کدام لامبورگینی بهتر است؟ خب این بستگی به نوع تجربهای دارد که به دنبال آن هستید ولی کسانی که بالاترین پرفورمنس را از محصولات این شرکت میخواهند باید سراغ اونتادور SVJ یا اوراکان STO بروند. برای مقایسهٔ این دو سوپرکار چشمگیر معیارهای زیادی وجود دارد ولی چالش موردعلاقهٔ ما یک مسابقهٔ درگ ساده است و حالا به لطف کارواو میتوانیم ببینیم اوراکان STO سریعتر است یا اونتادور SVJ.
STO جدیدترین نسخهای است که به خانوادهٔ اوراکان اضافه شده است. این نسخه روی استفاده در پیست تمرکز دارد و بسیاری از قطعات قوای محرکه و آئرودینامیکی را از خودروهای مسابقهای لامبورگینی که در مسابقات استقامتی IMSA و همینطور سوپر تروفئو استفاده میشوند قرض گرفته است. این قطعات، اوراکان STO را به یکی از بهترین لامبورگینیها برای رانندگی تبدیل کردهاند. در سینهٔ این ماشین همان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 آشنا قرار گرفته که ۶۴۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و نیروی خود را از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخهای عقب میرساند. مطمئناً اوراکان STO یک خودروی پیست عالی است اما در مسابقهٔ درگ چگونه عمل میکند؟
برای فهمیدن پاسخ این سؤال، اونتادور SVJ افسانهای با نیروگاه V12 خود در برابر برادر کوچکتر قرار گرفته است. موتور ۶.۵ لیتری دوازده سیلندر این گاو خشمگین ۷۷۰ اسب بخار قدرت تولید میکند که برخلاف اوراکان، این نیرو به هر چهارچرخ منتقل میشود. البته از سوی دیگر، انتقال این قدرت در اونتادور توسط یک گیربکس تک کلاچهٔ قدیمی AMT صورت میگیرد که کمی کندتر از گیربکس دوکلاچهٔ STO عمل میکند. SVJ نیز عملکرد بسیار خوبی در پیست دارد تا جایی که به لطف قطعات آئرودینامیکی فعال خود توانست زمانی رکورد جدیدی را در پیست نوربرگرینگ ثبت کند.
خب فکر میکنید در ۴۰۰ متر کدامیک از این لامبورگینیهای فوقالعاده بهتر عمل خواهند کرد؟ در ویدئوی زیر میتوانید پاسخ این سؤال را ببینید.
مشخصات فنی
اوراکان STO | اونتادور SVJ | |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V10 | ۶.۵ لیتری V12 |
قدرت | ۶۴۰ اسب بخار | ۷۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۶۵ نیوتن متر | ۷۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته AMT |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۳۴۰ کیلوگرم | ۱۵۲۵ کیلوگرم |
قیمت | ۲۶۰ هزار پوند | ۳۸۰ هزار پوند |
R@m!n
۲۵ بهمن ۱۴۰۰چه تایم های بدی زد باهاشون چون تو همین چنل تایمه 10.4 زده با اونتادور.
بنظرم پرفورمانته اوراکان همچنان بهترین اوراکان هست.
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۵ بهمن ۱۴۰۰عاشق این ماشینم❤
خیلی خوبه… بعد رنگ آبیش… هعی…
AMIN (M.A.S)
۲۵ بهمن ۱۴۰۰هوراکان STO یه ماشین دیفرانسیل عقبه درحالی که پرفورمنته چهارچرخ متحرکه و عامل زمین خیس هم تاثیر داره (احتمالا دلیل کندتر شدن اونتادورم همینه)
طراحی STO هم طوریه که توی سرعتای بالاتر احتمالا داون فورس خیلی بیشتری نسبت به پرفورمنته داره و باعث کاهش شتاب گیری در سرعت بالاتر میشه
اگر در زمینه هندلینگ بالاتر از پرفورمنته باشه این محور محرک عقب بودن و شتاب کندترش به هندلینگ ناب میارزه
ولی حداقل الان تایم چندتا پیستش خیلی نزدیک به پرفورمنته هست و برتری انچنانی نداشته
امیدوارم بعدا بتونه تایماشو ارتقا بده
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۶ بهمن ۱۴۰۰سلام آقا امین
خوبی
ما یه گروه داشتبم توی واتساپ اگه دوست دارید بیاد لطفا به این شماره یه پیاپ بدین
[پیام ناظر: انتشار عمومی شماره و ایمیل به دلیل مشکلاتی که ممکن است در دراز مدت برای خود شما ایحاد شود، توصیه نمی شود. تبلیغات گروه و پیج در بخش کامنت ها هم پسندیده نیست.]
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۶ بهمن ۱۴۰۰باشه من دیگه شماره نمیذارم❤
RKH7787
۲۵ بهمن ۱۴۰۰این درگ دیدن داره!
محمدهادی
۲۵ بهمن ۱۴۰۰واااای خدا چه سرو صدایی راه انداختن دوتا لنتی
عشششقن لامبورگینیا❤️❤️❤️🔥🔥🔥🔥
Jaeger - LeCoultre
۲۵ بهمن ۱۴۰۰راننده SVJ از همون اول کار هنوز درگ شروع نشده دست چپش هرزگردی داشت و مشغول بود احتمالا درگ ها رو هم یه دستی رفت که تر زد :)) دو تای اول و دیدم حالمو بهم زد . یارو بجای SVJ باید بشینه پشت لباسشویی با دست چپ هرزگردش هم هماهنگ تره
محمدهادی
۲۵ بهمن ۱۴۰۰😄😄😄😂😂😂
محمدهادی
۲۵ بهمن ۱۴۰۰😄😄😄😂😂😂
محمد امین
۲۵ بهمن ۱۴۰۰توی چند درگ اول اونتادور لانچ خوبی نداشت ، ولی درکل نزدیکی این دو ماشین در درگ و رولینگ ها جالب هست
ترمز های sto چه قدر خوب بود
یه خبر جالب هم از فراری به تازگی اومده ، در مورد ثبت اختراع یک پلتفرم انحصاری که به نظر یک پلتفرم الکتریکی میاد ، نحوه ی قرار گرفتن باطری ها و موتور در این پلتفرم کاملآ متفاوت هست و مثل یک پلتفرم موتور وسط هست، این موضوع باعث میشه که ماشین الکتریکی فراری مرکز سقل دقیقا در وسط داشته باشه و از نظر توضیح وزن و مکان قرار گیری باطری و موتور ها در بهترین حالت خودش باشه ، و بدین صورت هم در پیست و هم درگ حتی میتونه از درون سوز های پیست محور هم بهتر عمل کنه و خیلی انقلابی محصوب میشه و قطعا در تاریخ الکتریکی ها ثبت خواهد شد و یک خط زمانی رو به وجود میاره
همینطور طراحی خاص شاسی باعث استحکام بیشتر و وزن کمتر میشه که کمک خیلی خوبی در حداکثر وزن خوهد کرد
تفاوت فراری با بقیه سازند ها اینجا مشخصه که میاد با روش خودش و تغیر در کلیت یک ایده ، به یک سطح جدید از پرفورمنس میرسه …..
این خبر بسیار مهم بود ، برای همین خواستم هرچه سریع تر بگم
البته هنوز جزئیات این طرح اعلام نشده ، ولی هرچه زودتر در خدمت بقیه میزارم
Scuderia Ferrari
۲۵ بهمن ۱۴۰۰سال ۲۰۲۱ تویوتا بیشترین پتنت رو در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده داشته و فراری هم در بخش اسپرت سازان پیشرو بوده
درباره پلتفرم الکتریکی فراری که جدیداً معرفی شد و تفاوتش با ثبت اختراع قبلی میشه حدس زد که در آینده ای نزدیک فراری از دو نوع پلتفرم الکتریکی استفاده خواهد کرد که احتمالاً یکی برای ماشین های سطح بالا و پرفورمنس و یکی هم برای ماشین های GT و کراس اوور
Yasin
۲۵ بهمن ۱۴۰۰کاش سریعتر جانشین هاشونو معرفی کنه توانایی رقابت با فراری مکلارن داشته باشه
محمد
۲۵ بهمن ۱۴۰۰دوستان ببخشید سوال بی ربط میپرسم. بنظرتون الان وقت مناسبی برای خرید ماشین ایرانی صفر تو رنج 300 تومنه؟
Carbonado Aventador
۲۵ بهمن ۱۴۰۰اره نخرب همینم کاسب نمیشی..از دیروز که اعلام شد قرار نیست واردات ماشین داشته باشیم کلی رو قیمت ماشینای داخل رفته..دعا کن با همون ۳۰۰ تومن بتونی اونی که میخوای رو بخری
مهدی
۲۵ بهمن ۱۴۰۰هر چیزی تو ایران سریع تر بگیری سود کردی چون به احتمال زیاد بعدا گرون میشه و همه هم میدونن حالا حالا ها هیچی ارزون نمیشه
به خصوص بازار خودرو
Hamid
۲۵ بهمن ۱۴۰۰انتخاب من اونتادور
مهدی
۲۵ بهمن ۱۴۰۰اونتادور یکی از بزرگترین مشکل هاش گیربکسش هست و قدرت موتور رو نمیتونه به چرخ ها منتقل کنه و هرزگردی میکنه
اما هوراکان که موتور V10 داره این طور نیست
جناب ایکس
۲۶ بهمن ۱۴۰۰😳😳😳😳😳
Ramyar
۲۲ فروردین ۱۴۰۱بله همین طور هست دوکلاچه نیس
J.L.A
۲۵ بهمن ۱۴۰۰چ عجب یه خبر از لامبو !
ب این میگن مطلب
چند وقتیه جای همچین مطالبی رو مطالب زرد تسلا گرفته
حیف واقعا
اینا ینی ماشین
برقی هایی مثل تسلا هیچ جذابیتی نسبت به درون سوز ها ندارن
یه شتابه کلا
جنوب
۲۵ بهمن ۱۴۰۰چقد حرف میزنه یارو.حال ادم بهم میخوره.واسه لذت صدای لامبو باید فقط سکوت کنی
حیدر
۲۵ بهمن ۱۴۰۰چرا تایم STO انقد بد شد ؟؟
پورفورمانته که بهتره !!!
مهراد
۲۵ بهمن ۱۴۰۰بخاطر اینکه اس تی او پیست محورترین ساخته قانونی لامبورگینی و برای این مهم مجبور شدن سامانه چهارچرخ محرک رو کنار بزارن و ماشین رو دیفرانسیل عقب کنند
ضمنا اینجا زمین نسبتا خیس و بارون زده بنظر میرسه که میشه قاتله ماشینای دف عقب
ساسان
۲۵ بهمن ۱۴۰۰چه عجب، یه پست از لامبو رفتید ! حس میکردم فراموش کردید همچین برندیم وجود داره !
گیربکس بهتر و و وزن کمتر sto و راننده ناشی SVJ تو این کلیپ جلب توجه میکنه !
والبته هردو اینها دون فورس زیادی تولید میکنن ،کاش در پیست بچالش کشیده بشن، البته با یه راننده حرفه ای
محمدهادی
۲۵ بهمن ۱۴۰۰دقیقاااا
محمدی نامی
۲۷ بهمن ۱۴۰۰واقعا یه ویدئوی تبلیغاتی هست برای اینکه محصول جدید رو تبلیغ کنن اونتادور svj یک چهارم مایل رو توی 10.4 ثانیه میره اما اینجا 10.9 راننده خیلی مزخرفی هست همین که به خط نزدیک می شد پاشو از روی گاز بر می داشت صفر تا 200 اونتادور هم 8.3 هست بعد مال این هوراکان 9 چطوری داشت اخه جون می کند اونتادور این یک ویدئو کاملا ساختگیه و مت واتسون واقعا تمام ویدئو هاش خراب شده یاد بگیریم پول کورمون نکنه