لامبورگینی بهزودی به تولید اوروس S و پرفورمانته پایان خواهد داد و اوروس SE پلاگینهیبریدی جایگزین هردوی آنها خواهد شد.
لامبورگینی اوروس پرفورمانته کمتر از دو سال پس از رونمایی در هفتهٔ اتومبیل مونتری ۲۰۲۲ از خط تولید کنار خواهد رفت زیرا بهزودی اوروس SE پلاگینهیبریدی به بازار خواهد آمد و لامبورگینی آن را جایگزینی برای هردو مدل اوروس S و پرفورمانته میداند. مدیر فنی ارشد این برند «روون موهر» در مصاحبه با تاپ گیر این موضوع را رسماً اعلام کرده است. وی در این رابطه گفته است:
این خودرو جایگزین اوروس S و پرفورمانته شده است و در آینده فقط میتوان اوروس SE را سفارش داد
چطور یک مدل میتواند جایگزین دو مدل بسیار متفاوت شود؟
لامبورگینی در اوروس پرفورمانته به دنبال ارائهٔ شاسیبلندی چابکتر بود و به همین دلیل تعلیق بادی اوروس را با کمکفنرهای فولادی جایگزین کرد و یک حالت جدید رالی را به حالات رانندگی خودرو افزود. از سوی دیگر، اوروس S یک فیسلیفت و جایگزینی برای اوروس معمولی بود. این نسخه با بهرهمندی از سیستم تعلیق بادی و عدم کاهش وزن، علیرغم برخورداری از قدرتی یکسان با پرفورمانته، تمرکز بیشتری روی راحتی داشت. موهر اما معتقد است که اوروس SE میتواند هردو وظیفه را انجام دهد:
این خودرو همهکاره است و حتی از اوروس S راحتتر خواهد بود زیرا ما سیستم تعلیق بادی را از نو کالیبراسیون کردیم. SE با لاستیکهای یکسان، سریعتر از پرفورمانته است، تایم پیست آن به پرفورمانته نزدیکتر خواهد بود و رانندگی هیجانانگیزتری خواهد داشت زیرا میتوانیم نیروی بسیار بیشتری را به چرخهای عقب انتقال دهیم
الکتریسیته برای کمک به موتور بنزینی
قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی اوروس SE قدرت بیشتری تولید میکند اما مجموع خروجی سیستم با مجموع قدرت و گشتاور موتورهای بنزینی و الکتریکی برابر نیست و خصوصاً در بخش گشتاور بسیار کمتر است زیرا هدف دسترسی به حداکثر خروجی نبوده است که صرفاً به اعداد بزرگی روی کاغذ تبدیل شود.
اگر به اعداد قدرت و گشتاور موتور الکتریکی و بنزینی نگاه کنید، متوجه خواهید شد که مجموع قدرت سیستم برابر با مجموع خروجی دو موتور نسبت زیرا تمرکز ما روی شکل دادن به تجربهٔ رانندگی بوده است
هدف هیبریداسیون این بود که هر چند بار که در یک جاده رانندگی کنید، پرفورمنس قابل تکرار باشد.
هیبریدیهایی در بازار وجود دارند که در آنها سیستم هیبرید استراتژی پرفورمنس را کاملاً تغییر میدهد اما در لامبورگینی نباید کاهش قدرت وجود داشته باشد و باطری خالی شود. پرفورمنس باید ثابت باشد و اگر ۲۳ بار در یک پیچ رانندگی کنید رفتار خودرو باید ثابت بماند
لامبورگینی فعلاً هیچ حرفی در مورد احتمال ساخت پرفورمانتهٔ دیگری در آینده نزده است اما شایعاتی به تولید یک نسخهٔ پرچمدار جدید برای اوروس طی چند سال آتی اشاره داشتهاند. گفته میشود این نسخه که اوروس سوپر ولوچه نام دارد، قدرتی بیش از ۸۰۰ اسب بخار و حداکثر سرعتی بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت اما فعلاً همهٔ اینها در حد گمانهزنی است.
علی جردن
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳بین شاسی بلندهای سوپرلوکس و سوپراسپرت فقط فقط فراری پورسانگوئه صدر جدوله
blackwing
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳فراری و لامبورگینی لوکس تر هستن اما تو بحث عملکرد و سرعت ، کاین توربو GT هردوتاشونو مغلوب میکنه
علی جردن
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳کاین و آستون مارتینو بیامو همشون ۸ سیلندر توربوشارژر دارن امادفراریر۱۲ سیلندر تنفس طبیعی با درب های رولزرویسی.
FY
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳دقیقا برعکسه این موضوع….🤔
جرمی کلارکسون
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳بنظرم بهترین ترکیب شاسی بلند از لوکس و اسپرت بی ام و X7 یا آلپینا XB7 هست
محسن
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳استون مارتین 707
OMID-LAMBO
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳جدی می فرمایید ؟؟
منظورت از پورسانگوئه همون کراس اوور مزدا سی ایکس 30 هستش که بهش المان های طراحی و لوگوی فراری چسبوندن ؟؟
به نام مادر طبیعت
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳به امید روزی که همین تیتر برای آخرین خودروی درون سوز زده بشه و با خاتمه تولیدش ، بخشی از ظلم بزرگ بشر به مادر طبیعت پایان بپذیره
به امید روزی که همه خودروسازان و کمپانیای بزرگ فوج فوج به سمت انرژی پاک برن ، حمل و نقل عمومی و ارزان و پاک جایگزین وسایل نقلیه شخصی بشه و رنگ سبز و زیبای طبیعت دوباره به هر کوچه و خیابون برگرده
استرس ، اضطراب ، بیماری های جدید و ناشناخته ، سرطان های مختلف و خیلی هزینه های دیگه همه حاصل رشد صنعتی بی برنامه و سرطان گونه بوده .
حالا اولین قدم برداشته شده و بشر فراموش کار ، کم کم داره یاد میگیره بجای غارت زمین ، باید اون رو حفظ کنه و نسل به نسل به آیندگان بسپره
این وسط یه عده خودخواه و نادان عاشق اینن که لاستیک دود کنن و صدای مزخرف موتور های حجیم رو به صدای زیبای مادر طبیعت ترجیح میدن !
به امید روزی که ریشه این افراد از بیخ و بن قطع بشه و تاریخ با ننگ و نفرین و لعنت ازین آدما یاد کنه و اونا رو برای همیشه به زباله دان تاریخ بسپاره
حیف نام بشر و انسان روی این موجودات دو پا و عجیب الخلقه
آرین
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳مثل این میمونه بری تو جمع عاشقان بنز بگی بنز آشغاله
Fj2008
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳خودرو های اسپرت شاهکار های هنری هستند ، چرا باید در آرزوی نابودی اونها باشیم و اقدام به نابودیشون کنیم ؟
به جاش به تولید خودرو های کسل کننده پایان بدیم …
froG-driVer
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳به جایش از خدا بخواهیم دیگه از این آدما مثل به نام مادر طبیعت از خط تولیدش نده بیرون ما اعصابمون ضعیفه🙄🙄
javad-bmw
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳از اسمت اکانتت و تعداد دیدگاه هایی که داری کاملا وضعیتت مشخصه
ممد ژانگولر
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳احسنت 👏👏👏👏👏
بنام مادر طبیعت با اجازه داداشمون یک اسکرین شات از جملش گرفتم گذاشتم بک گراند گوشیم که هر روز ببینم و عرق شرمساری قورت بدم .فقط داداش گلم به نام ننویس بنام کافیه .یاد دوستم بهنام افتادم
! i M α η δ υ α R
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳به نام مادر طبیعت
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
سوابق: (1 دیدگاه)
داداش چیزی مصرف می کنی نشین پشت گوشی …
در ضمن درست این واژه ” ذباله ” هست …
ذباله (عربی) جمع ذبیل ، به معنی آشغالها …
M-SHELBY
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳انرژی پاکی که شما میگین برای خودرو های حمل و نقل عمومی عالیه ولی یکسری از ماشین ها اصالتشون در درون سوز بودنه مثلاً سوپر اسپرت ها لامبورگینی رو همه با صدای V10 و V12 دوست داریم نه با صدای جاروبرقی یا ماسل کاری مثل چارجر رو با موتور های هلکت و همی هجیم و سوپر شارژر دوست داریم نه با صدای مصنوعی اگزوز .
هایبرید شدن چنین خودروها ،که نه استوره های مثل روئلته فقط باید به افزایش پرفرمنس کمک کنه نه کاهش آلایندگی و مصرف سوخت .
زیزیگولو
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳کمپانی لامبورگینی بارها گفته بود که علاقه منده خط تولید چهارم این کمپانی رو در کنار Huracan و Aventador و Urus راه اندازی کنه و یه ماشین جدید تولید کنه …….. ولی انگار برنامه کمپانی بازم تغیر کرده و یه ندل قراره کُلاً بره کنار و یواش،یواش تمام برقی بشه
زیزیگولو
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳و یه مدل
froG-driVer
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳🥲
Mercedes
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳هنوز نمیدونی لامبورگینی اون محصول چهارم رو رونمایی کرده؟
اسمش لانزادور هست و از ۲۰۲۷ فکر کنم تولید میشه
زیزیگولو
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳انگار به کامنت من درست دقت نکردی!!!! من گفتم : ((کمپانی لامبورگینی بارها گفته بود که علاقه منده خط تولید چهارم این کمپانی رو در کنار Huracan و Aventador و Urus راه اندازی کنه و یه ماشین جدید تولید کنه)) ……. و حالا اضافه میکنم که همه فکر میکردن در کنار این ۳ تا در آینده قراره لانزادور از سال ۲۰۲۸ و نه سال ۲۰۲۷ که شما گفتی تولید بشه ولی انگار قراره اوروس موتور احتراقی هم از خط تولید کنار بره و بجاش اوروس SE پلاگین هیبریدی به سبد محصولات کمپانی اضافه بشه و اینجا حرف فقط سر “اوروس” هستش عزیزم وگرنه چیزی که شما گفتی رو خودم میدونستم …. پس بیشتر دقت کن عزیزم چون دقت کردن خیلی خوبه ، دقت کن تا اشتباه نکنی ، دقت کن ، دقت
John Marston
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳جایگزینی تسلا مدل x طرح یوروس با یوروس واقعی!
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ناراحت شدم .
علی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳سریع تر ین شاسی بلندهای تاریخ خاتم شاسی بلند ها ی اسپرت و لوکس اوروس هست و بنز gکلاس
مابقی دنباله رو
علی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳اونایی که در مورد این جواهر بد گفتن مطمننم اگه از نزدیک ببینن زبونشون بند میاد بقدری زیبا و وحشی پر ابهت هست پاهات سست میشه
پسر این ماشین ادمو طلسم میکنه
MMD AMIN
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳چرا واقعا؟
ظاهر اوروس S رو بیشتر دوست دارم نسبت به نسخه هیبرید
نسخه هیبرید ظاهر آروم تری داره
ولی اصلا به درد یه لامبو نمیخوره