لامبورگینی آونتادور LP780-4 اولتیمائه آخرین محصول سنتآگاتا از خانواده آونتادور با موتور تنفسطبیعی V12 است. سازنده ممکن است در آینده در محصولات خاص دیگری نیز از این موتور استفاده کند. با این همه، قرار شده که جانشین آونتادور خودرویی هیبریدی با موتور V12 باشد که همچنان برای حفظ اصالتش، از هیچ توربویی استفاده نمیکند. اولتیمائه پایان یک نسل و آغاز نسلی دیگر به شمار میرود.
آخرین حضور آونتادور در بازار
بهجای اینکه درباره این حقیقت صحبت کنیم که دوران موتورهای تنفسطبیعی همانند موتور آونتادور به سر آمده است، بگذارید روی این مسئله تمرکز کنیم که خودرویی به ارزشمندی و مهمی آونتادور چگونه میخواهد بازنشسته شود؟! این نام از آن جهت مهم است که حتی زمانی که نسخه اولیه LP700-4 در سال ۲۰۱۱، با موتوری V12 و ۶۹۰ اسب بخار قدرت رونمایی شد، تلاشی حماسی و موفق از سوی لامبورگینی به شمار میرفت؛ این مسئله تا جایی پیش رفت که مدیرعامل، «استفان وینکلمن»، آن را نه یک، بلکه دو نسل جلوتر از مورسیهلاگو میدانست. ارگونومی بسیار بهتر آونتادور نسبتبه پدرش، پلتفرم فیبرکربنی بسیار محکمتر مونوکوک بهجای استفاده از قاب آلومینیومی و موتور قدرتمندتر و جدید V12 همگی بخشی از بهبودهای آونتادور بودند.
آونتادور امروزه هم خودرویی مهم به شمار میرود؛ با وجود اینکه سازنده میتوانست اولتیمائه را با قیمت بیش از ۳۴۵ هزار پوندیاش بهعنوان خودرویی تولید محدود عرضه کند، این کار را نکرد. این نسخه با ترکیب و استفاده از بهترین ویژگیها در لامبورگینیهای جدید به یکی از مهمترین و بهترین لامبورگینیهای V12 تاریخ تبدیل شده است.
موتور ۶.۵ لیتری اولتیمائه با اگزوزهای دوگانه که موقعیت جدیدی پیدا کردهاند (و هماکنون در ارتفاع زانو قرار دارند) و شیشه پشتی شفاف که دیدی مناسب برای تماشای موتور V12 فراهم میکند، درحقیقت یک نسخه قلمهزدهشده از موتور آونتادور SVJ به حساب میآید؛ تنها تفاوتشان این است که اولتیمائه از آن هم قدرتمندتر شده. راننده میتواند با رسیدن به دور موتوری تنها 200rpm کمتر از خط قرمز، یعنی 8500rpm، به تمام ۷۶۹ اسب بخار قدرت این هیولای ایتالیایی دسترسی داشته باشد.
موشک بالستیک ایتالیا
نتیجه همه اینها عملکردی مانند یک موشک بالستیک است که باعث میشود اولتیمائه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، تنها ۲.۸ ثانیه زمان لازم داشته باشد و در نهایت نیز به سرعت ۳۵۴ کیلومتر در ساعت برسد؛ بهاینصورت، اولتیمائه به سریعترین لامبورگینی تبدیل میشود.
لامبورگینی برای این نسخه، از شاسی موجود در آونتادور S بهره برده است. استفاده از اگزوزهای جدید، بهرهمندی از مواد جدید چون تیتانیوم در بخش موتور و طراحی جدید بخش عقب و دیفیوزر جدید برگرفته از طراحی چنتناریو، همهوهمه باعث شده تا اولتیمائه تا ۲۵ کیلوگرم سبکتر شود. سازنده برای تکمیل این پکیج، اولتیمائه را به سیستم اطلاعات سرگرمی آئودی، سیستم چهارچرخ محرک (که بیشتر وزن خود را روی بخش پشتی خودرو انداخته است و محور جلو تنها درصورت لزوم از بسته کلاچ هالدکس استفاده خواهد کرد) و فرمانپذیری چرخهای عقب نیز مجهز کرده است. با وجود همه این تغییرات، جعبهدنده همچنان همان نسخه ISR است که پیشتر هم از آن استفاده میشد.
شاید از حسوحال رانندگی اولتیمائه بپرسید! باید بگویم که تقریبا شبیه آونتادور S است اما دقیقتر و سریعتر. درست است که S همچنان کَند بیشتری نسبتبه آنچه که نیاز داشته باشید دارد، اما بررسی ما در یک مسیر مستقیم نشان داد که اولتیمائه تا چه اندازه بالاتر از S قرار میگیرد. سرعت این خودرو از دور 6000rpm بهشکل وحشتناکی زیاد میشود؛ چراکه برخلاف بسیاری از رقبا، از موتوری خالص از لحاظ مکانیکی استفاده کرده و به توربوشارژ اعتقادی ندارد. همین مورد درباره پاسخ تصنعی پیشرانه به دستورات راننده نیز صدق میکند که با کمک تجهیزات الکترونیکی به این دقت رسیده است؛ درست همانند فراری SF90 استراداله. سوار اولتیمائه شوید… پس از آن تنها خودتان و موتور V12 پشت سرتان را حس خواهید کرد.
تعویض دندهها به بالا چندان قانعکننده نیستند؛ بالاخره باید بدانیم که ISR به انتهای راهش رسیده است. هنگامی که در جریان ارائه گشتاور از سوی موتور خلل یا مکثی ایجاد شود، مرکز ثقل خودرو باعث میشود تا بدنه به جلو پرتاب شود. همین مورد ضربآهنگ رانندگی را بهم میریزد و باعث از رمق افتادن راننده و اعتمادبهنفس او میشود. درنهایت همه چیز به نسل آینده بستگی دارد؛ اینکه میتواند فاصله پرجمدار لامبورگینی با رقبا را کم کند یا خیر!
من خودم بیش از آنچه که تصور کنم از فرمانپذیری اولتیمائه لذت بردم. لامبورگینی باید به فکر راهی باشد که پرچمدار بعدی خود را بیشازپیش روی سواری راننده متمرکز کند. خوشبختانه الوتیمائه بیشتر از S و SVJ به رانندگان اهمیت میدهد. سر پیچها حس میکنید که تکیه خودرو بیشتر روی بخش پشتی است. یک بار هم که بتوانید با قدوقواره بزرگ و پهن اولتیمائه کنار بیایید، راندمان و حرکات شاسی برایتان طبیعی خواهد شد. در این زمینهها، مکلارن 720s همچنان در تمام موارد (بهجز موتور که توسط V12 ایتالیاییها خورد میشود) خودروی بهتری نسبتبه آونتادور به شمار میآید.
آیا خرید این خودرو کاری عاقلانه است؟!
در کل ۳۵۰ نفر شانس خرید اولتیمائه کوپه و ۲۵۰ نفر هم شانس مالکیت اولتیمائه رودستر را دارند. این افراد با وجود اینکه از بعضی از ضعفهای این خودرو هم آگاهی دارند، بعید است که دربارهشان اهمیت خاصی بدهند. آنها از شرایط خرید و پیشنیازهای داشتن چنین خودرویی آگاه هستند؛ در عصری که خودروها رو به برقیشدن گذاشتهاند و چه بسا زمانی برسد که حتی ابرخودروهایمان نیز خودران باشند، این خودروهایی چون لامبورگینی آونتادور اولتیمائه هستند که با آوردن حس ترس، وحشیگری و خاص بودنشان روحی تازه به راننده خود میدهند و ارزشمندتر از گذشته میشوند. در آخر، اولتیمائه را میتوان جشن بازنشستگی خوبی برای خاندان آونتادور دانست.
مشخصات فنی لامبورگینی آونتادور اولتیمائه
موتور | ۶.۵ لیتری V12 تنفسطبیعی |
جعبهدنده | ۷ سرعتی خودکار |
چینش محورهای محرک | موتورمیانی- چهارچرخ محرک |
قدرت | ۷۶۹ اسب بخار در دور ۸۵۰۰ |
گشتاور | ۷۱۲ نیوتن متر در دور ۶۷۵۰ |
شتاب اولیه | ۲.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت |
وزن خالص | ۱۵۵۰ کیلوگرم |
انتشار دیاکسید کربن | ۴۴۲ گرم بر کیلومتر |
رقیب اصلی | فراری SF90 استراداله |
امتیاز نهایی | ۴ از ۵ |
Al pachino
۱۹ فروردین ۱۴۰۱لامبورگینی تنها برندیه که ماشیناش روح دارن و انگاری زنده هستن
Kf
۱۹ فروردین ۱۴۰۱بقیه برندا قاقن
Moon
۱۹ فروردین ۱۴۰۱اگه به روح باشه الفارومئو و فراری تو خود ایتالیا و بی ام و تو المان و استون مارتین تو بریتانیا و دوج تو امریکا روحشون به مراتب از لامبو بیشتر
Mahyar
۲۰ فروردین ۱۴۰۱میدونستین لامبورگینی با دست ساخت میشه با دستگاه نیست بهترین ماشین لامبورگینی هست
علی
۲۵ فروردین ۱۴۰۱لامبورگینی اونتادور ماشین مردان است ! بقیه سوپراسپورت ها پشت سرش هستند با اختلاف
Nima
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱میفهمم چی میگی ولی متوجه نمیشم😂😂
Jdm باز
۱۹ فروردین ۱۴۰۱کسی که هنوز نمیدونه کلمه اصالت رو چجوری مینویسن، میخواد بگه که لامبورگینی چیکارکنه چیکار نکنه
پدال به چه روزی افتاده کامنتا…
Danial
۲۰ فروردین ۱۴۰۱انصافاً درک این موضوع که سطح دانش یک فرد رو بر اساس دیکته اون فرد سنجیده میشه برام خیلی سخته.
shirko
۱۹ فروردین ۱۴۰۱اتفاقا فرجیو لامبورگینی پوز انزو فراری رو با خاک مالید ، دمش گرم . تازه درسته با فراری رقابت می کنه ولی اونتادور فکر نکنم رقیب اس اف ۹۰ ی باشه که همون ۴۵۸ و ۴۸۸ هستش که فقط برقیش کرده باشن و ۱۰۰۰ اسب بخاره !!!!!!
GMA
۱۹ فروردین ۱۴۰۱نمیشه چیزی گفت، فقط باید بهش خیره شد و سکوت کرد و صدای نعره یه گاو وحشی رو شنید
Philipp
۱۹ فروردین ۱۴۰۱یعنی حاضرن ماشین هایبرید بشه ولی توربو نشه
خیلی جالبه
امین
۱۹ فروردین ۱۴۰۱از لحاظ طراحی ظاهر و انجین و صدا از استراداله جلوتره ولی از لحاظ سرعت و شتاب عقبه هدفشون جداست اصلا هم رقیب نیستند
alikc
۲۰ فروردین ۱۴۰۱آفرین….من نمیدونم چرا همه تو گیر و دار این هستند که کدوم سرعتش بیشتره
، پس همون بهتره…! آقا مگه بچه 5 ساله ایم؟؟؟
هر خودرویی هدف خاص خودش داره ، یکی رانندگی خوب ، یکی شتاب ، یکی ….
نمیشه هر چی خودرو دیدیم زارتی با بقیه مقایسه ش کنیم
امین
۱۹ فروردین ۱۴۰۱هیچ سوپر اسپرتی حس اصالت این ماشین و نداره.یک هایپر کار اصیل با موتور بدون توربو و هایبرید .
Philipp
۱۹ فروردین ۱۴۰۱آیا ۸۱۲ برای شما یک شوخی محسوب میشود؟
جناب ایکس
۱۹ فروردین ۱۴۰۱بهتره بگیم هیچ سوپر اسپورتی حسی شبیه لامبو رو نداره و خاص خودش هست ولی به هر حال هر برند شخصیت و اصالت خاص خودشو داره و مقایسه اینطوریشون اشتباه محضه و هر کدوم نباشه حالت بزرگی در جهان خودرو ایجاد میشه
مهردادکمال
۱۹ فروردین ۱۴۰۱فراری 812گرند تور هست البته کلاسش به کل فرق داره
Philipp
۲۰ فروردین ۱۴۰۱اصلا و ابدا گرندتورر نیست
یک سوپرکار موتور جلو-وسط هستش و کاملا هم کلاس اونتادور محسوب میشه
تنها تفاوتشون توی محل قرارگیری موتور هست وگرنه جفت V12 تنفس طبیعی ۶.۵لیتری
GMA
۱۹ فروردین ۱۴۰۱GMA T.50 و فراری 812: بچه بیا پایین سرمون درد گرفت🙂
Jdm باز
۱۹ فروردین ۱۴۰۱۸۱۲ دقیقا مثل همین تنفس طبیعی و بدون سیستم هیبریده ، اصالت فراری رو هم داره
2311
۲۰ فروردین ۱۴۰۱هایپرکار؟
شوخی خوبی بود
Philipp
۱۹ فروردین ۱۴۰۱بازم گیربکس فسیل شده قدیمی
اگه تمرکزشون رو بجای افزایش قدرت موتور رو تعویض گیربکس میذاشتن پرفورمنس خیلی بهتری میگرفتن
محمد امین
۱۹ فروردین ۱۴۰۱Sf90 دوبرابر ارزش خرید داره… درسته این خالص تر و شاید لذت بخش تر باشه ولی از نظر پرفورمنس و تکنولوژی سال ها عقب تره
سهند
۱۹ فروردین ۱۴۰۱اگر این را با ۸۱۲ سوپر فست مقایسه کنیم کدام بهتره؟ البته اینو میدونم که گیربکس فراری خیلی بهتره ولی در بقیه موارد مطمئن نیستم.
Philipp
۲۰ فروردین ۱۴۰۱۸۱۲ یک سروگردن بالاتره
قدرتش بیشتره
گیربکس خیلی قوی تری داره
آیرودینامیک بهتری داره
طراحیش رو هم من ترجیح میدم
R
۲۲ فروردین ۱۴۰۱وقتی حرف میزی بگو از نظر خودم
آونتادور تو کلاس خودش رقیب نداره
۸۱۲ بجز شتاب ثانویه هیچ برتری ای نداره چه صدا چه ۴۰۰ متر چه پیست چه حداکثر سرعت. نظر شخصی خودتو برا خودت نگه دار
Moon
۱۹ فروردین ۱۴۰۱کسی که توانایی خرید این ماشین رو داره می تونه SF90 و 911 Gt3 Rs و 765 رو هم بخره و بزاره تو گاراژش و زیاد هم براش مهم نیست که این چقدر سرعت داره نهایتش با سرعت 30 تا توخیابون های پاریس و لندن و نیویورک و … خودنمایی میکن و نشون میده که چقدر پولدار ، باور کن اگه اسب بخار و صفر تا صد ماشین اینقدر که تو میگی مهم بودن الان خیلی از اثرهای هنری استون مارتین و رولزرویس و همین لامبورگینی اینقدر محبوب نبودند
shirko
۱۹ فروردین ۱۴۰۱مکلارن ۷۶۵ ال تی رو بسیار بیشتر از اس اف ۹۰ قبول دارم چه برسه ب اونتادور التیمائه .
مازیار
۱۹ فروردین ۱۴۰۱بین برندهایی که اسمشون بالاتر از عملکردشون قرار داره لامبورگینی رتبه اول هست
ساسان
۱۹ فروردین ۱۴۰۱ممنون از اونتادور برای ۱۰سال عشقو شور و هیجان…
ممنون از اونتادور که برای ۱۰سال ذره ای به زیبایی های دنیا اظافه کرد.
ممنون از اونتادور که یکی از زیباترین پوستر اتاق بچه ها شد.
ممنون از اونتادور که رسیدن بهش انگیزه، آرزو و هدف خیلی از آدمها شد.
ممنون برای همه چی.🙏
و امیدوارم جانشینش وارث تمام این خوبی ها باشه و به این ویژگی ها اظافه کنه.
SRT
۱۹ فروردین ۱۴۰۱از نظر قدرت و پرفورمنس فک نکنم رقیب مناسبی برای اس اف نود باشه
البته ک توی پیست قطعا بهتر ازونه.
محمد امین
۱۹ فروردین ۱۴۰۱توی پیست بهتر از اونه ……😅😅 حداقل ۳ تا ۵ ثانیه کند تره ، اعدا فست لپ و شبیه ساز ها رو برسی کن متوجه میشی ، حتی نزدیک اس اف هم نمیشه
Clean energy (صیانت!)
۱۹ فروردین ۱۴۰۱😐💔
غیر ممکنه تو پیست سریعتر باشه:|
خیلی جالبه برات بگم که
https://fastestlaps.com/comparisons/1ilhgtfkneel
اینو ببین
آیا میتونه آوانتادور با ماشینی که یه ماشین پیست محور رو میزنه رقابت کنه؟
به احتمال خیلیییییی زیاد نه
shirko
۱۹ فروردین ۱۴۰۱همه چی تایم پیست نیست ، ارزش خرید اونتادور خیلی بالاتر از اس اف ۹۰ هستش .
جناب ایکس
۱۹ فروردین ۱۴۰۱راستش چون فراری تقریبا هر ماشینش که ساخته شاهکار هست، خیلی عادی بنظر میاد داشتن شاهکاری مثاس اف ۹۰، همین اس اف ۹۰ رو اگه لامبو ساخته بود، به هیچ عنوان کمتر از اونتادور نبود، اصلا…
محمد امین
۱۹ فروردین ۱۴۰۱داداش هیت هم حدی داره …. اگر اینطوری بود فراری هم میومد ۴۵۸ ده سال پیش رو با قیمت نیم ملیون میفروخت بعدم میگفت لذت داره و صدا داره و ارزش داره …
Philipp
۲۰ فروردین ۱۴۰۱دوست عزیز SF90 فقط ۱۰کیلوگرم کمتر از GT Black Series دانفورس داره
این اصلا به گرد پاش هم نمیرسه
Jdm باز
۱۹ فروردین ۱۴۰۱خداوکیلی sf90 استراداله ، حداقل از نظر تکنولوژی و قدرت خیلی از اونتادور اولتیمائه بهتره
قدرت ۱۰۰۰ اسب!!!
شتاب ۲.۵ ثانیه !!!!
البته خب اونایی که عاشق چیزای سنتی و انجین تنفس طبیعی هستن میرن سراغ اونتادور ولی من به احتمال زیاد سراغ sf90 میرم
shirko
۲۰ فروردین ۱۴۰۱در جواب jdm ؛ رقیب اونتادور التیمائه اس اف ۹۰ نیست ، بلکه رقیبش ۸۱۲ سوپر فسته که به هیچ عنوان در حدش نیست .
Jdm باز
۲۰ فروردین ۱۴۰۱بله درست میفرمایید
812 بنظرم یخورده از اونتادور بهتره
shirko
۲۰ فروردین ۱۴۰۱منظورم اینه ۸۱۲ در حد اونتادور نیست 😄
BMW
۱۹ فروردین ۱۴۰۱کی این ماشین رو دوست ندارم که عالی
محمدرسول+صمدی
۱۹ فروردین ۱۴۰۱❤❤❤
محمدرسول صمدی (◕‿◕)
۱۹ فروردین ۱۴۰۱❤❤❤
مهدی
۱۹ فروردین ۱۴۰۱منکر جذاب بودن اونتادور نمیشم واقعا ماشین خوش استایلی هست اما فقط همین ! باید قبول کرد فاصلش با رقبا بیشتر شده اگر بخوایم با sf90 قیاسش کنیم از هر نظر چند پله عقب هست البته نه فقط اونتادور بلکه فعلا هیچ سوپراسپرتی تو قد و قواره sf90 وجود نداره که قابلیت رانندگی شهری رو با کیفیت و لذت سواری فراری ها و تایم های عجیب و غریب مخلوط کنه و یه پکیج کامل ارائه بده
سعeد
۱۹ فروردین ۱۴۰۱نه دیگه توهم داری زیاده روی میکنی کوروت زورا هیبرید با ۱۰۰۰ اسب بخار awd شتاب زیر ۲ داره میاد با قیمت زیر ۱۵۰k الان تسلا s پلد فراری کُش با شتاب ۱.۹ هست با قیمت ۱۳۰k تازه خانوادگیه ۴ تا در داره تسلا رودستر اسپیس ایکس شتاب ۱.۱ و قابلیت بلند شدن از زمین داره قیمت ۲۵۰k هامر ev شتاب ۳ یکم از فراری کندتر ولی میشه رفت آف رود و کرب واک کرد
مهدی
۱۹ فروردین ۱۴۰۱من برم سرمو بکوبم به دیوار 🤦
Alireza
۲۰ فروردین ۱۴۰۱تا وقتی با پول این میشه هیولایی مثل فراری SF90 رو خرید،چرا اونتادور؟
محمدهادی
۲۰ فروردین ۱۴۰۱آخرین شوالیه از خاندان اونتادور
تکامل یافته ترین ۱۲سیلندر تاریخ لامبورگینی و از انگشت شمارهای ایتالیا
تنها ایتالیایی که با اصالتش ذهن آدمو میتونه قلقلک بده که بجز فراری فقط یک گزینه ی قابل انتخاب دیگه هم هست
اصلن مقایسه این دو بزرگ مقام ایتالیایی با عدد و رقم بزرگترین اشتباهه
اینو فقط قلب یه ماشین باز میتونه بگه که کدوم ایتالیایی نااااب رو انتخاب کنه
تموم شد و رفت
محمدهادی
۲۰ فروردین ۱۴۰۱خودم قطعا لامبویی هستم!
البته بجز فراری انزو ۲۰۰۲!
2311
۲۰ فروردین ۱۴۰۱متاسفانه/خوشبختانه لامبورگینی بجز یکبار ( میورا) هیچوقت نتونسته به سطح تکنولوژی و نوآوری فراری( و البته به پورشه و مکلارن) برسه
این ماشین هم صرفا یک اونتادوره که موقع رونمایی هم بین رقباش بهترین نبود چه برسه 10 سال بعدش، درسته که SF90 همون 458 عه ولی هم 458 هم 488 و SF90 بین رقبا بهترین بودن و هستن
وقتی هم جانشین اونتادور بیاد احتمالا یکم قبل یا بعدش همین فراری و پورشه هایپرکار هارو رو میکنن ( بماند که همین الان ولکری و AMG ONE و حتی رده پایینتر سنا و SF90)
مازیار
۲۰ فروردین ۱۴۰۱کاربر محترم 2311
در رابطه با مثالی که در مورد والکری و نوربرگ رینگ بهم ریپلی کردید عرض کنم که چرا میتونه رکورد رو جابجا کنه (به نظرم دستکم سی ثانیه) و اتفاقا قرارش هم گذاشته شده برای پاییز امسال در نوربرگ رینگ و چند پیست مشهور دیگه دنیا
طبق این خبر
https://www.pedal.ir/aston-martin/aston-valkyrie-amr-pro-bahrain/
بله وقتی اطمینان داشته باشه و البته خوشش هم بیاد😅 حتما اقدام میکنه
2311
۲۰ فروردین ۱۴۰۱دوتا نکته: این AMR PRO هستش که یه ماشین مخصوص پیسته من خود ولکری رو عرض کردم هرچند همین AMR PRO حتی میتونه به رکورد فوق العاده 919 هم نزدیک بشه ولی نمیتونه ازون بهتر شه( بخاطر ایرو)
ثانیا قراره که خود مالک ماشینو تست کنه که بنظر من با این شرایط نمیتونن حتی به شکست دادن 919 فکر کنن
در کل بنظر من اون کانسپت اولیه AMR PRO میتونست عملکرد به مراتب بهتریو به نمایش بداره تا این یکی
بهرحال هر آن که استون اراده کنه ولکری رکورد همه پیستارو میزنه ولی خب انگار استون مارتین نیازی به این کار نمیبینه
مازیار
۲۰ فروردین ۱۴۰۱خوب قرار هم نیست که یک اتومبیل رو روانه همه پیستها بکنن
حالا درست یا نادرست نوربرگ رینگ از طرف اغلب ژورنالیست ها و به طبع اون عامه مردم به عنوان معیار پیستها شناخته میشه بطوری که خیلی از مدلها تعلیقشون رو در اونجا تنظیم میکنن و دستکم در مقام پیستی که چند برابر بقیه طولش هست و به همون ترتیب پیچ های بیشتری هم داره میتونه معیار کامل تری هم باشه
البته تایم زنی در نوربرگ رینگ هم دردسرهای خودش رو داره بخصوص برای مدلهای خاص و تیراژ پایین و آستون مارتین هم اگه با هر کدوم از مدلهای معمولی و پیست محور والکری اقدام به تایم زنی بکنه بنظرم کاری که می بایست رو انجام داده
و برخلاف اون چه که مهدی جان میخواستن از قول من مطرح کنن، من نمی گم فراری از نوربرگ رینگ می ترسه
من میگم فراری ریسک نمی کنه چون نام بزرگی هست و شاید از جهتی بزرگ ترین نام در موتوراسپرت
و اگه محصول بالا رده خودش اس اف ۹۰ رو به نوربرگ رینگ بفرسته و تایم اولش رو بزنه چیزی هست که همه انتظار دارن اما اگه حتی یک ثانیه کمتر از رکورد بزنه اونوقت خیلی چیزا رو از دست داده به همین دلیل این رسیک رو نمی کنه
پدال جون ممنون که دیر نمیشه
Scuderia Ferrari
۲۰ فروردین ۱۴۰۱shirko
از تلاش و کوشش شبانه روزی شما جهت تخریب فراری و ضعیف دونستن این برند بسیار سپاس گذارم
اگه کمکی هم از دست ما برمیاد بگو تا کمکت کنیم
سعeد
شما هم اطلاعات زیادی به ما اضافه کردی با مقایسه SF90 استراداله و هامر EV
کاملاً حق با شماست چون با فراری نمیشه رفت آفرود پس هامر EV بهتر از SF90 استراداله هست
Jdm باز
۲۰ فروردین ۱۴۰۱حق گفتی
فقط کاربر سعeد
میاد هامر رو با sf90 مقایسه میکنه😂😂😂😂😂
shirko
۲۰ فروردین ۱۴۰۱اقای اسکودریا فراری اینجا صفحه ی لامبورگینی هستش ، لطفا بریدو تو مقاله هایی که مربوط ب فراری می شه کامنت های به به و چه چه فراری راه بندازید ، و با یک اکانت بیایید ن با هزار تا اسم متفاوت !!!! بی نهایت کامنتم بزاری بازم نمی تونی ثابت کنی فراری از لامبورگینی بهتره 😄
Milad
۲۰ فروردین ۱۴۰۱قیمت لامبورگینی اونتادور و شاسی بلند اوروس چقدره؟
ممنون میشم جواب بدین
محمد امین
۲۰ فروردین ۱۴۰۱اونتادور svj حدود ۵۲۰ هزار دلار
اوراس حدود ۲۳۰ هزار دلار
Milad
۲۰ فروردین ۱۴۰۱سلام
قیمت لامبورگینی اونتادور و شاسی بلند اوروس قیمت را به تومان بگید
alikc
۲۰ فروردین ۱۴۰۱خطاب به تمام دوستانی که داغ سایر برند های خودرو سازی رو به سینه میزنن ،
حضرت عباسی اگه عشق واقعی ماشین هستید ، پوستر چه ماشینی که تو بچگی یا حتی همین الان به اتاقتون زدید؟؟؟
قطعا لامبوی کیبر….!
قطعا فراری هم سپر به سپر لامبورگینی پیش میاد ولی بیایید قبول کنیم فراری این اواخر یکم سوسول شده و فداس که همه مدل ها رو بکنه جاروبرقی….!
یاد F12 و 458 و 430 و … بخیر
چیه این 488 های جاروبرقی مانند….!
الان قیمت یه 458 دست دومم از یه 488 صفر تو بازار بیشتره
لامصب هر پی فقط طبیعیش…..!
لعنت به این و توربو و هیبرید و …..
ماشین ها رو از اصالت انداختن…………………….!
2311
۲۰ فروردین ۱۴۰۱حالا که پرسیدی، در کودکی ویرون و انزو و کررا جی تی و 458
الانم ولکری و لافراری و آلفارومئو تیپو 33 و بی ام و ام 3
تو این فاصله هم انواع مکلارن ها و پورشه ها امدند و رفتند در کل عمرم یبار پوستر لمبورگینی گرفتم که هوراکان پرفورمانته بود )))))=
حالا بپردازیم به کامنت پر محتوات
“چیه این ۴۸۸ های جاروبرقی مانند….” آخه دوست عزیزم چیه یاد گرفتید میاید میگی جاروبرقی، یه موتور توربو راندمان بسیار بهتری ارائه میده، چه نیازیه مثل لامبو 50 سال یه انجینو نگه داری
“ماشین ها رو از اصالت انداختن” شما تعریف کن اصالت چیه؟ اصلا چرا باید خودروساز پایبند به اصول قرن گذشته ش باشه؟
یسری چیزا هست که فرق داره مثل 911 فیس کلی و نوع موتورش همونه که دهه 60 اومد با این وجود پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته تو اون سالها عملکردش از یه ماستنگ ضعیف تر بود الان کوروتو میذاره تو جیبش و رسیده به رقابت با فراری و مکلارن و …
ولی اینکه بعد 10 سال هیچ تغییری تو ماشین ندی میشه خساست نه اصالت
Philipp
۲۰ فروردین ۱۴۰۱یه صحبتی با جناب shirko
جانشین 488 فراری F8 هست نه SF90
حداقل می خواید هیت کنید درست هیت کنید
shirko
۲۰ فروردین ۱۴۰۱جانشینی در کار نیست همشون یه پلت فرم دارن ، فقط چراغ و سپر عوض می کنن ، یه موتور الکتریکی و یه توربو بهش اضافه می کنن 😂
Milad
۲۰ فروردین ۱۴۰۱سلام
قیمت لامبورگینی اونتادور و شاسی بلند اوروس قیمت را به تومان بگید
به تومان:……
LAMBORGHINI
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱کاملا موافقم لامبرگینی ماشین های خاص میسازد که نگاه کردن بهش حس زندگی میده
فقط با۸۰۰اسب بهتون شتاب۲.۸ثانیه میده این اصلا شوخی نیس
لامبرگینی خاص بودن و بهترین بودن رو توی هر ماشینش به بقیه نشون میده