فراریلامبورگینی

درگ سوپرشاسی‌بلندهای لامبورگینی و فراری، اوروس پرفورمانته یا پوروسانگوئه؟

در نبردی هیجان‌انگیز بین دو شاسی‌بلند قدرتمند ایتالیایی از شرکت‌هایی که به ساخت سوپراسپرت شهرت دارند، کدام‌یک سریع‌تر خواهد بود؟

هرچند در اینکه فراری پوروسانگوئه واقعاً یک شاسی‌بلند محسوب می‌شود یا نه حرف‌وحدیث وجود دارد اما همه منتظر دیدن تقابل این خودرو با اصلی‌ترین رقیب خود یعنی لامبورگینی اوروس بودیم و حالا به لطف کارواو این امکان فراهم شده است. درحالی‌که لامبورگینی به‌تازگی اوروس SE پلاگین‌هیبریدی را با ۸۰۰ اسب بخار قدرت معرفی کرده اما در این درگ، نسخهٔ پرفورمانته به مصاف پوروسانگوئه رفته است.

اوروس پرفورمانته از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که خروجی آن به ۶۶۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. هرچند این نسخه از اوروس هیبریدی بسیار ضعیف‌تر است اما طبق اعلام لامبورگینی، در ۴۰۰ متر تنها ۰.۱ ثانیه کندتر خواهد بود. در همین حال، با اینکه پرفورمانته نسبت به اوروس معمولی سبک‌تر است اما با وزن ۲۱۵۰ کیلوگرم هنوز هم شاسی‌بلند سنگینی به‌حساب می‌آید.

از سوی دیگر، پوروسانگوئه از یک پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد. در این خودرو هم مثل فراری FF، گیربکس اصلی که یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ دوکلاچه است، در عقب نصب شده و وظیفهٔ انتقال نیرو به چرخ‌های جلو بر عهدهٔ یک گیربکس دو سرعته است که در جلوی موتور قرار دارد. با وجود پیشرانهٔ بزرگ دوازده سیلندر و سیستم انتقال نیروی پیچیده، پوروسانگوئه هنوز هم با وزن ۲۰۳۳ کیلوگرم از اوروس پرفورمانته سبک‌تر است.

در مسابقهٔ اول، لامبورگینی شروع بهتری داشت و به پیروزی رسید اما این درگ موردقبول نبود و به همین دلیل چند درگ دیگر بین دو شاسی‌بلند برگزار شد که همگی نتیجهٔ بسیار نزدیکی داشتند اما در هر سه درگ، فراری کمی زودتر به خط پایان رسید. بااین‌حال، درگ آخر آن‌قدر نزدیک بود که هردو خودرو تایم ۱۱.۹ ثانیه را ثبت کردند. پس‌ازاین هم نوبت به مسابقات رولینگ و آزمایش ترمز رسید که می‌توانید خودتان نتیجه را در ویدئوی زیر تماشا کنید.

مقایسه مشخصات فنی

فراری پوروسانگوئه اوروس پرفورمانته
پیشرانه ۶.۵ لیتری V12 ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۷۲۵ اسب بخار ۶۶۶ اسب بخار
گشتاور ۷۱۵ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۰۳۳ کیلوگرم ۲۱۵۰ کیلوگرم
قیمت ۳۹۸,۳۵۰ دلار ۲۷۳,۸۸۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. پوریا چالش

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (340 ديدگاه)

    اورورس تو بحث طراحی کلا رقیب نداره اینجوری ک میبینم باید هندلینک قوی هم داسته باشه کلا لامبو ب هندلینگ بالا معروفه ن سرعت با اینکه اینجا سریع تر بود این ماشین دیوانه میکنه ادمو اوروس 😩

    موافقم 12
    مخالفم 3
  2. car lover

    ۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1566 ديدگاه)

    یکی از ایرادات فنی فراری کمبود گشتاورش هست. نمیدونم چطور مهندسین فراری به این موضوع فکر نکردن اما واقعا ماشین با این وزن و گشتاور نسبتا پایین باعث کندی ماشین توی شروع به حرکت و لانچ میشه و راننده مجبوره دور موتور رو بی خودی بالا ببره

  3. راوی

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    فراری پوروسانگوئه اونقدر زشته که تقریبا زیباست
    لامبورگینی اوروس اونقدر زیباست که تقریبا زشته

    توی بحث فنی هم فراری پوروسانگوئه انجین بهتری داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا