لامبورگینی اوراکان تکنیکا با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و پورشه 911GT3 RS با ۵۲۵ اسب بخار قدرت در درگی ۱۰۰۰ متری به مصاف هم رفتهاند.
پورشه 911GT3 RS یک خودروی پرفورمنس وحشیانه است که برای پیست مسابقه طراحی شده است. از سوی دیگر، لامبورگینی اوراکان تکنیکا سوپرکار کمی رامتری است و در خانوادهٔ خود بین مدلهای EVO معمولی و STO مخصوص پیست قرار میگیرد. حال در ویدئوی جدیدی این دو خودرو طی یک مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار گرفتهاند تا ببینیم در خط مستقیم کدامیک سریعتر است.
پورشه از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده میکند که ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۴۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. به گفتهٔ پورشه، این ماشین ظرف ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۲۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین به لطف استفادهٔ گسترده از فیبر کربن، وزن GT3 RS به ۱۴۹۵ کیلوگرم رسیده است. در سمت دیگر میدان، اوراکان هم از یک موتور تنفس طبیعی استفاده میکند اما این پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 بزرگتر از پورشه است و ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور را تحویل گیربکس میدهد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت تکنیکا ۰.۲ ثانیه از پورشه کندتر است اما میتواند به حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. وزن این خودرو هم ۱۵۶۰ کیلوگرم اعلام شده است.
در آغاز درگ، GT3 RS جدید به لطف گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه که به شکلی فوقالعاده نیروی موتور را به چرخهای عقب منتقل میکند، شروع بهتری دارد و لامبورگینی با وجود قدرت بیشتر، در ابتدا عقب میافتد ولی پورشه نتوانست برای مدتی طولانی رقیب ایتالیایی را در آینهٔ خود ببیند زیرا تکنیکا خود را به ۹۱۱ رساند و از آن پیشی گرفت. البته این درگ در مسافت ۱۰۰۰ متری برگزار شد. اوراکان این مسافت را در ۱۹.۳ ثانیه طی کرد درحالیکه GT3 RS پس از ۲۰.۴ ثانیه به خط پایان رسید؛ بنابراین، اگر درگ بین این دو ماشین در همان ۴۰۰ متر استاندارد برگزار شود، ممکن است نتیجه تغییر کند هرچند که شاید قدرت بیشتر لامبورگینی بازهم بتواند باعث پیروزی آن شود.
مقایسه مشخصات فنی
اوراکان تکنیکا | 911GT3 RS | |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V10 | ۴.۰ لیتری H6 |
قدرت | ۶۴۰ اسب بخار | ۵۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۶۵ نیوتن متر | ۴۶۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۵۶۰ کیلوگرم | ۱۴۹۵ کیلوگرم |
قیمت | ۲۴۴,۷۹۵ دلار | ۲۲۵,۲۵۰ دلار |
عرفان
۳ فروردین ۱۴۰۲خب اولش پورشه فرز تر بود و بعد لامبو بخاطر برتری تعداد سیلندر تو سرعت بالا جلو افتاد
کاملا قابل پیش ببینی
اما فکر میکنم تو پیست نتیجه فرق بکنه و برتری جدی با پورشه باشه
چون اصولا این ماشین پیست محوره نه درگستر
Amir
۳ فروردین ۱۴۰۲به نظرتون تاپ اسپید جانشین لامبورگینی اونتادور چقدر باشه؟
Sobhan
۳ فروردین ۱۴۰۲۴۰۰
TESLA
۳ فروردین ۱۴۰۲بالای ۳۵۰ و کمتر از ۴۰۰
Amir
۳ فروردین ۱۴۰۲۶ روز دیگه جانشین اونتادور معرفی میشه خیلی منتظرم ببینم چی میشه باید حداقل ۳۷۰ تا بره
به نظرتون ۳۷۰ یا ۳۸۰ تا میره!؟
Hamidreza
۳ فروردین ۱۴۰۲همون حدوداست…
اونتادور svj تو جاده خیلی راحت 360km/h میزد درصورتی که تاپ اسپیدش توسط کمپانی 350 بود…
این یکی احتمالا تا 370 تا اعلام کمپانی باشه ولی تو واقعیت 380 تا 390 رو بزنه…
محمدهادی
۵ فروردین ۱۴۰۲حالا تو ببین نسخه های بعدیش چه کنن..
علی
۳ فروردین ۱۴۰۲لامبورگینی یعنی وزیر اعظم جهان خودرو ، پورشه خوبه وحتی به گفته آلمان فن ها عالیه ، ولی نه به اندازه لامبو ، زمانی که لامبورگینی با میورا توی اوج بود پورشه کجا بود؟!!!!
فرشاد
۳ فروردین ۱۴۰۲چهارسیلندر بیشتر
صدتا اسب بیشتر
حداکثر سرعت بیشتر
1.2لیتر حجم بیشتر
صدتا گشتاور بیشتر
داری کری هم میخونی؟
زمان به جلو میره نه عقب که میورا مورد بحث بشه
هروقت لامبورگینی ماشینی زدکه بتونه 911توربواس رو تو درگ بزنه میتونی اینجور انتقاد کنی
918هم که قابل هضم نیس براتان
الکی خودتم با وزیر و شاه اینا درگیرنکن
Sobhan
۳ فروردین ۱۴۰۲هروقت پورش تونست با موتور تنفس طبیعی لامبور رو بزنه اون موقع حرف بزن 🙌
Huracan Performante
۳ فروردین ۱۴۰۲در جواب به دوستمون فرشاد،
لامبو چند وقته فقط سواری اولویتشه و لذت راننده. دومیش پیست(هوراکان پرفورمانته که ۹۱۸ رو زد). سوم خط صاف. خود لامبو اینو گفته. همین تایم ۱۰.۴ که اونتادور اس وی جی میزنه هم برای یه تنفس طبیعی فوق العادس… جانشین اونتادور هم که بازم تنفس طبیعیه البته با موتور الکتریکی. اونوقت لامبو نشون میده وزیر اعظم واقعی کیه. نمیگم پورش هیچی نیست اتفاقا خیلی هم خوبه مهندسی آلمانی عالیه، ولی تو سگمنت تنفس طبیعی ها، مثل اونتادور و هوراکان پیدا نمیشه.
R@min
۳ فروردین ۱۴۰۲پرفورمانته تایم یکسان زد با ۹۱۸ جفتشون ۶:۵۷ زدن تو مسیر ۲۰.۸ کیلومتری اون ۶:۵۲ پرفورمانته تو مسیر کوتاه تره.
Hamidreza
۳ فروردین ۱۴۰۲لازم به ذکره که یه نگاه به اوراکان پرفومانته بندازی…
هرچند که این درگ ناعادلانه بود ومنم که فن لامبو هستم قبول دارم… اما حرف توهم منطقی نیست
عرفان
۳ فروردین ۱۴۰۲اقا نکته اول اینکه من نگفتم المان فن هستم کلا همیشه سعی میکنم بدون جانب داری از کشوری از کل اتفاقات دنیای خودرو لذت ببرم
به اندازه یه امریکایی فن عاشق لاتی چلنجر هستم و به اندازه یه المان فن از مهندسی خفففن پورشه لذت میبرمو و از شاهکار های فراری و لامبو همیشه لذت بردم و همچنین ژاپن و ….
این از این
نکته دومم اینکه وقتی لامبو با میورا تو اوج بود پورشه سه سال قبلش 911 رو داده بود
و کلا 911 از قدیمی ترین نام های ماشین اسپرته که تا الانم ادامه داره
اقا در کل که من عاشق لامبو هستم
پورشه به جای خود
لامبو به جای خود
صرفا یه فکت گقتم که 911 جی تی تری ار اس هوراکان تکنیکا رو تو نوربرگ رینگ میزنه چون برا پیست ساخته شده
چه بال عقبش که دوستان اشاره کردن
چه ضرایب گیربکسش
چه مپ موتورش
و….
AMIRHOSSE IN GERMANY
۵ فروردین ۱۴۰۲عزیز دل برادر دو تا شرکت متعلق به گروه فولکسواگن هست!
فرشاد
۱۰ فروردین ۱۴۰۲در جواب به جفتتون
کل دنیا حتی گردن کلفتای یواس دارن رو میارن به برقی بودن حتی هیبرید هم داره کمرنگ میشه
شما تازه دارید از تنفس طبیعی حرف میزنید
تنفس طبیعی رو تا چن سال دیه حتی نمیزازن وارد خیایون بشه چه برسه به اینک یه کمپانی مث پورش برگرده و یه رقیب تنفس طبیعی واسه لامبو بزنه مسخره س😂
بعدشم 918یه هایپرکاربود کی دیدی هایپرکار تایم پیست بزنه؟
هروقت تونستید ت ونوربرگرینگ تایمgt2rsرو بزنید یا تو خط مستقیم توربو اس رو میتونید هیت کنید
R@min
۳ فروردین ۱۴۰۲پورشه بال عقب مدل مسابقه ای GT3 رو ماشین جاده ای اورد که رکورد پیست بزنه و خب از SVJ که سریع تربن لامبو هست سریع تر شد که بهاش هم ۴۰۰ متر ۱۱ ثانیه هست و در درگ ۴۰۰ متر از خیلیا می بازه اما در پیست …
SVJ در مسیر ۲۰.۸ کیلومتری نوربرگرینگ: ۶:۴۹.۴۰
GT3RS در همین مسیر: ۶:۴۹.۳۲
حسین
۳ فروردین ۱۴۰۲اونو دیگه شما باید با نسل جدید gt2 مقایسه کنی
که باز هم اشتباهه چون هنوز رونمایی نشده و باید با جانشین اونتادور در نسخه های مختلفش رقابت کنع ک بنظرم بسیار هیجان انگیز و دیدنی میشه
بعید میدونم حریف جانشین اونتادو بشه البته =)
این نسل که svj رکورد رو مدتی داشت
بعدش بلک سری مرسدس گرفت ؟
و ۹۱۱ باز پس گیری رکورد؟
بنظرم جانشین اونتادور حتی تو این نسخه اولیه اش حرف های زیادی برای گفتن داره
و تنفس طبیعی بودنش این مهم رو جذاب تر میکنه
حسین
۳ فروردین ۱۴۰۲اینم اضافه کنم svj جذاب ترین ماشین رکورد شکن بود
تو مسیر درگ هم سریع بودن یه لامبو رو داشت
ظاهر فوق العادش
توانایی های پیستش رو در خود محو میکرد
غرش جذاب بازی دهنده
روح و روان
سرعت فوق العادش
حس رانندگی ناب
تنفس طبیعی
کیا بودن میگفتن اونتادور
مثل لامبو های قبل نبود ؟ ..
محمدهادی
۵ فروردین ۱۴۰۲ببین اگه کلاچ و گیربکسش مناسب ویژگی هاشبود چه اعداد و ارقامی به ثبت میرسوند
لامبورگینی به SVJ خیانت کرد و برای سیستم انتقال نیروش خوب پول خرج نکرد
R@min
۳ فروردین ۱۴۰۲راستش اصلا نفهمیدم منظورتو حسین جان. چی رو با چی مقایسه کنم ؟؟
حسین
۳ فروردین ۱۴۰۲اقا رامین
توی کامنتت چی نوشتی شما
Porsche 911 gt3
Lamborghini aventador svj
زمان پیست و درگ رو مقابل هم گزاشتی
دیگه عزیز کامنت بنده نبود که
R@min
۳ فروردین ۱۴۰۲خب الان چه ربطی به gt2 داره ؟؟؟ دو تا تنفس طبیعی با هم مقایسه شده.
راجب gt2 هم که توربو هیبریده و اصلا محصولی از لامبو باهاش رقیب نبوده و نیست و مطمئنن جوری تیونش می کنن که سریع ترین محصول گروه فولکس واگن تو نوربرگ رینگ بمونه.
محسن
۳ فروردین ۱۴۰۲بیشتر شبیه جوک بودن چون هیوندای آیونیک 5 N که ماه دیگه رونمایی میشه ۶۰۰ اسب قدرت داره و میره برای رقابت با هایپرکارا
احمدرضا
۳ فروردین ۱۴۰۲😃
آیونیک با این ماشینا آخه ؟
بیخیال وجدانن
TESLA
۳ فروردین ۱۴۰۲با ۶۰۰ اسب بخار میخواد بره برای رقابت با هایپرکار ها !!! 🤨🤨 ، داش ما که تسلا فن هستیم هیچوقت به پلد ۱۰۲۰ اسبی نمیگیم هایپرکار ، آیونیک 5N حداکثر بتونه با مدل y پرفورمنس یا موستانگ mach e gt رقابت کنه
❤bugatti
۳ فروردین ۱۴۰۲جونم هوراکان عاشقشم
هورکان بهترینه
رتبه چهار بهترین ماشین ها از نظر من
بعد بوگاتی بولاید و شیرون ۳۰۰ پلاس و مکارن ۷۲۰ اس
ولی در کل هراکان بهترینه
موندم چرا ایونیک ۵ بهترین ماشینه؟
Arshia m3csl
۳ فروردین ۱۴۰۲انتخابم ۹۱۱ جی تی ۳ ار اس هست یک ماشین واقعا خاص و خوبیه و ابر ماشینه ۹۱۱ واقعا ۹۱۱ باشه حتی به فراری و بنتلی با اینکه خیلی دوستشون دارم هم فکر نمیکنم ۹۱۱ رو عجیب دوست دارم
Reza Waffen SS
۳ فروردین ۱۴۰۲یه درگ عاشقانه
لامصب حتی شکستش هم دلنشینه ♥️
Alan.r
۳ فروردین ۱۴۰۲کاش بلک سریز هم شرکت داده میشد
پورشه فوقالعاده بود باوجود قدرت و تعداد سیلندر کمتر عملکرد بسیار خوبی داشت 💪💪
S
۳ فروردین ۱۴۰۲مرسدس بلک سریز میزنه اوراکان تو خط مستقیم کلیپش همین 3 4 ماه پیش همینجا تو پدال گذاشته بود
آریا ماشین
۳ فروردین ۱۴۰۲وزن هوراکان اشتباه اعلام نشده؟
حتی مدل های آونتادور هم ۱۵۶۰ کیلو نیستن چه برسه هوراکان
تا اونجایی که یادمه تکنیکا ۱۳۷۹ کیلو بود
LAMBORGHINI
۳ فروردین ۱۴۰۲لامبورگینی فوق العاده س
GMA
۳ فروردین ۱۴۰۲بی شک پورشه
Sobhan
۳ فروردین ۱۴۰۲لانچ پورش عالی بود ولی طبیعیه که تو 🙌مسیر مستقیم به لامبور نرسه
رضا
۳ فروردین ۱۴۰۲در جواب Sobhan که گفته پورشه هر وقت تونست در تنفس طبیعی لامبو رو ببره باید عرض کنم :
اگه پورشه در زمان حال حاضر تصمیم بگیره موتور ده سلندر تنفس طبیعی بزنه، شک نکن لامبو رو میبره.
میگی نه به آخرین ده سیلندرش در حدود 20 سال پیش نگاه کن. منظورم کاررا جی تی بود.
مشخصات موتور و شتاب و سرعت آخرین ده سیلندر پورشه در 20 سال پیش اندازه 10 سیلندرهای فعلی لامبورگینی می باشه.
Sobhan
۳ فروردین ۱۴۰۲زمانی که لامبور گیتی با سستو المنتو صفر تا صد ۲/۵میگرفت اونم تنفس طبیعی با ۵۸۰اسب بخار پورشه که هیچی بقیه کجا بودن ،کودوم کارخونه ای ۱۲سال پیش همچین شتابی ماشین هاش داشتن ؟
Sobhan
۳ فروردین ۱۴۰۲🤣🤣داداش زمانی که لامبور با سستو المنتو با ۵۸۰اسب صفر تا صد ۲/۵میگرفت اونم باز تنفس طبیعی رکورد تموم پیست هارو میزد نه تنها پورش بقیه کجا بودن ؟
مازیار
۳ فروردین ۱۴۰۲اگه با منصفانه ترین معیار، یعنی نسبت قدرت به وزن بسنجیم، سری ۹۱۱ پورشه تو تمام پیستها و درگها برنده نهایی هستن و این دقیقا مفهوم مهندسی آلمانیه یعنی استفاده بهینه از ظرفیت موجود
علی
۳ فروردین ۱۴۰۲جواب به تمام آلمان فن ها : آقاجون همه شو بگین !!! البته نگفتین که پیشرو در استهلاک و … !!! لامبو هرچی سنش بیشتر میشه با ارزش تر میشه ، شما برین مقایسه کنین قیمت یه ۹۱۱ و یه لامبورگینی که ۳۰ سال قبل ساخته شدن!!! دیگه حرفی نمیمونه
Alan.r
۳ فروردین ۱۴۰۲اولا که استهلاک لامبو بسیار بالاست حتی شاید بیشتر از آلمانی ها
دوما قیمت 300SL UHLENHAUT رو با میورا مقایسه کن
مازیار
۳ فروردین ۱۴۰۲اگه ریپلی به من بود من نه آلمان فنم نه از حفظ قیمت حرفی زدم
بعدشم طاووس تو هندوستانه نکنه عملکرد بی ام و رو میخوای با استهلاک تویوتا؟!
BMWlamborghini
۳ فروردین ۱۴۰۲طراحی تکنیکا عالیه جدا از اینکه خیلی خوب عمل کرد
TESLA
۳ فروردین ۱۴۰۲تنها نقطه ضعف تکنیکا اینه که : تک دیفرانسیل هست ، اگه دو دیفرانسیل بود مثل پرفورمانته توی لانچ غولی میشد برای خودش
TESLA
۳ فروردین ۱۴۰۲ای جان ، جانشین آونتادور با بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قراره تا چند روز دیگه رونمایی بشه ❤️❤️🇩🇪🇩🇪🇮🇹🇮🇹🇮🇹🚀🚀
Amir
۳ فروردین ۱۴۰۲۶ روز مونده خود لامبو تو اینستاگرام گذاشته بود
وی
۴ فروردین ۱۴۰۲تا همین جاشم gt3rs عالی عمل کرد فقط کنم تو 1/4 میل لامبو رو زد یا خیلی بهش نزدیک بود که برا شیش سیلندر تنفس طبیعی عالیه
ضمن اینکه غوغای این ماشین تو پیسته
یوسف
۴ فروردین ۱۴۰۲یه روز من و رفیقام با وراکروز و موهاوی ۶ سیلندر همه جوره درگ انداختیم و توی همه وراکروز برنده میشد…. فقط توی رولینگ با سرعت 30 کیلومتر تا حدود ۸۰ تا موهاوی خوب عمل میکرد و میافتاد جلو…..
بعد ها رفیقم که موهاوی داشت میگفت فقط بین 30تا 80درگ میندازم…..
حالا این درگ هم همین بود فقط میخواستن لامبو ببره
R
۴ فروردین ۱۴۰۲تو چهارصدمترم نمیتونست ببره داستان تعریف نکن
❤bugatti
۴ فروردین ۱۴۰۲نخیر خودت میدونی لامبورگینی ۳۲۵ تا میره و ۹۱۱ جی تی سه ۳۲۰ تا میره
پوریا چالش
۴ فروردین ۱۴۰۲همچنان بهترین هوراکان پرفوزمانته
عارف رضاییان
۶ فروردین ۱۴۰۲من طراحی لامبورگینی و خیلی سرتر از پورش میدونم همینطور غرش موتورش که معروفه در مورد مسائل فنی چون اطلاعی ندارم نظر ندارم