خواهشمندیم نگاهی به این دو رقم بیندازید: ۱۱۰۰ اسب بخار در برابر ۳۱۰ اسب بخار! شاید سریعاً بگویید خروجی چهار رقمی بسیار بهتر از دیگری است اما متأسفانه باید گفت در اشتباه هستید.
درگ امروز CarWow بین یک سوپرکار مشهور و یک سوپربایک معروف است. البته هر دو محصول موردبحث جزو برجستهترینهای کلاس خود هستند.
لامبورگینی اوراکان که مشاهده خواهید کرد توسط JM Imports تیون شده و دو توربوی بزرگ به پیشرانه آن اضافه گردیده است. همین تغییرات باعث شده قدرت پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری اوراکان به ۱۱۰۰ اسب بخار برسد.
این قدرت عظیم به همراه گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متری به تمامی چرخ ها فرستاده میشود. به عنوان یک خودروی چهار چرخ محرک، اوراکان توربو نسبت قدرت به وزن ۷۵۹ اسب بخار بر هر تن را دارد که رقم احساسبرانگیزی محسوب میشود.
البته کاوازاکی H2R حتی برجستهتر است. با استفاده از پیشرانه ۴ سیلندر ۱ لیتری سوپرشارژردار، این سوپربایک ژاپنی خروجی ۳۱۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری دارد. در واقع قدرت این موتورسیکلت حتی بیشتر از هوندا سیویک تایپ R میباشد.
با در نظر گرفتن وزن ۲۹۴ کیلوگرمی بایک و سوارکار، نسبت قدرت به وزن H2R به رقم خارقالعاده ۱۰۵۴ اسب بخار به ازای هر تن میرسد.
البته پیشبینی کردن نتیجه نهایی این درگ کار سختی است. به راحتی میتوان گفت اوراکان دست پایینتر را دارد اما باید مهارت موتورسیکلتسوار را نیز در نظر گرفت زیرا قدرت عظیم پیشرانه H2R به چرخ های عقب فرستاده میشود.
خب به نظر شما کدامیک از این دو محصول فوقالعاده زودتر به خط پایان میرسد؟
امین
۱۹ مهر ۱۴۰۰تایم هر دو قابل بهبوده چه لامبو چه کاوازاکی تایم هایی که تو ذهنم بود رو نزذن لامبوی ۱۱۰۰ اسبی خدای موتور سیکلت هارو له کرد ببین نیسان جی تی ار های ۱۵۰۰ اسبی ۱۸۰۰ ۲۰۰۰ ۲۵۰۰ چیکار میکنن
ممد ژانگولر
۱۹ مهر ۱۴۰۰این مش واتسون فقط کم مونده درگ بین خرگوش و لاکپشت یا دایناسور و گودزیلا و همچنین پسر شجاع و خرس مهربون برگذار کنه که ویترین افتخاراتش تکمیل بشه 😂
Iman99
۲۱ مهر ۱۴۰۰خود همین لامبو هوراکان هم نسخه های تیون شده ۳۵۰۰ اسبی هم داره که سریعتر هم هستن وایپر ۳۵۰۰ اسبی رو هم دیدم
هرچند این تیونینگ ها به این صورت رو زیاد قبول ندارم چون نه سازنده دخلی توش داره و نه تیونر دستاوردی هم به جز تایم گیری و درگ بدست نمیارن.
مگر اینکه تو مسابقات بصورت سازماندهی شده و آکادمیک این کار ها انجام بشه که به اون میگن موتور اسپرت
تو موتور اسپرت مسابقات درگی به نام nhra وجود داره خودرو هایی که تو این مسابقات بکار می برن در بالاترین سطح خودرو های درگ هستن قدرت هاشون تا ۲۰۰۰۰ بیست هزار اسب بخار هم میرسه که همه موتور های وی ۸ امریکایی هستن و شتاب ۰ تا ۵۰۰ اونها حدود ۳ ثانیه میشه که باورنکردنیه مثلا تو فرمولاوان خودروی مرسدس آلمان که بهترین و قویترین تو فرمولاوان هست تو پیست و آیرودینامیک و پیچ سریع ترین هست ولی این خودرو ها تو شتاب مسیر مستقیم سریع ترین هستن
Ali_x76
۱۹ مهر ۱۴۰۰سرعت لحظه عبور از خط پایانشون خیلی پشم ریزون بود
واقعا ماشین تیون شده ۱۰ برابر فابریکی هیجان داره، حتی اگه هوراکان باشه
خودم خیلی دوست دارم یه وایپر ACR با دوتا سوپرشارژر ۲.۷ لیتری (همونی که روی دیمون و سوپراستاک گذاشتن) داشته باشم، قدرت 1500hp+
datsun
۱۹ مهر ۱۴۰۰این بنده خدا فکر قبلا هوندا ۱۲۵ داشته مت واتسون دعوتش کرده تو برنامه
Chevy.c
۱۹ مهر ۱۴۰۰یه جوری حرف میزنید انگار شب و روز با موتور ۳۰۰ اسبی دارین حرکت میزنید
datsun
۱۹ مهر ۱۴۰۰بنده رسما همینجا از انجمن سلطان ۱۲۵ سواران عذر خواهی میکنم
M@M@DRZ 911
۱۹ مهر ۱۴۰۰اگه موتور سوار می تونست قدرت رو مهار کنه درگه رو می برد ولی خب فقط تو اون درگ که زود تر کاوازاکی راه افتاد تونست درست لانچ کنه و تو بقیه درگ ها هم که ته چرخ می زد .
محمد امین
۱۹ مهر ۱۴۰۰مشکل موتور همینه ، و توی لانچ کردن کنترل خوبی نداره ، و مخصوصا بعد از تعویض دنده ها
دلیلی اصلیش مربوط به ساختار ماشین و موتور میشه که زمین تا آسمون فرق داره و یه دنیای متفاوت هست
ولی توی رولینگ که این مسائل حل میشه ، موتور راحت تر میتونه از قدرتش استفاده کنه ، چون وزن کمتر و ضریب درک کمتری داره
ARMAN
۱۹ مهر ۱۴۰۰عجب چیزی بود این هوراکان توربو
موتور هم به علت قدرت زیاد تو لانچ مشکل داشت
Alireza
۱۹ مهر ۱۴۰۰H2r یکی از خاص ترین وسایل نقلیه ساخته شده اس، از ۷ سال پیش تا الان بی رقیب بوده
فکر کن رو دو چرخ بتونی سرعتی بری ک تعداد خیلی کمی از ماشینا میتونن برسن
Carbonado Aventador
۱۹ مهر ۱۴۰۰کاوازاکی اگه حرف برا گفتن داره بیاد موتو جی پی…
رو پانیگاله و cbr و bmw s1000rr هم سوپرشارژ ببندن بالای ۳۰۰ اسب قدرت میده!!
Iman99
۲۱ مهر ۱۴۰۰نسبت قدرت به وزن هوراکان هم کمتر بود اگه نسبت مساوی بود قطعا هوراکا برتری مطلق داشت
اگه سرچ کنی خود bmw s1000rr رو که گفتی نسخه توربو ازش هست که بیش از ۳۶۰ اسب قدرت داره و از h2r هم سریعتره که از این نظر اگه به بی رقیب بودن باشه ب ام و و دوکاتی بهترین و بی رقیب هستن چون موتوری که به ۳۰۰ اسب برسه همین سرعت رو خواهد داشت حالا یکی سازندش خواسته ۳۰۰ اسبی بسازه کار راحتی هم هست پس تا اینجا چیز عجیبی نیست چون مهم مقایسه و تحلیل علمی هست که طبق مقایسه ها و بررسی علمی ب ام و و دوکاتی و کی تی ام و هارلی تو موتور های اسپرت و تریل و کرویزر بهترین هستن
تو مسابقات هم bmw و دوکاتی بهترین بودن و هستن مثلا تو موتو جی پی و سوپربایک موتور دوکاتی از همه سرعت و شتاب بیشتری داره و موتور های دیگه کنارش قرار میگیرن موقع شتاب گیری و سرعت از دوکاتی جا میمونن ب ام و هم برتری خودش رو ثابت کرده بینظیره و بهترین عملکرد رو همیشه داشته
این که گفتم با در نظر گرفتن همه چیز هست و در بالاترین سطح ولی ممکنه یکی که فقط یک موتور رو دیده باشه فقط نظرش رو درمورد اون بگه ممکنه بگه اون خوبه در صورتی که واقعیتی که گفتم در حالت کلی و با درنظر گرفتن همه چیز سرجاش هست
یانکی
۱۹ مهر ۱۴۰۰کاوازاکی به نظر من خوش صداتربن موتوره.البته هارلی عشق منه ولی فلسفه ها لی ممدسون فرق داره.پسر عمو هام دوتا کراس هوندا دارن دادش بزرگم کاوازاکی یا کاواساکی خرید وقتی میرفتیم بیرون بیشتر دور موتور ما جمع میشدن لامصب صداش خدا بود.خدا اموات همه رو بیامرزه.پدرم از موتور سوارهای تپه های عباس آباد بود زمان شاهنشاه آریا مهر و موتورش یاماها yz400 بود کراس.موتور شهریش هم هوندا 750 بود که مدتی هارلی سوار میشه که میوفته رو پای داداش بزرگم میفروشتش.ولی هنوز که هنوزه کل فامیل از عظمت یاماهای پدرم میگن که صداش و عملکردس بی نظیر بوده.
MC20
۱۹ مهر ۱۴۰۰خداوند رحمتشون کنه و روحشون شاد باشه .
یانکی
۲۰ مهر ۱۴۰۰ممنون.خدا اموات شما رو هم بیامرزه
AMG GT R
۱۹ مهر ۱۴۰۰و باز هم واتسون بیکار مونده
Reza Waffen SS
۱۹ مهر ۱۴۰۰درگ جالبی نبود
Clean Energy
۲۳ مهر ۱۴۰۰واو
استاد موپالمو
۲۵ مهر ۱۴۰۰شما اگه بخواید سرعت ۳۰۰ کیلومترو تجربه کنید اگه ماشین بخرید که بتونه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر برسه باید پنج برابر یک موتور هزینه کنید…در حالی که می تونید یک موتور باقیمت ۲۰ هزار دولاری بخرید و سرعت ۳۰۰ کیلو متر در ساعت رو تجروبه کنی…
استاد موپالمو
۲۵ مهر ۱۴۰۰درگ بین این دوتا خیلی جالب نبود باید سریعترین ماشین و موتور مسابقه میزاشتن