آیا در مسابقهٔ درگ هیوندای آیونیک ۵ N الکتریکی با ۶۵۰ اسب بخار قدرت حریف اونتادور سوپرولوچه با ۷۵۰ اسب بخار قدرت خواهد شد؟
مسابقات درگ بین خودروهای الکتریکی و مدلهای سنتی بنزینی بسیار فراگیر شدهاند و با تمام ایراداتی که به این تقابلها وارد است، جذابیت خاص خود را دارند. جدیدترین نمونه ازایندست درگها، توسط کارواو بین لامبورگینی اونتادور SV و هیوندای آیونیک ۵ N برگزار شده است. ابتدا بیایید با اونتادور SV آشنا شویم. این حروف مخفف سوپرولوچه به معنی فوقسریع است. این نسخه که بین سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ تولید میشد، ۵۰ کیلوگرم وزن کمتر و ۵۰ کیلوگرم قدرت بیشتری نسبت به اونتادور معمولی داشت.
این یعنی پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 لامبورگینی در اینجا ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. اونتادور SV که ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد، در نوربرگرینگ بهاندازهٔ پورشه ۹۱۸ سریع بود. از این نسخهٔ اونتادور تنها ۶۰۰ دستگاه ساخته شد. در سمت دیگر، دو موتور الکتریکی آیونیک ۵ N مجموعاً ۶۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند و باطری ۸۴ کیلووات ساعتی آن امکان پیمودن تا ۳۵۵ کیلومتر را با هر بار شارژ کامل فراهم میکند که هرچند رقم زیادی به نظر نمیرسد اما آیونیک در درجهٔ اول برای دور زدن در پیستها طراحی شده است.
بین این دو خودرو دو مسابقهٔ درگ از حالت سکون برگزار میشود که هر دو بار اونتادور به پیروزی میرسد و زمان ۱۰.۹ ثانیه را ثبت میکند درحالیکه این عدد برای هیوندای ۱۱.۳ ثانیه است. سپس نوبت به مسابقات رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید. در رولینگ اول، هردو خودرو در حالت اتوماتیک قرار داشتند و هیوندای ابتدا کاملاً جلو افتاد اما در ادامه سوپرکار ایتالیایی خود را به رقیب رساند و پیروز شد. در رولینگ دوم، مت واتسون شبیهساز تعویض دندهٔ دستی هیوندای را امتحان کرد که عملکرد مناسبی داشت اما بازهم مغلوب قدرت اونتادور شد و این اتفاق سه بار دیگر هم رخ داد تا آیونیک ۵ N در همهٔ مسابقات بازنده باشد.
البته باید توجه داشت که هیوندای علاوه بر قدرت کمتر، با وزن ۲۲۰۴ کیلوگرم بسیار از لامبورگینی ۱۵۲۵ کیلوگرمی سنگینتر است. به دلیل همین اختلاف وزن چشمگیر، در آزمایش ترمز هم پیروزی به سوپرولوچه رسید.
مشخصات فنی
آیونیک ۵ N | اونتادور SV | |
پیشرانه | الکتریکی دو موتوره | ۶.۵ لیتری V12 |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۷۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۷۰ نیوتن متر | ۶۹۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | ۷ سرعته ISR |
وزن | ۲۲۳۵ کیلوگرم | ۱۵۲۵ کیلوگرم |
قیمت | ۶۷,۴۷۵ دلار | ۴۹۳,۰۹۵ دلار |
عمو مایک
۲۲ تیر ۱۴۰۳مت واتسون واقعا کار های عجیب غریب و مسخره ای میکنه
چرا یه آرمیچر ( ببخشید ماشین شارژی ) باید با یکی از شاهکار های مهندسی دنیا درگ برگزار کنه ؟
با تکنولوژی آرمیچری، منم میتونم ماشین فلان اسب بخاری و بهمان گشتاوری بسازم و تو خیال خودم برا همه شاخ و شونه بکشم .
SMS
۲۲ تیر ۱۴۰۳بالاخره اونتادور جواب این جوجه رو که فک کرده بود با برقی بودنش بهتره رو داد
amir
۲۲ تیر ۱۴۰۳اونتادور سلطانه
سرور همه لامبوها
خوشگل تر از این نداریم
کیان
۲۲ تیر ۱۴۰۳شما پول بده به مت واتسون برات درگ بین پراید با هرچی خواستی برگزار میکنه و خیلیم راحت میشه با عاداد و کلمات بازی کرد که حقیقت اونجوری که اون دلش میخواد بیاد روی کاغذ و حتی جلوی دوربین !!!
برای هیوندای واقعا متاسفم، بنظرم نه تنها برای خودش تبلیغ نمیکنه بلکه به شدت داره خودش و مضحکه و مسخره میکنه …
froG-driVer
۲۲ تیر ۱۴۰۳ولی خوب کَلِشو خوابوندم😏😏
froG-driVer
۲۲ تیر ۱۴۰۳•خوابوند
SMS
۲۲ تیر ۱۴۰۳هرکی با ما در افتاد ور افتاد
پیام
۲۲ تیر ۱۴۰۳در نهایت تمام خودروسازی ها برقی میشن. هر کی جا بمونه بعدا کارش تمومه. بذار باتری ها سبکتر بشن و یخورده موتور برقی کارآمدتر بشن بعد معلوم میشه.
! i M α η δ υ α R
۲۲ تیر ۱۴۰۳دنیا زیر تامین برق مصرفی خانه ها و صنایع و … مونده …
تولید برق اضافی واسه جاروبرقی ها دیگه ، پیشکش …
آینده ، سوخت مصنوعیه …
مقیاس پایلوت با زندگی واقعی تفاوت داره …
از پشت گوشی نمیشه برای کره زمین ( 200 تا کشور ) مانیفست صادر کرد …
Mehdi TuRbO
۲۲ تیر ۱۴۰۳داداش این خودش تو نسل جدید برقی شده کجای کاری
حرفت درست ولی همه دیگه برقی شدند
! i M α η δ υ α R
۲۲ تیر ۱۴۰۳انشاءالله دوباره سر خر بر میگرده …
ته برقی بن بسته …
𝐀𝐥𝐢
۲۲ تیر ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/07/240710-002.jpg
اونتادور بسیار زیباییه
B2
۲۲ تیر ۱۴۰۳نچسب تر از درگ های تبلیغاتی نداریم . همین که اسم امثال 5N کنار لامبو بیاد ، تبلیغه و دیده میشه حتی اگه پیروز درگ هم نباشه . زیستگاه لامبو SV تو پیسته . نمیدونم با چه رویی تو متن گفته شده آیونیک برای پیسته . ماشینای برقی بیشتر به درد خط مستقیم میخورن . تایم نوربرگ هم تایید میکنه چون این دو تا با هم حدود ۴۶ ثانیه اختلاف دارن!!
ادعا و قمپز در کردن هم حدی داره واقعا
BlackWing
۲۲ تیر ۱۴۰۳این ماشین برقیها نهایت باید تاکسی حمل و نقل شهری باشن اگر مسافر دیرش شد گاز بده زودتر برسه
B2
۲۲ تیر ۱۴۰۳همچنان بعد از گذشت سالها وقتی اسم SV میاد ، یاد نسخه بی نظیر Murcielago LP670-4SV میفتم . این ماشین برای من زیباترین لامبوی ساخته شده ست و ماکتشم دارم که هر بار از دیدنش لذت میبرم . طراح لامبو در اون زمان یعنی آقای Luc Donckerwolke هم اکنون در همین هیوندای داره کار میکنه . این همه ادعای هیوندای هم از همینجا نشئت میگیره بلخره . از وقتی طراح ، مهندس و مدیر غیره ( مثل پیتر شرایر و آلبرت بیرمن و… ) از کمپانیای بزرگ گرفته ، اوضاعش نسبت به قبل بهتر شده و اون ذهنیت منفی رو تا حدی کاهش داده . گرچه هنوز راه درازی در پیش داره
https://cdn.motor1.com/images/mgl/36LWj/s1/2009-lamborghini-murcielago-sv-coupe.jpg
احمد محسن
۲۲ تیر ۱۴۰۳اون پیتر شرایر یه غلطی کرد با اونا شراکت کرد الانم فهمید کیا هیوندا چه زباله هایی هستن انصراف داده رفته به جایگاهی که باید باشه.
هنوزم که هنوزه بنگاهی ها و دله دزد های دلال از اسم اون بزرگوار استفاده میکنن تا بنجل های کره ایی رو به قیمت بالا فرو ،، ببخشید بفروشن
درضمن کجا ذهنیت منفی رو کاهش داده ؟؟ با کامنیتوتی یوتیوب و اینستاگرام خارجی ها میشه فهمید تنها عاشقان بنجل کره ایی ایرانی های ندید بدید هستن وسلام.
Faster
۲۲ تیر ۱۴۰۳خوب پیام های بازرگانی تموم شد اینم از فیلم اصلی
مجتبی .
۲۲ تیر ۱۴۰۳همین که میارنش کنار این جواهرات خودش دنیای تبلیغه برا ه
کرگدن باواریا
۲۲ تیر ۱۴۰۳تسلیت برای جامعه رسانه خودرویی ، امثال این دلقک ها به ازای چندر غاز پول حاضره این آشغال unknown رو کنار لامبورگینی بزاره
تسلیت. پدال جان هر خبر خودرویی ارزش کار کردن نداره.
زیزیگولو
۲۲ تیر ۱۴۰۳جدال بین برق و بنزین ….. با اینکه برقیا و بنزینیا کاملاً باهم متفاوت هستن ولی دین رقابت بینشون هیجان انگیزه ولی بازم با این وجود مقایسه این دوتا باهم از پایه و اساس اشتباه هستش چون دوتا دنیای کاملاً متفاوت هستن
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۲ تیر ۱۴۰۳هتگردی یه درگ بین دیمون و لوسید برگزار کرده اولش فکر کردم قراره یه درگ ناب و بدون جانب داری باشه ولی کم کم متوجه میشید که انگار این درگ احمقانه فقط یک هدف داره و اونم بی نقص نشون دادن برقیها هست حتی وقتی به پیست درگ میرن بر خلاف اول فیلم که پیستی به شدت چسبنده نشون میده در آخر فیلم پیستی پر از شن و عدم چسبندگی رو نشون میده و این هم مهم نیست اینکه تمام تایمها بالای ۱۰.۳۰ هست و هی میگه درگ ۵ درگ ۱۰ درگ ۱۴ یعنی داره دیمون رو تخریب میکنه که هر کاری میکنیم توان نداره ولی لوسید یه کله داره تایم خوب میزنن و در آخر یک دفعه تایم ۱۰ میزنه و بعدش تایم ۹.۷ رو میبینیم از دیمون و راننده دیمون که خجالت زده و لگد میزنن به ماشین.سوال اینجاست وقتی موتور گیربکس خنکه چرا تایم زیر ۱۰ نمیزنه ولی بعد اون همه فشار که بدون شک بخشی از قدرت برای خنک کاری تلف میشه تایم ۹.۷ میکنه.پدال خواهش میکنم اگر این درگ رو کار کردی در ادامه درگ دیمون آلوجی رو هم بزار که نشون میده چجوری دیمون وحشیانه همه رو درو میکنه.نکته دیگه هرز گردی خوده لوسید تو پیست درگه اینجا گند کارشون در میاد
زیزیگولو
۲۲ تیر ۱۴۰۳یه درگ همونقدری که میتونه جنبه تبلیغاتی داشته باشه به همون اندازه هم میتونه جنبه تخریبی داشته باشه
علی
۲۳ تیر ۱۴۰۳این درگ ها شرافت مندانه نیس چرا. شاهکار های تاریخ رو کوچیک کنیم. دیمون یا اونتادور رو با دینام کولر و جاروبرقی مقایسه کنیم بخاطر همین تف به شرافت این مزدورها که پول میگرن برای تخریب اوسطوره ها. ولی نمی تونن
زیزیگولو
۲۲ تیر ۱۴۰۳دیدن رقابت بینشون
Taha Ayoobi
۲۲ تیر ۱۴۰۳مت واتسون وقتی میباخت یه جوری میگفت اَه فک کن هیوندای گفته بود اگه ببازی پولتو نمیدم.
هیروهیتو
۲۲ تیر ۱۴۰۳هیوندای هر سال از سال قبلش گنده گو….ظیش بیشتر میشه الانم می یاد با سلطان درگ می ندازه
آخرش هم هیچی به هیچی نه آتیش سوزی رفع میشه نه فراخوان ها
Saeed Farshchian
۲۲ تیر ۱۴۰۳ایکاش خودرو های برقی رو داخل یه کلاس جداگونه قرار میدادن و هیچ برخوردی با درون سوز ها بوجود نمیومد
مقایسه این خودرو ها باهم هیچ هدفی جز به جون هم انداختن ترفدارای درون سوز و برقی و جذب ویو نیست!
Saeed Farshchian
۲۲ تیر ۱۴۰۳طرفدار:)
R
۲۲ تیر ۱۴۰۳اسم آونتادور بزرگتر از کل برقیاس چه برسه بخواد باهاشون کل بندازه
BMW
۲۲ تیر ۱۴۰۳بشین سر جات بچه جون هنوز زوده برات😂😂با اون صدا
هم صدای لامبو کل این شرکت رو میخره و تمام
سوشیانت
۲۲ تیر ۱۴۰۳الان این مقایسه برای چی بود آیونیک از هیچ لحاظ در حد اونتادور نیست حداقل برقی رو با بنزینی مقایسه کنید که اعداد و ارقام نزدیک یه هم داشته باشن
ابوالفضل
۲۲ تیر ۱۴۰۳خوب روش کم شد
لامبورگینی عالی عمل کرد
car lover
۲۲ تیر ۱۴۰۳دو تا اسطوره در یه قاب لامبورگینی و آسفالت🤩
samurai
۲۲ تیر ۱۴۰۳حیف اونتادور که به خاطر پول باید کنار یه زباله زشت قرار بگیره
ممد خطر
۲۲ تیر ۱۴۰۳به قرآن قسم که اینو ویدئو ساختگی هست.
برسی کنید ویدیو رو… میبینید…
لامبورگینی این ماشین رو میخوره قورتش میده.
چه برسه به این که اون گشاد سه تنی بخواد با لامبورگینی مسابقه بده.
فقط یک تن از لامبورگینی سنگینتره برای 10 هیچ باختنش کافیه.
ویدیو ساختگی بود برای جذب مشتری برا اون ماشین سیاه و گشاد
آرش...
۲۳ تیر ۱۴۰۳هیوندا ایونک یک نسخه از پرایده بعد می خواد با غول ها سروکله بزنه واقعن یک تختش کمه 😂😂
علی
۲۳ تیر ۱۴۰۳لامبورگینی خدای هایپر کار هاست و برای مقدس خواهشاً با این درگ ها. به مقدسات ما توهین نکنید
لامصب صدای این لامبو بقدری دلنشین هست که ادمو بغض میکنه چقدر باشکوه این جواهر. واقعا خدا گونه هست آسفالت زیر لاستیک هاش گریه و ناله میکرد
تف به هیوندای تف به شرف مت واتسون پولکی
باشو
۲۴ تیر ۱۴۰۳جدای اینکه کلاس این ماشینها بهم نمیخوره و قیاس کردنش جنبه تبلیغاتی داره و نظر همه محترم، خودروهای برقی اومدن که کمک کنند به آلایندگی کمتر و محیط زیست متاسفانه باید با این واقعیت کنار اومد، ولی راه ب جایی نخواهد داشت اکثر برق تولیدی از سوختهای فسیلی ایجاد میشه و شبکه و انتقال برق که اون هم جای بحثش اینجا نیست ولی بهترین گزینه خودروهای هیبرید و هیدروژن خواهد بود از ما گفتن این کلام بماند برا یادگار