لامبورگینی

لامبورگینی لانزادور برقی تا سال 2030 تولید خواهد شد

با وجود کاهش رشد تقاضا برای خودروهای بدون آلایندگی، لامبورگینی تعهد خود به تولید لانزادور برقی تا سال ۲۰۳۰ را اعلام کرده است.


لامبورگینی برنامه‌ای برای پیروی از استون مارتین و بنتلی در به تعویق انداختن تولید اولین خودروی برقی خود ندارد و درعین‌حال به این نکته اشاره می‌کند که سه خودروی هیبریدی جدید خود را تا جایی که امکان داشته باشد در خط تولید حفظ خواهد کرد. استفان وینکلمن رئیس این برند ایتالیایی در مراسم معرفی لامبورگینی تمراریو با اصحاب رسانه گفت‌وگویی مفصل داشته و گفته که از درست بودن استراتژی برقی سازی این شرکت مطمئن است زیرا زمانی که بحث تولید خودروهای برقی به میان آید، موضوع اصلی خلاقیت و نوآوری نخواهد بود بلکه عرضه در زمان درست اهمیت خواهد داشت.

وینکلمن ادامه داده است:

زمانی که ما تصمیم گرفتیم اولین قدم را در تحقق استراتژی خود برداریم و محصولاتی برقی و هیبریدی داشته باشیم، در واقع تلاش‌های زیادی را کلید زدیم. در چهار سال گذشته شدیداً روی این موضوع تمرکز داشتیم و حالا می‌بینیم که استراتژی یاد شده تصمیمی در جهت صحیح بوده است. به همین خاطر فکر می‌کنیم که باید روش گام‌به‌گام را در برقی سازی محصولات اجرایی کنیم.

اظهارات وینکلمن پس از آن اعلام می‌شود که دو برند تولید محدود معتبر در دنیا یعنی استون مارتین و بنتلی برنامه‌های خود برای معرفی اولین محصولات برقی خود را به تعویق انداختند. دلیل این تصمیم نیز افت تقاضا برای خودروهای برقی بوده است. شرکت بریتانیایی لوتوس نیز برنامه‌های برقی سازی محصولاتش را تغییر داده و در آینده محصولات هیبریدی جدیدی را تولید خواهد کرد. پورشه هم می‌خواهد خودروهای درون‌سوز فعلی خود را در پاسخ به افت تقاضای خودروهای برقی لوکس بیشتر از زمان قبل عرضه کند.

وینکلمن می‌گوید به خاطر آنکه اولین خودروی برقی لامبورگینی محصولی کاملاً جدید است و جایگزین هیچ‌یک از محصولات فعلی نیست بنابراین ریسک کمتری برای تأثیرگذاری روی حجم فروش لامبورگینی خواهد داشت و حتی شاید این خودرو مجموع فروش برند موردبحث را افزایش دهد. باید دانست اولین خودروی برقی لامبورگینی بر اساس کانسپت لانزادور که سال قبل معرفی شد شکل خواهد گرفت. رئیس لامبورگینی می‌افزاید:

ما زمان کافی برای تصمیم‌گیری درباره اینکه معرفی خودروهای برقی خود را تسریع کرده و یا به تعویق بیندازیم در اختیار داریم. به همین خاطر درباره تأخیر در معرفی هیچ خودرویی فکر نمی‌کنیم. ما قبلاً گفتیم که می‌خواهیم اولین خودروی برقی خود را تا پایان دهه جاری میلادی تولید کنیم و همین برنامه را نیز دنبال خواهیم کرد زیرا می‌خواهیم چهارمین خودرو را در سبد محصولات خود داشته باشیم.

مدیر ارشد لامبورگینی خاطرنشان می‌سازد:

این خودروی جدید از استایل بدنه متفاوت استفاده خواهد کرد و در کل نوع جدیدی از محصولات لامبورگینی خواهد بود و بنابراین قرار است مشتریان جدیدی را جذب برند کند.

با این تفاسیر لامبورگینی به برنامه اولیه خود در عرضه نسخه تولیدی لانزادور تا سال ۲۰۳۰ وفادار باقی مانده هرچند خود وینکلمن هم می‌دارد که رشد خودروهای برقی به اندازه‌ای نیست که تصور می‌شد. او گفته این موضوع به ویژه در کلاس خودروهای سوپر اسپرت صادق است و بنابراین استراتژی لامبورگینی حفظ خودروهای هیبریدی تا حداکثر زمان ممکن است. پس از معرفی لامبورگینی تمراریو با پیشرانه ۸ سیلندر هیبریدی، سبد محصولات فعلی این شرکت کاملاً هیبریدی شده و وینکلمن نیز می‌گوید لامبورگینی تصمیم خود در برقی شدن را تغییر نخواهد داد حتی اگر سوخت‌های مصنوعی بتوانند گزینه‌ای معتبر برای پیشرانه‌های درون‌سوز آتی باشند.

او می‌گوید:

فکر نمی‌کنم تکنولوژی باتری خودروهای ما دور از دسترس باشد زیرا در نهایت به پرفورمنس خودروها کمک خواهد کرد و مانع عملکرد آن‌ها نخواهد شد. تکنولوژی باتری تکامل خواهد یافت و اگر ما همچنان محصولات هیبریدی را عرضه کنیم، چنین چیزی به بهبود پرفورمنس خودروهای لامبورگینی بیش از پیش کمک خواهد کرد.

مزیت‌های عملکردی برقی سازی محصولات کاملاً به مشتریان لامبورگینی کمک می‌کند تا گزینه هیبریدی را انتخاب کنند. روئلتو که از پیشرانه ۱۲ سیلندر هیبریدی استفاده می‌کند تا سال ۲۰۲۶ سولد اوت شده و اوروس پلاگین هیبریدی جدید نیز تا پایان سال ۲۰۲۵ قابل سفارش نخواهد بود. از آنجایی که هوراکان همچنان در خط تولید حضور دارد بنابراین وینکلمن نگران آمار سفارش و فروش تمراریو نیست و می‌گوید پیش از این سفارش‌های زیادی برای این خودرو دریافت شده است. نکته مهم اینکه اگرچه تمراریو دو سیلندر کمتر از هوراکان دارد اما از پیشرانه حجیم‌تری نسبت به رقبای ۶ سیلندر خود یعنی فراری ۲۹۶، مک لارن آرتورا و مازراتی MC20 سود می‌برد و رئیس لامبورگینی نیز اظهار می‌دارد این مزیت به همراه ردلاین ۱۰ هزار پیشرانه نقطه فروش مهمی برای محصول پایه و جدید این برند خواهد بود.

او تصریح می‌کند:

زمانی که یک لامبورگینی می‌خرید موضوع مهم و اصلی تحقق رویای کودکی است و بنابراین خرید لامبورگینی تصمیمی بسیار احساسی خواهد بود؛ و آنچه که ما همیشه می‌توانیم انجام دهیم ایجاد توازن بین دستیابی به رویاهای مشتریان و داشتن توجیه اقتصادی برای کمپانی است. ما نمی‌توانیم این کارها را فقط برای یک سال انجام دهیم. معمولاً یک خودرو به مدت حدود یک دهه و بیشتر تولید می‌شود و بنابراین بسیار مهم است که مهندسان ما به اندازه کافی باهوش باشند تا بتوانند رویاهای کودکی مشتریان را محقق سازند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Mohsen68

    ۱۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (114 ديدگاه)

    همه دارن برقی میشن!

    ۲ متر کابل، یه آرمیچر و یه باطری!

    دوره صدای اگزوز و تعداد سیلندر و اسب بخار تموم شده…

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا