مرحلهٔ نهایی، گروه نوزدهم، شاسیبلندهای میان سایز پرفورمنس
گروه نوزدهم در سری دوئلهای خودرویی پدال به شاسیبلندهای میان سایز پرفورمنس اختصاص دارد که امروز نوبت به برگزاری دوئل فینال آن رسیده است. رقابتهای این گروه در مرحلهٔ مقدماتی با حضور هشت خودرو آغاز شد و از بین آنها دو فینالیستی که در اینجا میبینید به همراه بامو X6 M و دوج دورانگو هلکت توانستند خود را به مرحلهٔ نیمهنهایی برسانند درحالیکه آئودی RS Q8، پورشه کاین توربو S، رنجروور اسپرت SVR و مازراتی لوانته تروفئو حذف شدند. سپس از مرحلهٔ نیمهنهایی هم لامبورگینی اوروس با غلبه بر بامو X6 M و مرسدس GLE63 AMG با شکست دوج دورانگو هلکت به فینال صعود کردند تا نهایتاً با رأی و نظر شما برندهٔ این گروه مشخص شود. آخرین دوئل گروه شاسیبلندهای میان سایز پرفورمنس در مرحلهٔ قبلی هم بین بامو X6 M و لامبورگینی اوروس برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
نتیجهٔ دوئل قبلی بین بامو X6 و لامبورگینی اوروس
مجموع آراء: ۲۴۳۶
آراء لامبورگینی: ۱۵۰۷
آراء بامو: ۹۲۹
پیروز دوئل: لامبورگینی اوروس با کسب ۶۲ درصد از کل آراء
لامبورگینی اوروس
تاریخ معرفی: دسامبر ۲۰۱۷
پلتفرم: MLB گروه فولکسواگن
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
گارانتی قوای محرکه: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: پرفورمنس باورنکردنی، یک شاسیبلند با حال و هوای سوپراسپرت، یک لامبورگینی پنجنفره برای استفادههای روزمره، فوقالعاده توانمند در پیست، هندلینگ عالی، کابین اسپرت، فضای بار بزرگ، قدرت و شتاب ویرانگر
نقاط منفی: سنگینترین لامبورگینی، قیمت ربع میلیون دلاری و کابینی که در حد این رقم و نام لامبورگینی نیست، مصرف سوخت بالا، راحتی سواری کمتر از کائن و بنتایگا، پلتفرم مشترک با کراساوورهای ارزانتر گروه فولکسواگن
چکیده: اوروس ۶۵۰ اسب بخاری یکی از وحشیترین شاسیبلندهای تاریخ محسوب میشود که با ظاهر جذاب، پرفورمنس فوقالعاده و شجرهنامهٔ پرافتخار، قطعاً توجهات زیادی را جلب میکند
مرسدس GLE63 AMG
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۹
پلتفرم: –
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۵۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V8 توئین توربوی عالی، کابین باکیفیت و واقعاً لوکس با تکنولوژی بالا، تواناییهای منحصربهفرد سیستم تعلیق بادی، سواری بسیار نرم و راحت، هندلینگ و رفتار خودرو کوچکتر چیزی که هست احساس میشود
نقاط منفی: وزن سنگین که بهوضوح احساس میشود و پاسخگویی را کاهش میدهد، طراحی نهچندان جالب خصوصاً در نسخهٔ کوپه، فضای داخلی کمتر در نسخهٔ کوپه، فاقد پویایی رقیبی مثل بامو X6 M
چکیده: AMG GLE63 با ظاهر اسپرت و موتور قدرتمند، جذابیت و هیجان را به خانوادهٔ مرسدس بنز GLE اضافه کرده است اما رقبای آن پرفورمنس بهتری را با قیمت کمتر ارائه میکنند
مقایسهٔ مشخصات فنی
لامبورگینی اوروس | مرسدس GLE63 S | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 | ۴.۰ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۶۱۲ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۰ ثانیه | ۳.۴ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۳ ثانیه | ۱۱.۹ ثانیه |
شتاب جانبی | ۱.۰۱ جی | ۰.۹۱ جی |
توقف از ۱۱۰ | ۴۵.۴ متر | ۴۹.۱ متر |
پیست Figure-8 | ۲۳.۵ ثانیه | ۲۵.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۵ کیلومتر/ساعت | ۲۸۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۶.۸ لیتر ترکیبی | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۸۵ لیتر | ۸۵ لیتر |
تولید آلایندگی | ۳۹۷ گرم/کیلومتر | ۳۵۴ گرم/کیلومتر |
وزن | ۲۲۳۶ کیلوگرم | ۲۵۲۵ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۸ به ۴۲ جلو/عقب | ۵۶ به ۴۴ جلو/عقب |
طول | ۵,۱۱۳ میلیمتر | ۴,۹۵۳ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۰۲ میلیمتر | ۲,۹۹۴ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۶۲۰ لیتر | ۹۳۵ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۴ یا ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت | ۲۲۹,۴۹۵ دلار | ۱۱۵,۰۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
MC20
۲۸ بهمن ۱۴۰۱اوروس با کله …
ehsan.fa
۲۸ بهمن ۱۴۰۱از اونجایی که نظرسنجی هست هرکی بنز انتخاب کرده یه سر به علایق اخیرش بزنه ، ببینه چقدر شبیه پدر و مادرش شده و پیر شده
پیام
۲۹ بهمن ۱۴۰۱وقتی مصرف سوختشون مقایسه میشه همه چیز معلوم میشه!
a
۴ آذر ۱۴۰۲تازه با وزن بیشتر بنز پرفورمنس نزدیک اوروس داره و قیمت نصف تازه خیلی هم ابهت داره
محمدهادی
۲۹ بهمن ۱۴۰۱لهههنتی😨😨😵💫😵💫
رنگ زردش عججب گیرایی داره
زرد لامبورگینی اینه ها
تند و تیزززززز
Ferrari
۲۸ بهمن ۱۴۰۱روزی که مکلارن شاسیبلند پرفورمنس
تولید کنه توی سبک وزن بودن انقلاب
به پا میکنه
GMA
۲۸ بهمن ۱۴۰۱لامبورگینی جذاب تره،ولی نه به اندازه قیمت دوبل!
انتخابم مرسدس هست،اما نسخه معمولی نه کوپه
میخوام به همتون دیس بدم
۲۸ بهمن ۱۴۰۱اخطار! شما درحال پیر شدن هستید!
KF
۲۸ بهمن ۱۴۰۱اخطار،تو شهر ما سلیقه هر شخص فرق میکنه و همه بهش احترام میزارن
پیام
۲۹ بهمن ۱۴۰۱مرسدس پروجکت وان رو زد که کسی نتونه اسم پیری رو بیاره. اتفاقا برعکس.
OM.01
۲۸ بهمن ۱۴۰۱(لامبورگینی جذاب تره،ولی نه به اندازه قیمت دوبل!)
اختلاف ترمز رو ببین بعد بگو دوبل بهتر نیست!
تجربه به من ثابت کرده ماشینو بر اساس ترمزش باید راند و نه قدرتش.اختلاف ترمز این 2 تا خودرو اندازه 4 تا 206 پشت سرهم هست تقریبا 16متر!
باتوجه به قدرت و پرفورمنس که نزدیک هم هستن نمیدانم ترمز لامبورگینی خیلی قوی هست یا ترمز بنز خیلی ضعیف…
R@min
۲۸ بهمن ۱۴۰۱لامبو ترمز کربن سرامیکی داره و مرسدس ترمزهای معمولی. از لحاظ پرفورمنس هم هیچ شباهتی به هم ندارن و موتور مرسدس و بوست توربوها پایین تر و رفتار پدال به سمت رانندگی راحت مرسدس هست نه تایم پیست با یه کراس اوور !!! اگر دنبال پرفورمنس موتور مرسدس می گردین باید برین سراغ استون dbx 707.
داستان پول بیشتر هم برند بازی فولکس هست با آرم لامبورگینی.
OM.01
۲۸ بهمن ۱۴۰۱R@min
منظورم از پرفورمنس نزدیک، شتاب 0 تا 100و درگ چهارصد مترشون بود که فاصله شون اندازه پلک زدنه وگرنه از لحاظ عملکرد در پیست فاصله زیاده
حالا که بحث ترمز رو آوردم فکر کنم مناسب باشه یه سوالی بپرسم.اگه میدونه کسی، جواب بده لطفا،ممنون میشم.
تا جایی که میدونم ماشین های خیلی کمی با 2 کالیپر ترمز به بازار عرضه شدن در طول تاریخ. خواستم بپرسم چرا برند ها از 2 کالیبر ترمز در ماشیناشون استفاده نمیکن؟نمیشه در هر چرخ از 2 کالیپر ترمز استفاده کرد؟در بوگاتی کونیگزگ فراری لامبورگینی چرا استفاده نمیشه؟ خیلی هزینه بر هست؟ اصلا تاثیر به خصوصی داره 2 کالیپر ترمز در هر چرخ؟
R@min
۲۸ بهمن ۱۴۰۱به خاطر پیچیدگی ساختار، افزایش وزن و فضای اشغالی هست. هر ادواتی که در سیستم تک کالیپر هست در دو کالیپر دو برابر میشه.
ترمزهای تک کالیپر کاملا پر قدرت هستن و هر سال پیشرفت می کنن پس نیازی به اضافه کاری نیست. سیستم دو کالیپر اصولا برای تقسیم وظیفه بین ترمزگیری معمولی و ترمزگیری اضطراری هست. این نوع ترمز با اومدن سیستم های ایمنی به خودروها و اضافه شدن بخش کامپیوتری به ماشین و پردازش لحظه ای سیستم ترمز قبل از هر خطر و سانحه ای راننده رو مطلع می کنه. در سوپرکارها که وزن عامل مهمی هست، اضافه کردن یه سیستم بی فایده منطقی نیست.
این سیستم امروزه نقطه قوت خاصی نداره چون سیستم های تک کالیپر با افزایش سایز دیسک و ارتقای پیستون ها در کنار وزن پایین قدرت ترمزگیری بسیار بالایی می دن و وزن پایینی هم دارن.
GMA
۲۸ بهمن ۱۴۰۱شخصا بخوام با قیمت و پرفورمنس اوروس خودرویی انتخاب کنم، استون مارتین DBX 707 انتخابمه،با حدود ۵۰ هزار دلار کمتر هم پورشه کاین GT توربو کاملا بهتر از اوروس هست
مرسدس هم در حد و اندازه خودش عملکرد خیلی خوبه داره نباید انتظار عملکرد در حد اوروس داشت
MC20
۲۸ بهمن ۱۴۰۱{{ باتوجه به قدرت و پرفورمنس که نزدیک هم هستن نمیدانم ترمز لامبورگینی خیلی قوی هست یا ترمز بنز خیلی ضعیف … }} OM.01 عزیز ، اوروس با توجه قیمت و پرفورمنسش ترمزش کربن سرامیکه … این بنز با این مسافت توقفی که گفته شده قطعا ترمزش کربن سرامیک نیست … اتنخاب دیسک ترمز کربن سرامیک چند هزار دلاری بسته به برند ، به قیمت ماشین اضافه می کنه که چون برای خیلی از مصرف کننده ها توجیه کاربردی ( مسابقه ای ) نداره سفارش نمی دن … برای مازراتی MC20 می دونم که فقط ترمز کربن سرامیک برمبو 12200 دلار به قیمت ماشین اضافه میکنه یا کیت M Driver’s Package بی ام و که فکر کنم تا حدود 14هزار دلار ( شاید هم بیشتر ) به قیمت ماشین اضافه میکنه و ترمز کربن سرامیک و فرمان جدید و تاپ اسپید 318 کیلومتر و … به ماشین اضافه میشه … تست 760li X DRIVE مدل 2020 رو در AUTO TOP NL می دیدم ترمز استاندارد ( نه کربن سرامیک ) ، ماشین 2.2 تنی رو ظرف 3 ثانیه از 313 کیلومتر به 210 کیلومتر آورد …
Porsche 911
۲۹ بهمن ۱۴۰۱اولا موتور مرسدس با وجود خوردن برچسب پرفورمنس روی این ماشین بشدت رام شده هست و نهایت پرفورمنس رو اینجا ازش نمی بینیم
دوما خط ترمز که شما می فرمایین بی زحمت اختلاف وزن رو هم یه نگاه بندازین
همچنین نوع ترمز هارو
Amiro
۲۸ بهمن ۱۴۰۱قابل توجه دوستان قیمت وارد شده قیمت کارخونه هست البته بنزه زیاد فاصله ندارد با قیمت کارخونه
ولی در واقعیت پول ۳تا بنزه میتونی لامبورگینی اوروس فول بخری
Sobhan
۲۸ بهمن ۱۴۰۱خب معلومه آوروس 😒
TESLA
۲۸ بهمن ۱۴۰۱از نظر قیمتی با هم قابل مقایسه نیستن ، لامبو خیلی سرتره
حسین
۲۸ بهمن ۱۴۰۱اولش میخواستم به بنز رای بدم ولی توقع ام ازش بیشتر بود!
در نتیجه لامبو انتخاب من هست
sina7
۲۸ بهمن ۱۴۰۱رقابت عادلانه ای نیست ولی خب مشخصه که لامبورگینی بهتره
phonix
۲۸ بهمن ۱۴۰۱سوئیچیرو تویودا دار فانی را ودا گفت
Amir.z
۲۸ بهمن ۱۴۰۱شاید خیلیا باهام مخالفت کنن ولی بزارید بگم چرا مرسدسو انتخاب کردم (البته با دودلی زیاد):
۱. من خودم به شخصه عاشق طراحی جدید کابین مرسدسم و نظر شخصیم این که یکی از زیباترین کابین های موجود
۲. مصرف سوخت کمتر با وجود وزن بیشتر
۳. به نظر میرسه که مرسدس برای مصرف روزانه خیلی بهتر از لامبورگینی و سواریش نرمتر
۴. قیمت بسیار کمتر از لامبورگینی
اما چرا خیلی دودلم:
۱. خب طرف مقابلش لامبورگینی. ماشینی که حتی تو موناکو هم سرهارو به سمت خودش برمیگردونه
۲. پرفورمنس لامبورگینی خیلی بهتر از مرسدس (علی الخصوص تو بخش کاهش سرعت)
۳. طراحی بیرونی لامبو زیباتر و جذابتر از مرسدس
رو کاغذ و عکس همه چی به نفع لامبو هست ولی وقتی ادم خودشو جای مشتری میزاره به نظر مرسدس انتخاب مطمئن تر و کاربردی تری هست
در هر صورت اینا نظر شخصیه زیاد جدی نگیرید.
Hadi
۲۸ بهمن ۱۴۰۱به جای یه دونه اوروس یک gle63 s و یک x6 m برمیدارم
قبول دارم اوروس با کلاس تره ولی برای کلاسش باید 50000 بیشتر بگیره نه 115 هزار تا
تازه مصرف سوختشم 3 لیتر بیشتره 300 لیتر حجم صندوقش کمتره و 300 کیلو وزنش کمتره که اگه هم وزن بودن شاید شتابش با بنز برابر و یا حتی کمتر بود
علی
۲۸ بهمن ۱۴۰۱لامبورگینی یعنی عشق دوم ، با احترام به بنز انتخابم وزیر اعظم دنیای خودرو جناب لامبورگینی هست. غیراز مصرف سوخت ، نکته منفی ازش نمیبینم . قیمتش هم که همه میدونن که به مرور زمان کم که نمیشه که حتی بیشتر هم میشه
محمدهادی
۲۹ بهمن ۱۴۰۱باکلاس تر نیست داداش
خفن تره
Amir.z
۲۸ بهمن ۱۴۰۱شاید خیلیا باهام مخالفت کنن ولی بزارید بگم چرا مرسدسو انتخاب کردم (البته با دودلی زیاد):
۱. من خودم به شخصه عاشق طراحی جدید کابین مرسدسم و نظر شخصیم این که یکی از زیباترین کابین های موجود
۲. مصرف سوخت کمتر با وجود وزن بیشتر
۳. به نظر میرسه که مرسدس برای مصرف روزانه خیلی بهتر از لامبورگینی و سواریش نرمتر
۴. قیمت بسیار کمتر از لامبورگینی
اما چرا خیلی دودلم:
۱. خب طرف مقابلش لامبورگینی. ماشینی که حتی تو موناکو هم سرهارو به سمت خودش برمیگردونه
۲. پرفورمنس لامبورگینی خیلی بهتر از مرسدس (علی الخصوص تو بخش کاهش سرعت)
۳. طراحی بیرونی لامبو زیباتر و جذابتر از مرسدس
رو کاغذ و عکس همه چی به نفع لامبو هست ولی وقتی ادم خودشو جای مشتری میزاره به نظر مرسدس انتخاب مطمئن تر و کاربردی تری هست
مازیار
۲۸ بهمن ۱۴۰۱هرچند شاسی بلند پرفورمنس اساسا بی معنی و بی توجیه هست اما اگه بخوایم بینشون انتخاب کنیم خوب لامبورگینی دیگه
محمدهادی
۲۹ بهمن ۱۴۰۱دقیقا
اینکار مثل این میمونه بخواهی آهن یا فولاد سبک بسازی
خب چه کاریه از اول برو سمت فیبرکربن دیگه
اینکارم بخاطر ولع و هوس بازی های یه عده از مردم باب شد که تو دهه ی گذشته به یکباره هوس ماشین شاسی بلند کردن
بعدا دیدن خیلی تو پرفورمنس با اسپرت ها اختلاف اساسی دارن،شرکتام برای کسب سود رفتن به این سمت که بزور رگه های اسپرتی تو یه شاسی بلند ذاتا سنگین و پر ارتفاع و افتضاح از لحاظ ضریب درگ و انتقال جریان هوا رو ایجاد کنن
نتیجه شم شد
ظهور شاسی بلند هایی از لامبورگینی استون مارتین و پورشه و فراری
چچخخخخ
هنوزم مسسسخره ست بنظر من…
TESLA
۲۸ بهمن ۱۴۰۱پدال جان جانشین لافراری در خیابان ها دیده شده لطفا اخبارش رو پوشش بدین ، منبع : motor one . Com
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ بهمن ۱۴۰۱فقط چندتا عکس است و اطلاعات فنی تایید شده نداره
سعی می کنیم تصاویر جاسوسی پوشش ندیم
KF
۲۸ بهمن ۱۴۰۱چیزی که از یه شاستی میخوام به مرسدس نزدیکتره تا لامبو
مهردادکمال
۲۸ بهمن ۱۴۰۱انتخابم مرسدس اونم علاقه شخصی و دلی هست وگرنه لامبو خیلی گزینه جذابتریه
hyla
۲۸ بهمن ۱۴۰۱کلمه ی پرفورمنس که اومد ، قواعد بازی عوض میشه و لامبورگینی انتخاب میشه .
Alan.r
۲۸ بهمن ۱۴۰۱تنها وجه تشابهشون اینه که هر دوشون چهار تا چرخ دارن😑😑
مرسدس یه SUV لوکس و خانوادگی و لامبورگینی یه SUV اسپرت و پیست محوره
این تفاوت تو قیمتشون هم دیده میشه قیمت لامبو دو برابر مرسدسه
در کل چون برای من راحتی اهمیت بیشتری از چند صدم ثانیه سریعتر بودن داره (البته تو این سگمنت) انتخابم مرسدسه
phonix
۲۸ بهمن ۱۴۰۱لوکس و خانوادگی؟
محمدهادی
۲۹ بهمن ۱۴۰۱پیست محور؟؟
اوففف
داداش مگه آدم تانک رو میبره پشت چراغ سبز؟؟
این یه پدیده من دراوردیه تو این سالها
یست عقلا جای ماشین های کوتاه و پهن و سبک وزنه
که اکثرش تو شاسی بلندها قاچاقه!
من شخصا لامبورگینی رو درقالب یک دوازده سیلندر به زمین چسبیده بیشتر میپسندم،با همین رنگ معروف زردش که تو عکس هست
Reza Waffen SS
۲۸ بهمن ۱۴۰۱اوروس 👍
مهدی
۲۸ بهمن ۱۴۰۱مرسدس خودروی بهتری ساخته
sepehrg
۲۸ بهمن ۱۴۰۱این مرسدس اصلا نباید اینجا باشه
Kaveh Aria
۲۸ بهمن ۱۴۰۱انصافا وجه تشابه ای ندارن جز اینکه جفتشون شاسی بلند ان!!!قطعا کلاس و پرفورمنس لامبو بالاتره ولی اختلاف قیمت اشون رو نمیتونه توجیه کنه.کسی لامبو رو میخره که پول براش مهم نیست وگرنه کسی که اهل حساب کتاب باشه محاله سمت لامبو بره.چون تفاوت پرفورمنس اشون کمتر از ده درصده در حالی که تفاوت قیمتشون بالای صد درصده.تازه این کلاس شاسی بلند ها واقعا اسپورت بودن و شتاب خیلی سریع به نظرم مسخره است.شاسی بلند به نظرم باید روی لوکس بودن و افرود و کلا تجربه رانندگی تمرکز کنه وگرنه اینکه یه شاسی بلند رو ببری پیست واقعا مضحکه.هرچند انتخاب خودم نه بنزه نه نه لامبو.شخصا رنجرور اس وی ار رو انتخاب میکنم قرار بر پرفورمنس هم باشه بازم پورشه کاین رو انتخاب میکنم
Siyavash
۲۹ بهمن ۱۴۰۱بابا چرا سر قیمت چونه میزنید و انتخاب میکنید…یه جویم بحث میکنید هر کی ندونه فکر میکنن الان رفتیم نمایشگاه سر قیمت موندیم اوروس برداریم یا بنز…بابا ترو خدا این چندساله مقایسه میذارن ولی اساتید محترم سر قیمت میرید یکی دیگرو انتخاب میکنیو.. الان بحث قیمت نیس فقط علاقه هست تویه تمام مقایسه ها فرض کنیو به شما دوتا گزینه دادن و انتخاب رایگان هست و قرار تا آخر عمر از اون اتومبیل استفاده کنید پس خوب فکر کنید و با منطق انتخاب کنید دیگه سر جدتون سر قیمت بحث نکنید…فقط انتخاب کنید کدوم رو برمیدارید …..تمام
shetab-car
۲۹ بهمن ۱۴۰۱اورورس به نظرم طراحی هماهنگ تری داره اما از جهتی قیمتش تقریبا دوبرابر بنز هست این رو هم در نظربگیرید با این اختلاف قیمتی قدرت و یا شتاب خیلی بهتری دریافت نمی کنی
حمیدرضا میرمعزی
۳۰ بهمن ۱۴۰۱شکی نیست که فولکس برای صرفهجویی در مسایل مالی پلتفرم مشترک تولیدات ارزونتر خودشو واسه اروس بسته. بااین وجود همه میدونن که تیم طراحی فولکس دخالتی در خلق مدلهای شرکتهای تابعه خودش نداره. واسه همینه که باید با احتیاط بیشتری درباره اروس حرف زد و بهتره صبر کنیم تا نتیجه عملکرد این مدل درمدت زمان بیشتری مثلا یک دهه دربیاد. چون درهرحال این اولین تجربه لامبو در زمینه SUVها محسوب میشه و همونطوریکه درباره پورش شاهد بودیم مدلهای اولیه کاین طی چندسال اول تولید مورد اصلاحات بسیاری قرار گرفتند تا امروز که با یه ماشین کم ایراد و روبراه طرفیم. درهرحال بنز با سابقه طولانی در ساخت شاسی بلندهای کاربردی یقینا انتخاب مطمین تری نسبت به اروس محسوب میشه. باید توجه کنید که شما درحال انتخاب یک شاسی بلند هستید و بناست باهاش بزنید چاده خاکی. اگه بنا باشه بریم پیست، فکر کنم باید بریم سراغ نمایشگاه بغلی که هایپرکار میفروشه! ولی خب باید قبول کنیم که الان سالهاست تیم طراحی دایملربنز خیلی ضعیف عمل کرده و اصلا نتونسته میراث گنده بنز رو خوب نگهداری کنه. خداییش مدلهای اخیر بنز و میباخ تو طراحی حسابی لنگ میزنن و اگه رهبری این برند یه فکر اساسی تو این زمینه نکنه قطعا قافیه رو به تازه واردهایی مثل همین اروس خوشگل و بامزه میبازه. البته تو این بزن بزن رفتن بدترین رنگ بنز رو آوردن جلوی بهترین رنگ لامبو اونوقت میگن بگو کدوم بهتره؟ خدایی این نامردیه!
آریا منش
۱ اسفند ۱۴۰۱اگر مالیات ، هزینه سوخت ، استهلاک و بیمه رو در نظر بگیرید متوجه خواهید شد در طی یک سال خریدار مرسدس بنز چقدر راحت تر خواهد بود تا خریدار لامبورگینی ، به علاوه شاید مرسدس قدرت و سرعت برابر ارائه ندهد اما در حجم بار، مصرف سوخت ، میزان آلایندگی ، هندلینگ ، زیبایی و مخصوصا قیمت بدون شک برتری بیشتری دارد.
Mari
۶ اسفند ۱۴۰۱لامبورگینی عالیه و من علاقه مند به اونم