آیا تاکنون با خود فکر کردهاید که کدام نسخهٔ لامبورگینی از همه سریعتر است؟ امروز کارواو قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد زیرا تمام نسخههای این سوپرکار ایتالیایی را برای برگزاری مسابقهٔ درگ گرد هم جمع کرده است. از اونتادور پایه گرفته تا اولتیمائه، همگی در اینجا حضور دارند تا مشخص شود کدام اونتادور سلطان ۴۰۰ متر است. اونتادور در سال ۲۰۱۱ معرفی شد که این یعنی بیش از یک دهه است که روی خط تولید قرار دارد. در طول این دورهٔ طولانی، تیم لامبورگینی بهطور مداوم روی توسعهٔ نسخههای جدید و بهتر از این خودرو کار کردهاند. در این فرایند، مهندسان لامبورگینی پلتفرم اونتادور را بهتر و بهتر کرده و ذرهذرهٔ پرفورمنس را از آن استخراج کردند. این ماشین در سال ۲۰۲۳ با یک سوپرکار V12 جدید جایگزین خواهد شد و اولتیمائه آخرین نسخهٔ آن محسوب میشود.
در ابتدای این صف اونتادورها، نسخهٔ پایهٔ LP700-4 اولیه را داریم که در سال ۲۰۱۱ به بازار آمد. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی جدید مجهز شده بود که ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ AMT که توسط شرکت Graziano Trasmissioni در تورین ایتالیا ساخته میشود به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند.
اولین نسخهٔ جدیدی که بعد از اونتادور پایه معرفی شد، SV LP750-4 یا سوپرولوچه بود. این اولین نسخهٔ پرفورمنس اونتادور بود. در سوپرولوچه، پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 ارتقاء پیدا کرده و قدرت آن به ۷۵۰ اسب بخار افزایش یافت اما گشتاور تغییری نداشت. این نسخه از اونتادور علاوه بر قدرت بیشتر، ۵۰ کیلوگرم وزن کمتر و ۱۸۰ درصد داونفورس بیشتری نسبت به LP700-4 دارد.
عضو بعدی در خانوادهٔ اونتادور مدل S LP740-4 بود که در سال ۲۰۱۶ بهعنوان نسخهٔ بروز شدهٔ LP700-4 به بازار عرضه شد. در اونتادور S، موتور ۶.۵ لیتری ۷۴۰ اسب بخار قدرت تولید میکند اما گشتاور بازهم تغییری نداشته و همچنان ۶۹۰ نیوتن متر است. ازآنجاییکه اونتادور S در اصل یک بهروزرسانی میاندورهای محسوب میشود، در بیرون صرفاً تغییراتی جزئی را برای بهبود آئرودینامیک تجربه کرده است.
در مرحلهٔ بعدی، اونتادور SVJ LP770-4 را داریم که یکی از چشمگیرترین نسخهها در کل تاریخ اونتادور محسوب میشود. SVJ با ثبت تایم ۶ دقیقه و ۴۴ ثانیه، توانست رکورد پیست نوربرگرینگ را بشکند. این عضو وحشی خانوادهٔ اونتادور از نسخهای بشدت ارتقاءیافته از موتور ۶.۵ لیتری V12 لامبورگینی استفاده میکند که خروجی آن در اینجا به ۷۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است. SVJ علاوه بر قدرت بیشتر، ۴۰ درصد داونفورس بیشتری هم نسبت به SV دارد و درعینحال ضریب درگ آن یک درصد کمتر شده است.
و سرانجام به اولتیمائه LP780-4 میرسیم که آخرین عضو در خانوادهٔ اونتادور خواهد بود. این خودرو از ۱۰ سال تجربهٔ تولید اونتادور به همراه قویترین نسخه از موتور V12 با ۷۸۰ اسب بخار قدرت بهره میبرد. اولتیمائه اما نسخهای تولید محدود است و فقط ۳۵۰ دستگاه از آن ساخته میشود. متأسفانه، این اونتادور پایانی نتوانست بهطور کامل در همهٔ درگهای کارواو شرکت کند زیرا پیشرانهٔ آن هنوز کامل آببندی نشده و فعلاً نباید خیلی آن را تحتفشار گذاشت.
مشخصات فنی
اونتادور پایه | اونتادور SV | اونتادور S | اونتادور SVJ | اونتادور اولتیمائه | |
پیشرانه | ۶.۵ لیتری V12 | ||||
قدرت | ۷۰۰ اسب بخار | ۷۵۰ اسب بخار | ۷۴۰ اسب بخار | ۷۷۰ اسب بخار | ۷۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۹۰ نیوتن متر | ۷۲۰ نیوتن متر | |||
گیربکس | ۷ سرعته AMT | ||||
محور محرک | چهارچرخ | ||||
وزن | ۱۵۷۵ کیلوگرم | ۱۵۲۵ کیلوگرم | ۱۵۷۵ کیلوگرم | ۱۵۲۵ کیلوگرم | ۱۵۵۰ کیلوگرم |
قیمت | ۳۹۶,۶۹۰ دلار | ۴۹۴,۱۹۵ دلار | ۴۲۴,۸۴۵ دلار | ۵۲۵,۴۶۵ دلار | ۵۰۷,۳۵۳ دلار |
GMA
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ساختن جانشینی که واقعاً لیاقت داشته باشه بعد از اونتادور سلطنت کنه تقریبا غیر ممکنه، باید دید لامبورگینی موفق شده یا نه!
شما رخ ماشین را نگاه کن، محوش میشی،طراحیش هرگز قدیمی نمیشه
ممد ژانگولر
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱آره داداش عشقه این ماشین 🔥
shirko
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱بهترین های دنیا در کنارهم ، لامصب شبیه جت های جنگنده ی f35 هستن .
Reza Waffen SS
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱بعد ۱۰ سال هنوز آدم فکر میکنه تازه رونمایی شده ازش ❤️❤️❤️
Mad.z.Max
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱وای وای وااااای چی بود این ویدیووووو، ینی لحظه ی لانچ کردنشون صدای ۴ تا انجین دور بالای دوازده سیلندر تنفس طبیعی دیییییوانه کننده بوووووود!!!
حیف، حیییف که اولتیما کمتر از ۱۰۰۰ تا کار کرده بود و ماشین اجازه ریس با تمام قوا رو نداشت و کلا نبودش..
Aboalfazl demon
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱نسخه پایه از همشون جذاب تره
hssn
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱بدون هیچ شکی این درگ بهترین درگی بود که مت واتسون توی عمرش برگذار کرده
فکر هم نمیکنم بتونه چنین چیزی رو در آینده باز هم تکرار کنه
۱۲ سیلندر ، تنفس طبیعی ، زیبایی ، یکی از بهترین درگ هایی بود که میشد برگذار کرد
GMA
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱دو تا دیگه از بهترین درگ های مت واتسون👇
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.pedal.ir/ferrari/%25D8%25A7%25D9%2588%25D9%2586%25D8%25AA%25D8%25A7%25D8%25AF%25D9%2588%25D8%25B1-svj-%25D9%2581%25D8%25B1%25D8%25A7%25D8%25B1%25DB%258C-812-%25D9%25BE%25D9%2588%25D8%25B1%25D8%25B4%25D9%2587-911-%25D8%25AA%25D9%2588%25D8%25B1%25D8%25A8%25D9%2588-s/&ved=2ahUKEwiWqMLYkeb3AhUp4YUKHQNGDAwQFnoECAYQAQ&usg=AOvVaw3Y_Z6-DAnGiXAEspHOirgt
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.pedal.ir/mercedes-benz/%25D9%2585%25D8%25B1%25D8%25B3%25D8%25AF%25D8%25B3-slr-%25D9%2581%25D8%25B1%25D8%25A7%25D8%25B1%25DB%258C-gtc4-%25D8%25A2%25D8%25B3%25D8%25AA%25D9%2588%25D9%2586%25E2%2580%258C%25D9%2585%25D8%25A7%25D8%25B1%25D8%25AA%25DB%258C%25D9%2586-dbs/&ved=2ahUKEwiE2oSEkub3AhUH-hoKHQ2PCgwQFnoECAQQAQ&usg=AOvVaw0lxW03wUG0Hc5_HV4MhyLD
RezaRs
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱چه صبح خوب و لذت بخشی
محمد هادی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱آقا این اولتیمائه هم چیز بدی ازاب درنیومده ها
بالاترین قدرت رو بین تمام نسخه ها داره
دمشگرم
آقا راستی مگه اسنزا هم از روی پلتفرم اونتادور توسعه داده نشده؟
پس کووو؟
چرا همش اسنزای هیولا لای لامبورگینی ها فراموش میشه؟؟
ای بابا
اگه اون بود همرو مغلوب میکرد
صداش کر کننده ی گوشه
عالی بود این پست
فقط لامبورگینی و بی ام و❤️❤️
حسن
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱اسنزا کاملا پیست محور هست و اجازه تردد جاده ای نداره. خیلی منتظر اخبار و رکوردهای رسمی ازش هستم.
محمد امین
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱جذاب ترینشان از نظر من lp700 و lp740 هستن
Alan.r
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱واقعا لذت بردم
elman
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱یه سوال :
SVJ باللاتر از اولتیما هست یا برعکس ؟
اوس پوری
۱ خرداد ۱۴۰۱واقعا هردو بی نظیر هستن
Bmw m8 competation venom
۲۸ مهر ۱۴۰۲اولتیما از svj قوی تره
Jdm باز
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱به به لذت بردیم
دستتت درد نکنه پدال
یکی از بهترین درگ هایی که تو پدال دیدم
مازیار
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱حخوب من واتسون علیرغم اینکه اینجا در پدال خیلی محبوب نیست اما درگ های خوبی برگزار میکنه
و یه مسئله کلی راجع به درگ
با توجه به اینکه هرچی میگذره رقابت فشرده تر میشه و تایم ها به هم نزدیکتر، و اینکه الان پای صدم ثانیه هم به میون اومده، موضوع لانچ اهمیت بیشتری پیدا کرده چه بسا در مواردی مثل همین اونی که زودتر لانچ کنه برنده میشه
اگه میشد ترتیب سامانه ای داده بشه که بطور اتوماتیک و بدون دخالت انسان بمحض شروع مسابقه باعث لانچ بشه اونوقت نتیجه درگ کاملا عادلانه و قاطع بود چون بهرحال هیچ دو انسانی واکنش کاملا برابر با هم ندارن
شاید حرفم عجیب باشه اما یادمون نره که امروز در بعضی از درگ ها صدم ثانیه برنده رو تعیین میکنه در حالی که زمان واکنش یه انسان به شلیک تپانچه یا اشاره دست داور ممکنه خیلی بیشتر باشه
اوس پوری
۱ خرداد ۱۴۰۱دقیقا کاملا درسته 👏 👏 👏
شاهین
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱چه درگ سنگین و شگفتی
مو به تنم سیخ شد
دیوار صوتی شکسته شد
aliveman1989
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱نمیدونم چرا، هیچکدوم از نسخه هاش اندازه مدل پایه 2012برام جذاب نیست
مانی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱شاهکار مهندسی
اوس پوری
۱ خرداد ۱۴۰۱عالی من اینو تو یوتیوب خودش دیدم هیچی svj نمیشه البته اولتیما. واقعا شاهکاره