لامبورگینی

درگ برادران کوچک و بزرگ، لامبورگینی هوراکان تکنیکا در برابر اونتادور SVJ

شاید فکر کنید اونتادور SVJ با ۷۷۰ اسب بخار قدرت و سامانهٔ چهارچرخ محرک به‌راحتی بتواند هوراکان تکنیکای محرک عقب ۶۴۰ اسب بخاری را مغلوب کند اما…

دو سوپراسپرت هوراکان و اونتادور هرچند هردو لوگوی گاو خشمگین لامبورگینی را بر پیشانی دارند اما صدها هزار دلار اختلاف قیمت با یکدیگر دارند. اونتادور SVJ بیش از دو برابر هوراکان تکنیکا قیمت دارد اما ویدئوی جدیدی از درگ‌تایمز نشان می‌دهد که خرج کردن پول بیشتر همیشه پیروزی در ۴۰۰ متر را تضمین نمی‌کند.

SVJ از پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی آشنای لامبورگینی استفاده می‌کند که ۷۷۰ اسب بخار قدرت دارد. این رقم ۱۳۰ اسب بخار از قدرت ۶۴۰ اسب بخاری هوراکان که توسط پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی تولید می‌شود بیشتر است اما در درگ همه‌چیز قدرت نیست و اونتادور با وزن ۱۷۷۵ کیلوگرم، به میزان قابل‌توجهی از هوراکان ۱۵۲۰ کیلوگرم سنگین‌تر است. از سوی دیگر اما SVJ از مزیت سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد درحالی‌که نیروی موتور در تکنیکا توسط گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. در همین حال، برادر بزرگ‌تر از یک گیربکس هفت سرعتهٔ دستی-اتوماتیک ISR استفاده می‌کند.

درحالی‌که اونتادور در دو مسابقه از سه درگی که اینجا برگزار می‌شود حرکت را زودتر از برادر کوچک‌تر خود آغاز می‌کند اما بازهم نمی‌تواند زمان سریع‌تری در ۴۰۰ متر ثبت کند. SVJ در آغاز حرکت بسیار لغزش دارد درحالی‌که تکنیکا بدون مشکل راه می‌افتد و در هر سه درگ، برادر بزرگ‌تر را با اختلاف چند دهم ثانیه شکست می‌دهد. بهترین زمان هوراکان در این درگ‌ها ۱۰.۵۴ ثانیه است درحالی‌که اونتادور نمی‌تواند ۴۰۰ متر را سریع‌تر از ۱۰.۷۳ ثانیه طی کند.

بنابراین، آیا اونتادور SVJ ارزش پرداخت ۲۷۵ هزار دلار بیشتر را دارد؟ برای کسانی که فقط به مسابقات درگ می‌روند نه اما لامبورگینی این سوپراسپرت‌ها را برای پیست و کورس‌های جاده‌ای طراحی کرده است نه درگ‌های خط مستقیم. درنتیجه، وقتی به مسیر مسابقه پیچ اضافه شود، تفاوت پرفورمنس بزرگ‌تری بین این دو خودرو وجود خواهد داشت.

مقایسه مشخصات فنی

 

اونتادور SVJ

هوراکان تکنیکا

پیشرانه ۶.۵ لیتری V12 ۵.۲ لیتری V10
قدرت ۷۷۰ اسب بخار ۶۴۰ اسب بخار
گشتاور ۷۲۰ نیوتن متر ۵۶۵ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته ISR ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب
وزن ۱۷۷۵ کیلوگرم ۱۵۲۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۵۲۵ هزار دلار ۲۵۰ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Dan

    ۲۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (682 ديدگاه)

    چقد فیس لیفت هوراکان زیبا شده

    موافقم 33
    1. amir

      ۲۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      کلا لامبورگینی زشت تو کارش نیست مثله فراری مگر واقعا مواد زده باشن
      لذت میبرم از طراحی سوپراسپرت های ایتالیایی

      موافقم 44
  2. Amir

    ۲۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (68 ديدگاه)

    با وجود باخت svj انتخابم svj هست

    موافقم 34
    1. بهرام

      ۲۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (95 ديدگاه)

      انتخاب شما خیلی محترمه. منم اونتادور سقف ثابت رو به هوراکان سقف ثابت ترجیح میدم. ولی از اونجایی که من عاشق ماشین کابریوله هستم، مدل اسپایدر رو دوست دارم و بنظرم وقتی شما کلی پول بدین و یک ماشین باکلاس و کابریوله بخرید، سقفش هم باید مکانیزم برقی داشته باشه. متاسفانه سقف اونتادور دستی است و هفتاد خان رستم رو باید طی کنید تا سقف رو درون صندوق جلو جا بدین. ولی سقف هوراکان با یک دکمه میره سر جای خودش روی موتور. یعنی صندوق جلو هنوز خالی میمونه تا بار بذارین توش.

      موافقم 11
      مخالفم 1
    2. joojoo

      ۲۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (275 ديدگاه)

      طبیعی بود ببازه… چسبندگی زیاد اسفالت باعث میشه اونتادور wheelieبشه و به اندازه چند سانت چرخای جلوش از زمین بلند بشن…توی تست اونتادور توی همین کانال اینو نشون داده…..
      واسه همین نمیتونه همه ی قدرتشو منتقل کنه
      روی اسفالت معمولی ولی حسابی خودنمایی میکنه

      موافقم 13
  3. Amir

    ۲۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (68 ديدگاه)

    انتخابم svj هست

    موافقم 15
    مخالفم 1
  4. Siyavash

    ۲۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (801 ديدگاه)

    تفاوت یه گیربکس خوب اینجا مشخص میشه…هوراکان اینجا گیربکس بهتری داشت با وجود قدرت کمتر ولی بهتر عمل کرد ناگفته نماند وزنشم کمتر از برادر بزرگترشه یه چیزی نزدیک ۲۵۰ کیلو سبک‌تر هست…کلا اونتادور مشکل گیربکس داشت از همون اولین نسخه تا آخرین نسخه تولیدی..بعضی ها میگفتن این یه مشکل بزرگ هست و بعضی ها میگفتن کل لذت انتادور همین گیربکس هست که وقتی دنده عوض میشه آدم رو پرت میکنه،که خلاصه زیاد تعقیری تویه گیربکس اوانتادور ایجاد نکردن…من خودم هوراکان رو بیشتر دوس دارم،از همه نظر،قدرت.طراحی.قیمت..واقعا خیلی خوب و همه چیز تمام هست هوراکان،مخصوصا نسخه پرفورمانته که یه دلبر واقعی بود….❤️‍🔥❤️‍🔥

    موافقم 16
    مخالفم 9
    1. پوریا چالش

      ۲۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (319 ديدگاه)

      بهترین نقطه قوت اونتادور بزرگ افسانه ای همین گیربکس هست ک خشک و حس یه سوپرکار قشنگ.ب ادم منتقل میکنه

      موافقم 15
      مخالفم 1
  5. ARMAN سابق

    ۲۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (490 ديدگاه)

    دو تا شاهکار

    موافقم 13
  6. Scuderia Ferrari

    ۲۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    با اینکه نسبت قدرت به وزن نزدیکی دارن ، گیربکس نقش تعیین کننده ای داره و اینجا برتری با هوراکان هست

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. Dark Knight

      ۲۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (580 ديدگاه)

      البته وزن هوراکان کمتر بود و نباید فراموش کرد که این درگ روی آسفالت چسبنده برگزار شد و اگر روی آسفالت معمولی بود هوراکان به خاطر تک دیفرانسیل بودن حتما به svj می‌ باخت

      موافقم 18
      1. Scuderia Ferrari

        ۲۳ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (4062 ديدگاه)

        درگ عادلانه ای بود چون RWD ها رو آسفالت معمولی در برابر AWD ها شانسی ندارن
        حالا منتظر درگ SF90 استراداله و روئلتو هستیم ….
        به نظر شما کدومشون سریع تره ؟؟

        موافقم 12
        1. Dark Knight

          ۲۳ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (580 ديدگاه)

          دوست دارم بگم روئلتو چون از sf90 خوشگل تر هست ولی اصلا نمیشه تکنولوژی فراری رو دست کم گرفت

  7. LAMBORGHINI

    ۲۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (194 ديدگاه)

    SVJ تایمش 10/4

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. Dark Knight

      ۲۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (580 ديدگاه)

      تا حالا فقط یکبار carwow باهاش ۱۰/۴ تایم زده و گرنه تایم معمولش حدود همین ۱۰/۷ هست کلا دیگه نباید از آونتادور توقع زیادی داشته باشیم برای زمان خودش بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱ واقعا هیولایی بود اما الان دیگه روئلتو هزار اسبی به عنوان رقیب مستقیم sf90 اومده که فکر کنم حدود ۹/۵ تایم بزنه

      موافقم 11
  8. Dark Knight

    ۲۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    روئلتو واقعا جانشین خوبی برای آونتادور هست امیدوارم هوراکان هم جانشین شایسته ای مثل خودش داشته باشه

    موافقم 11
  9. ممد ژانگولر

    ۲۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (4148 ديدگاه)

    خداییش لامبو هوراکان نسبت به قیمتش خیلی چابکتره . تند و تیزه لامصب . ولی اصلا فکرشم نمیکردم داداش بزرگه عمو جانی تو کار تست ماشین و درگ باشه .

    موافقم 11
  10. BMW

    ۲۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    انتخاب من SVJ هست خدایی ولی دلم میخواست محور محرکش مثل هورامان عقب بود😢👍

    1. ناشناس

      ۴ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (31 ديدگاه)

      هورامان😆😆

  11. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1543 ديدگاه)

    با این هر دوتاشون عالین اما من از بچگی عاشق اونتادور بودم

  12. sinasvj

    ۲۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (426 ديدگاه)

    بنظرم SVJ مثل فراری F12 TDF بیشتر یه ماشین با ارزش کلکسیونی و چشم نوازه تا یه ماشین برای استفاده و فشار و من اگه داشته باشمش تو خونه یه جا براش باز میکنم و جلو چشمام میزارمش, انتخابم بین این دوتا قطعا SVJ

    1. پوریا چالش

      ۲۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (319 ديدگاه)

      Svj الان نسبت به بقیه اونتادور ها واقعا خیلی با ارزش تر هست حتی از اولتیما هم قیمت گرون تری داره ک اخرین مدل هست

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. sinasvj

        ۲۳ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (426 ديدگاه)

        دقیقا SVJ یطوری انگار بیشتر از مدل های کلاسیک لامبورگینی الهام گرفته بود و همین ارزشمندترش کرد

  13. blackwing

    ۲۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    همه میدونیم که اونتادور مشکل گیربکس داره و جرمی کلارکسون هم گفته بود سواریش برای سرعت کم و توشهری افتضاحه ولی اینکه موقع شتاب پله پله میشه نمیدونم چیه مشکلش ، ضعف مدیریت گشتاوره یا گیربکس نمیدونم 🤦🏻‍♂️

    ولی اونتادور واقعاً خوبه با همه این داستانا واقعاً حرف نداره 🤌🏼🇮🇹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا