اوراکان پرفورمانته و اوروس پرفورمانته هردو خودروهایی بسیار قدرتمند و سریع هستند اما آیا عملکرد آنها در ۴۰۰ متر هم یکسان خواهد بود؟
لامبورگینی اوروس پرفورمانته با ۶۶۶ اسب بخار قدرت، شاسیبلند پرفورمنس بسیار قدرتمندی است اما در برابر دیگر مدل پرفورمانتهٔ لامبورگینی یعنی اوراکان چطور عمل خواهد کرد؟ ویدئوی جدید کارواو به این سؤال پاسخ میدهد. اوراکان پرفورمانته در سال ۲۰۱۷ بهعنوان نسخهای داغتر از سوپرکار V10 لامبورگینی معرفی شد. این خودرو از مدل مسابقهای سوپر تروفئو الهاماتی گرفته بود مثل خروجیهای اگزوزی که بالاتر جای گرفته و فضایی برای دیفیوزر بزرگتر را فراهم میکردند. قطعات فیبر کربنی فورجکاری شده و عناصر آئرودینامیکی فعال هم از دیگر ویژگیهای این ماشین بودند.
اوراکان پرفورمانته از همان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 استفاده میکرد که البته خروجی آن به ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر افزایش پیدا کرده بود. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل میشود. اوروس پرفورمانته اما خودروی بسیار جدیدتری است زیرا سال گذشته معرفی شد. در این نسخه موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو ۶۶۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. علاوه بر این، مهندسان سنت آگاتا اقداماتی را هم برای کاهش وزن اوروس انجام داده و این نسخه را ۴۷ کیلوگرم سبکتر کردهاند. بااینحال، اوروس پرفورمانته هنوز هم ۷۷۰ کیلوگرم سنگینتر از اوراکان است که اختلاف بسیار زیادی بهحساب میآید.
در مسابقات درگ، اوراکان برادر شاسیبلند را در گردوغبار خود جا میگذارد. اوروس در این درگها حتی نمیتواند به اوراکان نزدیک شود و تکرار مسابقه هم نتیجه را تغییر نمیدهد. طبق اعلام کارواو، اوراکان ۴۰۰ متر را در ۱۰.۶ ثانیه طی میکند درحالیکه اوروس برای پیمودن این مسافت به ۱۱.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. این نتیجه در مسابقات رولینگ هم تغییری ندارد اما آزمایش ترمز عجیب به نظر میرسد زیرا اوروس با وجود وزن بسیار بیشتر، در مسافت کوتاهتری متوقف میشود. البته شاید ترمزهای اوراکان کمی فرسوده شده باشند و یا دو راننده همزمان پای خود را روی پدال ترمز را فشار نداده باشند.
مقایسه مشخصات فنی
اوروس پرفورمانته | اوراکان پرفورمانته | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توئین توربو | ۵.۲ لیتری V10 |
قدرت | ۶۶۶ اسب بخار | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۱۵۰ کیلوگرم | ۱۳۸۰ کیلوگرم |
قیمت | ۲۶۸,۶۶۶ دلار | ۲۷۹,۱۸۵ دلار |
911
۲۹ اسفند ۱۴۰۱معلومه هندلینگ اوراکان خیلی بهتر از اورسه،درسته تقریبا هم قیمتن، هردو دو دو دیفرانسیل هستن و تقریبا هر دو قدرت یکی دارن ولی هوراکان حدود ۹۰۰ کیلو سبک تره.تازه، هوراکان سوپراسپرته و از لحاظه هندلینگ بهتره و آیرودینامیکش خیلی بهتره.
مت واتسون واقعا نمونه یه بی کاره، که داره خودشو با چرت و پرت، سرگرم میکنه.
راستی یادم رفت عیدتون پیشاپیش مبارک.
در انتظار داج چلنجر لست کال هستیم.
علی
۲۹ اسفند ۱۴۰۱حیف اون دوتا لامبورگینی که زیردست این دوتاست!!!! دوتا بلانسبت آدم الکی خوش بیکار!!!
Amir mahdi @-1387
۲۹ اسفند ۱۴۰۱چقدر تقلید خدایه من ایران خودرو پلاس میزاره رو ماشین ها البته لامبورگینی هم پرفورمانته یعنی چه بخاطر این اسم کوچیک قیمت گرون می کنن شاید یکی خواست بخره
🤣🤣🤣🤣
Camaro ZL1 427
۲۹ اسفند ۱۴۰۱دوست عزیز
وقتی لامبورگینی ، شورلت ، پورشه ، فراری ، بنز و … روی خودروی خودشون اسم جدید میزارن زمین تا آسمان با وقتی که ایرانخودرو و سایپا رو ماشیناشون اسم جدید میزارن فرق میکنه
برای مثال پورشه وقتی میاد به ۹۱۱ gt3 پسوندی به نام rs اضافه میکنه فقط اسم رو عوض نکرده تا قیمت رو ببره بالا
کلی تغییرات در هندلینگ ، ظاهر ، لاستیک ، چسبندگی ، قدرت ، شتاب ، ترمز و خیلی از موارد دیگه ایجاد شده
ولی ایرانخودرو میاد پسوند جوانان رو به دنا اضافه میکنه و
قیمت بالاتر میفروشه همین نهایت میاد به جای EF7
EFP میزاره روش که حدود ۲۰ اسب بخار قدرت بیشتری داره ( تازه من شک دارم قدرت فرقی کرده باشه) وگرنه همون آهن پاره ای هست که قبلا بود
پوریا چالش
۲۹ اسفند ۱۴۰۱تو هم میتونی این کارو بکنی چرا نشستی پاشو
Hitman
۲۹ اسفند ۱۴۰۱اورکان:لایک
اوروس:دیس لایک
MC20
۲۹ اسفند ۱۴۰۱مش واتسون حتما باید درگ رو برگزار می کرد تا می فهمید اوراکان پرفورمانته پیروز میشه !!!!!!! با 800 کیلو اختلاف وزن ( بدون در نظر گرفتن اختلاف وزن اون خرس گنده با واتسون ) و اختلاف بسیار فاحش ضریب پسار !!!!!!! اون یارو خرس گنده هم با تعجب میگه ” آی کان بلیو اید ” از چی داره تعجب میکنی ابله !!!!!! ” نیکولا تسلا ” با هوش ترین انسان / مظهر نبوغ در همه دوران ها ، در 1943 . م ، در فقر مطلق مرد … ” اسکات فیتزجرالد” ، نویسنده شهیر آمریکایی خالق ” گتسبی بزرگ ” زنش مرد چون از بی پولی ، نتونست درمانش کنه و خودش هم با افسردگی / در فقر مطلق در 1940 . م درگذشت … حالا 80 سال بعد از مرگ این دو ابر انسان مفید ، در هزاره سوم ، معلوم نیست درامد این خل و چلا ، چقدررررررررررررررررررررررره !!!
محمد
۲۹ اسفند ۱۴۰۱تفاوت وزن خیلیه از اولم تابلو بود اوراکان پیش میوفته
ولی کماکان انتخابم اوروس
Camaro ZL1 427
۲۹ اسفند ۱۴۰۱مت واتسون یک بیکار به تمام معناست
خب درگی که کلا غلطه و از قبل نتیجه اش معلومه برای چی باید برگزار بشه؟
R
۲۹ اسفند ۱۴۰۱استفاده از نام کبیر لامبو و دیده شدن در یوتیوب و کسب و درامد
Reza Waffen SS
۲۹ اسفند ۱۴۰۱صرفا چون پسوند هردو پرفورمانته هسش انتخابشون کردن دلیل قانع کننده دیگه ای نمیبینم
احمدرضا
۲۹ اسفند ۱۴۰۱این واتسون هدفش از این درگای بی ربط چیه ؟
معلومه دیگه فقط پول
بیسواد ترین آدم دنیام میفهمه برنده کیه
Hamidreza
۲۹ اسفند ۱۴۰۱لامبورگینی اوراکان پرفومانته شتاب 0 تا 100ش 2.4 ثانیه هست و نهایت سرعتش 331 کیلومتر هستش، این چیزیه که تو یوتیوب زیاد دیده شده ولی این ماشین حتی در پیست و جاده ها هم بهترین عملکرد رو داره
شتاب و نهایت سرعت اعلامی توسط کمپانی:
شتاب 0 تا 100 : 2.6 ثانیه
نهایت سرعت : 320 کیلومتر
ما همیشه میدونیم که لامبو تو اعلام اعداد و ارغام همیشه بدترین شرایطو در نظر میگیره و اصلا درگیر بازی با اعداد نیست…
Hamidreza
۲۹ اسفند ۱۴۰۱اوروس پرفومانته و s، دو سوپر SUV هستند که در عین حالیکه عملکرد عالی دارن، بسیار لوکس و لذت بخش هستن…
Huracan Performante
۲۹ اسفند ۱۴۰۱از مت واتسون خوشم میاد. ولی بعضی وقتا درگ های عجیب میذاره.
Hamidreza
۲۹ اسفند ۱۴۰۱درسته
ولی هیچکدوم از برنامه هارو به اندازه کار واو قبول ندارم چون از راننده های نوب استفاده میکنن
ولی این مت واتسون و رفقاش خوب راننده هایی هستن
Huracan Performante
۱ فروردین ۱۴۰۲به غیر از مارکمککن که بهترین ماشینارو داره ولی لانچ بلد نیست
Shahab
۲۹ اسفند ۱۴۰۱چقدر اختلاف اوروس و هوراکان توی درگ زیاد بود. فاصله کاین توربو GT و هوراکان خیلی کمتر از این بود . الان دیگه مارک هم پشت فرمون اوروس نبود که بگیم مشکل از راننده است . ۴۰ هزار دلار لامبورگینی کشیده روی اوروس استاندارد تازه کند تر هم شده … هیچ فرق ظاهری عجیبی هم نکرده . نهایتش حالت رالی بهش اضافه شده .