چندی پیش لامبورگینی اولین تصاویر رسمی از مدل جدید اوراکان استراتو را منتشر کرد و حالا جزئیات کامل آن را در اختیار رسانهها قرار داده است. استراتو که نسخهای از اوراکان برای مسیرهای خاکی و ناهموار است، ۴۴ میلیمتر ارتفاع بیشتری از زمین دارد. هرچند لامبورگینی عدد فاصلهٔ دقیق این خودرو از زمین را اعلام نکرده اما باید حداکثر چیزی بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیمتر باشد که برای رقابت با جیپ رانگلر کافی نیست اما کمی از ارتفاع یک سدان خانوادگی بیشتر خواهد بود.
البته در استراتو همهچیز فقط در افزایش ارتفاع خلاصه نمیشود و لامبورگینی رکابها را تقویت کرده، زیر خودرو را به محافظ آلومینیومی مجهز کرده و لاستیکهای ۱۹ اینچی بریجستون AT002 را تدارک دیده است که برای حرکت روی آسفالت و سنگریزه طراحی شدهاند. این لاستیکها همچنین از نوع پنچررو هستند که در صورت خالی شدن باد امکان پیمودن ۸۰ کیلومتر را با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهند داشت.
در حالات رانندگی استراتو یک حالت جدید بنام رالی تعبیه شده که برای مسیرهای با چسبندگی پایین مناسب خواهد بود. همچنین به گفتهٔ لامبورگینی، اسنورکل روی سقف نیز در مسیرهای پر گردوغبار هوای پاکتری را برای پیشرانه فراهم میکند. روکشهای پلاستیکی روی گلگیرها که عرض خودرو را در جلو ۳۰ میلیمتر در جلو و ۳۴ میلیمتر در عقب افزایش دادهاند، چراغهای جدید روی دماغه و ریلهای روی سقف نیز از دیگر ویژگیهای این اوراکان آفرودی هستند که نمای جالبی به خودرو بخشیدهاند.
در سینهٔ استراتو همان پیشرانهٔ آشنای ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی قرار گرفته است اما این موتور برخلاف مدلهای STO، تکنیکا و اوو AWD که ۶۴۰ اسب بخار قدرت دارند، در اینجا مثل اوو محرک عقب پایه ۶۱۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. بااینحال، گشتاور موتور در استراتو مثل STO و تکنیکا ۵۶۵ نیوتن متر است و این نیرو به هر چهارچرخ منتقل میشود. این نسخهٔ جدید ۱۴۷۰ کیلوگرم وزن دارد که ۴۸ کیلوگرم از اوو AWD سنگینتر است.
بنابراین، عجیب نیست که استراتو برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۳.۴ ثانیه زمان نیاز دارد که تقریباً از تمام اوراکانها بین ۰.۲ تا ۰.۴ ثانیه کندتر است. علاوه بر این، حداکثر این سوپرکار کراساوور نیز روی ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است درحالیکه سایر اعضای خانوادهٔ اوراکان میتوانند به سرعتی بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند. در استراتو، امکان اتصال اپل واچ به سیستم تلهمتری داخلی خودرو وجود خواهد داشت تا راننده بتواند هنگام شنیدن غرش V10 در ردلاین ۸ هزار rpm بر ضربان قلب خود نظارت داشته باشد!
لامبورگینی از داخل استراتو هیچ تصویری منتشر نکرده اما به تودوزی ویژه آلکانترا، گرافیک جدیدی برای نمایشگر لمسی و آمپرهایی مناسب آفرود مثل قطبنما و شیبسنج اشاره داشته است. این شرکت هنوز حرفی در مورد قیمت سوپرکار آفرودی خود هم نزده است اما احتمالاً باید انتظار رقمی در حدود ۳۰۰ هزار دلار را برای آن داشته باشیم. از اوراکان استراتو تنها ۱۴۹۹ دستگاه ساخته میشود و تولید آن از فوریهٔ آینده آغاز خواهد شد.
Reza Waffen SS
۱۰ آذر ۱۴۰۱تورو خدا دلتون میاد با این نازنین برین بیایان گردی ؟
DoctoR
۱۰ آذر ۱۴۰۱بله پولشو داشته باشم هر روز با یکی از این نازنین ها رو میکوبم به صخره یکی دیگشو میخرم
برای پول دارها این ماشین پول خرد هم نیست
AHMADREZA
۱۰ آذر ۱۴۰۱اتفاقا با نازنین آدم میره بیابان دیگ 🙂
DoctoR
۱۰ آذر ۱۴۰۱😂😂😂
Reza Waffen SS
۱۰ آذر ۱۴۰۱امان از بی مکانی
❤BMW❤
۱۰ آذر ۱۴۰۱بله
چون واسش ساخته شده
مثه اینه که بگی : تو با لامبورگینی اوراکان sto دلت میاد بری پیست؟
Just toyota
۱۰ آذر ۱۴۰۱فک نکنم کسی با ماشین ۳۰۰ هزار دلاری بره آفرود ، مگه اینکه دیگه خیلی پولدار باشه و براش پول و هزینه های نگهداری و تعمیراتش هیچی نشه
احمدرضا
۱۰ آذر ۱۴۰۱چرا باید یه نفر دلش بخواد با لامبو بره آفرود ؟
اونم با این مبلغ ؟
دنیای پولدارا از درک طبقه امثال من خارجه
❤BMW❤
۱۰ آذر ۱۴۰۱چون سرعت و آفرود رو با هم داره و باهاش انگار رالی رفتی
ehsan.fa
۱۰ آذر ۱۴۰۱دیدن یه لامبورگینی اوراکان که ارتفاع کفش هم اندازه سمند هست و حتی از پراید یک سانت بیشتره جالب میشه
joojoo
۱۰ آذر ۱۴۰۱یه لامبورگینی مناسب برای جاده های ایران
Sobhan
۱۰ آذر ۱۴۰۱خوشم اومد 😂😂به نکته ای ظریفی اشاره کردی
مردیم از خوشی
۱۰ آذر ۱۴۰۱ولی خوشم آمد از طرز فکر لامبورگینی
واقعا نیاز به همچین سوپر اسپرتی بود بلاخره همه پولدار ها که فقط پیست نمیرند حالا افرود نه ولی زمین خاکی می تونند با این برند
Hadi
۱۰ آذر ۱۴۰۱جالبه
شاگرد2
۱۰ آذر ۱۴۰۱خیلی مسخره بود
خود اوروس رو تقویت میکرد
R@min
۱۰ آذر ۱۴۰۱دنیای شیردوشی از قشر ثروتمند انتها نداره و تا زمانی که پول پای این پروژه های مسخره داده میشه از این دست محصولات می بینیم.
کیانوش
۱۱ آذر ۱۴۰۱چرا مسخره است مگه ۹۱۱ تو رالی شرکت نکرد. مگه خودرو های رالی همین هاچ بک های ریزه میزه نیستن که ارتقا پیدا میکنن ،این خودور رو واسه کوه بالارفتن و آفرود نساختن که واسه جاده های خاکی که چسبندگی ندتره ساختن
R@min
۱۱ آذر ۱۴۰۱حتما یه مطالعه اساسی راجب ساز و کار محصولات رالی داشته باشین.
hamid-rs
۱۰ آذر ۱۴۰۱فوق العادست…
زیباست!
با لامبو بری رالی چه کیفی میده😬
ناشناس
۱۰ آذر ۱۴۰۱البته اینو بگم : که این هوراکان اصلا برای آفرود سنگین نیست مثلا شما ازش توقع لندرور دیفندر یا تویوتا لندکروز داشته باشید ، این بدرد بیابان ها و دشت های بزرگ و مسطح آمریکا میخوره یا مثلا اونجا هایی که مسابقات گاو چرونی برگزار میشه ، البته کلا خریداران لامبو و فراری یا خیلی دیگه از سوپرکار سازان به این قضایا اصلا اهمیت نمیدن و این ماشین رو وقتی میخرن در جا تو گاراژ چند میلیون دلاری خونشون کنار بقیه الماس ها میزارن تا چند سال دیگه با چند برابر قیمت بفروشن و حسابی سودش رو ببرن ، یکی از ایرانی های مقیم کانادا آقای وحید امیری حرف خوبی زدن که امثال لامبورگینی بعیده که تو کل عمرشون کارکرد بیش تر از ۲۰ هزار کیلومتر رو تجربه کنن
❤BMW❤
۱۰ آذر ۱۴۰۱بله ، لامبورگینی هم هدف ازین آفرود رفتن توی رودخونه و صخره نبوده
آفرود رفتنی مثل رالی توی جاده خاکی بوده
پدرام
۱۰ آذر ۱۴۰۱کاش لامبورگینی این سرمایه گذاری رو روی اوروس می کرد الان چی این به خارج از آسفالت می خوره؟ فقط بدنه اش بد ترکیب شده با این فلاپ های پلاستیکی
❤BMW❤
۱۰ آذر ۱۴۰۱اتفاقا خیلی قلدره
کیانوش
۱۱ آذر ۱۴۰۱خوشم اومد واقعا بنظرم همخ باید ی نسخه از سوپر اسپورتاشون رو واسه رالی بهینه کنن ،البته که منظور ازرالی اینه که ی نسخه واسه جاده های خاکی و چسبندگی پایین ،منظور افرود بودن نیست