اوایل سال جاری در حادثهٔ آتشسوزی کشتی حامل خودروهای گروه فولکسواگن، پانزده دستگاه لامبورگینی اونتادور نابود شدند. اینها آخرین نمونههای اونتادور بودند و بنابراین لامبورگینی راهی جز ساخت دوبارهٔ همهٔ آنها نداشت. این کار انجام گرفت و سرانجام در اواخر ماه گذشته، آخرین اونتادور از خط تولید خارج شد. یک اولتیمائه رودستر که توسط بخش سفارشیسازی Ad Personam لامبورگینی ساخته شده، پایانبخش خط تولید اونتادور در کارخانهٔ ایتالیا بود و حالا این سوپرکار منحصربهفرد با خودرویی که از آن الهام گرفته ملاقات کرده است.
این خودرو یک میورا رودستر تک ساخت است که توسط برتونه طراحی شده و برای اولین بار در آوریل سال ۱۹۶۸ در نمایشگاه خودروی بروکسل رونمایی شد اما هیچگاه روی خط تولید نرفت. حال آخرین اونتادور با رنگ سفارشی Azzuro Flake رنگآمیزی شده که مشابه این میورای منحصربهفرد است. این اونتادور همچنین تریم نقرهای مات در قسمتهای پایینی بدنه را هم از جد خود به ارث برده است.
همین داستان در داخل خودرو هم ادامه پیدا کرده و در اینجا نیز شاهد تودوزی چرمی با ترکیب رنگ مشابه میورای مذکور هستیم. همچنین روی داشبورد که با آلکانترا پوشیده شده نیز نشان میورا نقش بسته است. همین نشان در انتهای رکاب خودرو هم به چشم میخورد.
اما اگر برایتان این سؤال پیش آمده که برای این میورا رودستر بینظیر جه اتفاقی افتاد باید بگوییم که این خودرو به سازمان بینالمللی تحقیقات سرب و روی فروخته شد و مالک جدید تمام قطعات قابل تعویض آن را با نمونههای ساخته شده از سرب یا روی جایگزین کرد. این خودرو همچنین در بیرون با رنگ سبز زیتونی رنگآمیزی شد و کابین آنهم سبزرنگ شد. این خودرو بهعنوان یک ویترین عمل میکرد و برای اهداف تبلیغاتی در سراسر جهان مورداستفاده قرار گرفت.
سپس این میورای تک ساخت چند بار دستبهدست شد و در سال ۲۰۰۸ هنگامیکه بهصورت کاملاً بازسازیشده در فستیوال پبل بیچ به نمایش درآمد، به شکل اولیهٔ خود درآمد و در کلاس لامبورگینی مقام دوم را کسب کرد.
خان
۲۲ مهر ۱۴۰۱چه زیبا۰۰۰۰
علی
۲۳ مهر ۱۴۰۱اونتادور ،،،، تنها لامبورگینی که به فراری ترجیح میدم!!!
SRT
۲۲ مهر ۱۴۰۱مورسیالاگو»کانتاش
جذاب ترینان
محمد
۲۲ مهر ۱۴۰۱مورسیه لاگو، اونم از پشت
MohammaD
۲۲ مهر ۱۴۰۱به شدت حق. شخصا هیچ لامبورگینی به اندازه مورسیه لاگو و دیابلو تا الان به چشمم نیومده . لامبو اسم و رسم الانشو مدیون دهه 80 تا اوایل 2000 هست .
Reza Waffen SS
۲۲ مهر ۱۴۰۱قول میدهم عکس هایت تا ابد بر روی دیوار اتاقم خواهد ماند
Royal Driver UK 70
۲۲ مهر ۱۴۰۱میورا یک امید روشن و جان تازه به لامبورگینی داد…
Si
۲۲ مهر ۱۴۰۱درسته میورا اسطوره هست ولی اونتادور باید براش کلمه های جدیدی اختراع بشه
هرچند من 5 6 سال هست تلاش میکنم برای اون مورسیه لاگو لعنتی اسم پیدا کنم
Sobhan
۲۲ مهر ۱۴۰۱به به 🥰
بی خیال اسم
۲۲ مهر ۱۴۰۱لامبورگینی عشق ابدیم…😍❤
سهیل
۲۲ مهر ۱۴۰۱“طراحی پیشرانه میورا برعهده مهندسین معروفی چون Dallara و Stanzani بود. آنها پروتوتایپی براساس فورد GT40 ساختند که درعمل بسیار کاراتر از آن بود. ناگفته نماند مارچلو گاندینی و برتونه نیز وظیفه طراحی بدنه میورای را برعهده داشته است.”
صد البته آرم گاو هم مال لامبورگینی بود.
Alan.r
۲۲ مهر ۱۴۰۱یکی از بهترین کلاسیک های لامبورگینی و دنیا همین میوراست واقعا محشره بسیار زیبا و دلرباست
Hitman
۲۲ مهر ۱۴۰۱پدربزرگ و نوه کنار هم
چه عکسی اشکمو درآورد :(((
RezaRs
۲۲ مهر ۱۴۰۱سلطانی تا ابد
Hadi
۲۲ مهر ۱۴۰۱زیبا ترین قاب لامبورگینی…
مهدی
۲۴ مهر ۱۴۰۱میدونید مثل چی میمونه
مثل این میمونه ادم بمیره بره اون دنیا بعد بابابزرگشو ببینه
Afg
۲۸ مهر ۱۴۰۱هنر ناب ایتالیایی واقعا قابل احترام هست برای دوست و دشمن