لامبورگینی

درگ کل خانواده لامبورگینی اونتادور، از پایه تا اولتیمائه

آیا تاکنون با خود فکر کرده‌اید که کدام نسخهٔ لامبورگینی از همه سریع‌تر است؟ امروز کارواو قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد زیرا تمام نسخه‌های این سوپرکار ایتالیایی را برای برگزاری مسابقهٔ درگ گرد هم جمع کرده است. از اونتادور پایه گرفته تا اولتیمائه، همگی در اینجا حضور دارند تا مشخص شود کدام اونتادور سلطان ۴۰۰ متر است. اونتادور در سال ۲۰۱۱ معرفی شد که این یعنی بیش از یک دهه است که روی خط تولید قرار دارد. در طول این دورهٔ طولانی، تیم لامبورگینی به‌طور مداوم روی توسعهٔ نسخه‌های جدید و بهتر از این خودرو کار کرده‌اند. در این فرایند، مهندسان لامبورگینی پلت‌فرم اونتادور را بهتر و بهتر کرده و ذره‌ذرهٔ پرفورمنس را از آن استخراج کردند. این ماشین در سال ۲۰۲۳ با یک سوپرکار V12 جدید جایگزین خواهد شد و اولتیمائه آخرین نسخهٔ آن محسوب می‌شود.

در ابتدای این صف اونتادورها، نسخهٔ پایهٔ LP700-4 اولیه را داریم که در سال ۲۰۱۱ به بازار آمد. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی جدید مجهز شده بود که ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ AMT که توسط شرکت Graziano Trasmissioni در تورین ایتالیا ساخته می‌شود به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

اولین نسخهٔ جدیدی که بعد از اونتادور پایه معرفی شد، SV LP750-4 یا سوپرولوچه بود. این اولین نسخهٔ پرفورمنس اونتادور بود. در سوپرولوچه، پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 ارتقاء پیدا کرده و قدرت آن به ۷۵۰ اسب بخار افزایش یافت اما گشتاور تغییری نداشت. این نسخه از اونتادور علاوه بر قدرت بیشتر، ۵۰ کیلوگرم وزن کمتر و ۱۸۰ درصد داون‌فورس بیشتری نسبت به LP700-4 دارد.

عضو بعدی در خانوادهٔ اونتادور مدل S LP740-4 بود که در سال ۲۰۱۶ به‌عنوان نسخهٔ بروز شدهٔ LP700-4 به بازار عرضه شد. در اونتادور S، موتور ۶.۵ لیتری ۷۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما گشتاور بازهم تغییری نداشته و همچنان ۶۹۰ نیوتن متر است. ازآنجایی‌که اونتادور S در اصل یک به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای محسوب می‌شود، در بیرون صرفاً تغییراتی جزئی را برای بهبود آئرودینامیک تجربه کرده است.

در مرحلهٔ بعدی، اونتادور SVJ LP770-4 را داریم که یکی از چشمگیرترین نسخه‌ها در کل تاریخ اونتادور محسوب می‌شود. SVJ با ثبت تایم ۶ دقیقه و ۴۴ ثانیه، توانست رکورد پیست نوربرگ‌رینگ را بشکند. این عضو وحشی خانوادهٔ اونتادور از نسخه‌ای بشدت ارتقاءیافته از موتور ۶.۵ لیتری V12 لامبورگینی استفاده می‌کند که خروجی آن در اینجا به ۷۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است. SVJ علاوه بر قدرت بیشتر، ۴۰ درصد داون‌فورس بیشتری هم نسبت به SV دارد و درعین‌حال ضریب درگ آن یک درصد کمتر شده است.

و سرانجام به اولتیمائه LP780-4 می‌رسیم که آخرین عضو در خانوادهٔ اونتادور خواهد بود. این خودرو از ۱۰ سال تجربهٔ تولید اونتادور به همراه قوی‌ترین نسخه از موتور V12 با ۷۸۰ اسب بخار قدرت بهره می‌برد. اولتیمائه اما نسخه‌ای تولید محدود است و فقط ۳۵۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود. متأسفانه، این اونتادور پایانی نتوانست به‌طور کامل در همهٔ درگ‌های کارواو شرکت کند زیرا پیشرانهٔ آن هنوز کامل آب‌بندی نشده و فعلاً نباید خیلی آن را تحت‌فشار گذاشت.

مشخصات فنی

اونتادور پایه

اونتادور SV

اونتادور S

اونتادور SVJ

اونتادور اولتیمائه

پیشرانه

۶.۵ لیتری V12

قدرت ۷۰۰ اسب بخار ۷۵۰ اسب بخار ۷۴۰ اسب بخار ۷۷۰ اسب بخار ۷۸۰ اسب بخار
گشتاور

۶۹۰ نیوتن متر

۷۲۰ نیوتن متر

گیربکس

۷ سرعته AMT

محور محرک

چهارچرخ

وزن ۱۵۷۵ کیلوگرم ۱۵۲۵ کیلوگرم ۱۵۷۵ کیلوگرم ۱۵۲۵ کیلوگرم ۱۵۵۰ کیلوگرم
قیمت ۳۹۶,۶۹۰ دلار ۴۹۴,۱۹۵ دلار ۴۲۴,۸۴۵ دلار ۵۲۵,۴۶۵ دلار ۵۰۷,۳۵۳ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    ساختن جانشینی که واقعاً لیاقت داشته باشه بعد از اونتادور سلطنت کنه تقریبا غیر ممکنه، باید دید لامبورگینی موفق شده یا نه!
    شما رخ ماشین را نگاه کن، محوش میشی،طراحیش هرگز قدیمی نمیشه

    موافقم 56
    مخالفم 1
    1. ممد ژانگولر

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (4150 ديدگاه)

      آره داداش عشقه این ماشین 🔥

      موافقم 31
    2. shirko

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (125 ديدگاه)

      بهترین های دنیا در کنارهم ، لامصب شبیه جت های جنگنده ی f35 هستن .

      موافقم 26
  2. Reza Waffen SS

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    بعد ۱۰ سال هنوز آدم فکر می‌کنه تازه رونمایی شده ازش ❤️❤️❤️

    موافقم 46
    مخالفم 2
  3. Mad.z.Max

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1863 ديدگاه)

    وای وای وااااای چی بود این ویدیووووو، ینی لحظه ی لانچ کردنشون صدای ۴ تا انجین دور بالای دوازده سیلندر تنفس طبیعی دیییییوانه کننده بوووووود!!!
    حیف، حیییف که اولتیما کمتر از ۱۰۰۰ تا کار کرده بود و ماشین اجازه ریس با تمام قوا رو نداشت و کلا نبودش..

    موافقم 38
    مخالفم 2
  4. Aboalfazl demon

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (523 ديدگاه)

    نسخه پایه از همشون جذاب تره

    موافقم 19
    مخالفم 7
  5. hssn

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (490 ديدگاه)

    بدون هیچ شکی این درگ بهترین درگی بود که مت واتسون توی عمرش برگذار کرده
    فکر هم نمیکنم بتونه چنین چیزی رو در آینده باز هم تکرار کنه
    ۱۲ سیلندر ، تنفس طبیعی ، زیبایی ، یکی از بهترین درگ هایی بود که میشد برگذار کرد

    موافقم 41
    مخالفم 1
  6. RezaRs

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (297 ديدگاه)

    چه صبح خوب و لذت بخشی

    موافقم 14
  7. محمد هادی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    آقا این اولتیمائه هم چیز بدی ازاب درنیومده ها
    بالاترین قدرت رو بین تمام نسخه ها داره
    دمشگرم
    آقا راستی مگه اسنزا هم از روی پلتفرم اونتادور توسعه داده نشده؟
    پس کووو؟
    چرا همش اسنزای هیولا لای لامبورگینی ها فراموش میشه؟؟
    ای بابا
    اگه اون بود همرو مغلوب میکرد
    صداش کر کننده ی گوشه
    عالی بود این پست
    فقط لامبورگینی و بی ام و❤️❤️

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. حسن

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (195 ديدگاه)

      اسنزا کاملا پیست محور هست و اجازه تردد جاده ای نداره. خیلی منتظر اخبار و رکوردهای رسمی ازش هستم.

      موافقم 10
  8. محمد امین

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    جذاب ترینشان از نظر من lp700 و lp740 هستن

    موافقم 7
    مخالفم 3
  9. Alan.r

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    واقعا لذت بردم

  10. elman

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (86 ديدگاه)

    یه سوال :
    SVJ باللاتر از اولتیما هست یا برعکس ؟

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. اوس پوری

      ۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (80 ديدگاه)

      واقعا هردو بی نظیر هستن

    2. Bmw m8 competation venom

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (19 ديدگاه)

      اولتیما از svj قوی تره

  11. Jdm باز

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    به به لذت بردیم
    دستتت درد نکنه پدال
    یکی از بهترین درگ هایی که تو پدال دیدم

    موافقم 12
  12. مازیار

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    حخوب من واتسون علیرغم اینکه اینجا در پدال خیلی محبوب نیست اما درگ های خوبی برگزار میکنه
    و یه مسئله کلی راجع به درگ
    با توجه به اینکه هرچی میگذره رقابت فشرده تر میشه و تایم ها به هم نزدیکتر، و اینکه الان پای صدم ثانیه هم به میون اومده، موضوع لانچ اهمیت بیشتری پیدا کرده چه بسا در مواردی مثل همین اونی که زودتر لانچ کنه برنده میشه
    اگه میشد ترتیب سامانه ای داده بشه که بطور اتوماتیک و بدون دخالت انسان بمحض شروع مسابقه باعث لانچ بشه اونوقت نتیجه درگ کاملا عادلانه و قاطع بود چون بهرحال هیچ دو انسانی واکنش کاملا برابر با هم ندارن
    شاید حرفم عجیب باشه اما یادمون نره که امروز در بعضی از درگ ها صدم ثانیه برنده رو تعیین میکنه در حالی که زمان واکنش یه انسان به شلیک تپانچه یا اشاره دست داور ممکنه خیلی بیشتر باشه

    1. اوس پوری

      ۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (80 ديدگاه)

      دقیقا کاملا درسته 👏 👏 👏

  13. شاهین

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    چه درگ سنگین و شگفتی
    مو به تنم سیخ شد
    دیوار صوتی شکسته شد

  14. aliveman1989

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    نمیدونم چرا، هیچکدوم از نسخه هاش اندازه مدل پایه 2012برام جذاب نیست

    موافقم 6
    مخالفم 3
  15. مانی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    شاهکار مهندسی

    1. اوس پوری

      ۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (80 ديدگاه)

      عالی من اینو تو یوتیوب خودش دیدم هیچی svj نمیشه البته اولتیما. واقعا شاهکاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا