شاید فکر کنید اونتادور SVJ با ۷۷۰ اسب بخار قدرت و سامانهٔ چهارچرخ محرک بهراحتی بتواند هوراکان تکنیکای محرک عقب ۶۴۰ اسب بخاری را مغلوب کند اما…
دو سوپراسپرت هوراکان و اونتادور هرچند هردو لوگوی گاو خشمگین لامبورگینی را بر پیشانی دارند اما صدها هزار دلار اختلاف قیمت با یکدیگر دارند. اونتادور SVJ بیش از دو برابر هوراکان تکنیکا قیمت دارد اما ویدئوی جدیدی از درگتایمز نشان میدهد که خرج کردن پول بیشتر همیشه پیروزی در ۴۰۰ متر را تضمین نمیکند.
SVJ از پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی آشنای لامبورگینی استفاده میکند که ۷۷۰ اسب بخار قدرت دارد. این رقم ۱۳۰ اسب بخار از قدرت ۶۴۰ اسب بخاری هوراکان که توسط پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی تولید میشود بیشتر است اما در درگ همهچیز قدرت نیست و اونتادور با وزن ۱۷۷۵ کیلوگرم، به میزان قابلتوجهی از هوراکان ۱۵۲۰ کیلوگرم سنگینتر است. از سوی دیگر اما SVJ از مزیت سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد درحالیکه نیروی موتور در تکنیکا توسط گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه فقط به چرخهای عقب منتقل میشود. در همین حال، برادر بزرگتر از یک گیربکس هفت سرعتهٔ دستی-اتوماتیک ISR استفاده میکند.
درحالیکه اونتادور در دو مسابقه از سه درگی که اینجا برگزار میشود حرکت را زودتر از برادر کوچکتر خود آغاز میکند اما بازهم نمیتواند زمان سریعتری در ۴۰۰ متر ثبت کند. SVJ در آغاز حرکت بسیار لغزش دارد درحالیکه تکنیکا بدون مشکل راه میافتد و در هر سه درگ، برادر بزرگتر را با اختلاف چند دهم ثانیه شکست میدهد. بهترین زمان هوراکان در این درگها ۱۰.۵۴ ثانیه است درحالیکه اونتادور نمیتواند ۴۰۰ متر را سریعتر از ۱۰.۷۳ ثانیه طی کند.
بنابراین، آیا اونتادور SVJ ارزش پرداخت ۲۷۵ هزار دلار بیشتر را دارد؟ برای کسانی که فقط به مسابقات درگ میروند نه اما لامبورگینی این سوپراسپرتها را برای پیست و کورسهای جادهای طراحی کرده است نه درگهای خط مستقیم. درنتیجه، وقتی به مسیر مسابقه پیچ اضافه شود، تفاوت پرفورمنس بزرگتری بین این دو خودرو وجود خواهد داشت.
مقایسه مشخصات فنی
اونتادور SVJ | هوراکان تکنیکا | |
پیشرانه | ۶.۵ لیتری V12 | ۵.۲ لیتری V10 |
قدرت | ۷۷۰ اسب بخار | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۲۰ نیوتن متر | ۵۶۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته ISR | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۱۷۷۵ کیلوگرم | ۱۵۲۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۵۲۵ هزار دلار | ۲۵۰ هزار دلار |
Dan
۲۳ آذر ۱۴۰۲چقد فیس لیفت هوراکان زیبا شده
amir
۲۳ آذر ۱۴۰۲کلا لامبورگینی زشت تو کارش نیست مثله فراری مگر واقعا مواد زده باشن
لذت میبرم از طراحی سوپراسپرت های ایتالیایی
Amir
۲۳ آذر ۱۴۰۲با وجود باخت svj انتخابم svj هست
بهرام
۲۳ آذر ۱۴۰۲انتخاب شما خیلی محترمه. منم اونتادور سقف ثابت رو به هوراکان سقف ثابت ترجیح میدم. ولی از اونجایی که من عاشق ماشین کابریوله هستم، مدل اسپایدر رو دوست دارم و بنظرم وقتی شما کلی پول بدین و یک ماشین باکلاس و کابریوله بخرید، سقفش هم باید مکانیزم برقی داشته باشه. متاسفانه سقف اونتادور دستی است و هفتاد خان رستم رو باید طی کنید تا سقف رو درون صندوق جلو جا بدین. ولی سقف هوراکان با یک دکمه میره سر جای خودش روی موتور. یعنی صندوق جلو هنوز خالی میمونه تا بار بذارین توش.
joojoo
۲۳ آذر ۱۴۰۲طبیعی بود ببازه… چسبندگی زیاد اسفالت باعث میشه اونتادور wheelieبشه و به اندازه چند سانت چرخای جلوش از زمین بلند بشن…توی تست اونتادور توی همین کانال اینو نشون داده…..
واسه همین نمیتونه همه ی قدرتشو منتقل کنه
روی اسفالت معمولی ولی حسابی خودنمایی میکنه
Amir
۲۳ آذر ۱۴۰۲انتخابم svj هست
Siyavash
۲۳ آذر ۱۴۰۲تفاوت یه گیربکس خوب اینجا مشخص میشه…هوراکان اینجا گیربکس بهتری داشت با وجود قدرت کمتر ولی بهتر عمل کرد ناگفته نماند وزنشم کمتر از برادر بزرگترشه یه چیزی نزدیک ۲۵۰ کیلو سبکتر هست…کلا اونتادور مشکل گیربکس داشت از همون اولین نسخه تا آخرین نسخه تولیدی..بعضی ها میگفتن این یه مشکل بزرگ هست و بعضی ها میگفتن کل لذت انتادور همین گیربکس هست که وقتی دنده عوض میشه آدم رو پرت میکنه،که خلاصه زیاد تعقیری تویه گیربکس اوانتادور ایجاد نکردن…من خودم هوراکان رو بیشتر دوس دارم،از همه نظر،قدرت.طراحی.قیمت..واقعا خیلی خوب و همه چیز تمام هست هوراکان،مخصوصا نسخه پرفورمانته که یه دلبر واقعی بود….❤️🔥❤️🔥
پوریا چالش
۲۳ آذر ۱۴۰۲بهترین نقطه قوت اونتادور بزرگ افسانه ای همین گیربکس هست ک خشک و حس یه سوپرکار قشنگ.ب ادم منتقل میکنه
ARMAN سابق
۲۳ آذر ۱۴۰۲دو تا شاهکار
Scuderia Ferrari
۲۳ آذر ۱۴۰۲با اینکه نسبت قدرت به وزن نزدیکی دارن ، گیربکس نقش تعیین کننده ای داره و اینجا برتری با هوراکان هست
Dark Knight
۲۳ آذر ۱۴۰۲البته وزن هوراکان کمتر بود و نباید فراموش کرد که این درگ روی آسفالت چسبنده برگزار شد و اگر روی آسفالت معمولی بود هوراکان به خاطر تک دیفرانسیل بودن حتما به svj می باخت
Scuderia Ferrari
۲۳ آذر ۱۴۰۲درگ عادلانه ای بود چون RWD ها رو آسفالت معمولی در برابر AWD ها شانسی ندارن
حالا منتظر درگ SF90 استراداله و روئلتو هستیم ….
به نظر شما کدومشون سریع تره ؟؟
Dark Knight
۲۳ آذر ۱۴۰۲دوست دارم بگم روئلتو چون از sf90 خوشگل تر هست ولی اصلا نمیشه تکنولوژی فراری رو دست کم گرفت
LAMBORGHINI
۲۳ آذر ۱۴۰۲SVJ تایمش 10/4
Dark Knight
۲۳ آذر ۱۴۰۲تا حالا فقط یکبار carwow باهاش ۱۰/۴ تایم زده و گرنه تایم معمولش حدود همین ۱۰/۷ هست کلا دیگه نباید از آونتادور توقع زیادی داشته باشیم برای زمان خودش بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱ واقعا هیولایی بود اما الان دیگه روئلتو هزار اسبی به عنوان رقیب مستقیم sf90 اومده که فکر کنم حدود ۹/۵ تایم بزنه
Dark Knight
۲۳ آذر ۱۴۰۲روئلتو واقعا جانشین خوبی برای آونتادور هست امیدوارم هوراکان هم جانشین شایسته ای مثل خودش داشته باشه
ممد ژانگولر
۲۳ آذر ۱۴۰۲خداییش لامبو هوراکان نسبت به قیمتش خیلی چابکتره . تند و تیزه لامصب . ولی اصلا فکرشم نمیکردم داداش بزرگه عمو جانی تو کار تست ماشین و درگ باشه .
BMW
۲۳ آذر ۱۴۰۲انتخاب من SVJ هست خدایی ولی دلم میخواست محور محرکش مثل هورامان عقب بود😢👍
ناشناس
۴ بهمن ۱۴۰۲هورامان😆😆
𝐀𝐥𝐢
۲۳ آذر ۱۴۰۲با این هر دوتاشون عالین اما من از بچگی عاشق اونتادور بودم
sinasvj
۲۳ آذر ۱۴۰۲بنظرم SVJ مثل فراری F12 TDF بیشتر یه ماشین با ارزش کلکسیونی و چشم نوازه تا یه ماشین برای استفاده و فشار و من اگه داشته باشمش تو خونه یه جا براش باز میکنم و جلو چشمام میزارمش, انتخابم بین این دوتا قطعا SVJ
پوریا چالش
۲۳ آذر ۱۴۰۲Svj الان نسبت به بقیه اونتادور ها واقعا خیلی با ارزش تر هست حتی از اولتیما هم قیمت گرون تری داره ک اخرین مدل هست
sinasvj
۲۳ آذر ۱۴۰۲دقیقا SVJ یطوری انگار بیشتر از مدل های کلاسیک لامبورگینی الهام گرفته بود و همین ارزشمندترش کرد
blackwing
۲۳ آذر ۱۴۰۲همه میدونیم که اونتادور مشکل گیربکس داره و جرمی کلارکسون هم گفته بود سواریش برای سرعت کم و توشهری افتضاحه ولی اینکه موقع شتاب پله پله میشه نمیدونم چیه مشکلش ، ضعف مدیریت گشتاوره یا گیربکس نمیدونم 🤦🏻♂️
ولی اونتادور واقعاً خوبه با همه این داستانا واقعاً حرف نداره 🤌🏼🇮🇹