در سال ۱۹۶۳ فروچیو لامبورگینی شرکتی را تأسیس کرد و نام خود را بر آن نهاد. البته این دومین شرکت او بود و شرکت اولش لامبورگینی تراتوری نام داشت که در سال ۱۹۴۸ تأسیس شده بود. هرچند تراکتورهای ساخت لامبورگینی قطعاً وسایل قابلاحترامی در دنیای کشاورزی بودند اما چیزی که باعث شده امروز فروچیو وارد تالار مشاهیر صنعت خودرو شود سوپراسپرتهای لامبورگینی هستند. آخرین مراسم در این رابطه بهتازگی در ۲۱ جولای برگزار شد و طی آن فروچیو لامبورگینی به خاطر عطش بیوقفه برای پیشرفت و نوآوری بهعنوان جدیدترین عضو تالار مشاهیر صنعت خودرو انتخاب شد.
فروچیو پس از اینکه با برخورد زنندهٔ انزو فراری مواجه شد، به این باور رسید که میتواند GT دوازده سیلندر بهتری بسازد. بدین ترتیب، وی پیشنمایش خودروی خود را در نمایشگاه تورین ۱۹۶۳ ارائه کرد و چندی بعد آن را بیسروصدا با نام 350GT به بازار فرستاد. سپس مدل 400GT نیز این راه را ادامه دارد اما در تالار مشاهیر صنعت خودرو به دو محصول دیگر لامبورگینی بهعنوان نمادهای این شرکت اشاره کرده است که احتمالاً میتوانید حدس بزنید چه مدلهایی هستند: میورا و کانتاش.
سوپراسپرت موتور وسط میورا در سال ۱۹۶۶ به بازار آمد و جهان خودرو را تغییر داد. این خودرو که بهعنوان اولین سوپراسپرت واقعی جهان شناخته میشود، اولین خودرویی بود که بدین شکل از طرح موتور وسط استفاده کرد. پیشرانهٔ ۴ لیتری V12 میورا ۳۸۵ اسب بخار قدرت تولید میکرد و طراحی آن در طول سالها به یک افسانه تبدیل شد.
هرچند میورا خودروی فوقالعادهای بود اما لامبورگینی موفق به ساخت جانشینی برای آن شد که خیلیها آن را نمادینترین سوپرکار تمام دوران میدانند. کانتاش که در سال ۱۹۷۴ معرفی شد، با طراحی تیز و گوهای شکل، در مقایسه با فرم منحنی میورا شبیه خودرویی از آینده به نظر میرسید. این خودرو به پوستر اتاق اکثر علاقهمندان خودرو در دههٔ ۸۰ تبدیل شد و از نظر بسیاری حتی هنوز هم مدرن به نظر میرسد.
فروچیو در سال ۱۹۷۴ بخش عمدهای از سهام خود در لامبورگینی را فروخت و سپس اوضاع این شرکت تیرهوتار شد. وی در سال ۱۹۹۳ از دنیا رفت و چند سال بعد شرکتش به تملک گروه فولکسواگن درآمد و به چیزی تبدیل شد که امروز میبینیم. فروچیو لامبورگینی در تالار مشاهیر خودرو به رقیب قدیمی خود انزو فراری ملحق میشود که در سال ۲۰۰۰ وارد این تالار شد.
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۶ مرداد ۱۴۰۱کانتاش از نظر من بهترین خودروی لامبورگینی بود
فروچیو از دنیا نمی رفت لامبورگینی آباد می شد
Reza Waffen SS
۶ مرداد ۱۴۰۱اتفاقاً خرید لامبورگینی توسط آلمان باعث شد لامبورگینی بشه عشق در غیر اینصورت مثل مازراتی محکوم به مرگ میشد و فقط اسمی ازش به یادگار میموند.
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۶ مرداد ۱۴۰۱نگفتم الان بد شده ولی یه نگاه به محصولات قدیمی بنداز
Reza Waffen SS
۷ مرداد ۱۴۰۱محصولات الانش تکامل نسخه های گذشته هستن خیلی روان و عاشقانه
( کانتاژ – دیابلو – مورسیه لاگو – آونتادور و جانشینش ) ، به این میگن یه تکامل خاص
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۷ مرداد ۱۴۰۱(از نظر من) روح گذشته رو ندارن
SLR _ 722
۶ مرداد ۱۴۰۱روحش شاد
فرقی نداره طرفدار کدوم یک از دو قطبی های صنعت خودرو باشید . مهم اون هست که احترام به رقیب احترام به شماست چون اگه اون وجود نداشت طرف مورد علاقه شما اونقدر پیشرفت نمی کرد
قطعا فراری بدون لامبورگینی ، بنز بدون بی ام وه ، موستانگ بدون کامارو ، لنسر بدون ایمپرزا و خیلی رقیب های دیگه بدون وجود دیگری این موفقیت امروزشون رو نداشتند . همین رقابت ها باعث طراوت دنیای خودرو میشه
نتیجه صنعت بدون رقابت رو همه داریم می بینیم
Aboalfazl demon
۶ مرداد ۱۴۰۱چه کسانی در این تالار هستن ؟
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۶ مرداد ۱۴۰۱میشه دلیلش رو بگی
Elemento
۶ مرداد ۱۴۰۱موتور وی 12 میورا به صورت عرضی قرار گرفته بود و کانتاش اولین ماشین اسپرت جاده ای بود که موتور وی 12 به صورت طولش درش قرار گرفته بود، سنتی که تا به امروز در محصولات لامبورگینی حفظ شده
Abbas.Lambo
۶ مرداد ۱۴۰۱با این اوصاف تو هم باید جمع کنی از این سایت بری
Radmehr
۶ مرداد ۱۴۰۱لیاقتش بود…
مجید
۷ مرداد ۱۴۰۱ینی تا حالا نبوده 😐؟! در اون تالار رو باید گل گرفت 😐
شهر نشین
۷ مرداد ۱۴۰۱یکی از دلایلی که من از انزو فراری متنفر بودم بر خورد زنندهاش با آقای لامبورگینی بود.