نقطه ضعفه؟ پس ماشین پیست محور چه معنی میده؟ کسی که یه اوراکان یا لافراری یا یه بلک سریز میخره نمیخواد که باهاش بره مسافرت میخواد تو پیست باهاش حال کنه
R@m!n
۳۰ خرداد ۱۴۰۱اوراکان پیست محور نیست و اصلا در قواره اون دو ماشین نیست که اسمشونو اوردی. نسخه پیست محورش پرفورمانته و STO هست و اوراکان یه سوپراسپرت خیابونی هستن و منظوره اون مقالم بخاطر عدم توازن پرفورمنس در خیابون و پیست هست.
بیشتر کسایی که اوراکان و آرتورا و… می خرن حتی از 10 کیلومتری یه پیست هم رد نمیشن چون اصلا توانایی فشار اوردن به این ماشینا و کنترلشونو ندارن.
Alan.r
۳۰ خرداد ۱۴۰۱انتخابم صد درصد اوراکانه چون هم ظاهرش خیییلی زیباتره هم اسپرت تر و هیجان انگیز تره مهندسیشم که با توجه به جدول مشخصات کاملا مشخصه
مهردادکمال
۳۰ خرداد ۱۴۰۱من فکر نمیکردم مک لارن ۱۰تا رای هم بیاره لامصب گرد پیری به روش اصلا ننشسته
بهنام
۳۰ خرداد ۱۴۰۱V10 تنفس طبیعی کجا و V6 توربو ی هیبریدی کجا
صد در صد لامبو
آدمیزاد
۳۰ خرداد ۱۴۰۱مک لارن حرفی برای گفتن نداره
Monster 765lt
۳۰ خرداد ۱۴۰۱هیولا همیشه هیولاست حتی اگر بخاطر مشکلات مالی به زور سرپا باشه (مکلارن)
ارتورا هم بلاخره مشکلاتش رفع میشه و مثل همیشه این گاو خشمگین رو لوله میکنه ( با احترام به طرفداران پر شمار لامبورگینی جذاب)
و اون موقع چهره کسایی که ارتورا رو میکوبیدن دیدنیه.
Pedram
۵ مرداد ۱۴۰۱هر دوتا خوبن ولی لامبورگینی بهتره مخصوصا اگر هوراکان باشه
Pedram
۶ مرداد ۱۴۰۲آرتورا رسما یه سوسک بی قواره هست در برابر یه v10
مهدی
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ارتورا اگر وسط راه واشر نزنه به عنوان یه گرند تور ماشین بهتری هست اما در کل لامبو برتره
arshiaSVJ
۳۰ خرداد ۱۴۰۱من که به لامبورگینی رای دادم ولی حقیقتا اینکه مکلارن از لامبورگینی سبک تره خیلی جالبه.
مازیار
۳۰ خرداد ۱۴۰۱کلا رای به لامبورگینی بیشتر احساسی هست
همیشه همینطور بوده
نمونه بارزش هم سیان که بیشتر از والکری رای آورد!
درحالی که بجز ظاهر اونم چون میتونه سلیقه ای باشه
هیچ نقطه برتری نداره
HamiD
۳۰ خرداد ۱۴۰۱خدایی چطوری رای میدن ملت من موندم 😂
Trump
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ولی برعکسش تو پیج های خودرویی که میلیونی فالوور دارن مکلارن هرجا توی نظرسنجی بوده اکثرا بیشترین رای رو اورده.
اینجا هر دوئلی برگزار بشه اگر یه طرف المانی باشه خودکار برندس حالا شما اصلا بگو یه گاری فقط المانی باشه تو دوئل رولزرویس رو میبره.
و اون گاری چون المانی هست بهتره (منطق ایرانی)
تعصب هم حدی داره رای درست نمیدین فدا سرتون ولی پشت بندش نیا بگو مکلارن در حد لامبو نیست! یه منطق بیارین که نیست؟
از یه ظرفم کشته مرده نقاط ضعف مکلارنم که سایت پدال از خودش در اورده!!! طراحی مکلارن ساده؟ به این طراحی های جسورانه کجای دنیا میگن ساده؟ والا از نظر طراحی هم خفن تر از لامبورگینیه حداقل طراحی که سلیقه شخصی هست رو نیارین پرت کنین تو نقاط ضعف! بنویسین از نظر سایت پدال و مدیر که طرفدار 6 اتیشه المانی هاست زیبا نیست.
میدونم تایید نمیشه چون انتقاد از سایت بود اگر انتقاد پذیر باشن تایید میشه.
بدرود
Pedram
۳ شهریور ۱۴۰۱۱_ لامبورگینی آلمانی نیست اصلش برا ایتالیا هست…۲_آخه کدوم آدم عاقلی میاد بین یک رولزرویس یه گاری ، گاری رو انتخاب میکنه؟۳_لامبورگینی محبوب تره و برنده معلوم شده ، شما ها اینجا چی میگیید؟
JDM lover
۳۰ خرداد ۱۴۰۱انتخابم هوراکانه
مگه میشه از غرش اون v10 گذشت…
Swedish Arrogant Tiger
۳۰ خرداد ۱۴۰۱اونتادور.
و چیزی که برام عجیبه برنده شدن کوروت تو دوئل قبلیه.
Nima
۳۱ خرداد ۱۴۰۱برنده شدن کوروت با نصف قیمت برات عجیبه؟
MC20
۳۱ خرداد ۱۴۰۱مظلوم ترین کاربرهای سایت پدال ، طرفداران اصیل لامبورگینی هستند … درود به همشون و سلیقشون … حس کردم گفتنش خیللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللی لازمه …
ماکسیمیلیان
۳۱ خرداد ۱۴۰۱جناب MC20 ما طرفداران مکلارن بیش از همه مظلوم واقع شدهایم.
گاو وحشی که با غرشش همه را حیران و هراسان کرده است.
Monster 765lt
۳۱ خرداد ۱۴۰۱داداش در واقعیت این مکلارنه که اصلا مظلوم نیست و مهم نیست واسش چه شرکتی چه محصولی ارائه کرده بهش رحم نمیکنه نه توی پیست نه توی درگ✌️✌️
نظرسنجی و دوئل هم هیچ ارزشی نداره شما بگو ۹۹ درصد رای با لامبورگینی…
در نهایت برنده کیه؟
مکلارن
MC20
۳۱ خرداد ۱۴۰۱آره داداش … مک لارن ها در دنیای واقعی حتی بعضی وقت ها به صاحب خودشون هم رحم نمی کنن … یه دفه جوش میارن و آخرش خاکستر تحویل میدن …
Monster 765lt
۱ تیر ۱۴۰۱شما کارشناس یا طراح کدوم شرکت هستی؟رزومه ات چیه؟ چند تا هایپر و سوپر اسپرت طراحی کردی که در مورد نقص مکلارن صحبت میکنی؟ مطمئنا سنت هم قد نمیده که بدونی در مورد چه برندی داری صحبت میکنی.
شما در مورد کپی کار مازراتی میتونی نظر بدی
که یک هزارم مکلارن افتخاری نداره.
MC20
۳۱ خرداد ۱۴۰۱منظورم از باب هجمه هایی است که به ناحق به دستاورد های لامبورگینی و شور و اشتیاق به حق طرفداراش ، توو سایت پدال از طرف بقیه فنا وارد میشه …
MC20
۱ تیر ۱۴۰۱داداش وقتی از سن و سال من حرف می زنی خیلی به حدسی که زدی مطمئن نباش … افتخارات مازراتی رو نمی دونی اشکالی نداره چون فنش نیستی و طبیعیه ولی بیا موتور Maserati Nettuno Engine – F1 technology ( با تکنولوژی پری چیمبر کامباسشن ) رو با اون کتری که روی آرتورا بستن مقایسه کن … خیلی چیزا دستت میاد … در مورد طراحی هم نگم برات … یه عمر پیگیر کارهای اوکویاما و گاندینی و برتونه و پینین فارینا و جوجارو و مانتووانی و دیگر دوستان هستم … بماند … کامنتت شادم کردم …
Monster 765lt
۱ تیر ۱۴۰۱خب همه اینا رو بذار کنارِ افتخارات فرمول ۱ مکلارن به اسطوره هاش اصلا کاری ندارم به افتخارات اخیرشم تو پیست و درگ هم کاری ندارم به رکوردهاشم کاری نداریم فقط همون فرمول ۱ مد نظر بگیر بعد میبینی هنوز در حدی نیست که مقایسشون کنی.
اینو فقط گفتم واسه امثال شما که فکر میکنید خیلی با نمک هستین.
MC20
۱ تیر ۱۴۰۱McLaren—yes, that McLaren—is recalling 2763 of its vehicles built between 2016 and 2020, including its $1 million hypercar, the Senna. The affected vehicles are built with a foam pad underneath the fuel tank that can absorb water, corrode the fuel tank, and lead to fuel leaking and, potentially, fire … این ها رو هم بگذار کنار افتخارات مکی توو فرمول 1 … شرکتی که هنوز یک انجین موفق و پیشرو و بی دردسر نمی تونه بسازه از حد و حدود صحبت نمی کنه … یعنی صحبت نکنه سنگین تره … یعنی به مشتری عصبانی وقتی که مثلا آرتوراش دودکرده یا آتیش گرفته می خواد از افتخارات خودش توو فرمول 1 بگه ؟؟؟ بحث رو به حاشیه بردی رفیق … مازراتی با همه بدبختیاش حداقل تونست یه انجین خودش بسازه و آبروداری کنه … حرف من این بود مک لارن به هر دلیلی گاف داده … اونم بدجور … من منکر لیاقتش نیستم … اما الان بحث سر لیاقت نیست ، سر تواناییه …
Monster 765lt
۸ تیر ۱۴۰۱انجین میتونه یا نمیتونه بسازه افتخاراتش ارزوی کمپانیایی چون مازراتیه.
با همین انجینی که نقص پیدا کرده کل محصولات مازراتی واست پر پر میکنه
جایی که مکلارن باشه کسی مازراتی رو نگاهم نمیکنه.
گفتم بهت هروقت مازراتی تونست ۴ سال پادشاه مطلق درگ باشه مثل ۷۲۰
محصولی درنده توی پیست باشه که با اختلاف چند ثانیه ای رکورد بزنه مثل سنا
اسطوره بسازه بعد ۳۰ سال سریعترین تنفس طبیعی جهان باشه مثل اف وان
محصولی پر قدرت و زیبا بسازه که هر روز قیمتش بالا بره و کلکسیونی شه مثل پی وان
با کمترین بودجه مالی بهترین بسازه که شرکت های بزرگ جلو تعظیم کنن
بیش از ۱۷۰ قهرمانی فرمول یک داشته باشه
شرکتی که از یک محصول معمولی مثل بنز اس ال ار اسطوره بسازه…
بازم هست میخای واست طومار بنویسم یا مث شما مزه بپرونم؟
Sibhan
۲ تیر ۱۴۰۱همیشه فقط لامبور 🙌
Pedram
۵ مرداد ۱۴۰۱لامبورگینی هوراکان وهمه ی محصولات لامبور گینی خیلی خوبن ولی مکلارن فقط مدل p1 خوبه بقیه همه زشتن