۶ سال پیش، لامبورگینی یک نوار برچسب بر روی یک نسخه ویژه از «گایاردو» قرار داد و آن را به افتخار والنتینو بالبونی (Valentino Balboni)، راننده آزمایشی سالیان دراز این کمپانی، نامگذاری کرد. چندی بعد، مهندسان لامبورگینی در حالی که پکیج برچسب را از گایاردو جدا میکردند، محور دیفرانسیل جلو را بیرون کشیدند و اندکی نیز در تنظیمات خودرو تغییرات وارد کردند. نتیجه کار آنها، گایاردو LP550-2 به صورت دیفرانسیل عقب بود. در نهایت، آنها بالاخره خودرویی در اختیار داشتند که میتوانست خودش را در قد و قوارههای مدلهای موتور وسط و دیفرانسیل عقب فراری با پیشرانههای V8 ببیند؛ چیزی که «سنت آگاتا» برای دههها در اختیار نداشت.
۶ سال طول کشید تا لامبورگینی تصمیم به یک مدل دیفرانسیل عقب از گایاردو بگیرد. امّا این کمپانی در مورد جایگزین گایاردو، یعنی «اوراکان»، هیچ زمانی را از دست نداده و بلافاصله پس از یک سال از معرفی نسخه اولیه سوپرماشین، اوراکان LP580-2 را ارائه کرده است. اوراکان دیفرانسیل عقب از همان فرمولی استفاده میکند که در نسخه «بالبونی» نیز به کار رفته است؛ دیفرانسیل جلو و سختافزار مربوط به آن برداشته شده و در نتیجه، ۳۳ کیلوگرم از وزن کلی خودرو کاسته شده و خروجی کلی پیشرانه نیز با اندکی کاهش، از ۶۰۲ به ۵۷۲ اسببخار (580ps) رسیده است. همچنین پیک گشتاور نیز از ۵۶۰ به ۵۴۰ نیوتنمتر کاهش یافته است. برای جبران کاهش وزن قسمت جلو، طراحی دماغه جلوی بدنه به منظور ایجاد نیروی داونفورس بیشتر تغییر کرده است. همچنین از فنرهای با صلبیت بالاتر برای هماهنگی با توزیع وزن جدید ۴۰/۶۰ بهره گرفته شده است. در یک مقایسه با اوراکان AWD، باید گفت که ۴۲ درصد از وزن از خودرو بر روی محور جلو است. فارغ از یک جلوبندی جدید، در مورد اینکه یک بهینهسازی زیباشناسانه نسبت به ۶۱۰-۴ انجام گرفته یا خیر، با اطمینان کامل نمیتوان سخن گفت. از دیگر نشانههای ظاهری متمایز و قابلذکر در اوراکان LP 580-2 میتوان به مواردی چون چرخهای ۱۹ اینچی در پوششی از تایرهای پیرلی P زیرو اشاره کرد که منحصراً برای این مدل دیفرانسیل عقب توسعه داده شدهاند. این در حالی است که تنها چرخهای قابلاستفاده در مدل چهار چرخ متحرک ۶۱۰-۴ از نوع ۲۰ اینچی هستند.۱۱ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
american and japan
۲۸ آبان ۱۳۹۴لامبو فقط awd
Ali
۲۸ آبان ۱۳۹۴همیشه عاشق ماشینهای دیفرانسیل عقبم به خصوص برای حرکات نمایشی.من نسخه ایرانیش پیکان و roa را میپسندم تا پراید که دف جلو هستش.
Elring-aventador
۲۹ آبان ۱۳۹۴فازت چیه داداش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
میخوایی با پیکان و روا دریفت بکشی یا دونات
حالا اگه 1 درصد هم احتمال بدیم بشه می خوایی از لاستیک های با کیفیت بارز استفاده کنی یا دنا ؟؟؟؟
ما ایرانیا این ارزو ها رو با خودمون به گور خوا هیم برد
zigma
امید
۲۸ آبان ۱۳۹۴اینا میان دیفرانسیل جلو رو حذف میکنن و نهایت ابتکار خودرو سازان وطنی هم حذف اون ستون پنجره ی عقب پرایده !!! برای ایمنی بیشتر :|
باشد که رستگار شویم !!
سعید
۲۸ آبان ۱۳۹۴تا وقتی اونتادور با موتور و طراحی یه خفن تر وجود داره هوراکان همیشه حقش ضایع میشه و هیچوقت به حقش نمیرسه
KING 918
۲۸ آبان ۱۳۹۴بابا این لامبو چقدر قشنگه دم با این رنگ قرمزش حال میکنه
ماهان گاز
۲۸ آبان ۱۳۹۴انصافا ماشین دف عقب یه چیز دیگست!!!!!!!!!!!!!
shahab
۲۸ آبان ۱۳۹۴دف عقب و دریفت…
ای روزگار چه میکنی باما؟؟؟
تا کی قراره پرایدو مونتاژ کنیم؟؟؟
احمد باقری
۲۸ آبان ۱۳۹۴خیلی عالی. کاربرد خودش رو داره.
ali ayat
۲۸ آبان ۱۳۹۴اشتباه نکنید دوستان این برای رانندگان حرفه ای ساخته شده نه هر عربی که پای چاه نفت نشسته بخره گازش بده این یه نوع خاصشه
1A1
۲۹ آبان ۱۳۹۴لامبورگینی کارشو بلده