سوپراسپرت جدید لامبورگینی برای جایگزینی اونتادور، بمب خبری سال ۲۰۲۳ است. در این مطلب، رندرهای گرفیکی الهامگرفته از تصاویر جاسوسی و آخرین اطلاعات فنی منتشر شده برای این خودرو را بررسی میکنیم.
با نگاهی منصفانه به عملکرد اونتادور در مقایسه با رقبای همنسلش، متوجه خواهیم شد که این محصول، مشابه مورسیهلاگو و دیابلو تاریخساز و استثنایی نبود. اونتادور توانست نیازهای مخاطبان ثروتمند خود را پاسخ دهد و عملکردی تحسینبرانگیز در تستهای فنی مختلف داشته باشد؛ اما یک سوپراسپرت حیرتانگیز و فراتر از زمان خود محسوب نشد. از سویی دیگر، ظاهرا جانشین اونتادور با قوای محرک هیبرید و طراحی مدرن، آغازگر فصلی تازه برای لامبورگینی خواهد بود تا باعث سربلندی طرفداران گاو خشمگین شود.
طرحی جانشین لامبورگینی اونتادور
تصاویر جاسوسی از جایگزین اونتادور، تاکید بر چراغهای باریک و سهگانه را نشان میدهند که حالت ستارهی سهپر دارد. این سبک، اصطلاحا هزاره سوم (Terzo Millennio) نامگذاری شده و قبلا در لامبورگینی سیان یا مدلهای مفهومی وجود داشته است. حجمدهی مثلثی شکل روی کاپوت جلو و حفرهی نزدیک چراغها دیده میشود. نصب اگزوزهای دوقلو در محل بین چراغهای عقب نیز، قطعی به نظر میرسد.
نام جانشین لامبورگینی اونتادور
برخلاف اوروس یا هوراکان (اوراکان) که پیش از رونمایی رسمی، نامگذاری شده بودند؛ هنوز اطلاعات رسمی برای جایگزین اونتادور منتشر نشده است.
روُئِلتو (Revuelto) با مفهوم ساختارشکن و انقلابی، نام تجاری ثبت شده توسط لامبورگینی است که تا امروز برای هیچکدام از محصولات استفاده نشده. این نام برخلاف سنت لامبورگینی، برگرفته از گاوهای اسپانیایی محسوب نمیشود اما از نظر فرهنگی، واژهای متعلق به مردم اسپانیا و غیرایتالیایی است. همچنین، بعضی کارشناسان معتقدند روُئِلتو برای سوپراسپرت تمام برقی لامبورگینی استفاده خواهد شد و مختص جانشین اونتادور نخواهد بود.
مشخصات فنی جانشین لامبورگینی اونتادور
بهترین خبر برای علاقهمندان لامبورگینی، تولید جانشین اونتادور با پیشرانهی V12 است. البته موتور تنفس طبیعی با ساختار ۱۲ سیلندر و مصرف سوخت بالا، به دلیل محدودیتهای زیست محیطی استاندارد اروپا، بازنشسته خواهد شد تا فناوری هیبرید، قدرت مورد نیاز را فراهم کند. لامبورگینی از سال ۲۰۲۴ به بعد، فقط خودروهای هیبرید و تمام برقی تولید خواهد کرد.
جانشین اونتادور، قطعا پلاگین هیبرید یا تمام الکتریکی نخواهد بود. این خودرو با موتور ۶/۵ لیتر V12 در عقب وسط، احتمالا با دو موتور برقی روی محور جلو تولید خواهد شد تا حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. جانشین اونتادور باید سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۵ ثانیه یا کمتر داشته باشد. همچنین نهایت سرعت ۳۲۰ تا ۳۵۰ کیلومتر برساعت برای این خودرو، لازم است.
قیمت جانشین لامبورگینی اونتادور
هماکنون برای اونتادور آلتیمائه در اروپا، ۵۰۰ هزار دلار پرداخت میشود. فراری SF90 به عنوان پرچمدار سوپراسپرتهای امروزی، آستانه قیمت ۵۱۶ هزار دلار دارد. با این شرایط، میتوان قیمت ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار دلار را برای جانشین لامبورگینی اونتادور پیشبینی کرد.
زمان رونمایی از جانشین لامبورگینی اونتادور
براساس اطلاعات منتشر شده تا این لحظه، رونمایی رسمی از خودروی مذکور، در اولین روزهای سال ۱۴۰۲ مصادف با اواخر ماه مارس ۲۰۲۳، انجام خواهد شد. با این فرض، حدود یک ماه تا معرفی جدیدترین لامبورگینی تولید انبوه باقی مانده است.
Amiro
۶ اسفند ۱۴۰۱به نظرم باید قیمت پایه رو روی 650 به بالا در نظر بگیریم و قیمت بازار هم احتمالا میره بالای 1 میلیون
ولی خب مطعنا ارزشش رو داره
🤍🇮🇹♥️🇮🇹🤍
🤍♥️🤍
علی
۶ اسفند ۱۴۰۱نفس آدم را بند میاره طراحی اش ، دمت گرم لامبو ، ولی نمیتونم فراری یا لامبورگینی برقی را قبول کنم
محمدهادی
۸ اسفند ۱۴۰۱طراحی رینگ هارو نگاکن فقط…
Reza Waffen SS
۶ اسفند ۱۴۰۱نفسم تو سینه حبس شده بی صبرانه منتظرم
محمدهادی
۸ اسفند ۱۴۰۱فقط ببین نسخه های ارتقا یافته بعدی ازین هیولا چه غوغایی به پا خواهد کرد
جوتا،اس وی و…
AMANTE
۶ اسفند ۱۴۰۱چرا آونتادور تاریخ ساز نبود!؟
Carbonado Aventador
۶ اسفند ۱۴۰۱والا زمانی که ۲۰۱۱ معرفی شد کلک و پر واسه دنیای خودرو نذاشت!!!
و جز f12 رقیب واقعی نداشت تا چندین سال!!
(لافراری و p1 و ۹۱۸) کلاسشون فرق داشت
اولین سوپر اسپرتی که ترکیب کابین لوکس و سطح بالا ، نمایشگر ، سیستم های ایمنی مختلف
رو به بازار ارائه کرد…
یادمون باشه تا قبل ۲۰۱۱ خیلی از سوپر اسپورت ها کولر و یا بخاری هم نداشتن…
بحث فنی هم بماند که در زمان خودش سریعترین دورگیری موتور و سریعترین تعویض دنده های تاریخ رو داشت..
رکورد ها و افتخارات دیگر هم بماند..
هنوز که هنوزه وقتی یه شرکتی ماشین جدید تولید میکنه میاد با اونتادور مقایسش میکنه تا بگه ببینید چه محصول خفنی تولید کردم!!!
تمامی طراحی های شکسته و تهاجمی ای هم که میبینیم بماند که همه رو از محصولات لامبورگینی الهام گرفتن..
Ferrari
۷ اسفند ۱۴۰۱Carbonado aventador.
دوست عزیز یکم خجالت بکش از کامنتی که گذاشتی. واقعا کدوم سوپر اسپرت کولر یا بخاری نداشته؟ چرا داستان مینویسید؟
اونتادور ۲۰۱۱ معرفی شد همون سال موتور ترند درموردش یه مقاله کار کرد و از ارگونومی، سیستم تعلیق، سیستم ترمز، وزن، گیربکس و فرمان پذیری ماشین کلی ایراد ازش گرفتن.
گیربکس تک کلاچه این ماشین با ۵۰ میلی ثانیه سرعت تعویض دنده از فراری 458 که دو سال قبلش معرفی شده بود کندتر بود سرعت تعویض دنده گیربکس فراری کمتر از ۴۰ میلی ثانیه بود کی گفته سریعترین تعویض دنده تاریخ رو داشته؟
سال best drivers car 2012 رو سرچ کنید ببینید سریعترین و گرونترین ماشین گروه چندم شد. اونهم در حضور سوبارو brz شورولت کامارو و شلبی موستانگ.
joojoo
۶ اسفند ۱۴۰۱چون خصوصیاتش فوق العاده نبود
700 اسب بخار زیاد بود ولی خیلی زیاد نبود
350 کیلومتر زیاد بود ولی خیلی زیاد نبود
در حالی که دیابلو با 325 کیلومتر بر ساعت سرعت نهاییش خیلی زیاد بود… مورسیه لاگو شتاب 3.1 ثانیه ایش و تایم 10.8 چهارصد مترش و تاپ اسپید 342واسه استانداردهای اون زمان خیلی زیاد بود.هنوزم که هنوزه اعداد مورسیه لاگو تو کلاس سوپراسپورتها با ماشینی مثل مازراتی mc20 قابل قیاسه
اونتادور ظاهرش در طول تاریخ بی نظیره….
ولی پرفورمسنش صرفا در حد یه مورسیه لاگوی بهینه شده ست….
صدای اگزوز مورسیه لاگو رو خیلیا به عنوان بهترین صدای سوپراسپورت در طول تاریخ میشناسن(در کنار LFA)
در حالی که اونتادور صداش صرفا وحشیانست و خوی وحشی لامبورگینیو نشون میده….مثل موسیه لاگو احساس برانگیز نیست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۶ اسفند ۱۴۰۱دقیقا منظور من نکاتی بود که شما به خوبی توضیح دادین و در متن هم خلاصه اشاره کرده بودم
R@min
۶ اسفند ۱۴۰۱مورسیه لاگو نمایش دهنده حد نهایی موتور V12 لامبو بعد ۵۰ سال بود کار دیگه ای نمی شد با این موتور کرد رو اونتادور و در آینده هم نمیشه.
یه سری ها واقعا انتظارات عجیب و غریبی دارن، فراری و مهندساش با اون همه سابقه و تبحر پدرشون دراومد موتورهای V12 سری تیپو که بهترین موتور تمام تاریخه از فرمول ۱ بیارن رو ماشین جاده ای، از لامبو چه انتظاری دارین؟؟؟ همینکه این برند و موتورش زنده هست خودش یه دستاورده بزرگه.
بحث صدا هم کاملا سلیقه ای هست و هیچ وقت تو هیچ محفلی به اجماع نظر نرسیده و نمیشه گفت کدوم بهترینه.
Siyavash
۶ اسفند ۱۴۰۱من بدون جانب داری حرف میزنم…اتفاقا اونتادور تاریخ ساز بود طراحیش که انگار ۱۰ سال جلوتر از زمان خودش بود..از نظر پرفورمنس هم حداقل تا سال ۲۰۱۶ جزو بهترین ها بود تت این که مکلارن و فراری با معرفی ۷۲۰..و ۴۸۸ کار رو برایه اونتادور سخت کردن..همین الانم واقعا ماشین عالی هست با این که ۱۱ سال از سنش میگذره…این دیر عوض کردن نسل منو یاد نیسام gtr انداخت ….
مازیار
۶ اسفند ۱۴۰۱نمای جلوی سیان به طرز ماهرانه ای تو این مدل _ یا عکس _ ساخته و پرداخته شده
HR3
۶ اسفند ۱۴۰۱بازنشستگی آونتاندور جوکی بیش نیست مثل بازنشستگی بوگاتی ویرون !!
کمپانی فراری از لافراری به Daytona SP3 سویچ کرد کوچکترین بوق کرنایی هم راه ننداخت
امیررضا
۶ اسفند ۱۴۰۱فراری از لافراری به دیتونا اسپی۳ سوئیچ نکرد.
اونطور که از اخبار و مجله ها دیده و شنیده میشه، جانشین لافراری ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ معرفی میشه. فراری های نسخه SP1,2,3 توسط فراری تولید شدن با نشون بدن فراری هنوز هم خودروی خاص که قیمت مولتی میلیون دلاری داشته باشه تولید میکنه. یعنی یه فاصله بین نسخه های V6, V8 و نسخههای V12 تولید انبوه با نسخههای خاص بوجود بیاد.
مونزا یا دیتونا بجای لافراری تولید نشدن.
ساسان
۶ اسفند ۱۴۰۱اونتادور تاریخساز نبود؟
بقیه متنو نخوندم، نویسنده ای که از واقعیت میدانی بدوره، باقی نوشتشم ارزش توجه نداره.
پ ن: حتی رندرشم وحشیو دوست داشتنیه!
ستاد مبارزه با باطل گویی
۶ اسفند ۱۴۰۱یعنی با این همه تجربه و شناخت از دنیای خودرو ایشون اشتباه میگن اون وقت یه فن متعصب راست میگه .
طبیعی هم هست دیگه . اینجا ایرانه .
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ اسفند ۱۴۰۱شرمنده ام که اطلاعاتم از تاریخ خودرو کمتر از شما کاربر محترم هست
ساسان
۷ اسفند ۱۴۰۱من نمیدونستم متن قلم شماست، و گمان کردم که ترجمه شدست، وعلا هرگز از اون عبارتها استفاده نمیکردم، معذرت میخوام، خواهشاً اون کامنت رو پاک کنید.🙏
اما اجازه بدید نقدی به دسته بندی کاربر و سردبیر داشته باشم.
اینکه الان شما در حایگاه سردبیر هستید و ما کاربر فک نمیکنن دلیل بر اشراف یا بالا با پایین بودن اطلاعات فرد باشه!
ماهم دانش آموخته آکادمیک مکانیک هستیم، ما هم ۲۵ساله شبو روز داریم مطالعه میکنیم، ما هم تمام مطالب روز خودرو رو بررسی میکنیم.
الان شما هر مقاله فنی که میزارید،نمونش بوستر خودرو که چندتا پست بالاتره، من نمیخونم،چون خودم اکثرا کنفرانسشو در دانشگاه دادم.
حالا شما سردبیر پدال شدی که خیلیم عزیزی و محترم، ما هم کاربر،منتها این دسته بندی که اطلاعات من بیشتره و شما کاربری،این نگاه ارباب رعیتی دورش خبلی وقته گذشته و زیاد در شأن شما نیست.
راجب اون عبارت در متن هم دیدید که ۹۹درصد کاربرها نقد داشتن، پس بهتره یک مقدار هم نقد پذیر باشیم.
ممنونم از زحمتهای شما
R
۷ اسفند ۱۴۰۱آقای اشتری کاربرا درست میگن خیلیا لامبورگینی رو با آونتادور میشناسن خیلی ویژگی ها داره که خیلیا هنوزم ندارن حالا بماند… وقتی میگی تاریخ ساز نبود از چه لحاظ؟ باید دلیلشم بگید یا دلیل بیارید یا اون جمله رو حذف کنید
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ اسفند ۱۴۰۱در متن توضیح داده شده
ماشین تاریخ ساز باید برتری بسیار مهم و شگفت انگیز نسبت به رقبا داشته باشه یا حداقل قهرمانی در مسابقات بزرگ مثل لمان کسب کنه
برای من واقعا چنین مسئله ای خیلی کم اهمیت هست و نیازی نمی بینم برای نظر شخصی توضیح و تفسیر ارائه بدم
طبیعی هست که تعداد زیادی از دوستان نظر مخالف داشته باشند، خیلی هم خوبه
Ferrari
۷ اسفند ۱۴۰۱اقای اشتری شما کاملا درست نوشتید، متاسفانه بقیه دوستان همیشه دوستدارن از کاه کوه بسازن و کاملا احساسی نظر بدن.
سال ۲۰۱۱ وقتی اونتادور معرفی شد ما همون سال تو مجله ماشین و مجلات دیگه مثل عصر نوین و یکی دوتا دیگه درموردش خوندیم، تست و برسی هاش رو هم خوندیم. اونتادور هرگز ماشینی نبوده که از رقباش بهتر باشه که برعکس کلی هم عیب و ایراد داشته
دوستان میتونن سرچ کنن و ریویو های ۲۰۱۱ به بعد رو ببینن.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ اسفند ۱۴۰۱سپاس از توجه شما
R/T
۶ اسفند ۱۴۰۱منتظرتیم
TESLA
۶ اسفند ۱۴۰۱آونتادور تاریخ ساز نبود !!!! اصلا خیلی ها امروزه لامبو رو به واسطه آونتادور میشناسن و حتی فراتر از این : خیلی ها به واسطه این هیولا ماشین باز شدن
TESLA
۶ اسفند ۱۴۰۱امیدوارم بالای ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشه ، چون چیزی که واضحه اینه که قرار به رقابت با sf90 بره ، sf90 حدود همین ۱۰۰۰ اسب ( ۹۸۶ اسب بخار ) قدرت داره و دیگه خودتون میدونید چه هیولایی است ، اگه جانشین آونتادور مشخصاتی شبیه به این نداشته باشه حالمون خیلی گرفته میشه
AMANTE
۶ اسفند ۱۴۰۱جانشین آونتادور احتمالا نزدیک ۸۰۰ یا ۸۵۰ اسب قدرت داره.
Murciélago
۶ اسفند ۱۴۰۱دوستانی که میگین اونتادور تاریخ ساز بوده احتمالا خیلی با لامبورگینی اشنایی ندارین
چون مورسیهلاگو دیابلو میورا و کونتاش
تاریخ ساز بودن نه اونتادور
ساسان
۶ اسفند ۱۴۰۱هر کدوم از این مدلها افتخاراتی داشتن و در زمان خودشون و جریانساز.
اونتادور در زمان معرفی چه در بحث طراحی و چه پرفورمنس از زمان خودش جلوتر بود، اینقد این طرح ظرفیت داشت که ۱۱سال با آبگرید رو خط تولید بود!
لامبو با اونتادور رکورد نوربرینگو زد، اونم با موتور تنفس طبیعی، موتوری که دومین نسل v12 شرکت بود.
چه از لحاظ محبوبیت تو سوشال مدیا و مجازی چه فروش در دنیای حقیقی چه جریانسازی نتنها کمتر نبود از نسلهای قبل ،بلکه در بخشهایی نسل قبل به گردشم نمیرسن.
بله منم میدونم طراحی های الان شرکت وامدار طرح کنتاچ هست.
اما بی انصافیه اونتادور رو تکبعدی بررسی و حکم بدیم که تاریخساز نبوده، این یه جور بازی با کلماته.
Murciélago
۹ اسفند ۱۴۰۱شما درست میگین ولی من به نسبت بقیه لامبورگینی ها گفتم اونتادور تاریخ ساز نبوده ولی ماشین خیلی خیلی خوبی بود و هست!
و من خودم جزو فن های اونتادورم و نمیخواستم بی انصافی بشه در حق اونتادور
Pouyan
۶ اسفند ۱۴۰۱شاید اونتادور از دوران خودش جلوتر نبود.
ولی ^تاریخ ساز نبودن^ ،خواندنش خیلی خیلی بی رحمانست
Amazing 🤩
۶ اسفند ۱۴۰۱کاشکی مثل این اطلاعات باشه
میتونه یه جانشین خوب بشه
Mari
۶ اسفند ۱۴۰۱کاشکی مثل این اطلاعات باشه
میتونه یه جانشین خوب بشه
Vahid
۶ اسفند ۱۴۰۱به امید روزی که همه ی ما از این مدل اتومبیل ها سوار بشیم
R
۶ اسفند ۱۴۰۱انقد نیومده ازش خبر نزار بزار سورپرایز بشیم همین تصویرا رندرا باعث رونمایی باعث میشه هیجانمون کم شه
الکی خوش
۷ اسفند ۱۴۰۱آره راس میگه این دوست عزیزمون بزار رونمایی بشه سورپرایز بشیم چون میخاد بخره دوستمون خبر میدین دیگه جذابیتی براش نداره .خخخخخ….دلت خوشه ها پراید چند ….🤣🤣🤣🤣🤣
R
۷ اسفند ۱۴۰۱ما با همینا خوشیم تو با چی خوشی؟
Siyavash
۶ اسفند ۱۴۰۱بین فراری مکلارن.پورشه و لامبو .من لامبورگینی رو اخرین گزینه هست برایه من….ولی این که بگیم تاریخ ساز نبود با انتادور واقعا بی انصافیه…من خودم با اونتادور به لامبورگینی علاقه پیدا کردم….همین طراحیش اگه فقط یه دست به موتور و گیربکس بکشن و قویتر بشه به نظرم تا ۳ یا ۴ سال دیگم نیازی به تغیر چهر نداره واقعا خیلی خوشگله..
مهدی
۶ اسفند ۱۴۰۱از نظر طراحی لامبوها همیشه فوق العاده بودن و اونتادور هم به همین ترتیب اما از نظر فنی لامبورگینی هیچ وقت تاریخ ساز نبود به جز میورا! همون زمان هم که مورسیه لاگو وارد بازار شد بعد از یک سال انزو و کررا جی تی و slr رو بالای خودش دید. دیابلو و کانتاش هم یکی دو لول از نظر فنی پایینتر از f40 و f50 و باقی رقبا بودن و البته اینقدر کیفیت پایینی داشتن که فروش لامبو به زیر ۲۰۰ و ۳۰۰ رسید و عملا ورشکسته بود
مرتضی شمس
۷ اسفند ۱۴۰۱۹۹درصد کسانی که مطالب رو گذاشتن توی اظهارنظرها، متاسفانه مطالب رو از جاهای دیگه سرچ و کپی کرده اند و با اون مطالب سطح اطلاعات و سواد خودشون رو به رخ ملت میکشند و سردبیر رو نقد میکنند
محمد مهدی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲من خودم شخصا عاشق لامبو هستم و از این ماشین هم خیلی خوشم میآید اما حسی که اونتادور به من میدا با این کاملا متفاوت است