لامبورگینی سیان و کانتاش وزن و قوای محرکهٔ یکسانی دارند که بیش از ۸۱۰ اسب بخار قدرت تولید میکند اما آیا یکی میتواند از دیگری سریعتر باشد؟
در مسابقات درگ خودروهای گرانقیمت میلیون دلاری را کمتر میبینیم زیرا این خودروها معمولاً در کلکسیونها نگهداری میشوند و خیلی رنگ آسفالت را نمیبینند. بااینحال، وبسایت استرالیایی کاراکسپرت موفق شده دو نمونه از این ماشینهای میلیون دلاری را برای انجام مسابقهٔ درگ گرد هم جمع کند. این خودروها دو نمونه از گرانترین خودروهای تولید محدود لامبورگینی هستند که روی هم ۶ میلیون دلار قیمت دارند و شانس دیدن هردوی آنها در کنار هم کمتر از یک درصد است!
این خودروها هردو متعلق به یک نفر هستند که اجازهٔ انجام مسابقهٔ درگ با اسباببازیهای V12 خود را به کاراکسپرت داده است. سیان (با تلفظ صحیح شیان که در گویش بولونی به معنای رعدوبرق است) و کانتاش جدیدترین خودروهای تولید محدود لامبورگینی هستند که هردو بر اساس اونتادور ساخته شدهاند. علاوه بر این، قوای محرکهٔ دو خودرو هم یکسان است و سیان و کانتاش هردو از همان پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی به همراه یک موتور الکتریکی کوچک استفاده میکنند که توسط ابرخازن تغذیه میشود. یک گیربکس هفت سرعته ISR هم نیرو را به هر چهارچرخ منتقل میکند.
بااینحال، عجیب اینکه قدرت نهایی دو خودرو با ۸۱۹ اسب بخار برای سیان و ۸۱۴ اسب بخار برای کانتاش، کمی باهم اختلاف دارد ولی این تفاوت جزئی نباید تأثیر زیادی روی پرفورمنس خودروها داشته باشد. همچنین وزن خشک هردو خودرو هم یکسان و برابر با ۱۵۹۵ کیلوگرم است و طبق اعلام لامبورگینی، هردو ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسند. درحالیکه از کانتاش ۱۱۲ دستگاه تولید شد، تعداد ساخت سیان تقریباً نصف این تعداد یعنی ۶۳ دستگاه بود.
در درگ اول، کانتاش مغلوب سیان شد که دلیل اصلی این شکست، راننده بود زیرا نتوانست لانچ خوبی داشته باشد. بااینحال، در مسابقهٔ دوم شرایط تغییر کرد و این بار کانتاش حرکت را خیلی بهتر آغاز کرد. این باعث شد دو خودرو تا خط پایان شانهبهشانهٔ هم پیش بروند و تعیین برنده غیرممکن باشد. در این رویارویی لامبورگینیهای گرانقیمت، سیان ظرف ۳.۲۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسید درحالیکه کانتاش این کار را در ۳.۲۴ ثانیه انجام داد. هردو عدد نزدیک به نیم ثانیه با تایم اعلامی لامبورگینی فاصله دارد ولی باید توجه داشت که این مسابقه روی یک باند فرودگاه در وسط صحرای استرالیا انجام شده که با گردوخاک پوشیده شده و برای شتاب و درگ خیلی ایدهآل نیست. بااینحال، موشکهای لامبورگینی هردو ۴۰۰ متر را در ۱۰.۷ ثانیه طی کردند.
مشخصات فنی
لامبورگینی سیان | لامبورگینی کانتاش | |
پیشرانه | ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی | |
قدرت | ۸۱۹ اسب بخار | ۸۱۴ اسب بخار |
گشتاور | ۷۲۰ نیوتن متر | |
گیربکس | ۷ سرعته ISR | |
محور محرک | چهارچرخ | |
وزن | ۱۵۹۵ کیلوگرم | |
قیمت | ۳.۵ میلیون دلار | ۲.۶ میلیون دلار |
BMW is GOD
۲۲ اسفند ۱۴۰۳🥇💪🏆👑🇮🇹♥️لامبورگینی♥️🇮🇹👑🏆💪🥇
🤢🤢🤢🤮🤮🤮فراری🤮🤮🤮🤢🤢🤢
سهیل
۲۲ اسفند ۱۴۰۳لامبرگونی = اسباب بازی
فراری = افسانه
صامورایی
۲۲ اسفند ۱۴۰۳وقتی یک کودک کامنت میزاره :
متاسفانه افراد مشابه این بچه تو جمعیت لامبو فنا کم نیست.
Taha Ayoobi
۲۲ اسفند ۱۴۰۳هیچ فرقی نداره، تو فراری فن ها هم هست
صامورایی
۲۲ اسفند ۱۴۰۳بله هست اما تو جمعیت لامبو فن از ۱۰۰ نفر ۳۰ نفر مثل اینن. تو فراری فنا از ۱۰۰ نفر ۵ نفر. تو پدال هم بارها دیده شده جای بحث نداره.
.khashayar.
۲۲ اسفند ۱۴۰۳با سلام
————————————————————————
کاربرد EGR در انجین چیه و چه کاری انجام میده؟؟
————————————————————————
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ اسفند ۱۴۰۳در موتورهای درونسوز، سازوکار چرخش دود خروجی موتور (: Exhaust gas recirculation) (بهصورت مخفف EGR) روشی است که طی آن با کاهش دمای موتور، نیتروژن اکسید (NOx) خروجی از اگزوز کاهش مییابد. این سامانه در موتورهای بنزینی و دیزل استفاده میشود. عملکرد آن به این گونه است که قسمتی از دود خروجی سیلندر را با هوای ورودی مخلوط کرده به سیلندر بازمی گرداند و به اصطلاح موتور را خفه میکند تا دما پایین بیاید. امروزه موتورها برای برآورده شدن استانداردهای محیط زیست نیاز به این سامانه دارند.
Siyavash
۲۲ اسفند ۱۴۰۳کلاهبرداری به روایط تصویر همه چیز یکیه فقط ظاهر و قیمت فرق داره…
R
۲۲ اسفند ۱۴۰۳به به
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۲ اسفند ۱۴۰۳وقتی میشه هر دوش رو تو آونتادور بسیار ارزونتر داشته باشی
مهدی میباخ
۲۲ اسفند ۱۴۰۳سیان عشقه