با وجود کاهش رشد تقاضا برای خودروهای بدون آلایندگی، لامبورگینی تعهد خود به تولید لانزادور برقی تا سال ۲۰۳۰ را اعلام کرده است.
لامبورگینی برنامهای برای پیروی از استون مارتین و بنتلی در به تعویق انداختن تولید اولین خودروی برقی خود ندارد و درعینحال به این نکته اشاره میکند که سه خودروی هیبریدی جدید خود را تا جایی که امکان داشته باشد در خط تولید حفظ خواهد کرد. استفان وینکلمن رئیس این برند ایتالیایی در مراسم معرفی لامبورگینی تمراریو با اصحاب رسانه گفتوگویی مفصل داشته و گفته که از درست بودن استراتژی برقی سازی این شرکت مطمئن است زیرا زمانی که بحث تولید خودروهای برقی به میان آید، موضوع اصلی خلاقیت و نوآوری نخواهد بود بلکه عرضه در زمان درست اهمیت خواهد داشت.
وینکلمن ادامه داده است:
زمانی که ما تصمیم گرفتیم اولین قدم را در تحقق استراتژی خود برداریم و محصولاتی برقی و هیبریدی داشته باشیم، در واقع تلاشهای زیادی را کلید زدیم. در چهار سال گذشته شدیداً روی این موضوع تمرکز داشتیم و حالا میبینیم که استراتژی یاد شده تصمیمی در جهت صحیح بوده است. به همین خاطر فکر میکنیم که باید روش گامبهگام را در برقی سازی محصولات اجرایی کنیم.
اظهارات وینکلمن پس از آن اعلام میشود که دو برند تولید محدود معتبر در دنیا یعنی استون مارتین و بنتلی برنامههای خود برای معرفی اولین محصولات برقی خود را به تعویق انداختند. دلیل این تصمیم نیز افت تقاضا برای خودروهای برقی بوده است. شرکت بریتانیایی لوتوس نیز برنامههای برقی سازی محصولاتش را تغییر داده و در آینده محصولات هیبریدی جدیدی را تولید خواهد کرد. پورشه هم میخواهد خودروهای درونسوز فعلی خود را در پاسخ به افت تقاضای خودروهای برقی لوکس بیشتر از زمان قبل عرضه کند.
وینکلمن میگوید به خاطر آنکه اولین خودروی برقی لامبورگینی محصولی کاملاً جدید است و جایگزین هیچیک از محصولات فعلی نیست بنابراین ریسک کمتری برای تأثیرگذاری روی حجم فروش لامبورگینی خواهد داشت و حتی شاید این خودرو مجموع فروش برند موردبحث را افزایش دهد. باید دانست اولین خودروی برقی لامبورگینی بر اساس کانسپت لانزادور که سال قبل معرفی شد شکل خواهد گرفت. رئیس لامبورگینی میافزاید:
ما زمان کافی برای تصمیمگیری درباره اینکه معرفی خودروهای برقی خود را تسریع کرده و یا به تعویق بیندازیم در اختیار داریم. به همین خاطر درباره تأخیر در معرفی هیچ خودرویی فکر نمیکنیم. ما قبلاً گفتیم که میخواهیم اولین خودروی برقی خود را تا پایان دهه جاری میلادی تولید کنیم و همین برنامه را نیز دنبال خواهیم کرد زیرا میخواهیم چهارمین خودرو را در سبد محصولات خود داشته باشیم.
مدیر ارشد لامبورگینی خاطرنشان میسازد:
این خودروی جدید از استایل بدنه متفاوت استفاده خواهد کرد و در کل نوع جدیدی از محصولات لامبورگینی خواهد بود و بنابراین قرار است مشتریان جدیدی را جذب برند کند.
با این تفاسیر لامبورگینی به برنامه اولیه خود در عرضه نسخه تولیدی لانزادور تا سال ۲۰۳۰ وفادار باقی مانده هرچند خود وینکلمن هم میدارد که رشد خودروهای برقی به اندازهای نیست که تصور میشد. او گفته این موضوع به ویژه در کلاس خودروهای سوپر اسپرت صادق است و بنابراین استراتژی لامبورگینی حفظ خودروهای هیبریدی تا حداکثر زمان ممکن است. پس از معرفی لامبورگینی تمراریو با پیشرانه ۸ سیلندر هیبریدی، سبد محصولات فعلی این شرکت کاملاً هیبریدی شده و وینکلمن نیز میگوید لامبورگینی تصمیم خود در برقی شدن را تغییر نخواهد داد حتی اگر سوختهای مصنوعی بتوانند گزینهای معتبر برای پیشرانههای درونسوز آتی باشند.
او میگوید:
فکر نمیکنم تکنولوژی باتری خودروهای ما دور از دسترس باشد زیرا در نهایت به پرفورمنس خودروها کمک خواهد کرد و مانع عملکرد آنها نخواهد شد. تکنولوژی باتری تکامل خواهد یافت و اگر ما همچنان محصولات هیبریدی را عرضه کنیم، چنین چیزی به بهبود پرفورمنس خودروهای لامبورگینی بیش از پیش کمک خواهد کرد.
مزیتهای عملکردی برقی سازی محصولات کاملاً به مشتریان لامبورگینی کمک میکند تا گزینه هیبریدی را انتخاب کنند. روئلتو که از پیشرانه ۱۲ سیلندر هیبریدی استفاده میکند تا سال ۲۰۲۶ سولد اوت شده و اوروس پلاگین هیبریدی جدید نیز تا پایان سال ۲۰۲۵ قابل سفارش نخواهد بود. از آنجایی که هوراکان همچنان در خط تولید حضور دارد بنابراین وینکلمن نگران آمار سفارش و فروش تمراریو نیست و میگوید پیش از این سفارشهای زیادی برای این خودرو دریافت شده است. نکته مهم اینکه اگرچه تمراریو دو سیلندر کمتر از هوراکان دارد اما از پیشرانه حجیمتری نسبت به رقبای ۶ سیلندر خود یعنی فراری ۲۹۶، مک لارن آرتورا و مازراتی MC20 سود میبرد و رئیس لامبورگینی نیز اظهار میدارد این مزیت به همراه ردلاین ۱۰ هزار پیشرانه نقطه فروش مهمی برای محصول پایه و جدید این برند خواهد بود.
او تصریح میکند:
زمانی که یک لامبورگینی میخرید موضوع مهم و اصلی تحقق رویای کودکی است و بنابراین خرید لامبورگینی تصمیمی بسیار احساسی خواهد بود؛ و آنچه که ما همیشه میتوانیم انجام دهیم ایجاد توازن بین دستیابی به رویاهای مشتریان و داشتن توجیه اقتصادی برای کمپانی است. ما نمیتوانیم این کارها را فقط برای یک سال انجام دهیم. معمولاً یک خودرو به مدت حدود یک دهه و بیشتر تولید میشود و بنابراین بسیار مهم است که مهندسان ما به اندازه کافی باهوش باشند تا بتوانند رویاهای کودکی مشتریان را محقق سازند.
Mohsen68
۱۰ آذر ۱۴۰۳همه دارن برقی میشن!
۲ متر کابل، یه آرمیچر و یه باطری!
دوره صدای اگزوز و تعداد سیلندر و اسب بخار تموم شده…
Ali
۱۰ آذر ۱۴۰۳دیگه بهتره کم کم از این تعصب دست بکشیم.
Mohsen68
۱۰ آذر ۱۴۰۳چطوری فهمیدی من تعصب دارم؟
ab0lf4zl
۱۰ آذر ۱۴۰۳اگه اینقد راحته ساختش میتونی یکی درست کنی !
Mohsen68
۱۰ آذر ۱۴۰۳اونی که به تیم ملی انتقاد میکنه خودش میتونه یه تیم ملی بسازه؟!
Taha Ayoobi
۱۰ آذر ۱۴۰۳اون دو متر کابل و اینا که میگی برا ماشین کنترلیه.
اگه انقدر راحته بساز خب
Mohsen68
۱۰ آذر ۱۴۰۳شما با آقا ماشالا همفکرید و یادمه قرار بود با فورد f150 برید مهمونی های لاکچری LA!
Taha Ayoobi
۱۰ آذر ۱۴۰۳؟؟؟
ممد ژانگولر
۱۰ آذر ۱۴۰۳داداش محسن دوره دورشگه های پر سر و صدا رو به پایانه یا باید بپذیری یا بری سر ساختمون آجر بندازی بالا .دیگه خود دانی رفیق
Mohsen68
۱۰ آذر ۱۴۰۳درست حدس زدم! نمیشه با فکر کردن ۴۱۴۸ تا نظر ثبت کرد، بقیه نظراتتم همینقدر پر مغز و عمیق هست
hosen
۱۰ آذر ۱۴۰۳کاش لامبو و فراری و پورشه حداقل برقی نمیشدن
ALI.S
۱۰ آذر ۱۴۰۳فقط من این حس رو دارم یا شما هم فکر میکنید پشتش هیچ نسبتی با یک لامبورگینی نداره؟🙁
پوریا ، svj
۱۰ آذر ۱۴۰۳یکم مثل رونتون هست بگی نگی ولس این فقط یک طرح اولیه هست ماکت اوروس دیدی قبل معرفی چه زشت بود ولی خود اوروس عروسک شد بر خودش
Mr wrong
۱۰ آذر ۱۴۰۳خود خریداران و مردمانی که حد اقل نتونن بخرن هم باز میتونن از نزدیک فراری و لامبورگینی و ….رو ببینن اندازه ایرانی ها از برقی شدنشون ناراحت نیستن
آرش
۱۰ آذر ۱۴۰۳چقدر خوشگله کاش همه برقی ها اینقدر روح داشته باشن
شکیبا
۱۰ آذر ۱۴۰۳فقط اونجاش که نوشته رؤیای کودکی. متأسفانه رؤیای بیشترجووناتو این مملکت شده ۱۱۱
Siyavash
۱۰ آذر ۱۴۰۳دیگه باید با زیبایی هایه دنیای خودرو تا چند سال دیگه خداحافظی کنیم..کاشکی دنیای خودرو تویه سال 2016دیگه استپ میکرد….
راوی
۱۰ آذر ۱۴۰۳تا سال 2030 که این بخواد به خط تولید برسه شرکت های دیگه ماشین های برقی معرفی میکنن با 2000 اسب بخار قدرت
شرکت های با اصل و نسب بهتره فریب بازار ماشین های برقی رو نخورن
چون چین تصمیم گرفته با قیمت کمتر بازار اروپا و آسیا رو در ماشین های برقی در آینده بگیره ماشین هایی بالای 1500 اسب قدرت
بخصوص اینکه چینی ها جدیدا به تکنولوژی باتری های سیلیکونی دست پیدا کردن با دامنه نگهداری شارژ بالاتر از باتری های لیتیوم فسفات
کامران
۱۰ آذر ۱۴۰۳سلطان خودروسازی دنیا فقط ایتالیا
علی
۱۳ آذر ۱۴۰۳چقدر جذابه لامصب کابین واووووو