لامبورگینی

معرفی کامل لامبورگینی اوراکان استراتو، سوپرکاری برای خروج از آسفالت!

چندی پیش لامبورگینی اولین تصاویر رسمی از مدل جدید اوراکان استراتو را منتشر کرد و حالا جزئیات کامل آن را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است. استراتو که نسخه‌ای از اوراکان برای مسیرهای خاکی و ناهموار است، ۴۴ میلی‌متر ارتفاع بیشتری از زمین دارد. هرچند لامبورگینی عدد فاصلهٔ دقیق این خودرو از زمین را اعلام نکرده اما باید حداکثر چیزی بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلی‌متر باشد که برای رقابت با جیپ رانگلر کافی نیست اما کمی از ارتفاع یک سدان خانوادگی بیشتر خواهد بود.

البته در استراتو همه‌چیز فقط در افزایش ارتفاع خلاصه نمی‌شود و لامبورگینی رکاب‌ها را تقویت کرده، زیر خودرو را به محافظ آلومینیومی مجهز کرده و لاستیک‌های ۱۹ اینچی بریجستون AT002 را تدارک دیده است که برای حرکت روی آسفالت و سنگریزه طراحی شده‌اند. این لاستیک‌ها همچنین از نوع پنچررو هستند که در صورت خالی شدن باد امکان پیمودن ۸۰ کیلومتر را با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهند داشت.

در حالات رانندگی استراتو یک حالت جدید بنام رالی تعبیه شده که برای مسیرهای با چسبندگی پایین مناسب خواهد بود. همچنین به گفتهٔ لامبورگینی، اسنورکل روی سقف نیز در مسیرهای پر گردوغبار هوای پاک‌تری را برای پیشرانه فراهم می‌کند. روکش‌های پلاستیکی روی گلگیرها که عرض خودرو را در جلو ۳۰ میلی‌متر در جلو و ۳۴ میلی‌متر در عقب افزایش داده‌اند، چراغ‌های جدید روی دماغه و ریل‌های روی سقف نیز از دیگر ویژگی‌های این اوراکان آفرودی هستند که نمای جالبی به خودرو بخشیده‌اند.

در سینهٔ استراتو همان پیشرانهٔ آشنای ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی قرار گرفته است اما این موتور برخلاف مدل‌های STO، تکنیکا و اوو AWD که ۶۴۰ اسب بخار قدرت دارند، در اینجا مثل اوو محرک عقب پایه ۶۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. بااین‌حال، گشتاور موتور در استراتو مثل STO و تکنیکا ۵۶۵ نیوتن متر است و این نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. این نسخهٔ جدید ۱۴۷۰ کیلوگرم وزن دارد که ۴۸ کیلوگرم از اوو AWD سنگین‌تر است.

بنابراین، عجیب نیست که استراتو برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۳.۴ ثانیه زمان نیاز دارد که تقریباً از تمام اوراکان‌ها بین ۰.۲ تا ۰.۴ ثانیه کندتر است. علاوه بر این، حداکثر این سوپرکار کراس‌اوور نیز روی ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است درحالی‌که سایر اعضای خانوادهٔ اوراکان می‌توانند به سرعتی بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند. در استراتو، امکان اتصال اپل واچ به سیستم تله‌متری داخلی خودرو وجود خواهد داشت تا راننده بتواند هنگام شنیدن غرش V10 در ردلاین ۸ هزار rpm بر ضربان قلب خود نظارت داشته باشد!

لامبورگینی از داخل استراتو هیچ تصویری منتشر نکرده اما به تودوزی ویژه آلکانترا، گرافیک جدیدی برای نمایشگر لمسی و آمپرهایی مناسب آفرود مثل قطب‌نما و شیب‌سنج اشاره داشته است. این شرکت هنوز حرفی در مورد قیمت سوپرکار آفرودی خود هم نزده است اما احتمالاً باید انتظار رقمی در حدود ۳۰۰ هزار دلار را برای آن داشته باشیم. از اوراکان استراتو تنها ۱۴۹۹ دستگاه ساخته می‌شود و تولید آن از فوریهٔ آینده آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    تورو خدا دلتون میاد با این نازنین برین بیایان گردی ؟

    موافقم 50
    مخالفم 8
    1. DoctoR

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1037 ديدگاه)

      بله پولشو داشته باشم هر روز با یکی از این نازنین ها رو میکوبم به صخره یکی دیگشو میخرم
      برای پول دارها این ماشین پول خرد هم نیست

      موافقم 49
      مخالفم 11
    2. AHMADREZA

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (877 ديدگاه)

      اتفاقا با نازنین آدم میره بیابان دیگ 🙂

      موافقم 61
      مخالفم 3
      1. DoctoR

        ۱۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1037 ديدگاه)

        😂😂😂

        موافقم 39
        مخالفم 2
      2. Reza Waffen SS

        ۱۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        امان از بی مکانی

        موافقم 52
        مخالفم 2
    3. ❤BMW❤

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      بله
      چون واسش ساخته شده
      مثه اینه که بگی : تو با لامبورگینی اوراکان sto دلت میاد بری پیست؟

      موافقم 8
      مخالفم 1
  2. Just toyota

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    فک نکنم کسی با ماشین ۳۰۰ هزار دلاری بره آفرود ، مگه اینکه دیگه خیلی پولدار باشه و براش پول و هزینه های نگهداری و تعمیراتش هیچی نشه

    موافقم 29
    مخالفم 2
  3. احمدرضا

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    چرا باید یه نفر دلش بخواد با لامبو بره آفرود ؟
    اونم با این مبلغ ؟
    دنیای پولدارا از درک طبقه امثال من خارجه

    موافقم 36
    مخالفم 1
    1. ❤BMW❤

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      چون سرعت و آفرود رو با هم داره و باهاش انگار رالی رفتی

      موافقم 4
      مخالفم 3
  4. ehsan.fa

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    دیدن یه لامبورگینی اوراکان که ارتفاع کفش هم اندازه سمند هست و حتی از پراید یک سانت بیشتره جالب میشه

    موافقم 27
  5. joojoo

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (275 ديدگاه)

    یه لامبورگینی مناسب برای جاده های ایران

    موافقم 41
    1. Sobhan

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (422 ديدگاه)

      خوشم اومد 😂😂به نکته ای ظریفی اشاره کردی

      موافقم 13
  6. مردیم از خوشی

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1449 ديدگاه)

    ولی خوشم آمد از طرز فکر لامبورگینی
    واقعا نیاز به همچین سوپر اسپرتی بود بلاخره همه پولدار ها که فقط پیست نمیرند حالا افرود نه ولی زمین خاکی می تونند با این برند

    موافقم 19
    مخالفم 1
  7. Hadi

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    جالبه

    موافقم 12
    مخالفم 1
  8. شاگرد2

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    خیلی مسخره بود
    خود اوروس رو تقویت میکرد

    موافقم 6
    مخالفم 13
  9. R@min

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    دنیای شیردوشی از قشر ثروتمند انتها نداره و تا زمانی که پول پای این پروژه های مسخره داده میشه از این دست محصولات می بینیم.

    موافقم 7
    مخالفم 12
    1. کیانوش

      ۱۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (826 ديدگاه)

      چرا مسخره است مگه ۹۱۱ تو رالی شرکت نکرد. مگه خودرو های رالی همین هاچ بک های ریزه میزه نیستن که ارتقا پیدا میکنن ،این خودور رو واسه کوه بالارفتن و آفرود نساختن که واسه جاده های خاکی که چسبندگی ندتره ساختن

      1. R@min

        ۱۱ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (2051 ديدگاه)

        حتما یه مطالعه اساسی راجب ساز و کار محصولات رالی داشته باشین.

  10. hamid-rs

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (329 ديدگاه)

    فوق العادست…
    زیباست!
    با لامبو بری رالی چه کیفی میده😬

    موافقم 13
    مخالفم 2
  11. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    البته اینو بگم : که این هوراکان اصلا برای آفرود سنگین نیست مثلا شما ازش توقع لندرور دیفندر یا تویوتا لندکروز داشته باشید ، این بدرد بیابان ها و دشت های بزرگ و مسطح آمریکا میخوره یا مثلا اونجا هایی که مسابقات گاو چرونی برگزار میشه ، البته کلا خریداران لامبو و فراری یا خیلی دیگه از سوپرکار سازان به این قضایا اصلا اهمیت نمیدن و این ماشین رو وقتی می‌خرن در جا تو گاراژ چند میلیون دلاری خونشون کنار بقیه الماس ها میزارن تا چند سال دیگه با چند برابر قیمت بفروشن و حسابی سودش رو ببرن ، یکی از ایرانی های مقیم کانادا آقای وحید امیری حرف خوبی زدن که امثال لامبورگینی بعیده که تو کل عمرشون کارکرد بیش تر از ۲۰ هزار کیلومتر رو تجربه کنن

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. ❤BMW❤

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      بله ، لامبورگینی هم هدف ازین آفرود رفتن توی رودخونه و صخره نبوده
      آفرود رفتنی مثل رالی توی جاده خاکی بوده

      موافقم 3
      مخالفم 1
  12. پدرام

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    کاش لامبورگینی این سرمایه گذاری رو روی اوروس می کرد الان چی این به خارج از آسفالت می خوره؟ فقط بدنه اش بد ترکیب شده با این فلاپ های پلاستیکی

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. ❤BMW❤

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      اتفاقا خیلی قلدره

      موافقم 4
      مخالفم 1
  13. کیانوش

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (826 ديدگاه)

    خوشم اومد واقعا بنظرم همخ باید ی نسخه از سوپر اسپورتاشون رو واسه رالی بهینه کنن ،البته که منظور ازرالی اینه که ی نسخه واسه جاده های خاکی و چسبندگی پایین ،منظور افرود بودن نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا