لامبورگینی

لامبورگینی تمراریو 900 اسب بخار قدرت خواهد داشت

به گفتهٔ استفان وینکلمن، قوای محرکهٔ جانشین هوراکان با یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو و سه موتور الکتریکی، حدود ۹۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

حدود دو هفته پیش، لامبورگینی پیشرانهٔ جانشین هوراکان که با نام تمراریو شناخته می‌شود را معرفی کرد. در این خودرو بجای پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی قبلی، شاهد قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی خواهیم بود که از یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو با ردلاین ۱۰ هزار rpm تشکیل شده است. می‌دانستیم که این پیشرانهٔ V8 به‌تنهایی ۸۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که یک سیستم هیبریدی سه موتوره مشابه روئلتو هم آن را همراهی خواهد کرد. حال مدیرعامل لامبورگینی «استفان وینکلمن» در پستی در لینکدین فاش کرده است که قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی تمراریو مجموعاً حدود ۹۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

هدف لامبورگینی این است که روئلتو تحت‌الشعاع تمراریو قرار نگیرد. ازآنجایی‌که پرچم‌دار V12 سنت آگاتا ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت دارد، جانشین هوراکان حدود ۱۰۰ اسب بخار ضعیف‌تر خواهد بود. البته انتظار می‌رود این سوپرکار جدید V8 بجای قدرت بیشتر روی گشتاور تمرکز داشته باشد. همچنین برخلاف پیشرانه‌های توربو که معمولاً دور بالایی ندارند، همان‌طور که اشاره شد، ردلاین موتور تمراریو به ۱۰ هزار rpm می‌رسد. به‌احتمال‌زیاد، این توربوشارژرها از نیروی کمکی برقی بهره می‌برند یعنی مشابه چیزی که در پورشه ۹۱۱ GTS هیبریدی دیدیم.

در موتورهای توربوشارژ برای جلوگیری از ناک زدن، معمولاً دور توربوشارژرها محدود می‌شود اما گروه فولکس‌واگن تکنولوژی‌ای بنام e-Booster را به کار گرفته که اساساً یک موتور برقی روی شافت توربوشارژر است. این موتور برقی با چرخاندن کمپرسور توربو، در دورهای پایین باعث پاسخگویی سریع‌تر می‌شود تا فشار گازهای اگزوز به‌اندازهٔ کافی بالا برود. همچنین زمانی که بوست توربو به فراتر از حد نیاز می‌رسد، این موتور برقی توربو را محدود کرده و از این طریق تولید انرژی خواهد کرد.

همان‌طور که اشاره شد، تمراریو از سه موتور الکتریکی استفاده می‌کند که طبیعتاً باید شامل یک موتور در هرکدام از چرخ‌های جلو به همراه موتور سومی باشد که احتمالاً بین پیشرانهٔ V8 و گیربکس قرار می‌گیرد. هدف از این طراحی ارائهٔ شخصیت منحصربه‌فرد تمراریو بدون قربانی کردن تعامل و درگیری موتور V10 قبلی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. Joker

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (608 ديدگاه)

    ۳۰۰ اسب بیشتر نسبت به نسل قبل! دیگه از این دست و دلبازتر،دوتا سیلندر کمتر به جایی برنمیخوره اونم یه هشت سیلندر توربو با همچین ردلاینی که نظیرش تو تاریخ صنعت خودروسازی بی سابقه ست!

    موافقم 22
    1. Mohammad

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (338 ديدگاه)

      برام سواله تو اغلب موارد مگه وقتی ردلاین میره بالاتر گشتاور پایین نمیاد ؟ مثل موتور v۱۲معروف فراری که تو ۸۱۲شاتون کوتاه و میل لنگ تخت هست و ردلاینش تا ۹۵۰۰ تا میاد ، یا مثلا استون مارتین والکری به ازای ۱۰۰۰اسب ۷۴۰نیوتن متر گشتاور تولید میکنه
      تو متن نوشته لامبورگینی روی گشتاور بیشتر تمرکز کرده ، اگه کسی از موتور سرش میشه یه توضیح مختصر به من بده ممنون

      موافقم 14
      1. حسن

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (193 ديدگاه)

        گشتاور پایین نمیاد، به اندازه اسب بخار بالا نمیره. معمولا افزایش رد لاین موتور موجب افزایش اسب بخار میشه و تاثیرش روی گشتاور کمتره.

      2. mehran911

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2128 ديدگاه)

        ردلاین بالا میره به معنی این نیست که الزاما گشتاور باید پایین بیاد
        دلیلش به منطق پشت توسعه پیشرانه‌های خودروهای اسپورت بر می‌گرده
        اگر عوامل دیگه رو در نظر نگیریم زمان کوتاهتر یا نرخ بهتر رسیدن به دور بالا با برای پیشرانه یک سوپر اسپورت، کورس کوتاه سیلندر رو توجیه می‌کنه…
        در یک خودروی اسپورتی که در حال رقابت در مسابقه اتومبیل رانی است عمدتا حداکثر سرعت ( کارکرد در دور بالا ) اهمیت بیشتری داره و صد البته زمان رسیدن به این سرعت هم برای شما اهمیت پیدا میکنه، کورس کوتاهتر این امکان سریعتر رسیدن به دور بالا رو بهتر فراهم میکنه… و خب طبیعتا گشتاور پایین میاد… در این داستان عوامل موثر زیادی در پیشرانه وجود دارن و البته تعادل بین نرخ رسیدن به دور بالا و حفظ گشتاور هم موضوع خیلی مهمیه…
        پیشرانه V10 آئودی یا تویوتا LFA یا ۹۱۸ تعادل خوبی از این نظر دارن
        گشتاور طبیعتا مستقیم به خوراک یا intake مربوطه، حجم موتور، بهبود و افزایش( توربو)‌ جریان ورودی هوا به سیلندر،‌ بهبود درآمیختگی سوخت و هوا، ضریب کمپرس بالا و بازده احتراقی بهتر و… موجب افزایش گشتاور میشه …

        موافقم 14
        1. مازیار

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          مهران جان حتما منتظر کامنت های تکمیلی شما بعد معرفی رسمی GT2RS هستیم

          موافقم 11
        2. mehran911

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2128 ديدگاه)

          ی نکته جالب که توجه نکرده بودم اینه که لامبو داره از توربو الکتریکی استفاده میکنه این موضوع علاوه بر اینکه میتونه ورودی هوا به سیلندر رو بهینه کنه در عین حال فشار برگشتی فلو در دور بالا رو هم کمتر کنه و موجب بهبود و احتراق و وضعیت گشتاور در دور بالاتر بشه

          موافقم 13
        3. میتر

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (51 ديدگاه)

          به به مهندس مهران عزیز ، خوشحال شدم کامنت گذاشتی

          موافقم 7
          مخالفم 1
        4. mehran911

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2128 ديدگاه)

          مخلص مازیار و میتر عزیز
          .
          والا تا ۲۰۲۶ راه زیادی داریم ولی حتما همه در موردش حسابی حرف می‌زنیم

      3. AMIN (M.A.S)

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (846 ديدگاه)

        خودتون به نکات مهمی تو کامنت اشاره کردید
        شاتون کوتاه بودن و میل لنگ تخت بودن

        توی فرمول گشتاور میگیم نیرو × طول بازوی گشتاور

        موتورای شاتون کوتاه یا به طور دقیق تر با کورس حرکتی کوتاه پیستون (نسبت به قطر پیستون) چون بازوی گشتاوری کوتاه تری تا ورود نیرو به میل لنگ دارن مزیت مکانیکیشون کاهش پیدا کرده نیروی کمتری به میل لنگ منتقل میکنن
        اما با توجه به همین کورس کوتاه پیستون به ازای انرژی مشابه درسته مزیت مکانیکی و گشتاور کمتری دارن ولی سرعت گیری بیشتری دارن چون قراره پیستون و شاتون کوتاه تریو بچرخونن
        و وقتی موتوری میل به دورگیری داره توی دور بالاتری حداکثر گشتاور آزاد میکنه ولی با توجه به دورگیری زیاد نسبت به گشتاورش توان بیشتری داره یعنی توانش نسبت به گشتاور بالاست

        اما توی بررسی رفتار انجین ماشینا گفتن این نکته فقط مربوط به این یه عامل بور و استروک نیست بلکه خیلی عوامل دیگه هم هستن مثلا موتور هلکت با وجود گشتاور بالا یه موتور استروک کوتاهه! که برمیگرده به دوسوپاپه بودن و میل لنگ صلیبی که مزیت مکانیکی بیشتر نسبت به تخت داره و البته نکته پرخوران بودن (داشتن سوپرچارجر)

        احتمالا توی انجین لامبو هم عامل قابل توجه همین پرخوران بودن (توربو) باشه که میزان هوای زیاد برای داشتن جرقه های قویترو تو دور پایین تامین میکنه
        (مثال ۴۸۸ پیستا که V8 میل تخت استروک کوتاهه اما با دو توربو قدرت حدود ۷۰۰ اسب گشتاور حدود ۷۷۰ تا داره درسته با وجود داشتن قدرت مشابه گشتاورش به هلکت نمیرسه ولی باز هم نسبت به تنفس طبیعی گشتاوش رشد بیشتری کرده و البته فک کنم توی دور ۸۰۰۰ این قدرتو میده)
        و البته شایدم این گشتاور قراره بخش بزرگیش از واحد الکتریکی تامین شه خیلی مطالعه نکردم درباره این مجموعه

        توی مثال شما یعنی V12 فراری و والکری نکته قابل توجه همینا بودن
        که فراری و والکری تنفس طبیعی هستن و البته به عنوان بخش دوم واحد الکتریکی ندارن

        البتا این اطلاعات محدود من بود دوستان اگه جایی اشتباه بود ممنون میشم تصحیح کنید

      4. ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (29 ديدگاه)

        گشتاور توی موتور های تنفس طبیعی که روی قدرت بیشتر تمرکز داره کمتر اسب بخار اما تو مدل های توربو که روی قدرت تمرکز داره گشتاور بخاطر بوست توربو بیشتر اسب بخاطر میمونه بحث اینکه گشتاور با افزایش دور موتور کاهش پیدا میکنه بخاطر اینه که یه پیک توانی داره مثلا ۳ هزار دور یا بالاتر یا کمتر حداکثر گشتاور رو داره و بعد اون گشتاور کاهش پیدا میکنه

      5. Mohammad

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (338 ديدگاه)

        ممنون از دوستانی که سوال رو جواب دادن
        به جواب سوالم رسیدم ، مخصوصا تشکر از مهران و امین عزیز

      6. یانکی من هم فرزند کسی هستم

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (355 ديدگاه)

        اینا مربوط به زمانی میشد که انجمنهای تنفس طبیعی دور بالا میلنگ تخت هیچ کمکی نداشتن.ولی الان یه میلنگ تخت به کمک توربو گشتاور زیادی هم اونم تو دور پایینتر عرضه می‌کنه.مطلب میلنگ تخت و صلیبی اشاره کرده.ولی در کل تو مسابقات سرعت که نیاز به سرعت گرفتن زیاد در کوتاهترین زمانه مثل خروج از پیچ دور بالا مناسبه.یه مثال میزنم وقتی دوچرخه تو دنده شبکه ما نمی‌توانیم بیشتر از یه سرعت مشخصی رکاب بزنیم یعنی دور پای ما محدوده ولی اگر موتور برقی که دور بسیار بالا داره به رکاب وصل بشه تو همون دنده به سرعتهای بالاتری میرسه.اصلا ماشین برقی که یک یا دو دنده داره یکی از دلایلش همین دور بسیار زیاد موتور برقیه

      7. SMS

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (647 ديدگاه)

        کاشکی روی پیشرانه ی قبلی توربو می نداختن…ولی همون چیزیه که می خواستم با توربو ی الکتریکی

      8. R@min

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2106 ديدگاه)

        در ادامه توضیحات دوستان موتور فراری و همه V12 های موجود میل لنگ تخت نیستن.

        1. Mohammad

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (338 ديدگاه)

          در پاسخ به کاربر رامین
          من این قضیه رو تو پدال دیدم و مقالش رو خوندم و برام جالب شد که این سوال رو پرسیدم وگرنه که معلومه موتور v۱۲ میل لنگ تخت داریم ، نمونش موتور فراری ۸۱۲ که میل لنگ تخته و نسبت به نسخه های قبلی (همون موتور ۶.۳ لیتری v۱۲) ۴۰درصد کاهش وزن داشته ، و اینکه بگم این یه قاعده کلی هست موتور های میل لنگ صلیبی ردلاین های خیلی زیادی ندارن(گفتم تو اغلب موارد وگرنه که استثنا همیشه هست) اگه یه ماشین ردلاین زیادی داشت مثلا بالای ۹۰۰۰تا با احتمال زیاد میشه حدس زد میل لنگ تخت باشه
          https://www.pedal.ir/training/flat-plane-vs-cross-plane/
          تو متن مقایسه موتور موستانگ و فراری تو آخرای مقاله ای که لینکش رو گذاشتم هم اشاره شده که موتور فراری میل لنگ تخته

        2. R@min

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2106 ديدگاه)

          محمد جان موتور V12 مولتی کرنک هست که توضیحش طولانیه و برای رسیدن به ردلاین بالاتر داشتن میل لنگ تخت ضروری نیست هر چند ساده ترین راهه.

          میل لنگ تخت روی محصولات 8 سیلندر بهترین خروجی میده و موتور F136 هشت سیلندر فراری میل لنگ تخته.

        3. Mohammad

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (338 ديدگاه)

          اقا رامین شما این رو درست میگی که همه ی v۱۲ها میل لنگ تخت نیستن اینو قبول دارم ولی من از ماشینایی اسم بردم که میل لنگ تخت داشتن تنفس طبیعی بودن و ردلاین بالا داشتن،و موازنه بین گشتاور واسب بخارشون برام سوال بود که به جواب رسیدم ، اینکه شما گفتی موتور فراری و همه ی موتور های v۱۲ میل لنگ تخت نیستن رو باید بگم که تمام پیشرانه های فراری تو چند دهه اخیر چه ۱۲و چه۸سیلندر از نوع میل لنگ تخت هستن این یه طرف قضیه اس طرف دیگه اش هم اینکه من قبول دارم همه v۱۲ ها از نوع میل لنگ تخت نیستن ولی اکثر موتور هایv۱۲ مثل استون مارتین ، گوردون موری ، بیزارینی و…. که کاسورث ساختشون رو بر عهده داشته یا خیلی از موتور های نامی دنیا میل لنگ تخت دارن ، توی سال های اخیر به بعد کمتر دوازده سیلندری پیدا میشه که میل لنگ تخت نباشه

        4. R@min

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2106 ديدگاه)

          بهشون مولتی کرنک میگن، ساختار میل لنگ تخت نمی تونه دوزاده تا بانک سیلندر بالا پایین کنه نهایت دو تا چهار تا !!

        5. Mohammad

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (338 ديدگاه)

          نحوه کار کردن مولتی کرنک چطوریه؟

      9. Dariush

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (180 ديدگاه)

        ظاهراً نسبت عکس دارن با هم
        ولی من تو یه سایت خواندم موتوری عملکرد بهتر داره که با افزایش دور موتور همین که اسب بخار بالاتر می‌ره گشتاور وقتی به نهایت رسید ثابت بمونه
        یعنی مثلا نهایت گشتاور تو دور موتور ۴هزار بدست میاد بعد اینکه دور موتور بالاتر می‌ره و قدرت اسب بخار بیشتر میشه مثلاً از چهار هزار تا هشت هزار یا بیشتر گشتاور ثابت بمونه و نوسان نداشته باشه
        که ظاهراً دلیل عملکرد خوب فراری و لامبورگینی و پورشه باید همین باشه

  2. sinasvj

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (427 ديدگاه)

    بدون وی ده خوش صدای قبلی مزه نمیده💔

    موافقم 3
    مخالفم 12
  3. نشناسی بهتره

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    به به
    وای به حال نسخه های بعدیش(پرفورمانته)

    موافقم 10
    مخالفم 0
  4. زیزیگولو

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6011 ديدگاه)

    کمپانی لامبورگینی گفته موتور V8 تمراریو میتونه به دور موتور ۱۰۰۰۰ برسه و این رقمی هستش که بیشتر تو موتور ماشینای مسابقه ای شاهدش هستیم ………… پس میشه انتظار داشت که تمراریو صدای موتور خیلی زیبا و جذابی داشته باشه

    موافقم 12
  5. BlackWing

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1324 ديدگاه)

    رامین درست میگفت ، این مدل دستاورد تکنولوژیک بیشتری داره تا روئلتو

    فقط تصور کن ردلاین ۱۰ هزار و موتور هشت سیلندر میلنگ تخت با ۸۰۰ اسب بخار خروجی خالص!!!!

    موافقم 11
  6. 18:45

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (705 ديدگاه)

    میترکونه همه رو🥇🥇👑

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. محمدهادی

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2483 ديدگاه)

      البته اینم یادمون نره این شاهکار لامبو در بخش پیشران حتما باید در بخش انتقال قدرت هم بسیار کیفیت بالا کالیبره بشه تا این همه ویژگی مثبت تلف نشه
      امیدوارم تمراریو محلی باشه برای جمع مطلوب همه ی این پارامترها

  7. پیام۲

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (282 ديدگاه)

    خیلی قشنگ شده ولی حس میکنم فولکس واگن از طراحیه کوروت جدید خیلی خوشش اومده

    موافقم 4
    مخالفم 3
  8. Taha Ayoobi

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4761 ديدگاه)

    ای جانم

  9. Scuderia Ferrari

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4065 ديدگاه)

    این ماشین با این پتانسیل حیف میشه
    مثل جانشین SF90 استراداله که آزادی عمل بیشتر رو ازش می گیرن تا تحدیدی برای جانشین LaFerrari نباشه !!

    1. Ferrari

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1959 ديدگاه)

      جانشین sf90 تقریبا همزمان با جانشین لافراری معرفی میشن. حالا با فاصله یک ساله.
      این نظر شما یکم با عقل من جور در نمیاد. مگه میشه فراری برای جانشین لافراری که با کد f250 شناخته مسشه کم بذاره که بعد از گذشت یک سال جانشین sf90 ازش سریعتر باشه؟
      فراری برای f250 محدودیت قیمتی نداره و دست مهندسین برای اعمال همه جور تغییراتی باز هست. برای مثال شاسی و بدنه تمام فیبر کربن که باعث میشه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم برتری وزنی وجود داشته باشه.

      1. Scuderia Ferrari

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4065 ديدگاه)

        دوست عزیز
        بر اساس شایعات و شنیده ها جانشین LaFerrari قدرتی حدود 1200HP داره و SF90 XX استراداله هم فعلاً 1030HP داره
        حالا به نظر شما فراری تو نسل بعدی نمی تونه حدود 170HP توان بگیره ؟؟
        اگه قدرت بیشتر رو نگیره حرف من درسته یعنی محدودیت براش میزارن تا وارد قلمرو هایپرکار جدید نشه
        مگر اینکه فراری برای جانشین LaFerrari سنگ تموم بزاره و تا جایی که امکان داره وزن رو پایین بیاره و قدرتی بیشتر از شایعات (1200HP) داشته باشه
        به قول شما بحث قیمت هیچ موقع برای فراری مهم نبوده چون قبل از تولید همشون فروش رفتن

  10. ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5039 ديدگاه)

    گوگولی مگولیه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. hssn

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (490 ديدگاه)

    ریووالتو شاید نه ولی این یکی میتونه کارو واسه رقباش تو فراری سخت کنه

    1. Mercedes

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (964 ديدگاه)

      روولتو بنظرم بیشتر تبلیغاتیه
      واسه پرستیژ و اینستا و پز دادن و ملاس گذاشتن
      تا همین چقدر نسبت به اونتادور ازش کار کشیدن؟ بیشتر رفته تو قاز پرستیژ
      این بد نیست خیلیم خوبه
      ولی خب کاش دو سر رو نگه میداشت
      پرستیژ و لوکس بودن در کنار پرفورمنس
      هرچند خودم هوراکان هم خیلی خیلی بیشتر از اونتادور دوست داشتم (برخلاف ۹۰ درصد افراد) اینم بیشتر از روولتو دوست دارم
      تو بحث طراحی هم بنظرم طراحی روولتو فعلا زیاد پخته نیست
      همون اونتادور
      اگزوز رو اوردن بالا
      چراغ جلو هم واسه اینکه از شرقی ها عقب نمونن صرفا سه تا ال ای دی چسبوندن به هم گذاشتن
      طراحی چراغ جلو سیان خیلی بهتر بود
      شاید تو svj درست شه
      ولی طراحی تمراریو واقعا درجه ۱

      موافقم 3
      مخالفم 8
    2. علی

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (823 ديدگاه)

      هوراکان که فاتح نوربرینگ شد. فراری هم عددی نبود جلوش. حالا تمراریو با این موتور که عضو سه موتور برتر تاریخ که بالای ۱۰ هزار. دور دارن طرفیم که این بار. لامبو فراری رو پست سر گذاشته وارد رقابت با ابر هایپر کار amg وان. خواهد بود
      لامبو تمامی پیست ها رو عین گاو شخم خواهد زد .
      کار فراری نیست خرمن کوفتن گاو نر لامبو میخواد و مرد کهن

  12. مهدی

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1754 ديدگاه)

    گشتاور تا جایی بالا می‌ره که انرژی پتانسیل و اینرسی اینترنال موتور یاری می‌کنه. بسته به پروفایل میل سوپاپ و ده ها متغیر دیگه از دور خاصی به بعد گشتاور افت می‌کنه و البته خاصیت موتورهای توربو میدم رنج بودنشون هست تو نمودار گشتاور و هنر انجین ساز اینه که نمودار گشتاور یه موتور توربو رو تا جای ممکن به سمت بالا سوق بده در نتیجه اینکه تو متن گفته شده تمرکز روی گشتاور بوده احتمالا نسبت به مدل اوراکان هست وگرنه تو دور های بالا ما افت گشتاور داریم بدون شک

    1. علی

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (823 ديدگاه)

      لامبو سعی کرده پیک گشتاور رو با توربو برقی تا دوره‌ای بالا فلت نگهداره. بخاطر همین این موتور نیامده قلب همه رو. ربوده.

  13. MATIN

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (410 ديدگاه)

    دوست داشتم طراحی خفن تر و انقلابی تری داشته باشه. فیسش بخیلی شبیه هوراکانه دیگه

  14. Dark Knight

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (576 ديدگاه)

    اگه واقعا ۹۰۰ اسب خروجی بده یعنی از تمام رقبا مثل 296gtb یا آرتورا بهتره که هیچ بلکه وارد لیگ روئلتو یا sf90 میشه به هر حال ۹۰۰ اسب بخار قدرت برای سوپرکاری حداقل ۲۰۰ گیلو از روئلتو سبک تر هست یا رد لاین بالاتری نسبت به sf90 داره باعث میشه به کلاس بالاتری نسبت به قبل بره

    1. Ferrari

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1959 ديدگاه)

      حالا کی گفته ۲۰۰ کیلو سبکتره؟ این ماشین قراره از سیستم هایبرید روئلتو استفاده کنه یعنی سه موتور الکتریکی به همراه پک باتری ۳.۵ کیلوواتی با این تفاوت که روئلتو شاسی و بدنه فیبرکربنی داره اما وزن خشک ۱۷۷۰ کیلوگرمی هم داره احتمالا تمراریو هم حدودا ۱۷۰۰ کیلوگرم باشه.

      موافقم 2
      مخالفم 5
  15. Taha Ayoobi

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4761 ديدگاه)

    he drives a lambo

  16. علی

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (823 ديدگاه)

    این موتور نیامده. همه دنیا رو عاشق خودش کرده. این موتور نه تنها لرزه بر اندام هایپر کار ها انداخته. بلکه روئلتو‌ هم از حضور تمراریواحساس خطر خواهد کرد. اگه لامبو محدوش نکنه درمقابل همه هایپر کار ها. کوبنده خواهد بود
    ولی مطمنم لامبو سعی خواهد کرد این مدل رو پایین تر نگه داره حتی شده روی کاغذ با ارائه مشخصات پایین تر تا خریداران روئلتو رو حفظ کنه
    وگرنه توی عملکرد حتی از. روئلتو هم بالاتر خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا