لامبورگینیهیوندای

درگ هیوندای آیونیک 5 N و لامبورگینی اونتادور SV، برق در برابر V12!

آیا در مسابقهٔ درگ هیوندای آیونیک ۵ N الکتریکی با ۶۵۰ اسب بخار قدرت حریف اونتادور سوپرولوچه با ۷۵۰ اسب بخار قدرت خواهد شد؟

مسابقات درگ بین خودروهای الکتریکی و مدل‌های سنتی بنزینی بسیار فراگیر شده‌اند و با تمام ایراداتی که به این تقابل‌ها وارد است، جذابیت خاص خود را دارند. جدیدترین نمونه ازاین‌دست درگ‌ها، توسط کارواو بین لامبورگینی اونتادور SV و هیوندای آیونیک ۵ N برگزار شده است. ابتدا بیایید با اونتادور SV آشنا شویم. این حروف مخفف سوپرولوچه به معنی فوق‌سریع است. این نسخه که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ تولید می‌شد، ۵۰ کیلوگرم وزن کمتر و ۵۰ کیلوگرم قدرت بیشتری نسبت به اونتادور معمولی داشت.

این یعنی پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 لامبورگینی در اینجا ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اونتادور SV که ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد، در نوربرگ‌رینگ به‌اندازهٔ پورشه ۹۱۸ سریع بود. از این نسخهٔ اونتادور تنها ۶۰۰ دستگاه ساخته شد. در سمت دیگر، دو موتور الکتریکی آیونیک ۵ N مجموعاً ۶۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند و باطری ۸۴ کیلووات ساعتی آن امکان پیمودن تا ۳۵۵ کیلومتر را با هر بار شارژ کامل فراهم می‌کند که هرچند رقم زیادی به نظر نمی‌رسد اما آیونیک در درجهٔ اول برای دور زدن در پیست‌ها طراحی شده است.

بین این دو خودرو دو مسابقهٔ درگ از حالت سکون برگزار می‌شود که هر دو بار اونتادور به پیروزی می‌رسد و زمان ۱۰.۹ ثانیه را ثبت می‌کند درحالی‌که این عدد برای هیوندای ۱۱.۳ ثانیه است. سپس نوبت به مسابقات رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید. در رولینگ اول، هردو خودرو در حالت اتوماتیک قرار داشتند و هیوندای ابتدا کاملاً جلو افتاد اما در ادامه سوپرکار ایتالیایی خود را به رقیب رساند و پیروز شد. در رولینگ دوم، مت واتسون شبیه‌ساز تعویض دندهٔ دستی هیوندای را امتحان کرد که عملکرد مناسبی داشت اما بازهم مغلوب قدرت اونتادور شد و این اتفاق سه بار دیگر هم رخ داد تا آیونیک ۵ N در همهٔ مسابقات بازنده باشد.

البته باید توجه داشت که هیوندای علاوه بر قدرت کمتر، با وزن ۲۲۰۴ کیلوگرم بسیار از لامبورگینی ۱۵۲۵ کیلوگرمی سنگین‌تر است. به دلیل همین اختلاف وزن چشمگیر، در آزمایش ترمز هم پیروزی به سوپرولوچه رسید.

مشخصات فنی

آیونیک ۵ N اونتادور SV
پیشرانه الکتریکی دو موتوره ۶.۵ لیتری V12
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۷۵۰ اسب بخار
گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر ۶۹۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته ۷ سرعته ISR
وزن ۲۲۳۵ کیلوگرم ۱۵۲۵ کیلوگرم
قیمت ۶۷,۴۷۵ دلار ۴۹۳,۰۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. عمو مایک

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (52 ديدگاه)

    مت واتسون واقعا کار های عجیب غریب و مسخره ای میکنه

    چرا یه آرمیچر ( ببخشید ماشین شارژی ) باید با یکی از شاهکار های مهندسی دنیا درگ برگزار کنه ؟

    با تکنولوژی آرمیچری، منم میتونم ماشین فلان اسب بخاری و بهمان گشتاوری بسازم و تو خیال خودم برا همه شاخ و شونه بکشم‌ .

    موافقم 13
    مخالفم 6
    1. SMS

      ۲۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (358 ديدگاه)

      بالاخره اونتادور جواب این جوجه رو که فک کرده بود با برقی بودنش بهتره رو داد

      موافقم 15
      مخالفم 5
      1. amir

        ۲۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3262 ديدگاه)

        اونتادور سلطانه
        سرور همه لامبوها
        خوشگل تر از این نداریم

        موافقم 13
    2. کیان

      ۲۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1482 ديدگاه)

      شما پول بده به مت واتسون برات درگ بین پراید با هرچی خواستی برگزار میکنه و خیلیم راحت میشه با عاداد و کلمات بازی کرد که حقیقت اونجوری که اون دلش میخواد بیاد روی کاغذ و حتی جلوی دوربین !!!

      برای هیوندای واقعا متاسفم، بنظرم نه تنها برای خودش تبلیغ نمیکنه بلکه به شدت داره خودش و مضحکه و مسخره میکنه …

      موافقم 15
      مخالفم 4
      1. froG-driVer

        ۲۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (843 ديدگاه)

        ولی خوب کَلِشو خوابوندم😏😏

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. froG-driVer

          ۲۲ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (843 ديدگاه)

          •خوابوند

    3. SMS

      ۲۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (358 ديدگاه)

      هرکی با ما در افتاد ور افتاد

      موافقم 8
      مخالفم 3
    4. پیام

      ۲۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2022 ديدگاه)

      در نهایت تمام خودروسازی ها برقی میشن. هر کی جا بمونه بعدا کارش تمومه. بذار باتری ها سبک‌تر بشن و یخورده موتور برقی کارآمدتر بشن بعد معلوم میشه.

      موافقم 5
      مخالفم 13
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۲۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2262 ديدگاه)

        دنیا زیر تامین برق مصرفی خانه ها و صنایع و … مونده …

        تولید برق اضافی واسه جاروبرقی ها دیگه ، پیشکش …

        آینده ، سوخت مصنوعیه …

        مقیاس پایلوت با زندگی واقعی تفاوت داره …

        از پشت گوشی نمیشه برای کره زمین ( 200 تا کشور ) مانیفست صادر کرد …

        موافقم 14
        مخالفم 4
    5. Mehdi TuRbO

      ۲۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2221 ديدگاه)

      داداش این خودش تو نسل جدید برقی شده کجای کاری
      حرفت درست ولی همه دیگه برقی شدند

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۲۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2262 ديدگاه)

        انشاءالله دوباره سر خر بر میگرده …

        ته برقی بن بسته …

        موافقم 7
        مخالفم 7
  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1371 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/07/240710-002.jpg
    اونتادور بسیار زیباییه

    موافقم 10
    مخالفم 2
  3. B2

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (224 ديدگاه)

    نچسب تر از درگ های تبلیغاتی نداریم . همین که اسم امثال 5N کنار لامبو بیاد ، تبلیغه و دیده میشه حتی اگه پیروز درگ هم نباشه ‌. زیستگاه لامبو SV تو پیسته . نمیدونم با چه رویی تو متن گفته شده آیونیک برای پیسته . ماشینای برقی بیشتر به درد خط مستقیم میخورن . تایم نوربرگ هم تایید میکنه چون این دو تا با هم حدود ۴۶ ثانیه اختلاف دارن!!
    ادعا و قمپز در کردن هم حدی داره واقعا

    موافقم 15
    مخالفم 3
  4. BlackWing

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1230 ديدگاه)

    این ماشین برقی‌ها نهایت باید تاکسی حمل و نقل شهری باشن اگر مسافر دیرش شد گاز بده زودتر برسه

    موافقم 14
    مخالفم 3
  5. B2

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (224 ديدگاه)

    همچنان بعد از گذشت سالها وقتی اسم SV میاد ، یاد نسخه بی نظیر Murcielago LP670-4SV میفتم . این ماشین برای من زیباترین لامبوی ساخته شده ست و ماکتشم دارم که هر بار از دیدنش لذت میبرم . طراح لامبو در اون زمان یعنی آقای Luc Donckerwolke هم اکنون در همین هیوندای داره کار میکنه . این همه ادعای هیوندای هم از همینجا نشئت میگیره بلخره . از وقتی طراح ، مهندس و مدیر غیره ( مثل پیتر شرایر و آلبرت بیرمن و… ) از کمپانیای بزرگ گرفته ، اوضاعش نسبت به قبل بهتر شده و اون ذهنیت منفی رو تا حدی کاهش داده . گرچه هنوز راه درازی در پیش داره

    https://cdn.motor1.com/images/mgl/36LWj/s1/2009-lamborghini-murcielago-sv-coupe.jpg

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. احمد محسن

      ۲۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (751 ديدگاه)

      اون پیتر شرایر یه غلطی کرد با اونا شراکت کرد الانم فهمید کیا هیوندا چه زباله هایی هستن انصراف داده رفته به جایگاهی که باید باشه.
      هنوزم که هنوزه بنگاهی ها و دله دزد های دلال از اسم اون بزرگوار استفاده میکنن تا بنجل های کره ایی رو به قیمت بالا فرو ،، ببخشید بفروشن
      درضمن کجا ذهنیت منفی رو کاهش داده ؟؟ با کامنیتوتی یوتیوب و اینستاگرام خارجی ها میشه فهمید تنها عاشقان بنجل کره ایی ایرانی های ندید بدید هستن وسلام.

      موافقم 11
      مخالفم 5
  6. Faster

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    خوب پیام های بازرگانی تموم شد اینم از فیلم اصلی

    1. مجتبی .

      ۲۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1225 ديدگاه)

      همین که میارنش کنار این جواهرات خودش دنیای تبلیغه برا ه

      موافقم 9
      مخالفم 1
  7. کرگدن باواریا

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (751 ديدگاه)

    تسلیت برای جامعه رسانه خودرویی ، امثال این دلقک ها به ازای چندر غاز پول حاضره این آشغال unknown رو کنار لامبورگینی بزاره
    تسلیت. پدال جان هر خبر خودرویی ارزش کار کردن نداره.

    موافقم 12
    مخالفم 3
  8. زیزیگولو

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6033 ديدگاه)

    جدال بین برق و بنزین ….. با اینکه برقیا و بنزینیا کاملاً باهم متفاوت هستن ولی دین رقابت بینشون هیجان انگیزه ولی بازم با این‌ وجود مقایسه این دوتا باهم از پایه و اساس اشتباه هستش چون دوتا دنیای کاملاً متفاوت هستن

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

      ۲۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (249 ديدگاه)

      هتگردی یه درگ بین دیمون و لوسید برگزار کرده اولش فکر کردم قراره یه درگ ناب و بدون جانب داری باشه ولی کم کم متوجه میشید که انگار این درگ احمقانه فقط یک هدف داره و اونم بی نقص نشون دادن برقیها هست حتی وقتی به پیست درگ میرن بر خلاف اول فیلم که پیستی به شدت چسبنده نشون میده در آخر فیلم پیستی پر از شن و عدم چسبندگی رو نشون میده و این هم مهم نیست اینکه تمام تایمها بالای ۱۰.۳۰ هست و هی میگه درگ ۵ درگ ۱۰ درگ ۱۴ یعنی داره دیمون رو تخریب می‌کنه که هر کاری میکنیم توان نداره ولی لوسید یه کله داره تایم خوب میزنن و در آخر یک دفعه تایم ۱۰ میزنه و بعدش تایم ۹.۷ رو میبینیم از دیمون و راننده دیمون که خجالت زده و لگد میزنن به ماشین.سوال اینجاست وقتی موتور گیربکس خنکه چرا تایم زیر ۱۰ نمیزنه ولی بعد اون همه فشار که بدون شک بخشی از قدرت برای خنک کاری تلف میشه تایم ۹.۷ می‌کنه.پدال خواهش میکنم اگر این درگ رو کار کردی در ادامه درگ دیمون آلوجی رو هم بزار که نشون میده چجوری دیمون وحشیانه همه رو درو می‌کنه.نکته دیگه هرز گردی خوده لوسید تو پیست درگه اینجا گند کارشون در میاد

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. زیزیگولو

        ۲۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (6033 ديدگاه)

        یه درگ همونقدری که میتونه جنبه تبلیغاتی داشته باشه به همون اندازه هم میتونه جنبه تخریبی داشته باشه

        موافقم 6
        مخالفم 3
      2. علی

        ۲۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (723 ديدگاه)

        این درگ ها شرافت مندانه نیس چرا. شاهکار های تاریخ رو کوچیک کنیم. دیمون یا اونتادور رو با دینام کولر و جاروبرقی مقایسه کنیم بخاطر همین تف به شرافت این مزدورها که پول میگرن برای تخریب اوسطوره ها. ولی نمی تونن

        موافقم 3
        مخالفم 0
    2. زیزیگولو

      ۲۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (6033 ديدگاه)

      دیدن رقابت بینشون

      موافقم 3
      مخالفم 2
  9. Taha Ayoobi

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3314 ديدگاه)

    مت واتسون وقتی میباخت یه جوری میگفت اَه فک کن هیوندای گفته بود اگه ببازی پولتو نمیدم.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  10. هیروهیتو

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    هیوندای هر سال از سال قبلش گنده گو….ظیش بیشتر میشه الانم می یاد با سلطان درگ می ندازه
    آخرش هم هیچی به هیچی نه آتیش سوزی رفع میشه نه فراخوان ها

    موافقم 8
    مخالفم 1
  11. Saeed Farshchian

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    ایکاش خودرو های برقی رو داخل یه کلاس جداگونه قرار میدادن و هیچ برخوردی با درون سوز ها بوجود نمیومد
    مقایسه این خودرو ها باهم هیچ هدفی جز به جون هم انداختن ترفدارای درون سوز و برقی و جذب ویو نیست!

    موافقم 3
    مخالفم 1
  12. Saeed Farshchian

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    طرفدار:)

    موافقم 2
    مخالفم 1
  13. R

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1093 ديدگاه)

    اسم آونتادور بزرگتر از کل برقیاس چه برسه بخواد باهاشون کل بندازه

    موافقم 10
    مخالفم 1
  14. BMW

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1453 ديدگاه)

    بشین سر جات بچه جون هنوز زوده برات😂😂با اون صدا
    هم صدای لامبو کل این شرکت رو میخره و تمام

    موافقم 6
    مخالفم 1
  15. سوشیانت

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3138 ديدگاه)

    الان این مقایسه برای چی بود آیونیک از هیچ لحاظ در حد اونتادور نیست حداقل برقی رو با بنزینی مقایسه کنید که اعداد و ارقام نزدیک یه هم داشته باشن

    موافقم 7
    مخالفم 1
  16. ابوالفضل

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (277 ديدگاه)

    خوب روش کم شد
    لامبورگینی عالی عمل کرد

    موافقم 5
    مخالفم 1
  17. car lover

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (858 ديدگاه)

    دو تا اسطوره در یه قاب لامبورگینی و آسفالت🤩

    موافقم 6
    مخالفم 1
  18. samurai

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (582 ديدگاه)

    حیف اونتادور که به خاطر پول باید کنار یه زباله زشت قرار بگیره

    موافقم 8
    مخالفم 1
  19. ممد خطر

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به قرآن قسم که اینو ویدئو ساختگی هست.
    برسی کنید ویدیو رو… می‌بینید…
    لامبورگینی این ماشین رو میخوره قورتش میده.

    چه برسه به این که اون گشاد سه تنی بخواد با لامبورگینی مسابقه بده.
    فقط یک تن از لامبورگینی سنگینتره برای 10 هیچ باختنش کافیه.
    ویدیو ساختگی بود برای جذب مشتری برا اون ماشین سیاه و گشاد

    موافقم 3
    مخالفم 0
  20. آرش...

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (111 ديدگاه)

    هیوندا ایونک یک نسخه از پرایده بعد می خواد با غول ها سروکله بزنه واقعن یک تختش کمه 😂😂

    موافقم 1
    مخالفم 1
  21. علی

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (723 ديدگاه)

    لامبورگینی خدای هایپر کار هاست و برای مقدس خواهشاً با این درگ ها. به مقدسات ما توهین نکنید
    لامصب صدای این لامبو بقدری دلنشین هست که ادمو بغض می‌کنه چقدر باشکوه این جواهر. واقعا خدا گونه هست آسفالت زیر لاستیک هاش گریه و ناله میکرد
    تف به هیوندای تف به شرف مت واتسون پولکی

    موافقم 4
    مخالفم 1
  22. باشو

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    جدای اینکه کلاس این ماشینها بهم نمیخوره و قیاس کردنش جنبه تبلیغاتی داره و نظر همه محترم، خودروهای برقی اومدن که کمک کنند به آلایندگی کمتر و محیط زیست متاسفانه باید با این واقعیت کنار اومد، ولی راه ب جایی نخواهد داشت اکثر برق تولیدی از سوختهای فسیلی ایجاد میشه و شبکه و انتقال برق که اون هم جای بحثش اینجا نیست ولی بهترین گزینه خودروهای هیبرید و هیدروژن خواهد بود از ما گفتن این کلام بماند برا یادگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا