زمان واقعاً زود میگذرد! یک دهه از زمان عرضه یکی از مشهورترین سوپرکارهای دنیا میگذرد و حالا آماده روبرو شدن با جانشین لامبورگینی آونتادور میشویم. اگرچه طراحی ظاهری آونتادور هنوز هم مثل روز اول میدرخشد اما هرچه باشد این گاو خشمگین ایتالیایی پا به سن گذاشته و باید منتظر جایگزین آن باشیم، خودرویی که هنوز نامش مشخص نیست.
تصاویر جاسوسی اخیر از جانشین لامبورگینی آونتادور نشان دهنده ظاهری جدید و رادیکال هستند و گفته میشود همین موضوع درباره قوای محرکه این خودرو نیز صدق خواهد کرد. به گزارش carscoops، قوای محرکه این خودروی تازهنفس از نوع هیبریدی خواهد بود اما عصبانی نشوید چون که همچنان نیروگاه ۱۲ سیلندر لامبورگینی در بطن آن قرار خواهد گرفت هرچند یک همکار الکتریکی نیز خواهد داشت.
طراحی چشمگیر
جانشین لامبورگینی آونتادور همانند چیزی که درست از جنگ ستارگان آمده باشد سنت این برند در طراحی را ادامه میدهد. با توجه به اینکه محصولات پرچمدار لامبورگینی طول عمری ۱۰ ساله و بیشتر دارند، این برند تلاشهای زیادی را انجام میدهد تا از جذابیت بصری آن برای سالهای پیش رو مطمئن شود. از جمله ویژگیهای کلیدی طراحی این خودرو میتوان به دیلایت های تیز مشابه سیان اشاره کرد. همچنین چراغهای اصلی جانشین لامبورگینی آونتادور هم در کنار دیلایت ها خودنمایی خواهند کرد. در بخش پایینتر ورودیهای هوای خشن با اسپلیتری گیرا همراه خواهند شد.
در نمای جانبی پروفایل سنتی محصولات لامبورگینی که زاویهدار است حفظ میشود و ورودیهای بزرگتری دیده میشوند. شکل کلی شیشهها و سقف مشابه اوراکان و آونتادور به نظر میرسد هرچند شیشههای کوچکی در کنارهها بکار میروند. بیشک وحشیترین نمای جانشین لامبورگینی آونتادور به بخش پشتی مربوط میشود. چراغهای عقب خودرو مشابه دیلایت های جلو بوده و شکل Y را به خود میگیرند. خروجیهای اگزوز نیز در ارتفاع نسبتاً بالایی دیده میشوند.
زیر پوست خودرو
اگرچه ایتالیاییها هنوز کابین این خودرو را نشان ندادهاند اما احتمالاً این بخش نیز کاملاً دگرگون خواهد شد. همانند اکثر سوپرکارها انتظار فضای زیادی را در کابین نداریم اما وضعیت نسبت به قبل بهتر خواهد بود. کاکپیت مشابه جتهای جنگنده از ارتباطات دیجیتال بهتری سود خواهد برد و از جمله ویژگیهای آن میتوانیم به شارژ بیسیم گوشی، بهروزرسانی از راه دور، اپل کارپلی و اندروید اتو، دید ۳۶۰ درجه و سیستمهای ایمنی و کمکراننده اشاره کنیم.
سمفونی پیشرانه ۱۲ سیلندر الکتریکی شده
جانشین لامبورگینی آونتادور از قوای محرکه هیبریدی استفاده خواهد کرد تا آلایندگی کمتری داشته باشد. این خودرو اولین محصول پلاگین هیبریدی تاریخ سنت آگاتا خواهد بود و در آینده نسخههای جدید اوروس و اوراکان نیز مسیر مشابهی را طی خواهند کرد.
البته برخلاف تویوتا پریوس مشهور، این هیولا از پیشرانه ۱۲ سیلندر پرحجم و واحدی الکتریکی استفاده خواهد کرد. اگرچه هنوز مشخصات فنی جانشین لامبورگینی آونتادور اعلام نشده اما ظاهراً این نیروگاه ۱۲ سیلندر کاملاً جدید خواهد بود و ارتباطی به پیشرانه ۶.۵ لیتری کنونی نخواهد داشت. باید دانست پیشرانه هیبریدی سیان قدرتی فراتر از ۷۷۴ اسب بخار تولید میکند و بنابراین انتظار قدرت بیشتری را در سوپرکار جدید لامبورگینی داریم. گفته میشود در این خودرو یک گیربکس دوکلاچه جدید وظیفه فرستادن قدرت پیشرانه به تمامی چرخ ها را بر عهده خواهد داشت.
رقبای پرسرعت
جانشین لامبورگینی آونتادور میبایست به مصاف رقبای مشهور و سریعی همچون فراری SF90 استراداله، مک لارن 720S، استون مارتین DBS و پورشه ۹۱۱ توربو S برود. انتظار داریم این خودروی جدید اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی و به عنوان خودروی مدل ۲۰۲۴ روانه بازار شود.
Alan.r
۱۷ مرداد ۱۴۰۱اگه با موتور ۱۲ سیلندر ساخته بشه محشره
Reza Waffen SS
۱۷ مرداد ۱۴۰۱همینطوره
Reza Waffen SS
۱۸ مرداد ۱۴۰۱از کی تاحالا آستون مارتین DBS شده رقیب اونتادور و جانشینش ؟؟
Amin
۱۷ مرداد ۱۴۰۱اصلی ترین رقیبش میشه sf90 ….هرچند تا زمانی که معرفی بشه ممکنه فراری یه اپدیت برای sf90 بده ..مثل یه نسخه ی قوی تر
مهدی
۱۷ مرداد ۱۴۰۱با پیر شدن اونتادور این ماشین دیگه عملا افتاده تو یه گپی از ماشین های فراری که نمیدونیم باید با کدوم قیاس کنیم. از نظر سایز و استایل مثل رقبای سنتی باید اونقدر ارتقا داده میشد که همه اونو رقیب لافراری و p1 میدونستن و آپگریدهای سالانه که توان رقابت رو حفظ کنه اما الان این خودرو رو از نظر پرفورمنس تقریبا دیگه باید با کند ترین محصولات فراری قیاس بشه شاید f12 پایه. آیا میتونه یه محصولی بده اینهمه فاصله جبران بشه و بیاد بغل دست ماشینی مثل sf90؟ جانشین لافراری هم باید در نظر بگیریم که تو همین دو سه ساله باید بیاد
R@min
۱۷ مرداد ۱۴۰۱ماجرای لامبو و فراری مثله ماجرای ماستنگ و چلنجر هست. بخش اعظم تقاضای خرید برای لامبو و چلنجر بحث فنی و کیفی نیست بلکه شخصیت و استایل اون محصول هست.
محمد هادی
۱۷ مرداد ۱۴۰۱مهدی جان مقولا ی لافراری،به ابرخودروها مربوط میشه
خودروهایی با مشخصاتی نادر با تیراژ تولیدی نادر!
مثلا فکر نمیکنم بیشتر از ۵۰ شصت دستگاه از نسخه های لافراری تولید شده باشه
اونا چیزایی مثل
بوگاتی بولاید
پاگانی هوایرا
مکلارن لانگ تیل
کونیگزگ رگرا
یا مرسدس پروژه وان هستن
با سقف تولید بسیار محدود برای اثبات حد نهایی فناوری سازنده ها
اونتادور و جانشین اونتادور ۱۰سال بی وقفه بدون محدودیت تولید میشن
پس جایی بین فراری اس اف ۹۰،پورشه توربو اس یا جی تی ۲،مرسدس AMG GT بلک سری و مکلارن ۷۶۵lt قرار میگیره
Si
۱۷ مرداد ۱۴۰۱بیا. که. منتظرم ولی واقعا sf90 خیلی قشنگ تر هست
راستی دوستان برید یوتیوب فیلم های جدید پوروسانگوئه اومده که در حال تست هست و صداش دیوانه کننده هست بینظیره صداش
Yasin
۱۷ مرداد ۱۴۰۱واقعا طراحی های لامبورگینی حرف نداره…
بعد از ۱۱ سال هنوزم اونتادور بهترین طراحی رو داره
ولی امیدوارم جانشینش واقعا حرفی برای گفتن داشته باشه
از نظر فنی پشت سر خیلی از سوپرکارهای دیگست
JDM lover
۱۷ مرداد ۱۴۰۱من خیلی بهش امیدوارم
ببینیم گاو وحشی ایتالیایی چه میکنه 🔥🔥
علی
۱۷ مرداد ۱۴۰۱هیچ ماشینی جایگزین اونتادور svj نمیشه بنظرم اشتباه بود توقف تولیدش و لامبورگینی باید این مدل را ارتقا میداد
Reza Waffen SS
۱۷ مرداد ۱۴۰۱اونتادور svj خودش نسخه ارتقاء یافته نسخه SV هستش
Pouyan
۱۷ مرداد ۱۴۰۱فکر نمیکنم آنچنان از اونتادور سنگین تر باشه،چون افزایش وزن به خاطر باتریا با حذف سیستم چهارچرخ محرک تا حدود زیادی خنثی میشه.
Ferrari
۱۷ مرداد ۱۴۰۱دیفرانسل جلو لامبورگینی وزن زیادی نداره. شمامیتونید از وزن نسخه دیفرانسیل عقب هوراکان متوجه این موضوع بشید
نسخه دیفرانسیل عقب هوراکان حدودا ۳۰ کیلوگرم سبک تر از نسخه دودیفرانسیل بود. این موضوع احتمالا درمورد اونتادور هم صدق میکنه .
اگر در جانشین اونتادور دیفرانسیل جلو رو حذف کنن، حتما موتور الکتریکی قرارمیدن درنتیجه احتمالا شاهد کاهش وزن از این نظرنباشیم. اگر قرار باشه این ماشین حدودا ۲۰ کیلومتر رو بصورت برقی طی کنه، پک باتری ۷ کیلووات ساعتی نیاز داره و این میتونه وزن ماشین رو تا ۱۰۰ کیلوگرم افزایش بده، بعلاوه گیربکس دوکلاچه ای که بتونه گشتاور موتور برقی و بنزینی رو هضم کنه هم نمیتونه وزن کمتری از گیربکس الان اونتادور داشته باشه
T
۱۷ مرداد ۱۴۰۱امیدوارم خوب از آب در بیاد
Mf1
۱۷ مرداد ۱۴۰۱امیداوارم به غیر از نوربرینگ داخل باقی پیست ها
حرفی واسه گفتن داشته باشه
Afg
۱۷ مرداد ۱۴۰۱خیلی خوبه که این گاو وحشی دوست داره شاخ شو حفظ کنه واقعا جیفه که چنین سوپرکارهای تمام برقی بشن
علی جردن
۱۸ مرداد ۱۴۰۱اوکی ۱۲ سیلندر هیبرید خوبه بشرطی که بزارن هوراکان ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی بمونه و اروس هم ۸ سیلندر توربوشارژر دار بمونه لامبورگینی از هر مدل انجین یک نمونه داشته باشه و همه سلایق رو پوشش بده
هیبرید = آوانتادور ۱۲ سیلندر
تنفس طبیعی = هوراکان ۱۰ سیلندر
توربوشارژر = اوروس ۸ سیلندر
اگه این ترکیب باشه با اختلاف سه چهار هزار بر هیچ جلوعه از بقیه خودروسازها
مجید
۱۸ مرداد ۱۴۰۱امیدوارم جلوش از سیان ابهت بیشتری داشته باشه و طراحی سیان یکم زیادی ظریف و فانتزیه و اون شکوهی که تو رونتون و آونتادور میدیدیم رو نداره.
مانی
۱۹ مرداد ۱۴۰۱شاید فراری قدیمه تره ولی خدایی لامبورگینی بهتر اصالتشو حفظ کرده و بیشتر به سنتاش پایبنده