همه میدانیم که لامبورگینی تا نیمه دوم دهه جاری میلادی با خودروهای درونسوز خالص خداحافظی خواهد کرد؛ اما اگر شما خواهان یک سوپرکار جدید از این خودروساز بدون نیاز به پیشرانه الکتریکی هستید تنها امسال را برای سفارش آن فرصت دارید. بنا به گزارش اتوموتیونیوز اروپا، استفان وینکلمن مدیرعامل لامبورگینی گفته است امسال آخرین باری است که این خودروساز پیشرانههای درونسوز را عرضه میکند.
وینکلمن همچنین گفته است لامبورگینی استارت بسیار خوبی در سال ۲۰۲۲ داشته است. او به رکورد فروش تاریخ این برند یعنی فروش ۸۴۰۵ دستگاه در سال ۲۰۲۱ اشاره کرده است. تقریباً ۶۰ درصد فروش این خودروساز به شاسیبلند اوروس متعلق بوده است. قدبلند جذاب لامبورگینی در سال گذشته به خانه ۵۰۲۱ نفر راه یافته است. این برند ایتالیایی در سال جاری چهار محصول جدید را معرفی میکند تا راه الکتریکی شدن را در پیش بگیرد. لامبورگینی اما اشارهای به محصولات موردبحث نداشته است. شاید جایگزین آونتادور یکی از این خودروها باشد. همچنین آونتادور اولتیمائه را نیز داریم که آخرین گاو ۱۲ سیلندر ناب از سنت آگاتا محسوب میشود.
در بحث الکتریکی سازی، ایتالیاییها سرمایهگذاری مناسبی را انجام دادهاند. این خودروساز اظهار داشته است ۱.۵ میلیارد یورو را برای تولید محصولات پلاگین هیبریدی کنار گذاشته است. اولین خودرو از سبد محصولات پلاگین هیبریدی لامبورگینی در سال ۲۰۲۳ از راه خواهد رسید درحالیکه اولین لامبورگینی تمام الکتریکی نیز در سال ۲۰۲۵ پدیدار خواهد شد. قطعاً لامبورگینی آیندهای الکتریکی خواهد داشت و از پشتیبانی گروه فولکسواگن برخوردار خواهد بود. وینکلمن گفته است هنوز در حال کار روی طراحی نهایی محصول الکتریکی لامبورگینی است. همچنین این برند یک خودروی چهار درب مناسب برای استفاده روزمره را نیز تولید خواهد کرد.
Hamid
۴ بهمن ۱۴۰۰نمیدونم لامبورگینی برقی چه حسی داره
shayan
۴ بهمن ۱۴۰۰حس شکست و عقب ماندگی از Model S Plaid
sina7
۴ بهمن ۱۴۰۰بعد میگین چرا ملت با طرفدارای تسلا مشکل دارن
یه مشت بچه که کلا چند وقته با واژه خودرو اشنا شدن و فکر میکنن ماشین هرچی اسباب بازی تر، بهتر
چجوری تونستی لامبورگینی رو با تسلا مقایسه کنی؟
چی تو ذهنت میگذشت واقعا؟
shayan
۴ بهمن ۱۴۰۰حقیقت تلخه عزیزم
گروه فلکس و همه زیز مجموعه هاش تا الان به تسلا و لوسید نرسیده و نخواهد رسید
ID4 قرار بود با ترمز عقب کاسه ایش Model Y و زمین بزنه که نتونست
تایکان قرار بود Model S و زمین بزنه که با اومدن Plaid تبدیل به نقطه شد و کسی دیگه دربارش حرف نزد
ماکان الکتریکی میخواد Model X و زمین بزنه ولی موقع تست تو هوای برفی خراب میشه
فلکس مثلن بیشترین سرمایه گذاری روی الکتریکی ها بین اروپایی ها کرده بود اما شکست تمام عیارش را داریم میبینیم
shayan
۴ بهمن ۱۴۰۰برای فهم بیشتر این موضوغ مراجعه کن به درگ اونتادور svj و Model S Plaid و حقارت V12 بیخاصیت و دنده عوض کردن های بیخودی گیربکس تک کلاچ را دربرابر Model S Plaid حس کن
شاهین
۴ بهمن ۱۴۰۰دل پُری داره معلومه زیر فشاری
نیا پایین، همون بالا بمون هوات عوض بشه خودتو خالی کن
شاهین
۴ بهمن ۱۴۰۰اونتادور فقط کیت اگزوز تیتانیومیش هم قیمت تسلا مدل ۳ بعد داری چیشونو مقایسشون میکنی؟!
جهت توجیه نافرجام بگم که اون گیربکس تک کلاچه برای افزایش هیجان رانندگیه که راننده با اونتادور مثل ماسلکار ها شیطنت کنه و با دوام بالا بتونه فشار موتور رو تحمل کنه چه توی لانچ و چه توی دونات و دریفت توی پیست
sina7
۴ بهمن ۱۴۰۰اصلا وارد مقایسه لامبورگینی و تسلا نمیشم چون توهین به لامبورگینی محسوب میشه
ولی راجب برند های دیگه فولکس واگن همین بس که از وقتی تایکان اومده تسلا شده مدل 3 و y
از s هم فقط یه پلاد مونده اونم واسه تبلیغات
بعد اینکه یه تسلا فن بیاد از کیفیت خودروسازی حرف بزنه این دیگه خیلی خنده داره
لوسید و ریویان هنوز آنچنان وارد بازی اعداد و تبلیغات و اطلاعات غلط و وعده های الکی (سایبر و رودستر و سمی و…) نشدن پس اسم اونارو کنار اسم تسلا نذار
تسلا هرچقدر که یه زمانی بابت نواوری هاش خوب بود الان همون قدر به خاطر متعصباش داره تنفر ایجاد میکنه
محمدهادی
۵ بهمن ۱۴۰۰😂😂😂
Beetle
۴ بهمن ۱۴۰۰برو بچه جون دَرسِت(واست حرکاتشو گذاشتم بتونی دُرُست بخونی) رو بخون امتحاناتو پاس بشی
یه بچه تازه به دوران رسیده اومده واسه ما روضه میخونه
جوگیر شده هیچی هم نمیدونه میاد واسه ما تسلا تسلا میکنه
یادت باشه دوباره درباره چیزی که میدونی کامنت بذاری نه اینکه واسمون تف بدی
legatuspropraetore
۵ بهمن ۱۴۰۰داداش این ماشین ۳تا موتور الکتریکی بالای ۱۰۰۰اسب بخار قدرت نداره میای یه اسباب بازی برقی خط مستقیم مثل این ماکتا فلزی که فقط خط راست بلدن برن که بالای ۱۰۰۰اسب قدرت داره رو بایه لامبورگینی ۷۰۰تا ۸۰۰اسبی زیر ۸۰۰البته که صداش عامل جذابیته بعد انتظار داری تو خط راست اسباب بازی برقی که از اندازه یه بوگاتی ویرون بیشتر قدرت داره جلو نزنه
محمد امین
۴ بهمن ۱۴۰۰تنها لامبورگینی فعلی ، اونتادور هست ، هوراکان که یه r8 محسوب میشه ، uras هم که هیچی ….
اونتدور هم فقط lp700 مدل پایین ، همون نسخه ی ۲۰۱۲ ، بقیشو زیاد شلوغ شدن هرچند بازهم واقعا جذاب هستن
ولی lp700 در زمان خود خیلی بهتر بود تا svj در سال ۲۰۲۱
اونتادور lp700 و مکلارن mp4c12 و فراری 458 ایتالیا سه تا از بهترین سوپرکار های انقلابی در یک دوران بودن که واقعا تکرار نشدنی هستن
ترکیب زیبایی و صدا و تکنولوژی به سبک های متفاوت و با سلیقه های مختلف و قیمت های متفاوت و سال های ساخت متفاوت ، ولی با وجود این ها ، هیچکس نیست که هر سه تای این ماشین هارو نخواد، انگار هسته تاشون از یک خوانواده هستن
میثم
۴ بهمن ۱۴۰۰هرچقدرم طرفدار و دوستدار محیط زیست باشی
اما این خبر قطعا ناراحت کنندست
میثم
۴ بهمن ۱۴۰۰ایکاش اون سوخت سنتتیک یا انجین درونسوز هیدروژنی زودتر عملیاتی بشن
B.A.E Systems
۴ بهمن ۱۴۰۰دوره تاریکی خودرو سازی فرا رسید
Aboalfazl demon
۴ بهمن ۱۴۰۰هعی
من^_^
۴ بهمن ۱۴۰۰یه بلای دیگه که خریداران چینی جهان رو دچارش کردن(طبق آمار نصف آمریکایی ها و اروپایی ها مخالف برقی آن)
رضی
۵ بهمن ۱۴۰۰سخت ترین قوانین الایندگی رو سیاستمدارای اروپایی برای سبز نگه داشتن قاره اشون اول کار پایه گذاری کردن
مهدی
۴ بهمن ۱۴۰۰فقط غم
ارین صاحب جمعی
۴ بهمن ۱۴۰۰شایان جان لامبورگینی برقی بیاد و امیدوارم فولکس واگن اجازشو بده تسلا مدل اس پلید را از شلوار دار میزنه
M.Kkarimi
۴ بهمن ۱۴۰۰(( این خودروساز اظهار داشته است ۱.۵ میلیارد یورو را برای تولید محصولات پلاگین هیبریدی کنار گذاشته است.))
ما هم ۱ میلیارد دلار خرج سمند کردیم :)))) دیدی ما جلوتریم ….!!! :)))
هعییی….
آرین
۴ بهمن ۱۴۰۰بعد از رونتون لامبورگینی دیگه جذابیتش رو برام از دست داد.
الان که فهمیدم 60 درصد فروش از اوروس بوده پی بردم که مردم چقدر میتونند بی سلیقه باشند.
Khosrow
۴ بهمن ۱۴۰۰عاشق سبد خالیه محصولات لمبورگینی ام / هر 10سال 3 تا مدل میزنه وتمام / البته اوروس رو نیستم هنوز ..
محمدهادی
۵ بهمن ۱۴۰۰آففففرین😄😄👏👏👏
امین
۴ بهمن ۱۴۰۰حیف
مانی
۵ بهمن ۱۴۰۰واقعا حیف که اخرین محصول بنزین خالص لامبورگینی باورش سخته صنعت خودرو سازی سنتی داره نابود میشه همش تقصیر تسلا پورشس بیصدا های مزخرف