کاوازاکیلامبورگینی

درگ هیجان انگیز لامبورگینی اوراکان توربو با کاوازاکی H2R

خواهشمندیم نگاهی به این دو رقم بیندازید: ۱۱۰۰ اسب بخار در برابر ۳۱۰ اسب بخار! شاید سریعاً بگویید خروجی چهار رقمی بسیار بهتر از دیگری است اما متأسفانه باید گفت در اشتباه هستید.

درگ امروز CarWow بین یک سوپرکار مشهور و یک سوپربایک معروف است. البته هر دو محصول موردبحث جزو برجسته‌ترین‌های کلاس خود هستند.

لامبورگینی اوراکان که مشاهده خواهید کرد توسط JM Imports تیون شده و دو توربوی بزرگ به پیشرانه آن اضافه گردیده است. همین تغییرات باعث شده قدرت پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری اوراکان به ۱۱۰۰ اسب بخار برسد.

این قدرت عظیم به همراه گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متری به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. به عنوان یک خودروی چهار چرخ محرک، اوراکان توربو نسبت قدرت به وزن ۷۵۹ اسب بخار بر هر تن را دارد که رقم احساس‌برانگیزی محسوب می‌شود.

البته کاوازاکی H2R حتی برجسته‌تر است. با استفاده از پیشرانه ۴ سیلندر ۱ لیتری سوپرشارژردار، این سوپربایک ژاپنی خروجی ۳۱۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری دارد. در واقع قدرت این موتورسیکلت حتی بیشتر از هوندا سیویک تایپ R می‌باشد.

با در نظر گرفتن وزن ۲۹۴ کیلوگرمی بایک و سوارکار، نسبت قدرت به وزن H2R به رقم خارق‌العاده ۱۰۵۴ اسب بخار به ازای هر تن می‌رسد.

البته پیش‌بینی کردن نتیجه نهایی این درگ کار سختی است. به راحتی می‌توان گفت اوراکان دست پایین‌تر را دارد اما باید مهارت موتورسیکلت‌سوار را نیز در نظر گرفت زیرا قدرت عظیم پیشرانه H2R به چرخ های عقب فرستاده می‌شود.

خب به نظر شما کدام‌یک از این دو محصول فوق‌العاده زودتر به خط پایان می‌رسد؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (520 ديدگاه)

    تایم هر دو قابل بهبوده چه لامبو چه کاوازاکی تایم هایی که تو ذهنم بود رو نزذن لامبوی ۱۱۰۰ اسبی خدای موتور سیکلت هارو له کرد ببین نیسان جی تی ار های ۱۵۰۰ اسبی ۱۸۰۰ ۲۰۰۰ ۲۵۰۰ چیکار میکنن

    موافقم 4
    مخالفم 14
    1. ممد ژانگولر

      ۱۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (4148 ديدگاه)

      این مش واتسون فقط کم مونده درگ بین خرگوش و لاکپشت یا دایناسور و گودزیلا و همچنین پسر شجاع و خرس مهربون برگذار کنه که ویترین افتخاراتش تکمیل بشه 😂

      موافقم 10
      مخالفم 4
    2. Iman99

      ۲۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      خود همین لامبو هوراکان هم نسخه های تیون شده ۳۵۰۰ اسبی هم داره که سریعتر هم هستن وایپر ۳۵۰۰ اسبی رو هم دیدم
      هرچند این تیونینگ ها به این صورت رو زیاد قبول ندارم چون نه سازنده دخلی توش داره و نه تیونر دستاوردی هم به جز تایم گیری و درگ بدست نمیارن.
      مگر اینکه تو مسابقات بصورت سازماندهی شده و آکادمیک این کار ها انجام بشه که به اون میگن موتور اسپرت
      تو موتور اسپرت مسابقات درگی به نام nhra وجود داره خودرو هایی که تو این مسابقات بکار می برن در بالاترین سطح خودرو های درگ هستن قدرت هاشون تا ۲۰۰۰۰ بیست هزار اسب بخار هم میرسه که همه موتور های وی ۸ امریکایی هستن و شتاب ۰ تا ۵۰۰ اونها حدود ۳ ثانیه میشه که باورنکردنیه مثلا تو فرمولاوان خودروی مرسدس آلمان که بهترین و قویترین تو فرمولاوان هست تو پیست و آیرودینامیک و پیچ سریع ترین هست ولی این خودرو ها تو شتاب مسیر مستقیم سریع ترین هستن

  2. Ali_x76

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1206 ديدگاه)

    سرعت لحظه عبور‌ از خط پایانشون خیلی پشم ریزون بود
    واقعا ماشین تیون شده ۱۰ برابر فابریکی هیجان داره، حتی اگه هوراکان باشه
    خودم خیلی دوست دارم یه وایپر ACR با دوتا سوپرشارژر ۲.۷ لیتری (همونی که روی دیمون و سوپراستاک گذاشتن) داشته باشم، قدرت 1500hp+

    موافقم 7
    مخالفم 1
  3. datsun

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3942 ديدگاه)

    این بنده خدا فکر قبلا هوندا ۱۲۵ داشته مت واتسون دعوتش کرده تو برنامه

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. Chevy.c

      ۱۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (18 ديدگاه)

      یه جوری حرف میزنید انگار شب و روز با موتور ۳۰۰ اسبی دارین حرکت میزنید

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. datsun

        ۱۹ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (3942 ديدگاه)

        بنده رسما همینجا از انجمن سلطان ۱۲۵ سواران عذر خواهی میکنم

        موافقم 8
        مخالفم 3
  4. M@M@DRZ 911

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (366 ديدگاه)

    اگه موتور سوار می تونست قدرت رو مهار کنه درگه رو می برد ولی خب فقط تو اون درگ که زود تر کاوازاکی راه افتاد تونست درست لانچ کنه و تو بقیه درگ ها هم که ته چرخ می زد ‌.

    موافقم 12
    1. محمد امین

      ۱۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      مشکل موتور همینه ، و توی لانچ کردن کنترل خوبی نداره ، و مخصوصا بعد از تعویض دنده ها‌
      دلیلی اصلیش مربوط به ساختار ماشین و موتور میشه که زمین تا آسمون فرق داره و یه دنیای متفاوت هست
      ولی توی رولینگ که این مسائل حل میشه ، موتور راحت تر میتونه از قدرتش استفاده کنه ، چون وزن کمتر و ضریب درک کمتری داره

      موافقم 5
      مخالفم 1
  5. ARMAN

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    عجب چیزی بود این هوراکان توربو
    موتور هم به علت قدرت زیاد تو لانچ مشکل داشت

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. Alireza

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (639 ديدگاه)

    H2r یکی از خاص ترین وسایل نقلیه ساخته شده اس، از ۷ سال پیش تا الان بی رقیب بوده
    فکر کن رو دو چرخ بتونی سرعتی بری ک تعداد خیلی کمی از ماشینا میتونن برسن

    1. Carbonado Aventador

      ۱۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      کاوازاکی اگه حرف برا گفتن داره بیاد موتو جی پی…
      رو پانیگاله و cbr و bmw s1000rr هم سوپرشارژ ببندن بالای ۳۰۰ اسب قدرت میده!!

      موافقم 6
      مخالفم 7
      1. Iman99

        ۲۱ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        نسبت قدرت به وزن هوراکان هم کمتر بود اگه نسبت مساوی بود قطعا هوراکا برتری مطلق داشت
        اگه سرچ کنی خود bmw s1000rr رو که گفتی نسخه توربو ازش هست که بیش از ۳۶۰ اسب قدرت داره و از h2r هم سریعتره که از این نظر اگه به بی رقیب بودن باشه ب ام و و دوکاتی بهترین و بی رقیب هستن چون موتوری که به ۳۰۰ اسب برسه همین سرعت رو خواهد داشت حالا یکی سازندش خواسته ۳۰۰ اسبی بسازه کار راحتی هم هست پس تا اینجا چیز عجیبی نیست چون مهم مقایسه و تحلیل علمی هست که طبق مقایسه ها و بررسی علمی ب ام و و دوکاتی و کی تی ام و هارلی تو موتور های اسپرت و تریل و کرویزر بهترین هستن
        تو مسابقات هم bmw و دوکاتی بهترین بودن و هستن مثلا تو موتو جی پی و سوپربایک موتور دوکاتی از همه سرعت و شتاب بیشتری داره و موتور های دیگه کنارش قرار میگیرن موقع شتاب گیری و سرعت از دوکاتی جا میمونن ب ام و هم برتری خودش رو ثابت کرده بینظیره و بهترین عملکرد رو همیشه داشته
        این که گفتم با در نظر گرفتن همه چیز هست و در بالاترین سطح ولی ممکنه یکی که فقط یک موتور رو دیده باشه فقط نظرش رو درمورد اون بگه ممکنه بگه اون خوبه در صورتی که واقعیتی که گفتم در حالت کلی و با درنظر گرفتن همه چیز سرجاش هست

        موافقم 2
        مخالفم 5
  7. یانکی

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    کاوازاکی به نظر من خوش صداتربن موتوره.البته هارلی عشق منه ولی فلسفه ها لی ممدسون فرق داره.پسر عمو هام دوتا کراس هوندا دارن دادش بزرگم کاوازاکی یا کاواساکی خرید وقتی میرفتیم بیرون بیشتر دور موتور ما جمع میشدن لامصب صداش خدا بود.خدا اموات همه رو بیامرزه.پدرم از موتور سوارهای تپه های عباس آباد بود زمان شاهنشاه آریا مهر و موتورش یاماها yz400 بود کراس.موتور شهریش هم هوندا 750 بود که مدتی هارلی سوار میشه که میوفته رو پای داداش بزرگم میفروشتش.ولی هنوز که هنوزه کل فامیل از عظمت یاماهای پدرم میگن که صداش و عملکردس بی نظیر بوده.

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. MC20

      ۱۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2350 ديدگاه)

      خداوند رحمتشون کنه و روحشون شاد باشه .

      1. یانکی

        ۲۰ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2353 ديدگاه)

        ممنون.خدا اموات شما رو هم بیامرزه

  8. AMG GT R

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    و باز هم واتسون بیکار مونده

    موافقم 6
    مخالفم 1
  9. Reza Waffen SS

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    درگ جالبی نبود

    موافقم 1
    مخالفم 1
  10. Clean Energy

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    واو

  11. استاد موپالمو

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    شما اگه بخواید سرعت ۳۰۰ کیلومترو تجربه کنید اگه ماشین بخرید که بتونه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر برسه باید پنج برابر یک موتور هزینه کنید…در حالی که می تونید یک موتور باقیمت ۲۰ هزار دولاری بخرید و سرعت ۳۰۰ کیلو متر در ساعت رو تجروبه کنی…

  12. استاد موپالمو

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    درگ بین این دوتا خیلی جالب نبود باید سریعترین ماشین و موتور مسابقه میزاشتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا