لامبورگینی از تکنولوژی جدید کمبر با نام هاب چرخ فعال رونمایی کرده است. این سیستم میتواند زمان طی یک دور نوربرگ رینگ را حدود ۵ ثانیه کاهش دهد.
ایتالیاییها هماکنون در حال تست تکنولوژی جدید مرتبط با دینامیک خودرو هستند. این نوآوری که هاب چرخ فعال نام دارد باعث خواهد شد سیستمهای نرمافزاری کنترل بیشتری روی خودرو داشته باشند و بهطور فعال تنظیمات کمبر و زاویه چرخها را تنظیم نمایند. سیستم جدید لامبورگینی میتواند تا حداکثر ۲.۵ درجه کمبر مثبت و ۵.۵ درجه کمبر منفی را اعمال کند. زاویه چرخها نیز میتواند تا ۶.۶ درجه به داخل یا بیرون تنظیم شود.
لامبورگینی تکنولوژی کمبر خود را با موتورهای برقی ۴۸ ولتی تنظیم میکند. امکان ارتقای این موتورها برای استفاده از مزیت سیستمهای ۴۰۰ ولتی خودروهای پلاگین هیبریدی و برقی نیز وجود خواهد داشت. برای بهکارگیری هاب چرخ فعال تجهیزات ویژهای در فلنج های چرخشی کنترل کننده کمبر و زاویه چرخ نصب میشوند. سیستم موردبحث که برای چرخهای عقب طراحی شده باعث ارتباط شفتها با گیربکس و هاب چرخها میشود.
تستهای لامبورگینی نشان میدهد که استفاده از تکنولوژی موردبحث باعث بهبود ۲.۵ ثانیهای طی یک دور پیست ناردو، بهبود ۲.۲ ثانیهای عملکرد در پیست ایمولا و همچنین بهبود حدود ۵ ثانیهای عملکرد خودرو در پیست نوربرگ رینگ میشود. ایتالیاییها همچنین خاطرنشان میسازند تکنولوژی هاب چرخ فعال ۲۵ درصد نیروی عبور از پیچ بیشتری را فراهم میسازد.
هاب چرخ فعال هنوز در مرحله توسعه قرار دارد و تستهای نهایی را پشت سر نگذاشته است. البته در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده شاهد بهکارگیری تکنولوژی کمبر لامبورگینی در محصولات این برند جذاب خواهیم بود. حتی احتمال دارد سیستم موردبحث در جانشین هوراکان که سال آینده معرفی خواهد شد بکار گرفته شود و هندلینگ کلی آن را بهبود بخشد. روون مور مدیر فنی ارشد لامبورگینی میگوید تجهیزات سختافزاری مانعی برای این تکنولوژی نیست و چالش اصلی به هماهنگی سیستم با دیگر نرمافزارها از جمله کنترل پایداری و آیرودینامیک فعال مربوط خواهد شد. لامبورگینی در حال کار روی این مسئله است تا مشکلات موجود را برطرف نماید.
corvette
۲۹ آذر ۱۴۰۲امیدوارم یک فکری هم بابت باتری های سیستم هایبردش بکنه
رووالتو یکم سنگینه
اگر بیاد زیر ۱۶۹۰ کیلو حدودا
عالی میشه
امیررضا
۲۹ آذر ۱۴۰۲واقعاً تکنولوژی و مهندسی خیلی مباحث جذابی هستن، اینکه بتونی سیستم کمبر فعال و متغیر داشته داشته باشی و بتونی زاویه چرخها رو تو پیچها و مسیرهای مستقیم تغییر بدی (البته بصورت خودکار) خیلی میتونه کمک کنه به کم کردن لپ تایم در کل دینامیک رانندگی رو هم اساسی در لحظه تغییر میده
18:45
۲۹ آذر ۱۴۰۲عجب نوآوری معرفی کرده👏👏👏
محمدهادی
۲۹ آذر ۱۴۰۲از کارهای کارستون لامبورگینییی بودا این نوآوری
بسیار اقدام مثبتیه
LAMBORGHINI
۲۹ آذر ۱۴۰۲خوشحالم که لامبورگینی در حال پیشرفت 👏👏
Soltanemehr
۸ دی ۱۴۰۲البته این دربرابر پیشرفت خودروسازهای ما چیزی نیست..
امیدوارم بقیه کمپانیهای جهان تلاش چندبرابر داشته باشن تا ما شاهد رقابتی نفس گیر بین خودروسازهای جهان و شرکتهای سایپا وایرانخَر رو باشیم.
Taha Ayoobi
۲۶ دی ۱۴۰۲الان چه لزومی داره زیر پست لامبورگینی این مبحث رو بیان کنید
BMW
۲۹ آذر ۱۴۰۲هدلینگ پراید خیلی بهتره ها برای ماها😂😂ولی دمش گرم لامبو انجام نده کی انجام بده پراید یا شرکت سایپا😂
Taha Ayoobi
۲۶ دی ۱۴۰۲عجب چیزی