اوروس یکی از پولسازترین خودروهای تاریخ لامبورگینی محسوب میشود و نسخههای متنوعی از آن تولید شده است اما جای خالی یک مدل یعنی کوپه در خانواده اوروس احساس میشود هرچند طراحان اخیراً رندرهای دیجیتالی چنین مدلی را منتشر کردهاند.
بازار شاسی بلندها در این سالها بسیار پیشرفت کرده است و تقریباً هر خودروساز مشهوری چندین نماینده در آن دارد. علاوه بر شاسی بلندهای استاندارد، بسیاری از برندها محصولاتی با نام شاسی بلندهای کوپه را نیز عرضه میکنند که شاید فضای کابین کمتری داشته باشند اما از نظر بصری جذابتر هستند. لامبورگینی جزو معدود برندهایی است که فاقد نمایندهای در این بازار محدود است اما با توجه به این رندرها میتوانیم حدس بزنیم اوروس کوپه در صورت تولید به چه شکلی خواهد بود.
این رندرها را Kolesa.ru منتشر کرده است و در آن شکل کلی، ابعاد و فاصله بین محوری اوروس تغییری ندارد. با اینکه خود ما طرفدار شدید شاسی بلندهای کوپه نیستیم اما باید اذعان کرد رندرهای لامبورگینی اوروس کوپه به ویژه در پروفایل جانبی جذاب از کار درآمدهاند. واضح است که در فرایند تبدیل خودرویی پنج درب به سه درب، دربهای جلو بهطور قابلتوجهی طویلتر میشوند و خط سقف نیز خمیدهتر از قبل به نظر میرسد. دیگر تغییر اوروس کوپه نسبت به مدل واقعی دستگیرههای درب جدید است که از اوراکان قرض گرفته شدهاند.
البته باید دانست اوروس سه درب در واقعیت توسط منصوری معرفی شده است. مشتریان این تیونر مشهور درخواستهای زیادی جهت تولید اوروس سه درب داشتند و نهایتاً منصوری نیز با صرف یک و نیم سال زمان اقدام به معرفی آن کرد. پروژه منصوری که با نام وناتوس کوپه ایوو سی شناخته میشود از نظر ابعاد و فاصله بین محوری تغییری ندارد اما ستون B آن حدود ۲۰۰ میلیمتر عقبتر رفته است. منصوری همچنین گلگیرهای عقب اوروس سه درب خود را پهنتر کرده است تا رینگهای بزرگتری را استفاده کند. این قدبلند ایتالیایی همچنین از کیت بدنه کامل با اسپویلرها و دیفیوزرهای خشن سود میبرد. نهایتاً باید گفت اوروس با استقبال بسیار خوبی از سمت مشتریان مواجه است زیرا برای خرید نسخه صفرکیلومتر آن از کارخانه باید حداقل تا پایان سال ۲۰۲۴ صبر کنید. لامبورگینی اخیراً اعلام کرد دیگر سفارش خرید مدل درونسوز را دریافت نمیکند و مشتریان باید منتظر معرفی مدل پلاگین هیبریدی بمانند. همین موضوع درباره اوراکان نیز صدق میکند، خودرویی که قبلاً تمامی نسخههای برنامه ریزی شده آن برای تولید به فروش رسیدهاند.
ابوالفضل
۳۰ تیر ۱۴۰۲اوووف عجب چیزی شده
حسین دهمرد
۳۰ تیر ۱۴۰۲جذابه اما بعد از پیورسانگ که البته دوبرابر اروروس قیمتشه. کاش لامبو هم یه نسخه ی سطح بالاتر با موتور v12 برای رقابت با پیورسانگ بزنه مشتری هاش حاضرن ۴۰۰ هزار تا بابتش بپردازن
شاهین
۳۰ تیر ۱۴۰۲بنظرم سوپر اس یو وی با موتور 12 سیلندر بی معنیه
طراحیش خوبه ولی موتورش منطقی نیست
BMW
۳۰ تیر ۱۴۰۲لعنتی رنگ های پایینش ابی و سیاه چی شده اصلا اوفف دلم خواست😂😢🥰
Saeed
۳۰ تیر ۱۴۰۲چه جذاب شده
رامتین
۳۰ تیر ۱۴۰۲کلا به شاسی بلند علاقه ای ندارم ولی یک کراس اور کوپه واقعا متفاوت و جذابه. البته نکته مهم اینه چنین کراس اورهایی اولا ارتفاعشون نباید خیلی بالا باشه (160 تا 165 سانت بهینه هست) ثانیا طول خودرو بسیار در جذابیتشون موثره. یعنی طول کمی اصلا نباید داشته باشند. طول خودرو خیلی خاصیت بصری داره. شما یک A3 آئودی را فست بک کنید و از بغل ببینید. حال همینو با RS7 مقایسه کنید. جذابیت سری7 صد چندان میشه. با همه این اوصاف دقیقا میرسیم به همین اوروس!
من
۳۰ تیر ۱۴۰۲چقدر از لحاظ ظاهر شبیه fxهست
محمد
۳۰ تیر ۱۴۰۲چه جیگریه
LAMBORGHINI
۳۱ تیر ۱۴۰۲کاشکی مشخصات هم میگفتند
برادر همه کاربران پدال بجز تسلا
۲۲ مرداد ۱۴۰۲داش طرح دیجیتالیه فقط یه طرحه هنوز به تولید نرسیده که مشخصات هم بگن
علی آقایی
۲۲ مرداد ۱۴۰۲لطفاً اگه تو سایت های دیگه ی خارجی بررسی یا درگ آستون مارتین Db12 بود تو سایتتون آپلود کنید
واقعا لقب /کت و شلوار انگلیسی / برازندشه.