لامبورگینی اوراکان با سرعت زیادی به اواخر عمر خود نزدیک میشود اما پیش از آنکه جای خود را به خودرویی پلاگین هیبریدی بدهد یک نسخه دیگر از آن تولید خواهد شد. اوراکان استراتو قرار است اولین سوپرکار آماده شده برای رالی از سوی این برند ایتالیایی باشد. لامبورگینی برای اولین بار تیزری رسمی از این خودرو را منتشر کرده است.
نسخه تولیدی اوراکان استراتو کانسپت ۲۰۱۹ هنوز هم از پوشش استتاری استفاده میکند اما این پوشش شجاعانه، اسپرت و غیرمنتظره نمیتواند کیت بدنه آن را پنهان کند. این تیزر تمامی جزئیات مربوط به تصاویر لو رفته چند ماه قبل را تائید میکند. در آن تصاویر میتوانستیم این سوپرکار را بدون هرگونه پوشش استتاری ببینیم. ما همچنین میدانیم این خودرو بهصورت رسمی نام استراتو را به خود میگیرد.
استراتو به مدل مفهومی خود وفادار بوده و از قوس گلگیرهای رنگ نشده، فلاپ های محافظ، چراغهای LED روی سپر جلو، ریلهای سقف، ورودیهای هوای متمایز، دیفیوزر جدید و ورودی هوای بزرگ روی پیشرانه به منظور خنککنندگی بیشتر سود میبرد. رینگهای ۲۰ اینچی با لاستیکهای بزرگ همراه شدهاند درحالیکه سیستم تعلیق بازنگری شده نیز ارتفاع بیشتری از سطح زمین دارد. تمامی این تغییرات باعث میشوند این سوپرکار پیشرانه وسط در خارج از پیست هم عملکرد خوبی داشته باشد هرچند باید دقت بیشتری درباره بدنه آن بکنید زیرا زاویه حمله آن از حالت ایده آل فاصله دارد. البته حدس میزنیم استراتو در آفرود سبک روی زمینهای شنی مشکلی نداشته باشد. امیدواریم لامبورگینی حفاظت از بخشهای زیر بدنه را به منظور جلوگیری از آسیب به رنگ بدنه اعمال کند.
این خودروساز ایتالیایی جزئیاتی از قوای محرکه اوراکان استراتو را منتشر نکرده اما انتظار میرود پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی لامبورگینی تغییری نداشته باشد. این پیشرانه در مدل اوو دیفرانسیل عقب قدرت ۶۰۲ اسب بخاری، در مدل اوو چهار چرخ محرک، تکنیکا و STO قدرت ۶۳۱ اسبی تولید میکند. انتظار داریم لامبورگینی اوراکان استراتو در ماههای آینده و احتمالاً در نمایشگاه پاریس 2022 معرفی شود. این خودرو آخرین نسخه از سوپرکار دوستداشتنی لامبورگینی خواهد بود و در سال ۲۰۲۴ جانشین پلاگین هیبریدی آن از راه خواهد رسید.
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۵ مرداد ۱۴۰۱بابا لامبورگینی مشکلت با توربو چیه از همه رقیبات جاموندی یک سری تعصبات الکی دارن این شرکت ها وقتی همه رقیبا دارن استفاده می کنن تو چرا نکنی
Reza Waffen SS
۵ مرداد ۱۴۰۱شما هنوز صدای انجین تنفس طبیعی رو نشنیدی
F
۵ مرداد ۱۴۰۱سید پراید سمند ال نود همه اینا نچرالی اسپریتد هستند، های رِو با آکراپوویچ اگزاست سِستم هایه استَندَرد کارخونه ای که منبع اگزاستش واسه سری مسابقات رالی هست. سید تنها چیزی که من تا الان شنیدم صدای موتور تنفس طبیعیه، چیز خاصی نداره نسبت به بقیه، حجم موتور هایی هم که تجربه کردم عبارتند از 1.3L, 1.6L,1.7L,1.8L,1.5L , و در نهایت هم یه هایپر موتو سایکله 125cc . پس نگو نشنیدی.
JDM lover
۵ مرداد ۱۴۰۱صدای موتور 1.3 لیتری رو با صدای موتور V10 یکی میدونی؟!
OMID-LAMBO
۵ مرداد ۱۴۰۱بخدا به همین زبون رسمی کشور که فارسی میشه صحبتم کنی ما متوجه منظورت میشیم !
نچرالی اسپریتد ؟ اگزاست سستم ؟ های استندرد ؟ هایپر موتور سایکل ؟
نکشیمون بچه ناف بندر لیورپول !!!
در ضمن شما همون سطح توقعت رو به شنیدن صدای فرغونهای یک و نیم خورده ای لیتری وطنی محدود کن
من ترجیح میدم از همون یوتیوب صدای یه تنفس طبیعی (یا بقول شما نچرالی اسپریتد ) رو گوش بدم و بدون توربو …
SRT
۵ مرداد ۱۴۰۱اقای اف داری واسه شوخی اینجوری حرف میزنی یا جدی اینطوری تایپ میکنی؟
Hamidreza
۸ مرداد ۱۴۰۱جناب F، این کامنت یه سولفوریک اسید خالصه😶
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۵ مرداد ۱۴۰۱وقتی از رقیب جامونده باشی صدا چندان ارزشی نداره
OMID-LAMBO
۵ مرداد ۱۴۰۱لامبورگینی به هیچ وجه هم از رقبا عقب نمونده بلکه با تکنولوژی هایی که رو کرده نشون داده چقدر از رقباش هم میتونه جلوتر باشه
مثل فیبر کربن ترکیب شده با فایبرگلاس که با همکاری بویینگ صورت گرفت و بصورت گسترده تو سستو المنتو و پرفومانته استفاده شد که حتی سبکتر از فیبر کربن معمولیه یا سیستم آیرودینامیک ala یا ابر سوپر خازنها که توی سیان ازش استفاده شد و سبکتر و تو بحث شارژ شدن زودتر از باتریهای معمولی استفاده شده تو سوپرکارایی مثل اف 1 و 918 و لافراری بود
فقط سیاست های مخصوص به خودشو داره و محدود بودن از طرف شرکت مادر یعنی فولکس واگن
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۶ مرداد ۱۴۰۱OMID-LAMBO
خیلی ممنون سخنان جالبی بود
Reza Waffen SS
۶ مرداد ۱۴۰۱👍👍👍
Hello 1
۸ مرداد ۱۴۰۱آره شما بروید صدای موتور رو گوش دهید فقط وقتی گوش دهید که سوار فرغون شده و تصور یک سوپر کار رو داشته باشید
آخه ما چقدر بدبخت هستیم که با صدای موتور اون هم مجازی خوشحال میشیم
فريد
۵ مرداد ۱۴۰۱ای بابا این لامبورگینی نمیخواد از این اوراکان بکشه بیرون؟ هر دو سه هفته یه بار یه مدل جدید با تغییرات کم میده این که نشد که 🤮
مجید
۵ مرداد ۱۴۰۱گالاردو هم مثل اوراکان خیلی مدلای مختلفی ازش ساخته شد و خیلی سمج بود 😁
اوراکان عشقه، به امید ساخته شدن اوراکان وانت 😂
Reza Waffen SS
۵ مرداد ۱۴۰۱عالم و آدم میدونن که لامبورگینی هر 10 سال یبار جانشین معرفی میکنه
Si
۵ مرداد ۱۴۰۱100 سال آینده : لامبورگینی اوراکان جدید با انجین تنفس طبیعی با نامی عجیب معرفی شد با 20 اسب بیشتر از مدلهای دیگه ولی 2 برابر قیمت
حمید
۵ مرداد ۱۴۰۱بازم یه نسخه دیگه از این **** جمع کنید بابا کی میخاد با هوراکان بره آفرود فقط میخاید از ملت بدوشید بیخود نیست میگن لامبورگینی = پوستر اتاق نوجوان
امیررضا
۵ مرداد ۱۴۰۱لامبورگینی: آقا حمید مارو دور ننداز، ما انقدم بدردنخور نیستیم 😂😂
مازیار
۵ مرداد ۱۴۰۱گاز دادن تو یه جاده خاکی با ناهمواری های کمتر از
ده سانتیمتر
لامبورگینی، آف رود!!
یعنی چی؟؟
امیررضا
۵ مرداد ۱۴۰۱اون آفرود رو با این آفرود اشتباه نگیر. یکی Off-road هست یکی Dirt. این دومی هست که رالی محسوب میشه یجورایی. کراسکانتری یا همون آفرود مثلا میشه جیکلاس و لندکروزر و دیفندر و جیپ.
behnam1012
۵ مرداد ۱۴۰۱اینم شد سایپا ؟
دو تا باربند و قاب پلاستیکی دور گلگیر
phonix
۵ مرداد ۱۴۰۱بنتلی:)
JDM lover
۵ مرداد ۱۴۰۱لامبورگینی افرودی هم رسید
شاهین
۵ مرداد ۱۴۰۱من احتمال میدم لامبو با اینکار میخواد جای خودشو توی رالی wrc یا رالی کراس باز کنه
همین الان هم هستن تیم هایی که از پورشه 911 استفاده میکنن تو بعضی از مسیر ها
این کاری که لامبو کرده برداشت متفاوتی داره برای سوژه و سود دهی نمیاد اینکارو کنه
امیررضا
۵ مرداد ۱۴۰۱این دوستان چرا متوجه نمیشن که عالم و آدم میدونن که هر پروژهی لامبورگینی ۱۰ الی ۱۲ سال طول میکشه و در هر نسخه تغییرات بیشتری نسبت که قبل اعمال میشه. مورچیهلاگو، اونتادور، گالاردو، هوراکان، دیابلو، و مابقی همشون این بازهی زمانی رو بودن نسل بعدیشون هم بوده و خواهد بود. شما از لامبورگینی نمیکشید بیرون اون که کاری به کار شما نداره، ماشین میسازه بمب فروش هم داره بمب. هر موقع فروش نداشت و ناکام موند و نتونست اونقدری که باید فروش و سوددهی برای کارخونه داشته باشه من قول میدم به شما ایمیل میزنن که بیا برای ما راه چاره بگو. 😂
مانی
۶ مرداد ۱۴۰۱حق
Philipp
۷ مرداد ۱۴۰۱بی صبرانه منتظر نسخه پیکاپ هوراکان هستم